Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Al, ik schreef dat die vrouw mogelijk een spelletje met je speelt. Nu jij niet thuis geeft, wil zij je ineens wel 'op de koffie'.

Maar mocht je mee willen spelen: de bal ligt nu bij jou. Zij heeft een zet gedaan, jij zei nee, en nu is het aan jou.
Madame, Oops! Wat zou er trouwens van ons grieteke geworden zijn?

Isa, ik zou met beiden kappen, 2 volstaat namelijk ook niet. Vriendschap met een stiekeme minnaar, mwoah. Zolang hij niet op de koffie komt vind ik die vriendschap een wassen neus. Al kan op zijn tijd mailen en uitwisselen ook best leuk zijn maar dat noem ik geen echte vriendschap persoonlijk.

Minnaar 1 klinkt als een echte foute player.

Bella, het is misschien heel gek maar ik heb je nog nooit zo sterk zien schrijven, volgens mij is er het eea in gang bij jou. En al voelt het nu kut en verwarrend, volgens mij ben je op de goede weg!
Nee, het is geen type'tje die spelletjes speelt.. ik heb haar nu afgewezen (zo voelt ze het denk ik), het is nu ook klaar. Was dit vorig jaar geweest dan had ik stukgezeten, nu -na een jaartje bezinning- komt de 'klap' niet eens zo heel erg hard aan.

Voor het weekend nog even contact via FB gehad, maar ze stond op het punt een lang weekend weg te gaan... zou er nog op terugkomen, dus ik hoor het wel.

Jouw klap komt wel hard aan zeg... als je ex vlam toch eens zou kunnen lezen hoe diep hij in die korte tijd bij je is gaan zitten zou hij zich wel twee keer bedenken ipv jou zo cold Turkey laten afkicken.
One life, live it !
Thanks roos! Bella heeft zo juist van alles gegeld en er staat nu voor volgende week een afspraak geplant. Ik voel gewoon aan alles dat ik dit niet lang meer vol ga houden. Tijd om te ontdekken wat ik zelf wil.
Cold turkey is de enige goede manier!

Blauwevrouw ik heb geen tips voor je. Het is mij niet gelukt de focus op thuis te krijgen na breuk met minnaar. Daarom heb ik in 2 maanden tijd mijn beide relaties verbroken.

Ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden open kaart te spelen met je man. Jullie relatie is open, jullie konden weten dat dit er een keer aan zat te komen. Je hebt gespeeld en verloren, geracet en over de rand gegaan.

Ik denk dat een groot deel van je onrust nu met je relatie te maken heeft, niet eens met de vlam.
Goed zo Bel!
En Theemok is weer vrijgezel. Pff, daten, wat een gedoe. Of eigenlijk, mannen, wat een gedoe! Maar daar zijn weer heel andere topics voor. Ik ga maar eens een kilo chocola inslaan. Iemand ook een stukje?

Over een poosje mijn zwarte boekje maar eens doorbladeren...
Domme vraag mss maar wanneer spreek je van een minnaar en wanneer van een schaduwrelatie? Wat is het verschil?

Theemok, zwarte boekjes-materiaal is alleen goed voor scharrels, niet voor relaties eh … troostseks nodig?
Nee, ik zoek daar ook geen relatie in hoor, in dat zwarte boekje van me Maar ik hoef nog niet als een non te leven zolang ik geen relatie heb.

Voor mij is het verschil: minnaar = voor de leuk en de neuk, je hart is niet van hem

schaduwrelatie: met je nr 2 deel je naast seks ook veel persoonlijke sores, je verliest je hart aan hem.
Nee zeg, geen chocola!

Ben net mijn vakantiekilootjes weer kwijt, en ik heb me heilig voorgenomen goed voor mezelf en mijn uiterlijk te blijven zorgen.

Maar dikke knuff, als je die nodig hebt. Gedeelde smart is toch gedeelde smart.

rooss: poe, daar zeg je wat. Meestal sla jij de spijker op z'n kop, dus je zet me erg aan het denken. Zou het, dat ik vooral onrust voel over m'n echte relatie? En dan nu open kaart spelen... lastig hoor. Hoe ga ik dat zeggen?

"Lieve nr1, je had helemaal gelijk. Ik was gewoon hartstikke verliefd op de vlam, of eigenlijk ben ik dat nog steeds. We hebben stiekem enorm met elkaar geflirt, maar net nu het moment eraan zat te komen dat we er ook echt wat mee zouden gaan doen, heeft hij er een punt achter gezet. En nu heb ik liefdesverdriet, en ik heb geen idee hoe ik daarmee moet dealen."

Zoiets? Ik ben doodsbenauwd voor wat die mededeling op gang gaat brengen.
quote:blauwevrouw schreef op 26 augustus 2014 @ 13:01:Volgens mij kunnen zij net even wat makkelijker de knop omzetten naar wat ze op dat moment aan het doen zijn, terwijl wij met ons hoofd bij die minnaar blijven hangen.Klopt, mijn hoofd is over het algemeen bij mijn handen in het huidige moment.

Niet kilometers verderop bij een ander iig.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Blauwevrouw, ik begrijp niet waarom jij niet open bent binnen jouw open relatie.

Zeg tegen jouw man wat jij hier zit te ventileren.
quote:bmsg schreef op 26 augustus 2014 @ 14:04:Domme vraag mss maar wanneer spreek je van een minnaar en wanneer van een schaduwrelatie? Wat is het verschil?Imo is een minnaar voor de gezellige en geile momenten.

Een schaduwrelatie is mi als je met je minnaar alle problemen bespreekt die je met je echte partner had kunnen delen.
Theemokje

En als je blackbook leger blijkt dan verwacht heb je altijd nog een regenboog gekleurd boekje hè?

Blauwevrouw, je kan eerst eens beginnen met vertellen hoe je je echt voelt. Natuurlijk zal er in de loop van het gesprek iets naar voren komen dat pijnlijk is, dat zeer doet, dat niet volledig conform de afspraak is maar als je relatie goed zit zal hier op den duur begrip voor zijn. Jullie staan samen in the heat of the kitchen, als jij werkelijk nooit iets van gevoel mocht krijgen voor iemand had ook je man niet mogen instemmen in de open relatie. Dit is de weg die jullie samen zijn ingeslagen en het risico op hartverlies zat er gewoon in.
Zo open is die open relatie niet. Mijn vriend heeft me een paar maanden geleden al laten weten mijn geflirt met de vlam meer dan één brug te ver te vinden. Toen heb ik het contact voor een maand gestaakt.

En hij weet niet dat we het daarna weer hervat hebben...

De manier waarop hij invulling geeft aan de openheid van onze relatie is de mijne niet. Ik heb er geen moeite mee dat hij het wel zo doet, maar dat is niet de behoefte die ik heb. Tot op heden hebben we geen weg gevonden waarop ook in die van mij kan worden voorzien, aangezien er een niet gering risico voor onze relatie in zit. Ik wil verleiden, beminnen én mijn hart verliezen. En ik heb dat nu geprobeerd, maar dat liep niet goed. Ik ging dromen van een leven met de vlam, waarbij hij steeds meer de plek van nr1 ging innemen.

Maar ik denk erover, om toch met die open kaart te komen. Al was het maar omdat ik bang ben dat de oneerlijkheid onze relatie helemaal zal beschadigen.
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2014 @ 14:17:

Theemokje

En als je blackbook leger blijkt dan verwacht heb je altijd nog een regenboog gekleurd boekje hè?

Nou en of Dank je wel
Jij wist eigenlijk al vanaf het begin dat "just seks" voor jou niet zou werken. En als je vriend zich een heel klein beetje had verdiept in vrouwen wist hij ook dat dit over het algemeen niet lekker werkt bij vrouwen. Hij sloeg de gevoelspalen, eiste van jou dat je er net zo in stond als jij en je hebt die paaltjes omver gelopen, volledig logisch in mijn optiek.

Of hij het zal begrijpen of niet weet ik niet, ik denk dat een open relatie op zijn gronden sowieso niet gaat werken voor jou en vice versa.

Open kaart spelen en die kaarten evt herschudden lijkt me voor nu het devies.

En eigenlijk ook dé manier om de focus weer op thuis te krijgen. Of niet......
Ik denk juist dat het veel kapot kan maken, open kaart spelen. Je hebt met vuur gespeeld, maar je vingers niet gebrand. Ja, je hebt verdriet, maar dat slijt. Je kunt je nu op je nr 1 richten... Zeg dat je je grieperig voelt, en daarom regelmatig snottert en tranende ogen hebt, vecht je erdoorheen. En beloof jezelf dat je dit nooit meer doet.

Ik zou wel de kaarten herschudden, maw nog eens even goed bespreken dat dit voor jou niet werkt. Als je zelf rustiger van binnen bent, uiteraard.

My ¤ 0,02
quote:blauwevrouw schreef op 26 augustus 2014 @ 14:24: Mijn vriend heeft me een paar maanden geleden al laten weten mijn geflirt met de vlam meer dan één brug te ver te vinden. [..] Ik wil verleiden, beminnen én mijn hart verliezen. En ik heb dat nu geprobeerd, maar dat liep niet goed. Ik ging dromen van een leven met de vlam, waarbij hij steeds meer de plek van nr1 ging innemen.Dus feitelijk heb jij een paar maanden nodig gehad om dat te leren wat jouw vriend toen al wist?

Les geleerd incl. jezelf gerealiseerd dat jouw vriend jou kennelijk beter kent dan jij dacht?

Verlust kan minstens zo leuk zijn als verliefd naar mijn ervaring.

Het voordeel van verlust is dat er geen roze bril buitenshuis incl. potentiële beschadiging thuis meespeelt.

Probeer jouw ogenblik helder te krijgen en houden.
Jeetje wat lees ik een hoop verdrietige verhalen. Staat mij (en mijn vrouw) dit ook allemaal te wachten als we de stap eens durven te zetten? Ik wens een ieder veel sterkte en wijsheid.

Binnen onze relatie zijn wij 100% open en eerlijk tegen elkaar. Dat helpt enorm omdat je er namelijk met elkaar over kan praten. Dat zou dus ook mijn persoonlijke advies zijn. Alhoewel ik natuurlijk geen praktijkervaring heb. Misschien veranderd dat wel als zij of ik (of bij voorkeur allebei) iemand vinden.
Als je een keer bent vreemdgegaan ben ik een groot voorstander van mondje dicht, in dit geval bij een soort van half-open relatie met afspraken die niet goed werken ben ik juist een groot voorstander van out in the open. De afspraken moeten hoe dan ook herzien worden, dan is vlam een prima aanleiding om dit gesprek aan te gaan. Met bijbehorend voordeel dat er hopelijk verdriet mag zijn wat er nu eenmaal is.

Ik geloof er niks van dat blauweman zijn vrouw beter kent dan zij dacht. Hij heeft de afspraken zo gemaakt dat het voor hem het mooist uitkwam, wel seks maar niet het risico willen lopen dat hij zijn vrouw verloor aan gevoel voor een ander.

Het klinkt mij allemaal niet zo heel erg eerlijk in de oren.
Mister, als je je relatie simpel wilt houden kan ik je inderdaad vooral aanraden monogamie te blijven bedrijven. Ik vind het hebben van een open relatie ontzettend hard werken.
quote:Rooss4 schreef op 26 augustus 2014 @ 15:03:

Als je een keer bent vreemdgegaan ben ik een groot voorstander van mondje dicht, in dit geval bij een soort van half-open relatie met afspraken die niet goed werken ben ik juist een groot voorstander van out in the open. De afspraken moeten hoe dan ook herzien worden, dan is vlam een prima aanleiding om dit gesprek aan te gaan. Met bijbehorend voordeel dat er hopelijk verdriet mag zijn wat er nu eenmaal is. .

Eens, maar in feite is ze al over een heleboel grenzen gegaan. Maar goed, het is aan Blauwevrouw om te beslissen.

Mister: het kan heel goed werken, er zitten hier ook zat stellen op het forum waarbij het wel goed gaat. Er zijn ook genoeg minnaarsrelaties die prima werken. Die hoor en lees je hier namelijk niet of nauwelijks.
quote:theemok schreef op 26 augustus 2014 @ 15:07:

[...]

Mister: het kan heel goed werken, er zitten hier ook zat stellen op het forum waarbij het wel goed gaat. Er zijn ook genoeg minnaarsrelaties die prima werken. Die hoor en lees je hier namelijk niet of nauwelijks.

Klopt.

Schijnbaar heeft men meer behoefte aan uitwisselen als het allemaal niét vanzelf gaat.
quote:mister020 schreef op 26 augustus 2014 @ 15:00: Binnen onze relatie zijn wij 100% open en eerlijk tegen elkaar. Dat helpt enorm omdat je er namelijk met elkaar over kan praten. Dat zou dus ook mijn persoonlijke advies zijn. Alhoewel ik natuurlijk geen praktijkervaring heb. Misschien veranderd dat wel als zij of ik (of bij voorkeur allebei) iemand vinden.Ik heb nog maar 15 jaar ervaring met een open relatie en toch blijft (ook) mijn advies ; vooral als je samen praktijkervaring op gaat doen is het belangrijk om allebei open en eerlijk naar elkaar te blijven. Omdat je dan samen de situatie kunt herzien, relativeren en elkaar kunt helpen in de focus op de prioriteiten thuis te houden.

Een echte open relatie draait namelijk om de open communicatie tussen jou en jouw partner.

Samen met en los van elkaar buiten de deur kunnen neuken is alleen een gevolg van de openlijke communicatie.

Een openhartige communicatie waarin doordat je al pratend het wederzijds begrip in elkaar vergroot en het respect voor elkaars wensen verhoogt er ruimte komt om avonturen aan te gaan buitenshuis om die wensen te verwezenlijken.

Ook tijdens die avonturen geld dat je beide in staat moet kunnen zijn om concessies te doen zodat beide dat krijgen wat ze willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven