Jongensnamen topic
zaterdag 9 augustus 2014 om 20:36
quote:MissShopping schreef op 09 augustus 2014 @ 10:51:
Saar, vind ze alledrie wel leuk, alleen net iets te engels, zeker in combi met L.
Cejo, ik ga Espen ook nog even de groep in gooien. Gister dacht ik bij Flynn opeens that's it! Vooral omdat we Finn echt leuk vinden, maar die ons veel te populair is. Maar helaas, man vind hem niet leuk genoeg.
Mendy, heel veel van m'n favorieten staan altijd in jouw lijstjes o.a. Nolan, Fender, Otis, Ferron, Nilo had ik zo gedaan, alleen vind man helaas niet leuk.
Van de namen op onze shortlist hebben we bij elke naam nog wel een vraagteken/wat aan te merken (vinden jullie deze terecht of zijn we te kritisch):
Ilay (te zangerig, verwarring met uitspraak)
Dexter (misschien overdreven 2 namen met X)
Finn (heel leuk, maar veels te populair)
Lovis (misschien te vrouwelijk, meisjesnaam)
Dante (klinkt als 'tante' bij hardop uitspreken)
Noah (misschien te soft)
Dean (wordt erg engels bij L)
Millo (weinig karakter/soft)
Het echte ja-gevoel hebben we nog niet (of iig niet bij dezelfde namen), dus vandaar dat we toch ook nog ff verder verzamelen.
Ben trouwens heel blij met al jullie input hier steeds, Thx!Victor dan? Vind ik ook mooi bij lennox (en blijft in afkorting ook mooi en stoer)
Saar, vind ze alledrie wel leuk, alleen net iets te engels, zeker in combi met L.
Cejo, ik ga Espen ook nog even de groep in gooien. Gister dacht ik bij Flynn opeens that's it! Vooral omdat we Finn echt leuk vinden, maar die ons veel te populair is. Maar helaas, man vind hem niet leuk genoeg.
Mendy, heel veel van m'n favorieten staan altijd in jouw lijstjes o.a. Nolan, Fender, Otis, Ferron, Nilo had ik zo gedaan, alleen vind man helaas niet leuk.
Van de namen op onze shortlist hebben we bij elke naam nog wel een vraagteken/wat aan te merken (vinden jullie deze terecht of zijn we te kritisch):
Ilay (te zangerig, verwarring met uitspraak)
Dexter (misschien overdreven 2 namen met X)
Finn (heel leuk, maar veels te populair)
Lovis (misschien te vrouwelijk, meisjesnaam)
Dante (klinkt als 'tante' bij hardop uitspreken)
Noah (misschien te soft)
Dean (wordt erg engels bij L)
Millo (weinig karakter/soft)
Het echte ja-gevoel hebben we nog niet (of iig niet bij dezelfde namen), dus vandaar dat we toch ook nog ff verder verzamelen.
Ben trouwens heel blij met al jullie input hier steeds, Thx!Victor dan? Vind ik ook mooi bij lennox (en blijft in afkorting ook mooi en stoer)
zondag 10 augustus 2014 om 08:16
Saar, Victor, vind ik iets te 'hard' klinken en op een of andere manier meer voor een volwassen man. We wonen trouwens niet in NL, en hier is de afkorting Vic/Vikkie niet echt stoer
Viggo heeeel erg leuk, alleen dat vind man jammergenoeg niet
Mendy, dacht ff dat t het eerste lijstje ging worden waarvan ik niks leuk vind, maar Nilson ga ik nog even in de groep gooien
Viggo heeeel erg leuk, alleen dat vind man jammergenoeg niet
Mendy, dacht ff dat t het eerste lijstje ging worden waarvan ik niks leuk vind, maar Nilson ga ik nog even in de groep gooien
dinsdag 12 augustus 2014 om 11:02
Iduna: Ook jij bedankt voor je lijstje met ideeen!
Man en ik hebben verder niks meer gevonden wat leuk genoeg is om ook op ons lijstje erbij te kunnen. Dus besloten dat het gewoon een van de namen op onze shortlist hierboven gaat worden. Vanaf nu gaan we elke week een naam van ons lijstje proberen te schrappen
Man en ik hebben verder niks meer gevonden wat leuk genoeg is om ook op ons lijstje erbij te kunnen. Dus besloten dat het gewoon een van de namen op onze shortlist hierboven gaat worden. Vanaf nu gaan we elke week een naam van ons lijstje proberen te schrappen
vrijdag 15 augustus 2014 om 13:30
He MissShopping, ik zie dat jij en je man het bij jullie shortlist houden. Maar.... ik gooi toch nog even een naam in de groep.
Wat vind je van Flint? De naam komt minder vaak voor dan Finn, in 2013 is hij 25x gegeven. Zie: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Flint
Wat vind je van Flint? De naam komt minder vaak voor dan Finn, in 2013 is hij 25x gegeven. Zie: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Flint
vrijdag 15 augustus 2014 om 17:10
Ik vind L.ennox en D.exter een heel goede combinatie, zie geen probleem in het feit dat er in beide namens en x voorkomt.
Alleen kan ik persoonlijk de naam Dexter niet los zien van de serie Dexter over een seriemoordenaar. En ondanks dat ik de hoofdpersoon een briljant figuur vind heeft de naam voor mij toch een bijsmaak.
Alleen kan ik persoonlijk de naam Dexter niet los zien van de serie Dexter over een seriemoordenaar. En ondanks dat ik de hoofdpersoon een briljant figuur vind heeft de naam voor mij toch een bijsmaak.
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 15 augustus 2014 om 19:34
MissShopping;
Ik vind L.ennox en Dexter echt een supergave combi! Omdat de x niet de eindletter is vind ik het juist zo leuk combineren en dus helemaal niet storend dat die letter wel un beide namen zit (en ik ben toch een behoorlijke pietlut wat betreft namen combineren). Finn blijft een leuke naam, kan ook prima bij L maar de combinatie van L en D vind ik dus echt veel leuker. (Fedde of Ferre zijn ook geen opties voor jullie?)
Ik vind L.ennox en Dexter echt een supergave combi! Omdat de x niet de eindletter is vind ik het juist zo leuk combineren en dus helemaal niet storend dat die letter wel un beide namen zit (en ik ben toch een behoorlijke pietlut wat betreft namen combineren). Finn blijft een leuke naam, kan ook prima bij L maar de combinatie van L en D vind ik dus echt veel leuker. (Fedde of Ferre zijn ook geen opties voor jullie?)
zondag 17 augustus 2014 om 15:59
zondag 17 augustus 2014 om 19:18
Ha Mendy, ben idd redenen voor Finn aan het bedenken, maar dan meer om mezelf te overtuigen. Van ons lijstje (met namen die voor ons beide allemaal kunnen) wilt man nml het liefst Finn of Noah. Ik (nu even) eerder Dante of Ilay. Millo en Dean hebben we weggestreept. En van Lovis en Dexter vinden we Dexter nu deze week ineens wel wat cools hebben (ook al denk ik aan Dexter en Deedee ) Dus ben eigenlijk bij alle namen nu even kritisch aan t zijn met voor- en tegens in de hoop dat er uiteindelijk een uit springt.
Ik vind Floyd trouwens ook heel gaaf. Die mag niet te populair worden en is voor jouw tweede
Ik vind Floyd trouwens ook heel gaaf. Die mag niet te populair worden en is voor jouw tweede
zondag 17 augustus 2014 om 20:14
Haha, die ga ik er bij mijn vriend nooit doorkrijgen dus ik wil hem graag aan je overdragen hoor Ik heb hem nog wel op mijn lijstje staan, maar eerst maar eens zwanger worden (we gaan er namelijk wel weer voor, dus bij deze hebben jullie die primeur) en dan nog maar eens zien van welke naam van mijn lijstje ik mijn vriend kan overtuigen.