Gezondheid alle pijlers

Schedewand verzakking

16-08-2014 01:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week bij de huisarts geweest en die heeft bij mij

Schedewand verzakking geconstateerd. Ik had geen idee dat zoiets bestond. Huisarts deed er luchtig over. Geen behandeling nodig. Seks moest wel kunnen. En als ik zou gaan sporten zou het beter worden??

Heb laxeermiddel gekregen vanwege obstipatie.

Ik zoek ervaringen. Ik ben erg geschrokken sinds ik ben gaan googlen.

Aanleiding om naar de huisarts rechtaan:

Ik kreeg geen tampon op de normale manier in. Ik moest beetje sturen alsof ik bochtjes om moest. Raar, maar omdat ik vier maanden geleden bevallen ben van de tweede dacht ik dat het daaraan lag. Eerste kind werd 15 maanden ervoor bevallen.

Toch maar met spoegeltje daar beneden 😉 gekeken en zag soort bulten in mijn vagina.

.
O excuses voor de spelfouten. Ik ben erg moe, maar kan niet slapen.
Mijn zus had dat ook, die is er vorig jaar wel aan geopereerd, een achterwandplastiek. Ze deed er heel luchtig over. Ze grapte over de operatie dat ze even een wandje moest laten stutten. Bij mijn zus is jarenlange obstipatie waarschijnlijk de oorzaak. Die laxeerpillen heb je waarschijnlijk gekregen omdat je niet moet gaan persen bij het naar het toilet gaan. Maak je maar niet druk, komt vast goed.
Misschien kan het verbeteren of overgaan door je bekkenbodemspieren te trainen? Je bent natuurlijk in korte tijd twee keer bevallen. Als je na een paar maanden geen verbetering merkt, kun je een verwijzing vragen voor de gynaecoloog.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er ongerust over bent.
Raar dat je naar huis wordt gestuurd. Bekkenbodemfysiotherapie kan ook helpen. Je kunt ook zelf een afspraak maken.
Hier een voor en achterwand verzakking. Dus de blaas en endeldarm..

Bekken fysio gehad, maar dat heeft heel minimaal geholpen. Op het moment heb ik er niet echt last van, alleen soms moeite met de ontlasting. Inderdaad niet gaan persen. Ik heb een krukje op t toiler, waar ik dan mijn voeten op zet. Enkan niet even snel naar de wc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Omdat je bevalling relatief kort geleden is zou ik idd beginnen met bekkenbodemfysio en echt goed oefenen. Mocht het niks uithalen naar de gyn gaan. De gyn gaat waarschijnlijk op dit moment nog niets doen omdat je nog maar zo kort geleden bent bevallen, dus vandaar dat ik eerst fysio zou proberen.
Wat Elmira zegt.
Het is inderdaad kort geleden dus als het niet al te erg is kan eea nog verbeteren. Je weefsels en spieren zijn nu nog erg week. Geef je borstvoeding? Mijn gyn zei dat dat de boel week en slap houdt.
Bedankt voor jullie bemoedigende reacties. Sorry voor mijn late reactie, maar ben vandaag naar de sauna geweest. Heerlijk! Alleen dacht ik wel steeds dat ik hoopte dat niemand mijn verzakking zou zien. Totale onzin natuurlijk, maar het blijft een apart iets.

Ik ga zeker een doorverwijzing vragen voor de fysio!! Wat enkele van jullie schrijven geeft mij echt hoop dat ik er nog wat aan kan doen. Mijn huisarts deed er zo luchtig over en totaal niet gesproken over gevolgen enz.

? Hoe is het nu met je zus mbt de operatie die zij gehad heeft? Ze stond er nuchter in, maar heeft ze er nu, zoveel tijd laten ook nog profijt van??
Woepsie dat krukje bij het toilet is een goede tip. Ik weet niet eens hoe erg de verzakking is rn welke organen er zijn verzakt!!

As maandag zal ik gebeld worden door de huisarts en fa ik veel meer verduidelijking vragen. Het overviel me gewoon de vorige keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven