Tips om de dagen in te vullen?

18-08-2014 17:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment hebben mijn man en ik beide even geen baan.

We merken dat het toch wel lastig is om de dagen echt invulling te geven. En daarnaast worden we langzaam een beetje gek van elkaar. Samen zijn is leuk maar het kan ook te veel worden, haha.

Wie heeft er wat tips en ideeen om te ondernemen. Samen of apart.

We hebben samen een kind dus tips voor leuke dingen samen met kind (bijna 2) zijn ook welkom.
Solliciteren?
Sporten, op bezoek bij opa/oma en/of oude ooms en tantes die je veel te weinig ziet, boodschappen lopend/op de fiets doen, naar een grotere markt in een andere plaats, speeltuin, kinderboerderij.
Vrijwilligerswerk.
quote:betjebig schreef op 18 augustus 2014 @ 17:11:

Solliciteren?

Haha, die kon ik verwachten natuurlijk.

Daar zijn we uiteraard ook mee bezig, maar dat vult de dagen niet.
Vind de tips van kerstklok erg goed! Misschien samen met jullie kindje ook een keer naar het zwembad? Of bezoek een vriendin.
Of de tijd gebruiken om achterstallige dingen in huis aan te pakken die je al heel lang wil doen, of grondig opruimen.
Zo moeilijk is dat niet.

Solliciteren.. Bedrijven langs.. Etc.

Op bezoek bij iemand, lezen, de tuin doen, huishouden, zwemmen, bos, fietsen..

Koken, knutselen en noem maar op.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Neem/maak een moestuin, ga iets leren via youtube, je huis anders indelen, hardlopen, fietsen, koken, cursus volgen.
Hebben jullie niet nog een aantal kasten die moeten worden uitgeruimd? Liefdadigheidsbezoekjes (familie, goede vrienden etc.), administratie bijwerken, vooruitgeschoven klussen aanpakken bv. rommelzolder, schuur of tuin aan kant maken (als je die hebt). Hoe zit het met je conditie, ben je fit op dit moment? Heb je altijd die ene hobby willen doen, maar daar nooit tijd voor gehad?
In de ochtend zou ik solliciteren en in de middag zou ik elke dag gaan sporten.

Verder, de tuin aan kant maken, in en om het huis klussen.

Vrienden uitnodigen voor de weekenden, uitgebreid koken.

Ik weet niet hoe jullie er financieel bij zitten maar misschien een lange verre reis maken waar je normaliter niet aan toe komt?
Onderhoud aan huis en tuin, een cursus, bezoekjes aan familie die je te lang niet gezien hebt, uitstapjes met jullie kindje (babyzwemmen, kinderboerderij, fietstochtjes maken, boodschappen doen op de markt) gezond en met verse spullen koken, vrijwilligerswerk.
Alle bovengenoemde activiteiten, voor mij is solliciteren overigens wel bijna een dagvullende activiteit.

Ik zou dus afspreken dat je om en om met de kleine op pad gaat/voor zorgt, zodat de ander op dat moment de handen vrij heeft om daadwerkelijk in een nieuwe baan te investeren.

Als het om verveling draait; daar kan ik me werkelijk niets bij voorstellen...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Fotoalbums bijwerken. Heb er eentje gemaakt in mijn zwangerschapsverlof, was zo blij toen ik dat gedaan had!

Voor jezelf zou je eens - mits de financieen het toelaten - eens alleen gaan winkelen, naar de sauna, alleen naar de bioscoop. Hardlopen, zwemmen, fitness, fotograferen, fietsen kun je allemaal voor noppes doen en ook fijn om eens alleen te kunnen doen.
Als ze nu ww krijgen, kunnen ze niet zomaar een verre reis maken toch?
quote:woepsie schreef op 18 augustus 2014 @ 18:39:

Als ze nu ww krijgen, kunnen ze niet zomaar een verre reis maken toch?

Het zit er sowieso helaas financieel niet in.

Ik dacht dat je bij de ww recht had op 4 weken vakantie per jaar.
Ik zie leuke en goede tips voorbijkomen.

Bedankt!
Sporten, wandelen, in de tuin werken, je huis 'ns grondig aanpakken qua opruimen. Series kijken die je altijd al had willen zien. Boeken lezen. Vervelend dat je niet alleen bent, dan heb je echt lekker de tijd aan je eigen en zit niemand je op de lip.
quote:flowersamantha schreef op 18 augustus 2014 @ 18:45:

[...]

Het zit er sowieso helaas financieel niet in.

Ik dacht dat je bij de ww recht had op 4 weken vakantie per jaar.Ja, je mag gewoon op vakantie hoor, geen probleem!
quote:vandale schreef op 18 augustus 2014 @ 17:58:

voor mij is solliciteren overigens wel bijna een dagvullende activiteitSerieus? wat doe je dan allemaal? er staan niet eens dagelijks nieuwe vacatures online, dus even 'n blik werpen op diverse sites, de geschikten er tussenuit halen en 'n brief+cv mailen. Hooguit 30 minuten per dag werk.
Misschien iets gaan leren?

Een cursus o.i.d. doen; iets wat leuk staat op je cv.

Hierboven wordt vrijwilligerswerk genoemd.

Ik heb weleens vrijwiligerswerk gezien bij waarbij je je kind kunt meenemen; bij een speel-o-theek.

Zoiets misschien?

Of misschien oppassen op nog wat kinderen.

En inderdaad de hierboven genoemde klussen in huis.

Dit zou je ook voor anderen kunnen doen; er bestaan in verschillende plaatsen een soort "ruilsystemen", waarbij mensen diensten ruilen. Mogelijk is dat wat.
quote:elninjoo schreef op 18 augustus 2014 @ 19:10:

[...]

Serieus? wat doe je dan allemaal? er staan niet eens dagelijks nieuwe vacatures online, dus even 'n blik werpen op diverse sites, de geschikten er tussenuit halen en 'n brief+cv mailen. Hooguit 30 minuten per dag werk.

's Ochtends ben ik zeker 2/3 uur bezig alle sites na te pluizen

Er staan niet dagelijks nieuwe vacatures maar als er een geschikte tussen staat ben ik toch zeker een paar uur bezig met inlezen van het bedrijf, hun website en een op bedrijf & functie toegespitste brief te schrijven en CV aan te passen.

Verder probeer ik te netwerken en zoek op manieren mijzelf beter te profileren bij bedrijven. Allemaal tevergeefs totnutoe helaas ;-(
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik zou vrijwilligerswerk gaan doen! Ga eens bij de oude dames in het verzorgingstehuis op de koffie of laat de honden van het dierenasiel uit.

Als dat mag van het UWV tenminste. Het liefst hebben zij dat je op de bank blijft zitten want stel dat je iets overkomt, gaat hun nog meer geld kosten. Zo ging het bij m'n pa wel tenminste.
Even kijken wat ik nog kan verzinnen:

- Vrijwilligerswerk bij een zorginstelling, veel zorginstellingen komen letterlijk handen te kort, en zouden dolgraag wat meer leuke dingen doen met hun cliënten. Denk aan: samen boodschappen doen, koekjes of taart bakken, een stukje door de buurt wandelen...

- Huiswerkbegeleiding en taalondersteuning: in veel buurthuizen (zeker in de 'wat mindere wijken' om het maar even zo te zeggen) wordt huiswerkbegeleiding geboden voor een laag tarief, draaiende gehouden door vrijwilligers. Ook wordt er in die wijken vaak taalles gegeven aan mensen die slecht Nederlands spreken en/of schrijven.

- Uitgebreid koken en bakken (en een deel van de maaltijden op thuisafgehaald.nl zetten)

- Wordt lid van de bibliotheek (als jullie dat nog niet zijn) en leen boeken en dvd's die je anders nooit uit zou kiezen. Ook voor jullie kleine hebben ze er het nodige. En steeds meer bibliotheken hebben ook computerspellen voor Wii's en Nintendo's enzo.

Hoe oud is jullie kleine trouwens? Jullie zouden af en toe voor hem of haar (om de beurt) een thema-dagje kunnen organiseren. Op die manier heeft de ander steeds een dag lang de handen vrij, en jullie zijn apart van elkaar bezig. Bijvoorbeeld: Thema Boerderij(dieren). Zoek een liedje over boerderij(dieren), een verhaaltje, ga naar de kinderboerderij, kijk nog een filmpje over boerderijdieren, en wijs vervolgens in de supermarkt alle producten aan die van een boerderijdier komen (ei, vlees, melk, kaas...). Geheel gratis, en boodschappen moet je toch doen.
Kindje is bijna 2.. Staat in de OP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven