Gezondheid alle pijlers

Fijne mindfulness-begeleidings cd

19-08-2014 11:59 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het bij gezondheid hoort of op een andere pijler...

Ik ben op zoek naar een fijne mindfulness-begeleiding. Op cd, maar nog mooier via Spotify of Itunes.... Het liefst een Nederlandstalige bodyscan van een minuut of 20.

Eentje die doorgaat qua lichaamsdelen. Dus niet van de bovenkant van de grote teen van je linkerbeen naar de onderkant van de grote teen.... naar de volgende teen, naar de volgende teen...

Eentje die niet teveel afdwaalt. Ik dacht dat ik een fijne te pakken had, totdat ik een put af moest dalen via een trap met edelstenen om uit te komen in aan de zee waar een lotusbloem in dreef met een baby erin... Kan ik niet zoveel mee.

En dan het liefst ook nog met een fijne stem. Edel Marx en Irma Verhoef heb ik geprobeerd, maar die liggen me niet zo. Wibo Koole wel fijn, maar (nog) niet de juiste oefening gevonden.

Hebben jullie tips?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
De mindfullnesapp van VGZ al geprobeerd?
probeer ook eens te zoeken op yoga nidra, soortgelijk iets
Probeer de cd voor mindfulness voor dummies eens ( zit bij het gelijknamige boek). Daar zit een bodyscan van 30 minuten in. Hij begint wel met de linkervoet gedetailleerd maar daarna valt het mee, ik vind dat de armen weer te snel gaan. Er gaan dan beide armen tegelijk. Maar dat is mij beleving, misschien is dat voor jou niet fijn. Niks met babies en afdalen in putten e.d.
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
Op YouTube heb je meerdere van Dick de Ruiter. Ik vind zelf de begeleide diepteontspanning fijn. Ik val als een blok in slaap. 😄
Each morning we are born again. What we do today matters most.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven