Welke spiraal?
vrijdag 22 augustus 2014 om 09:01
Vandaag moet ik met spoed een spiraal laten plaatsen. Met spoed, omdat ik vanwege trombosegevaar moest stoppen met de pil. Tijdens mijn eerste bloeding wordt de spiraal geplaatst, en dat gebeurde sneller dan verwacht.
De gyn heeft het over een koperspiraal. Ik lees hier vaak de Mirena.
Welke spiraal zouden jullie kiezen, en waarom?
Ik forum mobiel dus zoekfunctie werkt niet.
De gyn heeft het over een koperspiraal. Ik lees hier vaak de Mirena.
Welke spiraal zouden jullie kiezen, en waarom?
Ik forum mobiel dus zoekfunctie werkt niet.
vrijdag 22 augustus 2014 om 09:15
vrijdag 22 augustus 2014 om 09:42
Een Mirena heeft inderdaad ook hormonen, maar veel minder hoge dosering dan gewone pil. Daarbij worden de hormonen lokaal afgegeven. Maar voordat je een hormoonhoudend spiraaltje laat plaatsen zou ik inderdaad even met je arts overleggen of dat, ivm kans op trombose, wel zo verstandig is.
Zelf heb ik al jaren een Mirena en ik ben er heel blij mee, vooral omdat ik nooit meer ongesteld word. Erg fijn vind ik dat.
Zelf heb ik al jaren een Mirena en ik ben er heel blij mee, vooral omdat ik nooit meer ongesteld word. Erg fijn vind ik dat.
vrijdag 22 augustus 2014 om 09:46
Ik heb heel bewust voor de koperspiraal gekozen. Geen hormonen, want ik vind dat namelijk troep. Uiteraard ontkomt niet iedereen er aan. Maar ik had zoiets als het niet nodig is dan liever niet.
En ja ik wordt ongesteld, maar dat hoort er dan maar bij. Op zich verloopt dat bij mij nu juist heel fijn. Regelmatige cyclus, eerste 2 dagen hele kleine beetje bloed en daarna 1 dag echt onwijs veel (daar moest ik wel even aan wennen) en dan is het die dag erna zo goed als over.. dus super relaxed! Maarja dat is bij iedereen anders.
Ik denk alleen dat jij geen keus zal hebben ivm je trombose. De pil en trombose is geen goede combi, dus een mirena en trombose dan ook niet lijkt mij..
En ja ik wordt ongesteld, maar dat hoort er dan maar bij. Op zich verloopt dat bij mij nu juist heel fijn. Regelmatige cyclus, eerste 2 dagen hele kleine beetje bloed en daarna 1 dag echt onwijs veel (daar moest ik wel even aan wennen) en dan is het die dag erna zo goed als over.. dus super relaxed! Maarja dat is bij iedereen anders.
Ik denk alleen dat jij geen keus zal hebben ivm je trombose. De pil en trombose is geen goede combi, dus een mirena en trombose dan ook niet lijkt mij..
vrijdag 22 augustus 2014 om 09:49
vrijdag 22 augustus 2014 om 10:39
Ik heb een koperspiraal en ben er heel tevreden over. Het eerste half jaar had ik veel bloedverlies, maar nu is dat stukken minder geworden, gewoon normaal. Ik heb inderdaad zoals N93 ook de eerste dag/twee dagen een klein beetje bloedverlies en daarna lijkt het pas 'door te breken'. Pijn/last van ongesteldheid: nauwelijks. En blij dat ik van die hormonen af ben!
Het laten plaatsen heb ik overigens nauwelijks gevoeld, maar dat kwam ook omdat ik 6 weken daarvoor bevallen was.
Het laten plaatsen heb ik overigens nauwelijks gevoeld, maar dat kwam ook omdat ik 6 weken daarvoor bevallen was.
vrijdag 22 augustus 2014 om 10:54
Ik ben van de mirena overgestapt naar een koperspiraaltjes, wat mensen zeggen je wordt inderdaad minder heftig ongesteld.
Ik heb de mirena 3 jaar gehad en kreeg ineens veel heftigere lichaamsbeharing, ik had bijvoorbeeld ineens allemaal donkere haartje bij mijn navel(nooit last van gehad) en ik heb net een heftige depressie achter de rug, die is begonnen rond de tijd dat ik de mirena kreeg. Ik las toen in een artikel dat dat met elkaar te maken kan hebben, en ik moet zeggen ik er echt minder last van heb nu.
Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon, maar hou er rekening mee dat het kam gebeuren.
Ik heb de mirena 3 jaar gehad en kreeg ineens veel heftigere lichaamsbeharing, ik had bijvoorbeeld ineens allemaal donkere haartje bij mijn navel(nooit last van gehad) en ik heb net een heftige depressie achter de rug, die is begonnen rond de tijd dat ik de mirena kreeg. Ik las toen in een artikel dat dat met elkaar te maken kan hebben, en ik moet zeggen ik er echt minder last van heb nu.
Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon, maar hou er rekening mee dat het kam gebeuren.
vrijdag 22 augustus 2014 om 11:09
Ik heb een mirena gehad, maar heb die na twee jaar laten verwijderen. Ik had namelijk enorm veel last van puisten en onderhuidse ontstekingen, vreselijk. Ik werd niet meer ongesteld, dat was fijn én de reden waarom ik hem nog twee jaar heb laten zitten. Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik een koperspiraaltje genomen, nu 2,5 jaar geleden. Bevalt me prima, niet erger ongesteld, ook niet meer pijn. Ik blijk een hele regelmatige cyclus te hebben, dus ik kan prima in de gaten houden wanneer het weer zover is.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
vrijdag 22 augustus 2014 om 19:21
Ik ben enorm tevreden over de Mirena. Niet meer ongesteld en totaal geen hormonale klachten meer, die ik wel had met de pil en toen ik helemaal geen anticonceptie gebruikte. Eerste paar maanden flink buikpijn gehad en onregelmatig bloedverlies, maar daarna dus echt helemaal niets meer. Geen puistjes, geen stemmingswisselingen, geen haarverlies. Perfect! Dus ik zeg: allemaal aan de Mirena
.
Maar omdat je trombose gehad hebt is een hormoonspiraaltje voor jou misschien wel helemaal niet geschikt, dat zou ik echt met de arts bespreken.
Oh, ik zie nu dat je waarschijnlijk vanochtend al hebt moeten kiezen. Wat is het geworden? Is het plaatsen meegevallen?
Maar omdat je trombose gehad hebt is een hormoonspiraaltje voor jou misschien wel helemaal niet geschikt, dat zou ik echt met de arts bespreken.
Oh, ik zie nu dat je waarschijnlijk vanochtend al hebt moeten kiezen. Wat is het geworden? Is het plaatsen meegevallen?