En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vandaag chili sin carne naar binnen gewerkt.
Gisteren spaghetti met rode saus, gehakt en veel groente.

Vandaag een lamachun met kebab, tomaat, ijsbergsla, parmezaan en een kwakje knoflooksaus.
Ik heb gisteren een van de smerigste pizza's uit mijn leven gegeten. Een diepvriespizza met kip tandoori oid van de c1000. Man man man wat vies. De kip had een hele rare sponsachtige structuur...bah. Saus was ook erg vies. Niet weer dus.

Vanavond beter:

AllerHande 02 2007

Gegrilde kabeljauw

Italiaans, hoofdgerecht, 4 personen , Lekker anders, pasta, oven, vis, AllerHande 02 2007 Bereiden: 40 min Bevat per eenpersoonsportie: Energie 520 kCal - Eiwit 29 g - Vet 19 g - Koolhydraten 58 g Snelcode: 421940

Ingrediënten

1 pot gegrilde paprika's (320 ml), uitgelekt 4 tomaten 2 uien, in grove stukken 2 eetlepels zwarte olijven 4 eetlepels olijfolie 300 g tagliatelle (of andere brede lintpasta bijv. pappardelle) 4 kabeljauwhaasjes (a 130 g), op kamertemperatuur 1 zakje verse basilicum (15 g)

Materialen

grillpan ovenschaal, ingevet

Bereiden

Verwarm de oven voor op 200 °C. Snijd de paprika's in grove stukken. Snijd de tomaten elk in 8 parten. Schep de paprika's en de tomaten in een ovenschaal om met de uien, olijven en 2 eetlepels olie. Breng op smaak met zout en (versgemalen) peper. Zet de schaal in het midden van de oven en rooster de groenten in 25 minuten gaar. Bereid de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Bestrijk de kabeljauwhaasjes met de rest van de olie en bestrooi ze met zout en (versgemalen) peper. Verhit de grillpan en gril de vis op middelhoog vuur in 2-3 minuten per kant gaar. Giet de pasta af en verdeel 'm over vier borden. Schep de geroosterde groenten op de pasta. Scheur de basilicumblaadjes grof en verdeel ze over de geroosterde groenten. Leg de gegrilde vis ernaast en serveer direct.
anoniem_20318 wijzigde dit bericht op 11-07-2008 13:34
Reden: leesbaarheid...
% gewijzigd
Pasta met spinazie, kipfilet, championsaus, groene pesto, zwarte olijven en geraspte kaas.
Casa di mama pizza! Deze keer de Salami, maar ze zijn allemaal goed! Hmmmm.
Pannekoeken!
Vandaag is de heer des huizes aan de beurt om te koken. Hij staat lamskarbonaadjes, broccoli, salade met schapekaas en verse patat te maken. En ik geloof dat we meloen met port toe krijgen.

Het wachten duurt best lang, ondertussen heb ik maar een paar mojito's gemaakt. Wat een rotleven hè?
Ik ben net klaar met werken, ga maar even pizza scoren denk ik, hmm !
Gisteren: Rode curry (zo'n vierkant bakje van Conimex) met een fruitige Waldorfsalade.

Vandaag: Maïspannekoekjes met de rest van de Waldorf.
Ik ga nasi maken.
Salade met fetakaas, tomaat, meloen en gandaham. Stokbrood erbij en een fris glaasje witte wijn. Met een beetje geluk kunnen we vanmiddag buiten eten!
Van de week heel ongezond gegeten. Broodje kroket. Een keer een broodje tartaar/ei en ui. Gister tortilla met rosbief/tomaat/smeerbare geitenkaas. Vanavond tomatensoep met foccacia.
Net gegratineerde gehaktschotel met rijst, prei en paprika gegeten (alles in 1 pan in de oven).

Hartstikke lekker!
nacho grande
Vandaag pizza calzone quatro formaggi met tomatensaus.
Vanwege het feit dat smaken hier thuis heel erg verschillen, mogen ze vandaag kiezen wat ze bij hun witte rijst willen:

merlijncurry met broccoli

of chili con carne met ananas

Ik neem merlijn
Vandaag Chili sin carne... Dit is dus chili zonder vlees. Dus ui, knoflook, rode paprika, groene paprika, champignons en tomaat.

Als toetje yogurt/kwark met maracuja en perzik... mmm
gisteren: macaroni (erg goed gevuld)

vandaag: saucijsje, bloemkool, aardappels, komkommer in 't (zoet)zuuren 'n grote perzik als toetje

morgen: opgebakken aardappels (vandaag meer gekookt), verse sperciebonen, zelfgemaakte kerriesaus (van echte bouillon), schnitsel

woensdag: dat zie ik dan wel weer
Gisteren:

schotel met bloemkool, aardappel, gehakt, appel en noten.

Vandaag:

risotto met garnalen, brocolli, champignons, parmezaan. Daarbij stokbrood en tomaat/mozzarella-salade. En rosé natuurlijk!

Morgen:

lekkerbekje, witlof met ham/kaas uit de oven, krieltjes.
Paella *maar dan wel met Kip* Recept van Ah site

Maak het vaker en doet het hier goed!
quiche lorraine, paprika-courgettetaart en tomatensalade
Twee weken lang op 't werk gegeten. (ik werk op projectbasis en dan hebben we een cateraar) Daarnaast veel gesnaaid: 3 kilo aangekomen

Vandaag eindelijk weer slank & gezond gekookt:

Rijst, AH vega wokblokjes (die zijn énorm lekker!), oosterse roerbakgroente met teriyakisaus.

Morgen hetzelfde
Yette, nacho grande, hoe maak je dat?
Zit er aan te denken vanavond maar weer eens een keer pannenkoeken te bakken.
Mexicaanse kabeljauw, met gekookte aardappelen en ijsbergsalade. Waarschijnlijk gooi ik gewoon alles lekker door elkaar zodat je een lauwe salade krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven