Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Das zeker Crap !!

Maar meet hij niet met twee maten ? Hij wel zn escapades (wie zegt dat hij niets voelt voor zijn nummer2, of wat voor intieme details hij met haar deelt?) en als jij open kaart speelt door over je oude vlam te beginnen (terwijl je eigenlijk nog niets -sexueel- gedaan hebt, toch?) krijg je de wind van voren en heb jij het gedaan!!
One life, live it !
Ok ik vind als hij geen contact meer met mij wil dat hij man genoeg moet zijn om dat te zeggen toen ik hem die dag belde.
Jeetje blauwevrouw, wat een stress! Sterkte!
Blauwevrouw, dat is toch echt een enorme no-go zeg. Heb je 1 geconfronteerd?

Ik zou woest zijn in jouw geval, zo ga je niet met elkaar om. Ik vind het ook respectloos naar jou eigenlijk.

Het klinkt een beetje alsof alles leuk en tof is mits volgens zijn regels. Niet leuk.
Hoi allemaal, laatste avond op vakantie, Zout op mijn huid is net uit. Ik kan haar, George, wel beter begrijpen nu heb ik het idee. Vrouwlief gaat hem komende week oppakken, al is het alleen om eens te begrijpen wat ik met 'de vlucht' bedoel.

Hier is ook weer een hoop gebeurd op vakantie. Het is voor ons altijd een moment om weer tot elkaar te komen, en dat hebben we zeker gedaan. De afgelopen week is bezaaid geweest met open, eerlijke, soms harde, maar vooral uit liefde gehouden gesprekken. Met liefde bedoel ik met ruimte om elkaar te kunnen zien en horen, zonder oordeel.

Ik kan mijzelf daarom ook wel erg vinden in het stuk van mister. Over de hoeveelheid tijd die je stopt in het onderwerp 'open relatie' om duidelijk te krijgen wat je er beide zelf nou voor ideeën van hebt. Ook omdat deze voor ons regelmatig veranderen omdat we meer en meer over elkaars behoeftes te weten komen.

quote:mister020 schreef op 26 augustus 2014 @ 15:58:

Niemand weet het van ons, maar ik denk dat heel veel (vooral) mannen jaloers zijn op het feit dat we samen praten over een soort van open relatie, maar die mannen hebben geen idee hoeveel energie het alleen al kost om helder te krijgen wat je nou eigenlijk wilt, laat staan hoe je het uit gaat voeren.

Ik heb eindelijk voor mijzelf in beeld wat ik zoek in onze single date ervaringen, en kom er bij tot de conclusie dat ik dat wat ik zoek er niet in ga vinden. Ik zoek geen platte seks, ik zoek het opnieuw ontdekken van iemand, iemand leren kennen, iemand aanvoelen en wat opbouwen voor we verder gaan. Dit stookte in het bijzonder bij vrouwlief op het punt dat zij altijd degene was geweest waarbij ik alles haalde. Maar door onze gesprekken kan ik haar steeds beter vertellen dat ik sommige dingen mis tussen ons, die een ander wel zou kunnen bieden, die niet persé een dreiging hoeven zijn voor wat wij hebben. Net als wat hier dikwijls besproken wordt, is verliefdheid op een ander haar grootste angst. En dat zou het mijne ook zijn. Daarom ben ik blij dat we er toch zo open over naar elkaar kunnen zijn.

Omdat zij na haar date er eigenlijk klaar mee was en het toen pas voor mij begon heeft zij niet de zelfde dingen gelezen als ik over open relaties, polygamie en polyamorie. Dus ik heb haar, uit gebrek van een alternatief, gevraagd of ze ook hier mee komt lezen. Ik hoop op deze manier wat ervaring van jullie met haar te kunnen delen. Niet omdat ik haar wil 'over halen' maar juist omdat ik graag wil dat ze haar eigen beeld hiervan gaat opbouwen. Waarbij we nog steeds er van uit gaan dat het voor nu nog niet iets voor ons is, maar wel iets is waar we ons beide in willen verdiepen. Aldus ik echt super verrast was om jullie ervaringen op deze laatste paar pagina's zo open te zien staan. Ik heb er echt veel aan. Het leert me vooral dat het echt niet in 1 seizoen geslecht is, en dat je echt bewust beide elkaar en het gezin op nr1 houdt.

Ik heb geen moeite als ze op zou zoeken wat ik geschreven heb hier. Het is tenslotte een publiek forum, dus anders had ik haar niet uitgenodigd. Ik heb haar wel gevraagd eens te kijken op sites, maar voornamelijk om het verschil in aanbod voor man en vrouw te accentueren. Op een of andere manier ging ze er toch vanuit dat ik nu toch al wel geslaagd zou moeten zijn. En wellicht was ik dat ook wel, als ik niet zoveel aan het leren was en aan het zoeken was naar wat ik nou werkelijk hoopte te vinden in de single date.

Ik heb aan mijn second love tijdperk voor mijn bruiloft een goede vriendin over gehouden. Een met wie ik kan delen in het nieuwsgierige naar het minnaarschap, met wie ik kan delen in de gedachtegang van haar vreemdgaan en wat zij/ik er in zoekt. Daar naast kom ik bij haar dingen tegen die mijn vrouw mij niet bied. Dingen die ik niet persé gemist heb, maar nu ik ze weer ervaar wel als gemis op merk. Dit weten beide vriendin en vrouw, en ze worden steeds bewuster van elkaars bestaan.

Het openlijk uitspreken dat we nu nog niet toe zijn aan een open relatie, en ik daar ook geen intentie toe heb heeft wel verschil gemaakt. Haar basis voelt weet veilig en daaruit merk ik meteen dat ze zich weer open kan stellen voor me. Wat meer goede gesprekken met zich mee brengt. Wat wordt er toch hard gewerkt deze zomer...
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Ouch! Blauwevrouw... Ik had goed gevoelquote:bella03 schreef op 26 augustus 2014 @ 22:27:

Diver, je klinkt sterk! Maar ondanks dat je niet wilt dat hij er iets van mee krijgt en je zelf je eigen puin op wilt ruimen mag het nog wel zeer doen. Mag je nog wel verdriet hebben toch.

Sterk?

Al helemaal niet!

Dat de eerste periode zo goed ging was meer te danken aan het feit dat ik zo druk met werk en voorbereiding lange tijd afwezigheid was, dat ik amper tijd had om te slapen, laat staan rouwen of hier schrijven. Ik had geen tijd om na te denken en de boosheid was nog steeds het meest dominante gevoel. Daarom heb ik het ook gedaan.

Tijdens de vakantie had ik mijn familie en vrienden altijd bij me, geen moment alleen. Dus ook afleiding zat.

Maar nu, nu zit ik een aantal weken hier alleen (buitenland). En de klap kwam hard aan. De boosheid is grotendeels verdampt. Wat er over is, is steeds groter wordende verlangen. En de twijfel dat ik de fout heb gemaakt. Net als Roos zei: op sommige vlakken gedroeg hij zich als een perfecte SV. Echt die 8 rules om vreemd te gaan helemaal gecopyeerd, zo discreet! Daar ben ik ook pijnlijk bewust van. En angst dat ik verdoomd ben op mijn huwelijkse sex. Die eigenlijk niet bestaat.

En als laatste kwam de vrees. De vrees dat ik nooit meer zo iemand tegen zou komen. Dat het 'once in the lifetime' was, met mijn fetish en al.

In de loop der tijd heeft hij mij ca1400 fotos of zijn navel in alle fases opgestuurd. En, on top of it all, komen de gezamenlijke fotos van de laatste 'sessie'. Dan val ik echt helemaal uit elkaar, als ik dat zie. :(

Ik heb nog niet de kracht gevonden om op die 'delete' knoop te drukken.

Denk je dat dat makkelijk is?

Ik doe nu alleen werk en heb buiten werk geen kip gezien of gesproken. Alle vrienden en collegas hier mijd ik als de pest. Me helemaal afgezonderd en in gehuurd flatje opgesloten. Ben 5kg aangekomen en me weer suf aan het sporten gezet. Om vervolgens jumbo zak chips in one-go op te vreten. Heb eerste pak cigaretten in 10 jaar gekocht.

Ik heb mezelf nu paar weken rouwen toegelaten. Ver van iedereen. En nu probeer ik mijn moed te verzamelen. Voor de terugkomst. Om enige schijn van normaliteit te kunnen uitstralen.

Ik zei nooit dat het makkelijk zou zijn.
Hurts like hell Diver. Neem je tijd, uiteindelijk zal het beter gaan.
*Knuffel* aan mensen die nu pijn hebben.
Ik vind een open relatie veel te ingewikkeld klinken, praten als brugman en uiteindelijk heb je nog te maken met hokjes waar je in zit en grenzen van een ander die de norm bepalen.
blauwe vrouw, het is een klote reactie van je man, echt behoorlijk onder de gordel. Anderen hebben het ook al geschreven maar in mijn gevoel meet hij met twee maten.

Dit lijkt me ook zo lastig in een open relatie, enerzijds bespreek je alles met elkaar en bepaal je de grens en openheid. En dan blijken er toch andere invullingen aan te worden gegeven en komen er emoties los die haaks staan op de afspraken. Ik zou woedend zijn voor het feit dat vlam een mail van hem heeft ontvangen, wat denkt hij wel niet.

Wat mijzelf betreft liefdesverdriet om minnaar , denk iedere dag zal ik kijken of ik het weer met hem kan oppikken. Daarnaast enorm in de rouw om het beeindigen van mijn relatie. Dat brengt ook veel praktische zaken met zich mee, rustig stap voor stap. Mijn ex wil heel graag kijken of we toch opnieuw kunnen starten. Als ik het issue seksloosheid naar voren breng, geeft hij aan het daar niet over te willen en kunnen hebben. En als ik eerlijk kijk naar mijn gevoelens en verlangen, weet ik dat ik het vertrouwen in dat het seksueel goed komt niet meer heb. Ook weet ik dat ik puur een minnaar voor alleen het seksuele wel wens maar niet kan hanteren, ga me hechten en verdiepen. Binnen de kortste keren zou het een weer een schaduwrelatie zijn.

Het is ook k*t dat ik met deze twee mannen zo aan het worstelen ben, blijf me hierin ook raar dubbel voelen.

Morgen weer een poosje weg, afstand is nu fijn .

Diver, waarom zou je niet op je besluit terug kunnen komen? Op een bepaalde manier klinkt het toch wel heel goed jullie relatie. En met je man ga je die seksuele band toch niet krijgen. En hij is het met je keus eens. Het klinkt sterk en heftig maar je bent ook hard voor jezelf.
Diver, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. Juist niet! Ik bedoelde ook, je komt sterk over, maar voelt je duidelijk zwaar rot.

verder eenw met louli. Is er geen mogelijkheid het weer op te pakken?
Blauwevrouw, mijn nr1 heeft 3 jaar geleden hetzelfde gedaan, en ik had daar niet zo'n moeite mee.. Ik vond dat wel begrijpelijk.. Het eerste wat je wil doen op het moment dat je (je nr1) dit overkomt, is alle partijen confronteren met je boosheid.. (ik geloof ook niet dat hij jou de waarheid heeft gezegd)

Waar ik wel heel veel moeite mee had, en waar ik keihard voor geknokt heb om te voorkomen, is dat mijn nr1 zijn nr1 zou confronteren.. Door onvoorziene omstandigheden waren zij op dat moment collega's..

Ik heb dat gelukkig weten te voorkomen, en ik weet ook dat nr1 in een later stadium nog een keer contact heeft gezocht met LD..

Ik raad aan dat je in gesprek blijft met je nr1 hier over..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Blauwevrouw, wat een ellende allemaal.

Ik denk dat ik jouw geval er even een paar dagen tussen uit zou gaan. Even alleen zijn. Uithuilen, lange wandelingen en proberen weer wat duidelijkheid te scheppen. Maar wellicht zijn er kinderen en dan wordt het weer moeilijker.

In ieder geval heel veel sterkte.

Ook Diver die met haar gevoelens stoeit. Ook jij veel sterkte gewenst.
Zijn er nog wel personen met een vrolijke minnaar relatie ?

Door alle verhalen hier ben ik er wel anders naar gaan kijken.

Ik was de afgelopen maanden erg op nr2 gericht maar ik merk dat ik de laatste twee weken weer meer tijd zoek voor mijn eigen dingen. En dat komt toch ook zeker door jullie ervaringen.

En dit bevalt me wel.

Nr2 zoekt echt iedere dag wel contact met mij dus vergeten wordt ik niet. Maar ik merk dat ik het allemaal niet zo spannend meer vind. Veel meer dan appen en bellen is het niet.

En nu ben ik dus weer druk aan het afspreken met vriendinnen waar ik de afgelopen drie maanden geen tijd voor heb gemaakt. Want stel je voor dat hij ineens tijd had. Nu denk ik. Jammer dan. Moet hij maar eerder laten weten dat hij tijd heeft.

Haha er moet gewoon meer op mij gejaagd worden. Dan hap ik wel weer.

Komt dit bekend voor bij andere ??
Hier gisteren avond weer even een heftig moment gehad met man. Ik weet gewoon echt niet of ik het nog kan. Leven zonder emotionele steun. Zonder aan gevoeld te worden. Met man af gesproken het nu even per maand te bekijken. Hebbem deze maand zoizo allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. Gaan morgen erst lekker 6 dagen vakantie vieren.

Met jager weinig contact de afgelopen twee dagen. Vind net geloof ik ook wel even best.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 27 augustus 2014 @ 09:02:

Ik vind een open relatie veel te ingewikkeld klinken, praten als brugman en uiteindelijk heb je nog te maken met hokjes waar je in zit en grenzen van een ander die de norm bepalen.Agree, en als ik zie hoe vaak stelletjes uit elkaar gaan door het swingen, moet je sterk in de schoenen staan als stelletje.
quote:joos01 schreef op 27 augustus 2014 @ 10:24:

Zijn er nog wel personen met een vrolijke minnaar relatie?Uhmmmm, het minnaressen bestaan is niet alleen rozengeur en maneschijn. Ik heb ook mijn uitdagingen. Maar ik moet toch zeggen dat 80% van de tijd ik very very very happy ben met mijn seksvriend. Ik vind het heerlijk hoe ik nu met hem geaard ben, heerlijk hoe ik zo zeer mezelf kan zijn met hem samen, heerlijk hoe mijn buik soms kriebelt als ik naar onze foto's kijk, heerlijk als ik zie dat door mij een grote glimlach op zijn gezicht verschijnt..... Vrolijk word ik ervan!
@ Bella. Jeetje, wat lastig, vervelend dat je zo in de put zit. Hoop dat je toch nog van je vakantie kan genieten.
@ Joos. Kan het zijn dat je met dit dagelijks appen van hem, geen kans krijgt spanning op te bouwen? Of vind je hem niet meer zo interessant als dat je hem eerst vond? Misschien willen jullie verschillende dingen?
Die spanningsboog van de eerste periode krijg je nooit meer terug , ik vind een bepaalde mate zekerheid en balans die je daarna krijgt fijner. Het is allemaal al spannend genoeg dat vreemdgaan ;)
Heb hier veel zitten lezen, en wil nu ook wel graag wat antwoorden op vragen die mij bezig houden. Ik heb enkele jaren een relatie gehad met een superlieve vrouw. Straalverliefd beide en nog steeds. Zelfde interesses noem maar pp. Maar de druk werd groot. Zelf ben ik getrouwd en zij ook. maar zoals altijd komt dit uit, en zo ook bij ons. Haar man kan ons tegen in een restaurant en drama was compleet. Ondanks dat we al in de fase zaten om samen verder te gaan, zette hij haar onder druk om voor haar gezin te kiezen. Kan hem niets kwalijk nemen. Ken hem verder niet. Maar is totaal ander figuur dan Ik. Haar gevoel voor hem is volgens haar weg. Uiteindelijk besloot ze als donderslag bij heldere hemel voor haar gezin te kiezen en ervoor te gaan. Ze gingen ook een traject in van relatie therapie waar ze nu inzitten. Ik ben er kapot van. Ondanks dat ze alle contacten moest verbreken hoopt ze links en rechts toch iets van mij te horen. We hebben hierna nog een tijd contact gehad en zelfs meer. Nu wil ik haar de ruimte geven zich op haar gezin te storten en zelf het traject succesvol af te ronden. Ondanks dat ik hier helemaal stuk van zal zijn. Nu heb ik alle contact verbroken omdat ik mezelf anders steeds blijf pijnigen. Heeft iemand ervaring met dit soort situaties. En heb ik kans dat ze weer naar mij toekomt.
Johan, welkom. Wat een rollercoaster. Zulke dingen gebeuren, ja...

Verstandig dat je alle contact verbroken hebt, dat je haar haar eigen beslissingen laat nemen. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet krijgen, hoe graag je ze ook wilt. Of ze ooit weer naar je toekomt? Geen idee. Mijn glazen bol is helaas stuk.
Ik neem aan dat je zelf bij je partner weg bent gegaan Johan? Daar lees ik je helemaal niet over.
Hint, een open relatie is idd een constante test voor de sterkte van de relatie thuis. Achteraf gezien is het open huwelijk met wijlen mijn vrouw één levensgrote uitdaging geweest. Gelukkig hou ik van zowel uitdagingen als van buiten de gebaande paden lopen.

Ik vind wel dat wil je een liefdesrelatie -gesloten of open maakt niet uit- soepel lopend houden openhartig (leren) communiceren over dat wat je (anders) wilt onvermijdelijk is.

Roodkapje, ik heb het een paar keer bij bekenden gezien, stellen die al 10+ jr een huishouden, kinderen delen en verder geen idee (meer) hebben wat er diep in hun partner omgaat. Omdat het kennelijk niet de norm is om openlijk te praten over wensen - hakschoenen aan in bed ea fetishes bv- die afwijken van de missionarishouding. Vervolgens spatte dat gezin uit elkaar omdat de ene ouder ontdekte dat de andere ouder iemand had gevonden waarmee stiekem wel gepraat cq geëxperimenteerd durfde te worden.

Het lijkt wel een vast patroon; zodra er niet (meer) word gepraat over wensen groeit het wederzijdse onbegrip, neemt de gevoelsmatige afstand toe en sluipt de vervreemding de relatie binnen.

Persoonlijk loop ik liever buiten het pad dan dat ik mezelf in het normale hokje prop waarin zwijgen, stiekem doen en mezelf voordoen als monogaam terwijl ik dat niet ben de standaard is.

Joos, met mijn scharrel/minnares is het contact prima.

Beide enorm vrolijk de dagen aan het aftellen tot de paar weekjes vakantie samen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:theemok schreef op 27 augustus 2014 @ 11:13:

Mijn glazen bol is helaas stuk.

Echt?

Kutbol.

Nieuwe kopen bij bol.com?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven