Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Lieve dames,

Ik ben er weer/nog!! Ik heb een geweldige reis achter de rug en inmiddels weer een paar weekjes in Nederland "geland" (had ik ook echt even nodig). Afgelopen maanden zoveel beleefd: zo weinig tijd om na te denken over de toekomst (en dus weinig rammels). Tijdens onze reis wel regelmatig aan de meiden van het forum gedacht. En wauw: wat een hoop goede berichten: gefeliciteerd zwangeren EN starters! Sealight al zover in haar zwangerschap. Eva en Hop begonnen. Paddle: ooh jullie houden ons hier wel een beetje op de hoogte he?!

Maar Ephina en andere long term wachters: wees niet getreurd: hier gaat het wachten ook nog wel even door. Met vriend er weinig over gehad maar wel besloten laatst om weer voor een jaar AC op te halen bij de apotheek en dan over een jaar verder te zien wat we willen. En het gekke is: op dit moment ben ik er prima mee.

Ik schrok wel een beetje van de lege tabel! Fijn dat veel dames minder behoefte hebben mee te schrijven: ik ga jullie toch ook wel missen hoor!

Trouwens Choco: ontzettend gaaf ook dat jij zwanger bent! Voelt voor mij bij jou extra bijzonder: wij zijn ongeveer tegelijkertijd op het topic gestart. Super leuk, maar ook apart te bedenken dat jij nu zwanger bent.

Tara: inmiddels al getrouwd? Ben benieuwd! Hoop dat we het topic nog een beetje in leven houden met de lange termijn wachters!

Ik ga in elk geval proberen wat trouwer te schrijven :-)
Ojah: en hoe is het met jou Ukkie??? Ben jij onze nieuwe "topic-leider" ?

@ Slagroom: jouw verhaal komt eenbeetje overeen met dat van ons: er ligt nog geen concreet plan. Wel een concreet moment voor wanneer we het erover gaan hebben. Die 2015/2016 zoals in de tabel staat: ik schrok er bijna van, want dat gaan we waarschijnlijk niet halen. Het neigt eerder naar eind 2016 (denk ik). Maar nogmaals: concreet gaan we het pas volgend voorjaar bespreken.
@flora Leuk dat je er weer bent. Waar was jij ook weer geweest op reis (als je dat wilt delen)? Gaaf dat je het zo geweldig hebt gehad .

Ik vertrek over 2 weken al voor onze reis!

Fijn dat je het helemaal prima vindt om nog een poos te wachten. Als jij en je vriend er samen zo achter staan is het toch top! Eerst fijn op andere zaken focussen .
Ik was in de Verenigde Staten voor drie maanden. GEWELDIG. Ontzettend genoten van alle natuur daar.

Waar ga jij ook alweer naartoe? Azie dacht ik, maar weet het niet zeker. Hoelang gaan jullie?

Vandaag op kraamvisite geweest..ik hoef denk ik niet uit te leggen wat er sindsdien weer is gaan opleven
Wauw 3 maanden Flora, wat leuk!! Ach en als jullie er samen over eens zijn dat jullie nog even wachten is het prima toch?

Al zal die kraamvisite niet meewerken voor de rammels nee :p

Eva, fijn dat jullie bijna op vakantie gaan! Veel plezier alvast!
@flora Oh ja! Drie maanden ja! Echt te gek :D. Kan me voorstellen dat je ontzettend genoten hebt! Goh, dan is het wel even wennen hier in NL weer he! Sterkte haha.

Ik ga 3 weken op reis, inderdaad naar Azië :D.

@sealight Dank je!
Zo ik heb even alles bij gelezen, vind het erg leuk dat 1 keer in de zoveel tijd te doen.

Wat zijn er al veel dames zwanger, of al beziig. Super leuk! Voor de zwangeren GEFELICITEERD!!!!!

@ Slagroom met dip; De tijd vliegt voorbij, misschien niet op de momenten dat je echt heeeeel graag een kindje wilt. Maar er zijn denk ik ook wel momenten dat er even niet aan denkt, misschien als je aan het werk bent? Mij helpt het vaak door op andere dingen te focussen. Of wat leuke dingen te plannen het komende half jaar! Ik heb een hele lange tijd niet geweten wanneer we zouden beginnen vriend hield een beetje de boot af maar ineens echt uit het niets is zijn gedachten over kinderen veranderd en loopt hij soms harder van stappel dat ik zelf. Dus geloof mij alles kan in een jaar tijd veranderen, en een jaar is zo om! Veel suc6 met alles!

Soms twijfel ik of ik weer wil mee schrijven, want de rammels zijn soms heel heftig, komt vooral omdat vriendlief nu ineens ook heeeel graag een kindje wilt en niet meer kan wachten.

Maar ik weet gewoon dat ik geen trouwe schrijfster zal zijn, vanwege dat ik het vaak druk heb.

Het schrijven hier heeft me altijd wel geholpen en gaf me een fijn gevoel, ik ga er nog even rustig overna denken!

Ik vind het leuk om af en toe wat van de zwangere te horen, leuk dat jullie zo nu en dan ook wat schrijven hier over de zwangerschap! Wanneer is iedereen uitgerekend??
Hey Inspiratiloos , dan kom je toch gwn af en toe schrijven? Dat doe ik ook!

Vriend zei hier laatst na een avond met vrienden (vaders van kinderen tussen de 0 en 2jr)--> Lieverd, ik ga het maar 1x zeggen, maar ik wil ook aan kinderen beginnen vóór jouw dertigste. Ik wil ook een *naamkind*. En nu mag je het er niet meer over hebben tot je 28 bent .

Ik vind het wel prima . Ik merk dat ik, nu ik (meer dan) fulltime stageloop en het erg zwaar vind, veel behoefte heb aan vrijheid en onverwachte leuke dingen doen. Dus een kindje zou ook niet passen.

Eerst die studie maar af, daarna 2 jaar werken, en er dan aan beginnen. Dat klinkt nu wel goed . Fijn, die rustige eierstokken .
Ephina, misschien nog niet z'n verkeerd idee, gewoon af en toe even hoi zeggen :-) Dat lijkt me wel wat.

Wat fijn dat je vriend dat zei, dan heb je tenminste een duidelijke bevestiging en ook een beetje leeftijd dat je weet dat jullie gaan/kunnen beginnen! Die duidelijkheid geeft mij ook veel meer rust.

Ik realiseer me ook heel goed hoe spontaan sommige dingen nu gaan en ook kunnen gaan want we hebben geen kind waar we rekening mee moeten houden, daar geniet ik nu ook nog lekker van. Uiteraard kan ik nog steeds erg uit kijken naar het moment dat het wel zo ver is maar tot die tijd geniet ik hier lekker van!
Wij gaan er vanaf Oktober voor, we wachten nu nog een cyclus af en dan is het zover. Foliumzuur is al in huis. Echt een raar Idee, ik vind eht rete spannend!
O hop, oktober dat is zo!! Wat leuk zeg. Begin je al met folliumzuur of doe je dat vanaf oktober?

Lijkt mij ook erg spannend als het moment ineens zo dichtbij komt!
Hoewel ik het hier nog heel gezellig vind, denk ik dat ik maar uit de tabel moet aangezien ik al 'begonnen ben' en dus niet meer hoef te wachten. Nou ja, voor mij is nu het grote maandelijkse wachten begonnen! Ben nu, in mijn eerste probeermaand, al ongeduldig pff haha!
@Flora, hoop dat je reis geweldig was!

@Eva, hoop dat het snel mag lukken!

Hier was het na al dat wachten meteen raak dus we hebben veel geluk gehad en opeens was het echt. We weten inmiddels dat we een jongetje krijgen en ik ben 15 weken zwanger nu, waar blijft de tijd! Het kan dus snel gaan.
@chocolatechip Ik hoop dat het bij mij ook zo snel mag gaan :D
quote:inspiratielooos schreef op 26 augustus 2014 @ 15:46:

O hop, oktober dat is zo!! Wat leuk zeg. Begin je al met folliumzuur of doe je dat vanaf oktober?

Lijkt mij ook erg spannend als het moment ineens zo dichtbij komt!

Nee je moet foliumzuur 6-8 weken van te voren beginnen te slikken. Op het moment dat je gaat beginnen is dus te laat!

Ik ben dus al begonnen, met foliumzuur van de hema, lekker nostalgisch.
@hoppala Haha, lekker nostalgisch van de Hema. Ik heb die ook ;)
Aha ik dacht inderdaad al dat je daar eerder mee moest beginnen, maar hoeveel eerder wist ik niet.

@ Chocolatechip: Wat leuk een jongen, gefeliciteerd! Ik heb niet alles gelezen van de afgelopen weken, maar hoe voel je je?

@ EvaViva: Ik duim en hoop voor je dat het snel raak is!
Hallo!

Ik zou hier ook graag af en toe mee willen schrijven. Mijn vriend en ik zijn halverwege de twintig en we weten zeker dat we kinderen willen. Maar wanneer...?

We hebben vorig jaar afgesproken dat we voor die tijd een aantal dingen op orde willen hebben: beide afgestudeerd, fijn huis, beide vaste baan, financiële buffer, reizen, tijd hebben voor hobby's/ persoonlijke wensen die we nog hebben en vooral genieten van onze vrijheid en elkaar.

Ondertussen hebben we al veel van bovenstaande dingen op de rit en begint het bij mij meer te kriebelen. Ik ben er niet dagelijks mee bezig, maar heb wel vaak in mijn achterhoofd 'Hoe ga ik straks een dagje weg/avondje uit/ uurtje sporten/ vakantie etc regelen als wij een kind hebben? Hoe ziet mijn dag er dan uit?'

Mijn vriend wil nog wel een jaar of 2 wachten. Ik wil in ieder geval wachten tot na de zomer van 2015. Nog 1 zomer naar het strand (zonder maxi-cosi/luiertas/parasol etc), festivals, op vakantie, op vrije dagen uitslapen en lekker mijn gang gaan...

Wat ik doe in de tijd dat ik wacht:

Sparen, buffer opbouwen

Samen nog een keer een verre reis maken

Hobby's/sporten uitproberen die ik altijd nog heb willen doen

Ik lees hier mee en hoop af en toe ook mee te schrijven!
Inspiratieloooos! Leuk van je te horen. Wat Ephina zegt: inderdaad prima toch om af en toe te komen buurten. Ik vind het ook leuk dat Ephina dat zo doet.

@ Choco: zo snel gegaan: fijn dat je ons af en toe een update geeft. En ja de reis was geweldig!!!

@ Eva: hele fijne reis! Geniet ervan, wie weet is het wel de laatste reis dat jullie nog maar met zijn tweetjes zijn(laten we het hopen ) O en ga ons niet verlaten!!!! Jij bent een van de gezelligste schrijvers op dit moment. Ik kan aan jou nog een voorbeeld nemen.

@Hop: Wauw, ook weer een magische mijlpaal bereikt: de foliumzuur. Ik zou het ook rete spannend vinden! Ik ben al excited als ik hoor dat jullie starten met foliumzuur :P Succes! Jij gebruikte hiervoor ook de pil toch?

@ mirne: welkom! De dingen die je op de rit wil hebben klinken ons hier denk ik bekend in de oren. Al hebben sommigen (waaronder ik) bepaalde eisen al wel laten varen. Wie krijgt er tegenwoordig voor zijn 35e nog een vast contract? Maar helemaal begrijpelijk en verstandig dat je een aantal zaken minimaal wel op orde wil hebben. Welke dingen hebben jullie al op de rit? Hoop dat je mee blijft schrijven en misschien nog wat meer over jezelf kan vertellen. Het topic kan 'verse wachters" gebruiken
flora_26: We zijn beide afgestudeerd, ik heb een vaste ft baan, mijn vriend een tijdelijke(?) ft baan, maar niet in zijn werkveld en we hebben een fijn huis met mogelijkheden voor uitbreiding.

Heel eerlijk gezegd vind vooral mijn verstand dat ik nog even moet genieten van de vrijheid die ik heb zonder kinderen en wil ik voor mijn vriend nog even wachten. En wat ook meespeelt, is dat de relatie van de zus van mijn vriend net uit is maar dat zij wel een kinderwens heeft... Ik zou het heel moeilijk vinden als ik nu wel zwanger zou raken... Ik hoop dus eigenlijk stiekem dat zij binnen een jaar een leuke vaste vriend met een kinderwens krijgt .

Want gevoelsmatig ben ik helemaal klaar voor een kind. Als er een bekende vertelt dat ze zwanger is dan leef ik helemaal mee en dan kan ik bijna niet wachten!

Ik lees ook veel over zwangerschap, bevallingen en kinderen.

Maar ik hou ook erg van uitgaan, sporten, vakanties, reizen en uitslapen .

Dus hopelijk nog 1 jaar heel bewust van alles genieten als 'kindvrije' en volgend jaar na de zomer proberen om zwanger te raken .

Maar wat als zijn zus dan nog geen vriend heeft...?
Mirne, wij hebben nu hetzelfde aan de hand. schoonzus heeft net haar relatie van 10 jaar verbroken omdat zij wel kinderen wil en hij niet in dezelfde maand al wij gaan beginnen met zwanger worden dus. Daarom heeft mijn vriend haar wel op de hoogte van onze plannen gesteld, maar wij gaan ons leven niet on hold zetten voor iemand anders, echt niet. En dat begrijpt ze overigens prima hoor. Onze familieplanning staat namelijk helemaal los van haar leven en dat lijkt me gezond.
@choco, 15 weken alweer en wat leuk ook een jongen!! Hier de 20 weken echo gehad eergisteren gelukkig alles goed en ook nog steeds een jongen ;)

@Hop, haha foliumzuur van de Hema nog wel toen je in nl was even een potje ingeslagen?

@flora, vaste contracten zijn zeldzaam. Al heb ik er na m'n afstuderen wel meteen 1 gekregen! Dit doet m'n bedrijf nu ook niet meer. Maar ja een vast contract wil ook niet alles zeggen tegenwoordig!

@Mirne, lastig van de zus van je vriend. Maar aan de andere kant kunnen jullie niet eeuwig op haar blijven wachten.. Mocht ze niet binnen zoveel jaar een vriend krijgen met kinderwens;)
Ja klopt, ik moet het ook los van elkaar zien. Maar dat vind ik lastig, haha. Ik voel me dan een beetje schuldig .

Ik bind het fijn om te horen dat jullie in een zelfde soort situatie zitten flora, je hebt helemaal gelijk dat je voor je eigen geluk moet gaan .
@ Mirne, Welkom! Wat leuk dat je komt mee schrijven, gelukkig hebben jullie al wat dingen op de rit! Ik snap je schuld gevoelens wel, al is dat totaal niet nodig! Je moet echt voor je eigen geluk gaan, misschien is het een idee als jullie dit uitgebreid met schoonzus bespreken??

@ Hier: Mijn vriend heeft sinds kort ineens ook 'rammelende eirerstokken' nou dat maakt het wachten niet makelijker haha. Nu zijn we beide aan het wachten, we willen graag nog wat meer sparen en eventueel nog een huis kopen(zijn nu al druk bezig met zoeken naar een leuk huis). Ondanks dat we beide echt niet kunnen wachten willen we zoals de meeste hier eerst nog wat belangrijke stappen zetten in ons leven voor er een kleintje komt. We praten nu dagelijks over baby's en over hoe we alles zouden aanpakken omdat we het allebei zo graag willen. Me schoonvader zei al dat we elkaar zo helemaal gek maken, en hij heeft gelijk! Wat is het wachten soms toch moeilijk.
Oeps er ging wat mis, perongeluk het bericht 2 keer geplaatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven