Hoeveel slaap hebben jullie minimaal nodig?
zaterdag 23 augustus 2014 om 16:28
zaterdag 23 augustus 2014 om 16:35
zaterdag 23 augustus 2014 om 16:39
Daar ben ik dus wel jaloers op Bijenkoningin, dat je je goed voelt met 4 a 5 uur slaap per nacht. Ik zou willen dat het bij mij ook zo werkte, maar helaas pindakaas, met 4 uur slapen ben ik dus echt kapot de volgende dag. Ik heb een vage hoop, dat ik misschien ooit eens ga wennen aan die weinige (gelukkig niet altijd) uren slaap. Maar ik ben bang, dat het altijd een probleem zal blijven.
zaterdag 23 augustus 2014 om 16:53
9 uur slapen Quinty... Dat gebeurt volgens mij alleen maar in sprookjes. En dan te bedenken dat alle leden van mijn gezin een soort van topslapers zijn. Rechtop in een kast, hangend in een vliegtuigstoel, je kunt het zo gek niet bedenken of ze slapen overal en nergens. En dan ook nogeens uren en uren achter elkaar. Het is om te huilen.
zaterdag 23 augustus 2014 om 17:00
zaterdag 23 augustus 2014 om 17:00
Ik kom net mijn bed uit na een extra slaapje van bijna twee uur. Heb vannacht negen uur geslapen maar dat was schijnbaar nog niet genoeg. Vanwege apneus pak ik in zo'n nacht van negen uur toch nog te weinig diepe slaapmomenten. Maar helaas kan ik me door de week als ik moet werken dergelijke middagslaapjes niet veroorloven.
zaterdag 23 augustus 2014 om 17:08
Dat hangt van de periode ervoor af. Als ik een hele tijd genoeg slaap pak kan ik makkelijk een dag of 5 maar 3 uur slaap pakken en helemaal fit en alert zijn. Anders moet ik toch wel een uur of zes hebben. Meer dan zeven lukt niet, dan word ik wakker, en wakker is bij mij klaarwakker en fit en vol energie. Blijven liggen vind ik dus heel moeilijk.
zaterdag 23 augustus 2014 om 17:10
Alles tussen 7 en 10 uur slaap vind ik prima. Ik functioneer niet speciaal beter op het een of het ander.
Ik heb ook een aantal jaren last gehad van slapeloosheid, en toen sliep ik 2,5 uur per nacht en overdag meestal een uur of 2, daar heb ik het (met parttime baan) ook een jaar of 3 op gered (vraag me niet hoe, dat weet ik niet meer, koffie denk ik...)
Ik heb ook een aantal jaren last gehad van slapeloosheid, en toen sliep ik 2,5 uur per nacht en overdag meestal een uur of 2, daar heb ik het (met parttime baan) ook een jaar of 3 op gered (vraag me niet hoe, dat weet ik niet meer, koffie denk ik...)
zaterdag 23 augustus 2014 om 17:10
quote:manestraal schreef op 23 augustus 2014 @ 16:39:
Daar ben ik dus wel jaloers op Bijenkoningin, dat je je goed voelt met 4 a 5 uur slaap per nacht. Ik zou willen dat het bij mij ook zo werkte, maar helaas pindakaas, met 4 uur slapen ben ik dus echt kapot de volgende dag. Ik heb een vage hoop, dat ik misschien ooit eens ga wennen aan die weinige (gelukkig niet altijd) uren slaap. Maar ik ben bang, dat het altijd een probleem zal blijven.Ik ben altijd een korte slaper geweest en weet niet beter. Ik heb er wel eens van gebaald hoor, maar heb mij erbij neergelegd dat dit dus blijkbaar mijn slaappatroon is. Zusje en vader hebben precies hetzelfde.
Daar ben ik dus wel jaloers op Bijenkoningin, dat je je goed voelt met 4 a 5 uur slaap per nacht. Ik zou willen dat het bij mij ook zo werkte, maar helaas pindakaas, met 4 uur slapen ben ik dus echt kapot de volgende dag. Ik heb een vage hoop, dat ik misschien ooit eens ga wennen aan die weinige (gelukkig niet altijd) uren slaap. Maar ik ben bang, dat het altijd een probleem zal blijven.Ik ben altijd een korte slaper geweest en weet niet beter. Ik heb er wel eens van gebaald hoor, maar heb mij erbij neergelegd dat dit dus blijkbaar mijn slaappatroon is. Zusje en vader hebben precies hetzelfde.