Gezondheid alle pijlers

slechte ervaring osteopaat

15-08-2014 18:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er ook iemand net als ik een nare ervaring bij een osteopaat. Waar ik geweest ben werd ik zeer onvriendelijk behandeld en bleek de betreffende praktijk niet integer te zijn.
quote:ingeb84 schreef op 16 augustus 2014 @ 16:13:

Dubbeltje4, waar baseer je dat uberhaupt op? Heb je eigenlijk wel enig idee wat osteopathie inhoudt en volgens welk inzicht ze werken?

Staat even los van de opmerking in de topic, het is niet correct om zonder toestemming informatie op te vragen. Echter als je verwezen bent door een arts schriftelijk, dan mogen ze evt info opvragen... Uiteraard wel netjes om dit in overleg te doen.

Jammer dat velen hier generaliseren door misschien maar 1 ervaring of door horen zeggen.een arts die doorverwijst naar een osteopaat zou wat mij betreft gemeld mogen worden bij de inspectie.
Wat doet een osteopaat dan? Als ik google zie ik iets wat op massage lijkt. Ziet wel aangenaam uit.
Ik begrijp die verontwaardiging nooit zo, als je het kwakzalverij noemt.

Net alsof we het uit onze duim zuigen.

Wat Meds en ik beweren, kunnen we keurig onderbouwen.

In tegenstelling tot die kwakzalvers.
het is nl. geen wettelijk erkend vak.
quote:parbleumondieu schreef op 16 augustus 2014 @ 19:03:

Wat doet een osteopaat dan? Als ik google zie ik iets wat op massage lijkt. Ziet wel aangenaam uit.

dat is dan nog de milde variant, je hebt ook manipulaties van nek of rug. Niet zonder gevaar.

http://www.gezondheid.be/ ... useaction=art&art_id=8426

http://www.rtlnieuws.nl/n ... lijke-therapie-voor-babys

http://www.trouw.nl/tr/nl ... ter-dan-aspirientje.dhtml
er is ook geen enkele controle op de opleidingen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 augustus 2014 @ 19:07:

het is nl. geen wettelijk erkend vak.Het probleem is, denk ik, dat het vaak door fysiotherapeuten wordt uitgevoerd. Daaruit wordt dan (onterecht!) de conclusie getrokken dat het dan wel goed zit, het veilig is.
ja, ik heb ook zo mijn vraagtekens bij sommige fysiotherapeuten. Het gebeurt niet zelden dat mensen terugkomen met voedingsadviezen en volgeplakt zijn met stickers vanwege wat rugpijn.

Sowieso gaat de meeste pijn vanzelf over
Een bijkomend probleem is dat zorgverzekeraars alternatieve behandelingen blijven vergoeden.

Daaruit denken mensen te kunnen afleiden dat het veilig is om te doen.

Zorgverzekeraars willen voornamelijk winst maken. Als er dus een vraag is naar alternatieve "geneeswijzen" en mensen zijn bereid er voor te betalen, dan is er dus die mogelijkheid.

Het geeft geen enkele garantie op de werkzaamheid of veiligheid.
klopt. en de premiebetalers, wij dus ook, betalen vrolijk mee aan die flauwekul
hallo
anoniem_205752 wijzigde dit bericht op 22-01-2016 09:15
Reden: ja
% gewijzigd
quote:wilna schreef op 16 augustus 2014 @ 09:54:

Met niet integer bedoel ik dat ze navraag over je doen zonder dat je daar toestemming voor geeft. Iemand heeft bevestigd dat dit zo is.

Daar ga ik over nadenken.Je kan een melding doen bij het College voor Bescherming Persoonsgegevens, niemand mag zonder toestemming informatie over je inwinnen bij instanties zonder jouw toestemming.
Ach, huisartsen kunnen er ook wat van.

Zien complete zwangerschappen over het hoofd, griepje mevrouwtje, neem maar een paracetamolletje.

Gescheurde ader in de buik, ook griepje (persoon was binnen een paar uur dood)

Gewoon een moedervlek, niets aan doen, was kanker.

Kind had altijd de mond open en ademde niet door de neus, allerlei rare oefeningen aangeraden en neussprays. Neusamandelen die zo groot waren dat ademen door de neus niet kon? Nooit aan gedacht.

En dat zijn maar een paar voorbeelden

Dus blind vertrouwen op huisartsen? Echt niet!

ik vind huisartsen erger dan alternatieve geneeskunde, net zo erg als mensen als dubbeltje en meds, die doen alsof de reguliere geneeskunde zaligmakend is.
quote:Lucky_Birdie schreef op 20 augustus 2014 @ 22:35:

Ach, huisartsen kunnen er ook wat van.

Zien complete zwangerschappen over het hoofd, griepje mevrouwtje, neem maar een paracetamolletje.

Gescheurde ader in de buik, ook griepje (persoon was binnen een paar uur dood)

Gewoon een moedervlek, niets aan doen, was kanker.

Kind had altijd de mond open en ademde niet door de neus, allerlei rare oefeningen aangeraden en neussprays. Neusamandelen die zo groot waren dat ademen door de neus niet kon? Nooit aan gedacht.

En dat zijn maar een paar voorbeelden

Dus blind vertrouwen op huisartsen? Echt niet!

ik vind huisartsen erger dan alternatieve geneeskunde, net zo erg als mensen als dubbeltje en meds, die doen alsof de reguliere geneeskunde zaligmakend is.Reguliere geneeskunde is gebaseerd op bewijs en er is controle. Dat is veel en veel meer dan alternatieve prutserij. Want waar moet je je beklag doen? en denk jij nu werkelijk dat jouw osteopaat je van je gescheurde ader of melanoom kan afhelpen? Je vergelijkt appels met peren. Het is alsof je zegt, ik ga liever naar de schoenmaker voor mijn brood want ik heb gehoord dat de bakker er met de pet naar gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven