Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:muurbloempje66 schreef op 20 augustus 2014 @ 22:42:

Isis heeft niet met islam te maken. Het draait allemaal om Turkije. Op een dag zal dat ook zeker blijken.

Nee joh. Het is allemaal een komplot van de Joden.

Zoals alles, eigenlijk
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 20 augustus 2014 @ 23:02:

[...]

Nee joh. Het is allemaal een komplot van de Joden.

Zoals alles, eigenlijk Dat zeg ik toch niet! Dat zeg jezelf
Muurbloempje, kun je uitleggen wat je bedoelt met het gaat om Turkije.

In de koran staan veel dingen die nu letterlijk worden uitgevoerd door die IS gasten (zoals je mag alle niet-gelovigen doden).
quote:Eindeloos schreef op 20 augustus 2014 @ 18:57:

[...]

Willem, ik heb je gelukkig nooit uitgehoond.

Ik woon toevallig wel in de provincie, Hoge Noorden, maar we hebben hier echt nieuwsgaring.

Mijn kinderen stellen mij gerust, dat als USA zich echt druk maakt, ze die hele brandhaard platgooien.

Dat geloof ik direct.

Maar ze verwachten waarschijnlijk niet, dat wij ''van binnen uit'' net zoveel gevaar lopen.

Kan het niet goed uitleggen, maar je zult mij vast begrijpen.

Doodeng vind ik het.

Mijn gevoelens daarentegen zijn heel ambivalent, ik woon in een krachtwijk, met veel nationaliteiten.

Veel moslims ook.

Ik heb er nog nooit last mee gehad.

Pffffff moeilijk hoor.

Eindeloos, ik weet niet of jij de discussies met Jaap toentertijd nog hebt meegemaakt. Hij schrijft niet meer hier en dat vind ik erg jammer. Jaap kon altijd zijn standpunten mooi verwoorden. Hij had een tegenovergestelde mening dan ik, maar hij wist het wel mooi en duidelijk te brengen. Ben benieuwd wat hij er heden ten dage van zou zeggen.

Het gevaar is ook de infiltratie van binnen uit. Jongeren die slecht aan de bak komen, het gevoel hebben niet mee te doen, zijn gevoelig voor haatzaaipreken. En echt, ik zie ze hier lopen hoor, die radicale moslims. Zag ooit eens zo'n man met baard en witte jurk in een aangrenzende gemeente op straat met een jongen smoezen. Ik fietste langs en ze keken op. Was geen zuivere koffie dacht ik toen. Dat is overhalen naar het extremisme.

Het gevaar is dat de 'gematigde moslim' uiteindelijk de kans kies van de radicale moslim en wij gewoon de klos zijn. En echt, het is geen dom scenario. Zo zal het gaan. Islam wordt de nieuwe wereldheerschappij. Of je het leuk vindt of niet.
quote:muurbloempje66 schreef op 20 augustus 2014 @ 22:42:

Isis heeft niet met islam te maken. Het draait allemaal om Turkije. Op een dag zal dat ook zeker blijken.

Waar heb jij het in godsnaam over?

En Isis heeft zoveel met de islam te maken dat die achterlijke en idiote barbaren daar in naam van Allah mensen vermoorden. Onschuldige mensen, die voordat het mes in ze sneed waarschijnlijk nog nooit van Isis hadden gehoord. Bah, ik hoop dat ze dat zooitje barbaren heel snel van de kaart vegen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
'Moordenaar van Foley inderdaad een Brit'

LONDEN -

De militant van ISIS die de Amerikaanse journalist James Foley heeft onthoofd is volgens een voormalige gijzelaar inderdaad een Brit. Dat heeft de oud-gevangene gezegd tegen de Britse krant The Guardian.

Foto: Reuters

De man zou één van drie Britse jihadisten zijn die westerse gevangenen bewaken in de Syrische plaats Raqqa. De militant die met Foley verscheen in de onthoofdingsvideo zou van hen de leider zijn. Hij zou ook de belangrijkste onderhandelaar zijn geweest tijdens gesprekken over de vrijlating van gijzelaars van ISIS eerder dit jaar. Zij werden na betaling van losgeld uiteindelijk overgedragen aan Turkije.

De voormalige gijzelaar, die een jaar vastzat in Raqqa, beschrijft de Britse moordenaar als intelligent, goed opgeleid en aanhanger van de radicale islamitische leer. De drie Britse bewakers zouden door gijzelaars 'The Beatles' zijn genoemd, vanwege hun nationaliteit.

Hoe wordt een goed opgeleid intelligent mens zo?
quote:Alixane schreef op 21 augustus 2014 @ 00:25:

[...]

Waar heb jij het in godsnaam over?

En Isis heeft zoveel met de islam te maken dat die achterlijke en idiote barbaren daar in naam van Allah mensen vermoorden. Onschuldige mensen, die voordat het mes in ze sneed waarschijnlijk nog nooit van Isis hadden gehoord. Bah, ik hoop dat ze dat zooitje barbaren heel snel van de kaart vegen.

Want het is niet barbaars om een hele groep mensen 'van de kaart te vegen?'

In het gebied waar IS de baas is, wonen een stuk meer mensen dan alleen IS soldaten. Die kan je niet zomaar rucksichlos wegbombarderen. Dan ben je geen centimeter beter dan degene die je barbarisme verwijt.

Overigens heeft IS alles met de Islam te maken, alleen interpreteren zij de Koran anders dan jij en ik. Iets letterlijker zeg maar. Zeggen dat IS (afkorting voor Islamic State) niet met de Islam te maken heeft getuigd van een wensdroom die niets met de werkelijkheid te maken heeft.
quote:willem1959 schreef op 20 augustus 2014 @ 23:59:

[...]

Eindeloos, ik weet niet of jij de discussies met Jaap toentertijd nog hebt meegemaakt. Hij schrijft niet meer hier en dat vind ik erg jammer. Jaap kon altijd zijn standpunten mooi verwoorden. Hij had een tegenovergestelde mening dan ik, maar hij wist het wel mooi en duidelijk te brengen. Ben benieuwd wat hij er heden ten dage van zou zeggen.

Het gevaar is ook de infiltratie van binnen uit. Jongeren die slecht aan de bak komen, het gevoel hebben niet mee te doen, zijn gevoelig voor haatzaaipreken. En echt, ik zie ze hier lopen hoor, die radicale moslims. Zag ooit eens zo'n man met baard en witte jurk in een aangrenzende gemeente op straat met een jongen smoezen. Ik fietste langs en ze keken op. Was geen zuivere koffie dacht ik toen. Dat is overhalen naar het extremisme.

Het gevaar is dat de 'gematigde moslim' uiteindelijk de kans kies van de radicale moslim en wij gewoon de klos zijn. En echt, het is geen dom scenario. Zo zal het gaan. Islam wordt de nieuwe wereldheerschappij. Of je het leuk vindt of niet.

Willem, ik ken Jaap,( van hier dan ) heb hem vaak gelezen, maar niet meegeschreven toen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ik daarvoor te weinig er van weet.

Het was echt wel conversatie op hoog niveau op politiek gebied.

Dat de gematigde moslim uiteindelijk voor zijn radicale broeders zal kiezen neem ik direct van je aan.

En de situatie die je beschrijft op de fiets zie ik zo voor me.

Angstaanjagend.

Je laatste zin word ik niet vrolijk van Willem, of je gelijk hebt weet ik niet.

Ik weet wel dat ik hoop (!) dat mijn kinderen en ik dat niet hoeven mee te maken.

Dank voor je antwoord.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:felice71 schreef op 20 augustus 2014 @ 21:39:

[...]

Ik vind er zo veel van en het erge is dat ik met mijn grote bek het niet durf te zeggen òmdat ik een kind heb en ik ben als de dood dat ze met al dit extremisme op wat voor manier dan ook te maken gaat krijgen. Ik vind de islam doodeng en ik ben er bang voor.

Felice, ik lees en schrijf ook mee op Dumpert, en Powned.

Ik wil daar uit woede ook wel eens iets roepen met mijn grote Amsterdamsche bek mond, maar dat doe ik niet meer.

Ik denk als ze straks aan de macht zijn zoeken ze mij op via mijn IP adres.

Dus de angst zit er al in hè?.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 21 augustus 2014 @ 12:35:

[...]

Ik wil daar uit woede ook wel eens iets roepen met mijn grote Amsterdamsche bek mond, maar dat doe ik niet meer.

Dus de angst zit er al in hè?.Erg dit....jeetje.

[...]

Dus de angst zit er al in hè?.

Je bent gek als je bang bent voor die paar haatbaarden die in Nederland rondlopen. Dat zijn de allergrootste schijnheilen en mietjes die er rondlopen. De echte hardcore zit allang is Syrie en Irak.

Daarbij: De islam gaat helemaal niets overnemen. De grote zwijgende meerderheid autochtonen gaat dat echt niet accepteren.

Dat het uiteindelijk tot een confrontatie zal komen tussen doorgedraaide islamietjes en het vrije westen is iets wat dan weer wel vrij waarschijnlijk is. Jij gaat dat echter niet meer meemaken; daarvoor zijn er gewoonweg nog te weinig hardcore islamietjes. Wel zijn er een hoop toetsenbordjihadisten, die vanuit hun veilige westerse woonkamer de meeste gruwelijke anti westerse propaganda weten te posten, maar vervolgens wel genieten van de luxe en vrijheid die datzelfde westen hun biedt. Die zijn dusdanig kansloos dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken.
Je weet wie je onderdrukkers zijn als je er niet meer over durft te praten.
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 13:28:

Je weet wie je onderdrukkers zijn als je er niet meer over durft te praten.

Je weet dat er angst gezaaid wordt op het moment dat je bang bent voor wat dan ook in Nederland.

Je laat jezelf onderdrukken als je je mond houdt omdat je bang bent voor een tegenreactie.

[...]

Dus de angst zit er al in hè?.Klopt, dat de angst er al inzit. Een paar weken geleden werd ik gevraagd op FB om vrienden te worden met een zekere "Sandra" en nog wat. Een puur Hollandse naam was het, dat weet ik nog wel. Ik ken helemaal geen Sandra , dus ik klikte de naam aan wie het zou kunnen zijn. Je gelooft het misschien niet, maar op " haar " profiel stonden alleen maar moslimmannen als vriend. Foto's , namen erbij. Heb de hele zooi direct weggeklikt. Toen was ik wel even geschrokken ja. Maar ik laat me zeker niet uit het veld slaan door dit gedrag. En ik blijf mijn mening zeggen of de mensen het nu fijn vinden of niet.
quote:jo-elise schreef op 21 augustus 2014 @ 13:38:

[...]

Klopt, dat de angst er al inzit. Een paar weken geleden werd ik gevraagd op FB om vrienden te worden met een zekere "Sandra" en nog wat. Een puur Hollandse naam was het, dat weet ik nog wel. Ik ken helemaal geen Sandra , dus ik klikte de naam aan wie het zou kunnen zijn. Je gelooft het misschien niet, maar op " haar " profiel stonden alleen maar moslimmannen als vriend. Foto's , namen erbij. Heb de hele zooi direct weggeklikt. Toen was ik wel even geschrokken ja. Maar ik laat me zeker niet uit het veld slaan door dit gedrag. En ik blijf mijn mening zeggen of de mensen het nu fijn vinden of niet.

Ja, ik ga dat eigenlijk ook maar weer proberen uit te dragen.

''Een volk dat voor tirannen zwicht................''
Goed stuk! Eindelijk groeit het besef, geweld en islam liggen vlak bij elkaar

[...]

Dus de angst zit er al in hè?.Eindeloos ik heb ook wel die angst voor de islam, maar ook hoe op het op dit moment in de wereld er aan toe gaat. Al die oorlogen en strubbelingen. Dan een regering die Nederland aan de EU verkwanselt. Ik zie het allemaal heel somber in. Ik neem soms bewust ook afstand van de pc, niet al die negatieve dingen lezen
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 13:28:

Je weet wie je onderdrukkers zijn als je er niet meer over durft te praten.Ik hou het maar oppervlakkig (koetjes/kalfjes). Ook al zijn er een aantal waarvan hun mening gematigd is en keuren ze de gehakte schedels niet goed.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mika65 schreef op 22 augustus 2014 @ 13:25:

Goed stuk! Eindelijk groeit het besef, geweld en islam liggen vlak bij elkaar

Zeker een goed stuk!

Heb de link even in het andere topic gezet. Thx.
quote:Noesa schreef op 22 augustus 2014 @ 17:58:

[...]

Zeker een goed stuk!

Heb de link even in het andere topic gezet. Thx.

Ik plak er dan maar gelijk mijn reactie in het andere topic achteraan:

Wat een idiote redenering.

In WOII zijn door het westen in 6 jaar 6 miljoen mensen vermoord. Dat getal hebben moslims nog bij lange na niet gehaald, laat staan in 6 jaar.

Mag ik nu concluderen dat het westen en geweld dicht bij elkaar liggen. Of geldt dar argument alleen als het om de Islam gaat?

Sterker nog, door het onstaan van de eerste wereldoorlog zijn uiteindelijk 119 miljoen! mensen overleden. (''Wanneer men deze slachtoffers meetelt als doden ten gevolge van de Eerste Wereldoorlog, komt het totale dodental uit op 119 miljoen, waarmee de Eerste Wereldoorlog het dodelijkste conflict is dat de mensheid ooit heeft gekend, de Tweede Wereldoorlog inbegrepen.'' http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog)

Mag ik nu zeggen dat alle mensen die in het westen en in de VS wonen wel erg geweldadig zijn, en dat ik toch wel bang voor ze ben
Ik geef mijn reactie dan ook maar hier. 270 mio doden door de Islam. 500 per dag, al 1400 jaar lang. Geen dag uitgezonderd.
quote:houdoe67 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:22:

[...]

Ik plak er dan maar gelijk mijn reactie in het andere topic achteraan:

Wat een idiote redenering.

In WOII zijn door het westen in 6 jaar 6 miljoen mensen vermoord. Dat getal hebben moslims nog bij lange na niet gehaald, laat staan in 6 jaar.

Mag ik nu concluderen dat het westen en geweld dicht bij elkaar liggen. Of geldt dar argument alleen als het om de Islam gaat?

Sterker nog, door het onstaan van de eerste wereldoorlog zijn uiteindelijk 119 miljoen! mensen overleden. (''Wanneer men deze slachtoffers meetelt als doden ten gevolge van de Eerste Wereldoorlog, komt het totale dodental uit op 119 miljoen, waarmee de Eerste Wereldoorlog het dodelijkste conflict is dat de mensheid ooit heeft gekend, de Tweede Wereldoorlog inbegrepen.'' http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog)

Mag ik nu zeggen dat alle mensen die in het westen en in de VS wonen wel erg geweldadig zijn, en dat ik toch wel bang voor ze ben

Correctie: islam staat voor 270 miljoen doden (met aan top hindoes tijdens verovering van india). Rondje googelen levert vele interessante links op, zoals:

http://xandernieuws.punt. ... en-dodelijke-slachtoffers

http://tora-yeshua.nl/201 ... oen-moorden-door-moslims/

http://politiek.startpagi ... -islam-270-miljoen-lijken

https://www.youtube.com/watch?v=FWEYyyzykbU
Hier kun je een discussie lezen uit 2008. Zes jaar geleden. Het ging over de heer Enait die solliciteerde als klantmanager bij de gemeente Rotterdam en was afgewezen omdat hij weigerde vrouwen een hand te geven.

Dit is een mooie discussie zoals die toen gevoerd werd op het forum. Met Jaap als goedprater. Ik mis hem overigens wel. En ik wil mij niet op de borst slaan, maar lees mijn commentaren eens. En bedenk eens hoe we er nu voor staan.

Ik hoop dat jullie je realiseren dat het steeds een stapje verder gaat. Waar het gaat eindigen? Ik weet het niet,
Haagse moslimpoliticus doet aangifte tegen Buma

De leider van een lokale islamitische partij in Den Haag, Abdoe Khoulani van de Partij van de Eenheid, zal aangifte doen tegen CDA-leider Sybrand Buma.

Foto: ANP Die had donderdagavond in Knevel en Van den Brink gezegd dat Khoulani de terreur van de beweging Islamitische Staat (IS) verheerlijkt.

Dat is smaad, laster en oproepen tot haat, zei Khoulani's partijgenoot Arnoud van Doorn vrijdag in Dit is de dag op NPO Radio 1.

Khoulani had in juni op zijn Facebook-pagina geschreven ''Leve ISIS en inshaa Allah op naar Bagdad om dat schorem aldaar aan te pakken.'' ISIS is de oude naam van IS.

Van Doorn zegt daar nu over: ''Ik vind het schandelijk dat mijn collega wordt beticht van het verheerlijken van terrorisme. Niets is minder waar, hij heeft altijd afstand genomen van wreedheden en terreurdaden''. Ex-PVV'er Van Doorn bekeerde zich vorig jaar tot de islam.

Volgens Van Doorn komt Khoulani eind deze maand terug van vakantie en zal hij dan aangifte doen tegen Buma.

Ik zit echt in andersom wereld volgens mij
Ook zo een juweeltje

http://www.funx.nl/index. ... isis-doet-is-payback-time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven