Cruesli?!

23-06-2008 13:27 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ontbijt graag met een bakje yoghurt en daardoor heen cruesli. Ik neem 2 a 3 handjes, wel Cruesli Balans trouwens.

Maar ik heb wel eens gelezen en gehoord dat Cruesli niet echt gezond is: veel vet en suiker. Sommigen zeggen weer dat het meevalt...

Weet iemand dit en/of ontbijt iemand ook hiermee?
Even verder gezocht; partner CBL is een organisatie van de meeste grote supermarkten. (zie daar de promotie van het albert heijn keurmerk)

En in de FNLI zitten de multinationals zoals AKZO, Bolletje, Bonduelle en Hero (die van de fruit 2Day) en inderdaad Knorr is geen lid....

Voedingscentrum? Wees eens eerlijk over jezelf!
beste keus bij dranken:"

Koffie en thee zonder suiker, (mineraal) water, frisdranken

zonder energie

Nou breekt mijn klomp hier zou alleen water en verse vruchten/groentesappen of kruidenthee moeten staan.

Douwe Egberts zit weer in de FNLI dus blijkbaar is koffie ook eerste keus. In Koffie zit caffeine en zou tweede of derde keuze moeten zijn. Datzelfde geldt voor zwarte thee, en wat die light frisdranken daar doen mag joost weten. Aspartaam en zoetstoffen veroorzaken darmproblemen en weet ik wat nog meer.
Het wordt steeds gekker volgens voedingscentrum, eerste keuze bij fruit:

Fruit

Alle soorten vers fruit, fruit in diepvries, fruit in blik of pot op water of eigen sap

Vruchtenpuree zonder toegevoegde suiker

Dat kan alleen maar vers fruit zijn! Keigoed zijn ook verse noten en zaden (die komen in het lijstje van het voedingscentrum helemaal niet voor) of gedroogd fruit (veel mineralen!) ook daar lezen we niks over.

Maar ja dat haal je bij de reformwinkel of de turkse supermarkt en die zijn natuurlijk niet aangesloten bij CBL of FNLI
sjezus, het lijkt de maffia wel, dat voedingscentrum.

Ik word hier echt een beetje nijdig van. Kijk, wij zijn slim genoeg om te zien dat die adviezen nergens op slaan, maar is jan met de pet dat ook? Ik denk het niet.
Precies boebele, misschien een leuke invalshoek voor Zembla of de Keuringsdienst van Waarde
Hahaha, het voedingscentrum afzeiken.....ik doe mee!

Ik had van het voedingscentrum een cd'tje, kon je iedere dag invullen wat je gegeten had, en dan kon je precies zien hoeveel calorieén, vetten, ijzer etc. je naar binnen had gewerkt.

Ik vulde alles netjes in....stond erboven: Uw totale vetgehalte is onder de maat ....bedenk dat het lichaam toch wel een beetje vet nodig heeft....

Maar....ik had die dag wel een gewone boterham met kaas gegeten...en dan stond daar weer bij....uw inname van verzadigde vetten is te hoog, beter is het om een boterham met jam, of magere ham te nemen.

En ik wed dat als je dat advies opvolgt dat er dan weer staat dat je die dag niet genoeg calcium hebt ingenomen......
quote:shining schreef op 12 juli 2008 @ 02:28:

[...]

Brinta zonder suiker vind ik ook niet lekker brrr...

Misschien dan zoetstof i.p.v. suiker, maar dat zal wel vergif zijn in de ogen van het voedingscentrum.......Neehoor, het voedingscentrum vindt dat je vooral magere yoghurt met zoetstof boven bijv. halfvolle yoghurt moet kiezen. Dusssssss
Rietsuiker schijnt dan weer beter te zijn dan witte suiker. Dat eten wij dan ook (over de brinta, in de thee), vinden het nog lekker ook
quote:restlesswithin schreef op 15 juli 2008 @ 15:09:

Rietsuiker schijnt dan weer beter te zijn dan witte suiker. Dat eten wij dan ook (over de brinta, in de thee), vinden het nog lekker ook

Nee joh, dat is een fabeltje....wel steun je door rietsuiker te eten de arme landen, want de witte suiker komt van suikerbieten. (Nederlands)

maar dat van die arme landen moet je ook met een korreltje zout nemen, want de meeste rietsuiker komt gewoon uit Australie en dat is beslist geen arm land!
quote:boebele schreef op 13 juli 2008 @ 10:47:

sjezus, het lijkt de maffia wel, dat voedingscentrum.

Ik word hier echt een beetje nijdig van. Kijk, wij zijn slim genoeg om te zien dat die adviezen nergens op slaan, maar is jan met de pet dat ook? Ik denk het niet.jan met de pet luistert niet eens naar het voedingscentrum. behalve dat ze blijkbaar verstrikt zitten in belangenverstrengeling luistert ook niemand naar ze (en dat is dan wel weer mooi ;))
quote:runner84 schreef op 23 juni 2008 @ 18:58:

Ja, zeker. Als je verder gezond eet (en als je het belangrijk vindt om gezond te eten) zou ik me er niet druk om maken of Cruesli wel of niet gezond is. Tegenwoordig is het al heel wat dát je ontbijt

ik zou zo graag willen weten hoe het komt dat ik alleen maar 3bakjes muesli met melk eet en verder niks, en erg aan kom

weet iemand daar een antwoord op/

groetjes Els
@ singing: alleen maar een bakje muesli en verder helemaal niks??? Begrijp ik dat goed?

Ik zou zeggen dat je lichaam op de spaarstand staat. Als je te weinig eet dan slaat je lichaam al het voedsel op wat je inneemt om op die manier aan energie te komen. Daarom is het nooit verstandig om tijdens het dieeten te weinig calorien tot je te nemen.
Mijn zoontjes eten soms van die Cars-ontbijtgranen (chocoladen ringetjes), ik ontbijt wel eens met cruesli. Laatst verpakkingen vergeleken: in mijn cruesli zit ongeveer tien gram suiker méér dan in die chocoladen Cars-dingetjes
ik zou mijn kinderen die rommel dus echt niet laten eten hè. Al die suikers bij het ontbijt. Geef je kind gewoon een echt gezond ontbijt.

Volgens mij zijn al die zogenaamd gezonde (ontbijt)produkten de reden dat mensen (en kinderen) te dik worden. Tja, dat krijg je als je je kids chocola geeft bij het ontbijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven