Napraattopic
dinsdag 15 juli 2014 om 12:30
Beste forummers,
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 24 augustus 2014 om 22:10
quote:Sensy12 schreef op 24 augustus 2014 @ 22:04:
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ik zit met het volgende: sinds 3 jaar ben ik getrouwd met een moslim. We zijn overeen gekomen voordat we trouwden dat we elkaar qua geloof vrij laten. Hij houdt zich aan de regels van zijn geloof en ik aan die van mij en dat gaat prima! Er is alleen één maar: sinds ik mijn baan ben kwijtgeraakt en we van 1 salaris leven, ben ik flink gaan bezuinigen op allerlei posten. Ook op het eten (niet zozeer hoeveelheid, maar soorten vlees/groenten etc.). Mijn man eet alleen rund- en schapenvlees en logischerwijs geen varkensvlees. Omdat zijn eetgewoonten een flinke aanslag op het budget zijn, wil ik dat hij gewoon varkensvlees eet. Is er een manier dat ik varkensvlees zodanig in maaltijden kan verwerken, dat hij niet in de gaten heeft dat het varkensvlees is? Hebben jullie ideeën/recepten? Alvast bedankt!
Misschien minder details, volgens Yas vallen trollen juist door de details door de mand.
Aan de andere kant: ik herken nog geen trol al staat het er boven en de happers zien het niet.
Dit hier dan wel ff weghalen hè?
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ik zit met het volgende: sinds 3 jaar ben ik getrouwd met een moslim. We zijn overeen gekomen voordat we trouwden dat we elkaar qua geloof vrij laten. Hij houdt zich aan de regels van zijn geloof en ik aan die van mij en dat gaat prima! Er is alleen één maar: sinds ik mijn baan ben kwijtgeraakt en we van 1 salaris leven, ben ik flink gaan bezuinigen op allerlei posten. Ook op het eten (niet zozeer hoeveelheid, maar soorten vlees/groenten etc.). Mijn man eet alleen rund- en schapenvlees en logischerwijs geen varkensvlees. Omdat zijn eetgewoonten een flinke aanslag op het budget zijn, wil ik dat hij gewoon varkensvlees eet. Is er een manier dat ik varkensvlees zodanig in maaltijden kan verwerken, dat hij niet in de gaten heeft dat het varkensvlees is? Hebben jullie ideeën/recepten? Alvast bedankt!
Misschien minder details, volgens Yas vallen trollen juist door de details door de mand.
Aan de andere kant: ik herken nog geen trol al staat het er boven en de happers zien het niet.
Dit hier dan wel ff weghalen hè?
Je bent zelf een theepot
zondag 24 augustus 2014 om 22:12
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 22:04:
Ik zit weer zo op mijn handen om een puur leugenachtig topic.
Het klinkt helemaal niet leugenachtig maar er staat een detail in wat ik dus absoluut niet geloof.
*blijft op handen zitten*Namen en rugnummers, haal het desnoods weer snel weg
Ik zit weer zo op mijn handen om een puur leugenachtig topic.
Het klinkt helemaal niet leugenachtig maar er staat een detail in wat ik dus absoluut niet geloof.
*blijft op handen zitten*Namen en rugnummers, haal het desnoods weer snel weg
Je bent zelf een theepot
zondag 24 augustus 2014 om 22:19
zondag 24 augustus 2014 om 22:25

zondag 24 augustus 2014 om 22:29
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2014 @ 22:25:
Als Sens los gaat, haal ik alles weg.
Maar op zich heb je gelijk,
Het smulsteentopic is geupt door iemand die hier leest en niet meenapraat...Als ze meelezen weten ze dat het een grap is. Zullen ze dat topic waarschijnlijk ook maar enkel meelezen en met de antwoorden lachen.
Als Sens los gaat, haal ik alles weg.
Maar op zich heb je gelijk,
Het smulsteentopic is geupt door iemand die hier leest en niet meenapraat...Als ze meelezen weten ze dat het een grap is. Zullen ze dat topic waarschijnlijk ook maar enkel meelezen en met de antwoorden lachen.

zondag 24 augustus 2014 om 22:30
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 22:29:
Dit is mijn hint:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ia.svg.png[/img]
Wat voor hint is dat? Ben echt dom vandaag. Op welke pijler is het te vinden?
Dit is mijn hint:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ia.svg.png[/img]
Wat voor hint is dat? Ben echt dom vandaag. Op welke pijler is het te vinden?
zondag 24 augustus 2014 om 22:33
zondag 24 augustus 2014 om 22:34
Scamp wat ben je weer kinderachtig bezig.
Voor degene die t niet snappen, ze heeft het over mijn topic waar ik mijn zorgen kenbaar maak over mijn onderburen. De broers lijken lossen handen te hebben en ik twijfelde of ik de politie moest bellen.
Scamp die gelooft niet in huiselijk geweld blijkbaar dus insinueert dat mijn topic fake is.
Voor degene die t niet snappen, ze heeft het over mijn topic waar ik mijn zorgen kenbaar maak over mijn onderburen. De broers lijken lossen handen te hebben en ik twijfelde of ik de politie moest bellen.
Scamp die gelooft niet in huiselijk geweld blijkbaar dus insinueert dat mijn topic fake is.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
zondag 24 augustus 2014 om 22:40
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 22:36:
Suus, het is het topic van zuigie, waar Sensy het over heeft.
Een moslim Somalisch gezin dat ruzie maakt in het Nederlands. That's a first..
Echt, geen enkel gezin/familie maakt ruzie in hun niet-moedertaal.
Serieus? Jij weet wat hun moedertaal is?
De broer met wie ik bevriend ben spreekt zelf slecht somalisch (hij begrijpt t wel) omdat hij sinds kleins af aan hier woont. Het schijnt een hele moeilijke taal te zijn.
Je wil niet weten hoeveel surinaamse jongeren geen sranangtongo spreken. Is dat ook fake?
Serieus? Jij weet wat hun moedertaal is?
De broer met wie ik bevriend ben spreekt zelf slecht somalisch (hij begrijpt t wel) omdat hij sinds kleins af aan hier woont. Het schijnt een hele moeilijke taal te zijn.
Je wil niet weten hoeveel surinaamse jongeren geen sranangtongo spreken. Is dat ook fake?
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.

zondag 24 augustus 2014 om 22:40
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 22:36:
Dat viel mij ook al op. Hoewel het in theorie natuurlijk kan wezen dat Linaisa Somalisch verstaat .
En Linaisa: nou niet janken he. Je hebt hier tot nu toe alleen nog maar lopen zuigen en zeiken, dan moet je ook niet raar opkijken als mensen niet meer helemaal geloven in je goede intenties.
Dat viel mij ook al op. Hoewel het in theorie natuurlijk kan wezen dat Linaisa Somalisch verstaat .
En Linaisa: nou niet janken he. Je hebt hier tot nu toe alleen nog maar lopen zuigen en zeiken, dan moet je ook niet raar opkijken als mensen niet meer helemaal geloven in je goede intenties.