Mode & Beauty alle pijlers

INS & UITS

24-08-2014 18:11 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen: ik raak af en toe kwijt in wat in of uit is....... Of hoor een dag dat iets "in" is en één maand later hoor ik dat het "uit" is. Zo snel kan het gaan blijkbaar. . Nu hoorde ik dat laarzen uit waren ........ Is dat al lang zo ? Want ik vind laarzen bij een vrouw erg mooi staan. Weten jullie ongeveer hoe lang de "uit" periode zou kunnen gaan duren ?

Ik volg niet de mode op het lettertje maar vind het wel leuk om op tijd te weten wat "in" of "uit" dreigt te gaan worden. En dan niet alleen op het gebied van kleding

Wellicht komen wij hier tot meer duidelijkheid. .......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Ik hoor vaak dat ik er modebewust en tijdloos uitzie. Zelf vind ik dat nogal meevallen maar ik denk dat ik begrijp wat mensen zien: ik houd me niet aan de mode en koop alleen maar dingen die ik nog jarenlang kan dragen. Mooie basics, mooie accentstukken, een goede pasvorm en ik leef me uit op schoenen en sieraden, die mogen best heel bijzonder zijn. Zo heb ik steeds een net wat andere look. Aangezien ik kroeshaar heb, kan ik met mijn haar niet zo veel, maar dat maak ik zo goed. In en uit doe ik niet aan.
Het voordeel van ouder worden is dat het in-en-uit gebeuren niet meer zo boeiend is.

Ik herinner me mijn Middelbare Schooltijd wel.

Je 'moest' per se de Levi's 501. Met het rode merkje.

Het oranje merkje was suf.

En een jas van het merk Bad Boys. Het liefst een bubbeltjes jas.

Of Naf Naf of Dito Dito.

Dan had je het net allemaal en moest je weer wat anders.

Het leven van een puber ging niet over rozen...
quote:Frizz schreef op 24 augustus 2014 @ 19:01:

Vooral 'uit' snap ik nooit. Wat kan nu dan echt niet meer?De witte driekwart legging is niet meer zo hip geloof ik.
quote:Thordis schreef op 24 augustus 2014 @ 19:18:

En ik vraag me dan ook altijd af wat er gaat gebeuren als ik onverhoopt iets aan heb wat niet IN is. Loop ik dan over straat en drommen achter mijn rug groepjes vrouwen samen die onderling fluisteren 'oh mijn god, zag je dat? Die láárzen? Dat model kan écht niet meer? En draagt ze nou écht een model broek van twee jaar geleden? Oh hoe kán iemand zo de deur uit? Wat een áfgang zeg....'?

Ik vermoed dat het meevalt. Tenzij je bij Vogue werkt ofzo.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt over wat in of out is. Als ik het zelf maar leuk en comfortabel vind dan is het goed genoeg. Het scheelt dat ik in een omgeving werk waar men over het algemeen informeel gekleed is.
quote:sinnombre schreef op 24 augustus 2014 @ 19:20:

Het voordeel van ouder worden is dat het in-en-uit gebeuren niet meer zo boeiend is.

Ik herinner me mijn Middelbare Schooltijd wel.

Je 'moest' per se de Levi's 501. Met het rode merkje.

Het oranje merkje was suf.

En een jas van het merk Bad Boys. Het liefst een bubbeltjes jas.

Of Naf Naf of Dito Dito.

Dan had je het net allemaal en moest je weer wat anders.

Het leven van een puber ging niet over rozen...de bekende 501 levi s hier moest ik op bed of grond gaan liggen om hem aan te doen en om de rits dicht te doen
quote:Thordis schreef op 24 augustus 2014 @ 19:18:

En ik vraag me dan ook altijd af wat er gaat gebeuren als ik onverhoopt iets aan heb wat niet IN is. Loop ik dan over straat en drommen achter mijn rug groepjes vrouwen samen die onderling fluisteren 'oh mijn god, zag je dat? Die láárzen? Dat model kan écht niet meer? En draagt ze nou écht een model broek van twee jaar geleden? Oh hoe kán iemand zo de deur uit? Wat een áfgang zeg....'?

Ik vermoed dat het meevalt. Tenzij je bij Vogue werkt ofzo.

uit ervaring weet ik wel dat het niet zo slim is om in een minder hippe outfit langs een winkelopening op de PC Hooftstraat te wandelen (deed toen veel huisbezoeken en moest daar in de buurt zijn).

Er verslikte zich letterlijk iemand in zijn champagne, die me toe rochelde: "maar dit is toch niet nodig!". Hele commotie, mensen idd fluisteren en in hysterisch lachen uitbarsten.

Ik had een lange spijkerrrok aan en plateauzolen met spijkerstof trouwens. Was toen dus geen mode, kwam ik zo achter.
quote:haakje schreef op 24 augustus 2014 @ 19:15:

[...]

Helga (3x). Oh (3x).

Het naveltruitje heet nu cropped top.

De sandalen moeten zo grof mogelijk, eventueel met plateauzool. Maar birckenstocks (maar dan die met 3 of 3 banden) mogen ook. Met sokken in contrasterende kleuren. Dus witte sandalen met zwarte enkelkousjes zijn zowel modisch verantwoord als reuze comfortabel.

Dit alles gecombineerd met of een lange smalle rok, of een hotpants met daaroverheen een lang vest of iets doorschijnends.

Geeeeen bh!

Ik laat m ook grotendeels gaan (de meerbandige sandalen heb ik al jaren) maar hier heb je denk ik echt een afslagje gemist

De birckenstocks met sokken heb ik gemist. Ik zou het echt niet doen, trouwens.

De cropped top heb ik wel meegekregen, maar ik dacht dat die langer zijn dan de zgn naveltruitjes van vroeger. Ik heb er nog geen gekocht, dat mag blijken
Laarzen zijn hartstikke in, en het liefst zo hoog mogelijk (net onder of net over de knie) en met punt of smalle ronde neus. En hoog met veters (lace up) is ook helemaal in.

Laat ik met name die punten altijd al zijn blijven dragen. En die hoge laarzen met veters kocht ik een jaar of 3 geleden al. Ik loop dus al jaren voor, en achter ook trouwens, en het kan me allemaal niets schelen
*Churro, jij was toch een man? Niet dat het uitmaakt voor dit topic hoor maar ging nu aan mijzelf twijfelen *

Ontopic, ach, niet mee doen aan wat in of uit is, is makkelijker en goedkoper.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Laarzen zijn eigenlijk tijdloos en klassiek dus niet echt tijdgebonden.

Andere kleding kan dat wel zijn, soms zie je van die familiefoto's en aan de kleding zie je dan meteen dat dat uit de jaren tachtig stamt, met de vrouwen met gepermanent haar en wijde, kleurige blousen met schoudervulling en de mannen met snor. Wat dat betreft is bepaalde kleding echt wel gebonden aan een tijd. Mannen lopen nu zelden met broeken met wijduitlopende pijpen bijvoorbeeld, terwijl dat in de jaren zeventig gewoon was. Zelfs mijn vader liep erin en die is echt niet hip en nooit geweest.
Als jij laarzen aan wil, dan draag je toch je laarzen? Als meer vrouwen dat doen, komen ze vanzelf weer in. Ik draag gewoon wat me lekker zit, lekker boeien of het in is of uit. Dat zal me echt aan m'n reet roesten.
Laarzen met zo'n hele scherpe punt zijn gelukkig niet meer in. Wat een verschrikkelijk trend was dat zeg
OePs. dan was ik gisteren ook uit. Want ik droeg ze gisteren.

Vandaag droeg ik slippers.

Weet je ......soms moet je je niet zo druk maken over wat er in en uit is. Want dat is totaal niet bij te houden. En bovendien verschilt het ook per tijdschrift. Kijk bijvoorbeeld eens in de libelle en in de euh margriet ofzo. En blader daar naar de mode artikelen. In de libelle ben je vreselijk in als je pastel tinten aan trekt en die combineert met leuke sleehakken. En in de margriet ben je helemaal van nu als je in gestreepte kleding loopt of in de marine look en die moet je gewoon combineren met rode pump. Echt zooooow hip.

Dus eigenlijk weet niemand precies wat in is . Ik weet alleen wel dat je je kleding wel een beetje op je leeftijd moet afstemmen en de accessoires ook. Ik zal dus niet zo snel met 2 staartjes en 10 knipjes meer rond gaan lopen. Maar met laarsen wel! Zelfs zomers. In of uit boeit me niets!
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat in en uit is. Ik weet wel wat ik leuk vind. En ondertussen weet ik ook goed wat mij het beste staat. Dus mijn broeken hebben vrijwel allemaal hetzelfde model en mijn rokjes en jurken ongeveer dezelfde lengte. De meeste kleding die ik heb is tweedehands, gekregen, geruild, van de markt, of via internet (uit het buitenland). Sommige kleding heb ik al jaren en dat combineer ik weer met nieuwere kleren.

Mijn smaak is behoorlijk uitbundig, heel kleurrijk, veel opvallende dessins en ik hou erg van aparte stoffen. Het is dus echt een allegaartje en toch een bepaalde eigen stijl. Maar ik denk niet dat ik in kleren loop die "in" zijn, of soms misschien toevallig wel.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 augustus 2014 @ 19:57:

*Churro, jij was toch een man? Niet dat het uitmaakt voor dit topic hoor maar ging nu aan mijzelf twijfelen *

Ontopic, ach, niet mee doen aan wat in of uit is, is makkelijker en goedkoper.

Hej, gelukkig, alles schijnt nog min of meer in te zijn, vooral de laarzen.

@ Enn: die outfits zijn prachtig. Goede smaak hè !

@ Mylene_Valerie : jaja, man hier. Maar hè, de ins & uits betrekken toch niet alleen de vrouw. Nee hoor, ik maak mij hier ook niet druk over ins & uits (ok, m.u.v. de laarzen dan, toen ik dat hoorde was het even paniek ....). Ik vroeg uit belangstelling en ik ben niet macho, maar zie mij niet de Viva lezen in de lounge van het vliegveld (wie adviseerde dat alweer aan het begin van de topic !? )

Maar goed, ik ben nu weer (min of meer) op de hoogte.

En wat mannen betreft, wa's in, wa's uit ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Ik ben zo uit met kleding dat men gaat twijfelen of ik eigenlijk niet stiekem op de trend vooruitloop. En soms is dat per ongeluk ook zo.
Ik hoop dat voor mannen de yuppenlook eindelijk eens uit is.
quote:parbleumondieu schreef op 24 augustus 2014 @ 21:52:

Ik hoop dat voor mannen de yuppenlook eindelijk eens uit is.Ha. Mee eens. Sommigen zijn net clowns: korte broekpijpen, een colbert jas die eigenlijk te klein is met een knop dicht, de kraag omhoog, beetje (erg fout) Italiaans look. En dan ongeveer alle (felle) kleuren door elkaar ....... De Italianen zouden zich rot schamen als ze dat zagen. Nee hier vandaag leren boots, mooie jeans en een mooie sweater trui. Zo.
En de trui gewoon aan doen, niet over de rug met de mouwen over de schouders svp.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven