Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:tekenis schreef op 24 augustus 2014 @ 17:59:

http://www.nu.nl/buitenla ... haram-roept-kalifaat.html

Yeah! Oh yeah... Morgen nog Al-Shabaab in Somalië en Abu Sayyaf in de Filippijnen en we hebben 4 kalifaten. Dan kunnen ze tegen elkaar gaan vechten.
quote:seringetje schreef op 24 augustus 2014 @ 22:37:

[...]

Of om het in andere woorden te zeggen. Een persoon die 'de soenna' van Mohammed volgt wordt Abu Bakr Al-Baghdadi, een persoon die 'de soenna' van de Boeddha volgt, wordt de Dalai Lama.Of, om het in nog iets andere woorden te zeggen: niet alle moslims zijn IS-strijders. Wel alle IS-strijders zijn moslim.
Ik denk dat we in Nederland ons zorgen moeten gaan maken over Isis..Ze gaan als een speer in Syrië en Irak en hebben veel volgelingen in Nederland die klaar zijn voor de oorlog,ook in Nederland.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:36:

[...]

nu je het erover hebt: je doet me heel erg denken aan een aantal fanatieke hindoes die ik heb meegemaakt. Elke keer weer als ik je posts lees, doe je me denken aan een fanatieke hindoe die ik ken.

Uiteindelijk valt het met het hindoe-terrorisme in de wereld nogal mee vind ik. Kan je van moslim-terrorisme niet zeggen.

Die fanatieke hindoes zijn trouwens vaak zo fanatiek omdat ze de eeuwenlange moslimoverheersing en moslimplundering van hun cultuur beu zijn en hun eigen cultuur terug in ere hersteld willen zien.

In het noorden van India hebben de moslimheersers op zowat elke belangrijke hindoetempel een moskee neergepoot. Varanasi, Somnath, Ayodhya, Mathura, you name it.

Meestal ging dat ook nog gepaard met zware vernederingen waarbij hindoeïstische godenbeelden o.a. begraven werden onder de trappen van moskeeën zodat er constant moslims over die beelden zouden lopen.

Vooral de Mogol-keizer Aurangzeb was daar goed in. En die volgde als fervent moslimgelovige ... juist ja ... de soenna van Mohammed. Net zoals Mohammed de paar honderd godenbeelden rond de kaaba vernietigde en de schrijnen van Al-Laat, Manaat en Al-Oezza met de grond gelijkmaakte, hakte Aurangzeb er lustig op los op die polytheïstische tempels en beelden.

De christenen zijn daar in India trouwens ook niet vrij van zonde: te veel evangelisaties en manipulatieve bekeringen.
laat maar :-)
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -voor-de-oorlog-uit.dhtml

Dit korte filmpje is echt het bekijken waard. Dit is niet in scene gezet. Wat een gigantisch verschil met hoe de mensen toen leefden en nu. Het heeft dus wel degelijk allemaal met de druk van de islam te maken. Eng dus. Wat mij nog het meeste verbaasde was dat er destijds geen hoofddoeken waren en dat de meisjes konden sporten in een rok. Dus het zijn de gestoorde mannen van nu die deze vorm van kleding de vrouwen verplichten. Hoezo onderdrukking??? Hoezo achterlijk??? Zegt mij meer dan genoeg.
quote:Noesa schreef op 24 augustus 2014 @ 22:12:

[...]

[...]

Ah, ik ben een Hindoe.

En dat beklaagt zich over 'hokjesdenken'.

.

nee hoor. Daar beklaag ik me niet over, dat heb je verkeerd begrepen.

Ik ging in tegen jouw naïeve gedachte dat mensen niet in hokjes denken. Alleen al dit topic waar jij zo heftig aan meedoet, is er een voorbeeld van:

alle moslims moeten zich, om het enkele feit dat ze nu eenmaal moslim zijn, verontschuldigen voor en afstand nemen van alle misdaden van alle moslims waar ook ter wereld.

Als dat niet hokjes denken is, waarvan jij ontkent dat het bestaat bij westerlingen..
quote:seringetje schreef op 24 augustus 2014 @ 23:59:

[...]

Uiteindelijk valt het met het hindoe-terrorisme in de wereld nogal mee vind ik. Kan je van moslim-terrorisme niet zeggen.

Die fanatieke hindoes zijn trouwens vaak zo fanatiek omdat ze de eeuwenlange moslimoverheersing en moslimplundering van hun cultuur beu zijn en hun eigen cultuur terug in ere hersteld willen zien.

.

dan heb je werkelijk geen idee van wat voor geweld door hindoes in India gaande is. Er zijn genoeg hindoes die in India christenen doden en huizen, kerken en weeshuizen van christenen in brand steken. En nee, dat komt niet door de moslimoverheersing dat hindoes christenen doden.

De weduwenverbrandingen, het kastenstelsel, het doden van meisjesbaby's omdat je voor een meisje een bruidsschat nodig hebt in het hindoeïsme. Je komt daar niet vandaan, je weet niet wat daar werkelijk gebeurt in dorpen en op het platteland. Noesa wel, zij is hindoe. Maar ze zal er niet over willen praten.

En nee, de sociale uitsluiting van hindoe weduwen is niet vanwege de moslimoverheersing, maar vanwege de hindoegeschriften. En nee, de dalits worden niet als stront behandeld vanwege de moslimoverheersing, maar vanwege het kastenstelsel.
quote:milna schreef op 25 augustus 2014 @ 12:04:

[...]

nee hoor. Daar beklaag ik me niet over, dat heb je verkeerd begrepen.

Ik ging in tegen jouw naïeve gedachte dat mensen niet in hokjes denken. Alleen al dit topic waar jij zo heftig aan meedoet, is er een voorbeeld van:

alle moslims moeten zich, om het enkele feit dat ze nu eenmaal moslim zijn, verontschuldigen voor en afstand nemen van alle misdaden van alle moslims waar ook ter wereld.

Als dat niet hokjes denken is, waarvan jij ontkent dat het bestaat bij westerlingen..

En jij doet heftig mee aan het topic "Hoe eng is de islam?", dus jij vindt de islam eng.

Wat een primitieve logica hou jij erop na. Da's dus hokjesdenken.
quote:milna schreef op 25 augustus 2014 @ 12:13:

[...]

Je komt daar niet vandaan, je weet niet wat daar werkelijk gebeurt in dorpen en op het platteland. Noesa wel, zij is hindoe. Maar ze zal er niet over willen praten.

Wat gedraag jij je triest zeg.

.
quote:milna schreef op 24 augustus 2014 @ 21:40:

ergens wel 'grappig' dat een fanatieke hindoe als Noesa zo afgeeft op fanatieke moslims

de pot verwijt de ketelHoe kom jij erbij dat Noesa een hindoe is. Ik heb dit echt nergens gelezen.

dan heb je werkelijk geen idee van wat voor geweld door hindoes in India gaande is.

Dat is inderdaad dieptriest.

Neemt niet weg dat wat Seringetje zegt over de islamitische overheersing in India gewoon waar is.
quote:milna schreef op 25 augustus 2014 @ 12:13: Noesa wel, zij is hindoe. Maar ze zal er niet over willen praten.Het is niet de bedoeling dat je in een discussie dingen over mensen gaat lopen verzinnen.

[...]

dan heb je werkelijk geen idee van wat voor geweld door hindoes in India gaande is. Er zijn genoeg hindoes die in India christenen doden en huizen, kerken en weeshuizen van christenen in brand steken. En nee, dat komt niet door de moslimoverheersing dat hindoes christenen doden.

Jawel hoor, ik weet wel wat er in India gaande is. Het is een minieme minderheid die daaraan meedoet en het gaat niet terug op een of andere 'soenna' van de godin Kali of zo, of op de kernprincipes van het hindoeïsme.

De aanvallen op christenen komen door hun - vaak manipulatieve - bekeringsijver aldaar. Christenen zijn daar trouwens ook niet vrij van schuld, getuige de daden van het NLFT in Tripura. Maar nogmaals, dit is ook niet terug te voeren tot de soenna van 'Jezus'. Ik keur al deze daden, van zowel hindoes als christenen, trouwens af. Geen enkele reden rechtvaardigt dit geweld.

Terroristisch geweld van moslims kan wel direct teruggevoerd worden op de soenna van Mohammed. Geweld van moslims is dus vele meer verankerd in hun geloof dan het geval is bij andere religies.

[...]

De weduwenverbrandingen, het kastenstelsel, het doden van meisjesbaby's omdat je voor een meisje een bruidsschat nodig hebt in het hindoeïsme. Je komt daar niet vandaan, je weet niet wat daar werkelijk gebeurt in dorpen en op het platteland. Noesa wel, zij is hindoe. Maar ze zal er niet over willen praten.

1) Je vergeet er bij te zeggen dat al deze zaken al lang bij wet verboden zijn in India. India voert een actieve politiek om misstanden weg te werken, maar het zal even duren vooraleer al deze zaken in de praktijk aangepast zijn. Het land is dus zelf niet blind voor problemen en doet in vele zaken zelfs aan positieve discriminatie om benadeelde minderheidsgroepen te helpen.

2) Het is in India zeer onduidelijk wat nu juist met hindoeïsme te maken heeft en wat te maken heeft met gebruiken van traditionele gemeenschappen. Bij de soenna van Mohammed lijkt het me echter vrij duidelijk waar het probleem vandaan komt.

3) Weduweverbrandingen (sati) waren geen universeel fenomeen in India. Het kwam vooral voor bij bepaalde groepen in Rajasthan en Bengalen. De Rigveda spreekt zich er zelfs tegen uit.

4) Het kastesysteem is weer zo'n dooddoener; ja er gebeuren misstanden, maar het systeem is een vele complexer iets dan de stereotype voorstelling die wij er van hebben hier. Bovendien had en heeft zowat elke traditionele maatschappij zijn standen en klassen, niks nieuws onder de zon in India dus. Ook moslims doen hier lustig aan mee, in Karachi is een paar jaar geleden nog een hindoe-dalit vermoord door moslims omdat hij had durven drinken van een fonteintje dicht bij een moskee. Bovendien hanteren de moslims ook een soort van kastesysteem: op nummer één staat de moslim, op nummer twee de dhimmi (de jood of christen die duidelijk ondergeschikt is maar die mits betaling van de jizya belasting mag blijven leven in moslim-gebied) en op nummer drie de heiden, het te elimineren gespuis.

Trouwens, waarom neem je aan dat ik niet zou weten wat er in India gebeurt? Stop je me nu in een hokje?

[...]

En nee, de sociale uitsluiting van hindoe weduwen is niet vanwege de moslimoverheersing, maar vanwege de hindoegeschriften. En nee, de dalits worden niet als stront behandeld vanwege de moslimoverheersing, maar vanwege het kastenstelsel.

En welke geschriften zijn dat dan milna? Er zijn er zo veel in het hindoeïsme en geen enkele heeft de positie van de koran in de islam. Nogmaals, in India is het zeer onduidelijk wat door hindoeïsme komt en wat door traditionele gebruiken komt. Het is allemaal veel plooibaarder en veel meer vatbaar voor verandering. Ik ontken niet dat er geen vreselijke misstanden zijn daar, maar er valt aan te werken.

In de islam blijf je, hoe je het ook draait of keert, met die levenswandel van Mohammed zitten, de perfecte mens die gemoord en geplunderd heeft. En die mens moet dan als voorbeeld dienen ... tja. Dan moet je nadien niet komen beweren dat koppen afhakken van Yezidi's niets met de islam te maken heeft.
Opgenomen met een verborgen camera:

Undercover in de moskee
Het valt mij telkens weer op dat als er moslima's (of pro-Islamforummers) hier reageren de toon heel vaak agressief is. Op tv valt mij ook iedere keer op dat als er een discussie met moslims gevoerd wordt, zij de tegenpartij nooit uit laten spreken en overal doorheen roeptoeteren.
quote:pientjexxx schreef op 25 augustus 2014 @ 16:28:

Het valt mij telkens weer op dat als er moslima's (of pro-Islamforummers) hier reageren de toon heel vaak agressief is. Op tv valt mij ook iedere keer op dat als er een discussie met moslims gevoerd wordt, zij de tegenpartij nooit uit laten spreken en overal doorheen roeptoeteren.Klopt helaas.
De Ware Religie legt helder uit dat onthoofdingen fantastisch passen bij de islam en de profeet. Vrede zij met hem:

http://dewarereligie.net/ ... in-het-leven-van-profeet/
Opvallend inderdaad dat vrijwel alle moslims die reageren een kort lontje hebben, nergens echt op in gaan, argumenten gebruiken die lachwekkend zijn en desnoods zelf verzinnen dat iemand een hindoe is terwijl dat echt nergens genoemd wordt. Er zijn wel gunstige uitzonderingen maar dat zijn er echt veel te weinig. Je zou denken dat wonen in een westers land mee zou helpen in zaken breder bekijken maar het tegendeel is waar. Als ik die 'rapper' Appa hoor dan denk ik gewoon dat die kneus in een gesloten inrichting hoort.
quote:Noesa schreef op 25 augustus 2014 @ 18:09:

De Ware Religie legt helder uit dat onthoofdingen fantastisch passen bij de islam en de profeet. Vrede zij met hem:

http://dewarereligie.net/ ... in-het-leven-van-profeet/Aha, waar is die suleimann nu die me bijna de kop afbeet toen ik durfde vermelden dat Mohammed de mannen van de Banu Qurayza onthoofd had. Hier heeft ie zijn islamitische site ...
quote:seringetje schreef op 25 augustus 2014 @ 18:59:

[...]

Aha, waar is die suleimann nu die me bijna de kop afbeet toen ik durfde vermelden dat Mohammed de mannen van de Banu Qurayza onthoofd had. Hier heeft ie zijn islamitische site ...

Hij/zij wist dat heus wel, maar het wordt gewoon glashard ontkend als dat even beter uitkomt. Dan ben jij de leugenaar.

Net als Milna hier net weer ontkende dat de islam integratie verbiedt.

Waag het dan niet met bewijzen te komen want dan krijg je woede of erger over je heen. Of ze veranderen snel van onderwerp. Het is altijd hetzelfde.
quote:malu3 schreef op 25 augustus 2014 @ 18:58:

Als ik die 'rapper' Appa hoor dan denk ik gewoon dat die kneus in een gesloten inrichting hoort.Ja en die raaskallende brulboei is zo populair, dat hij op alle demo's als 'spreker' uitgenodigd wordt. Wat zegt dat over zijn publiek?
Het hele zootje heeft een laag iq, dat kan niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven