Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik heb mijn vriend dus via een soort van postcrossing leren kennen.

Vriendin van mij scheef met een gedetineerde. (Hij is nu een jaar vrij, ze wonen samen en gaan trouwen. ) Ik ging dat dus ook doen, maar gedetineerden waren niet helemaal mijn ding. Dus ik ging op internet opzoek, en kwam bij een organisatie waarbij je naar militairen in Afghanistan kon schrijven.

Ik had dus een hele saaie brief geschreven, wou niet teveel info geven. Maar ik kreeg dus een hele leuke brief terug. Zo ben ik blijven schrijven met hem. Het was zijn 3de keer op missie, hij zou 4 maanden gaan. Maar het is uiteindelijk 10 maanden geworden.

Wij hebben 3 maanden geschreven, toen hij werd overgeplaatst naar een kamp waar ze internet hadden, we hebben geskypte. OMG wat een lekkerding was mijn reactie. Hij gaf aan mij ooit eens te willen ontmoeten. Ik hield de boot een beetje af vond het wel eng om iemand te ontmoeten die ik via internet heb leren kennen.

Ik woonde samen met een huisgenoot, die nu een goede vriendin is, ie overigens ook contact met een militair had via dezelfde organisatie. Haat penvriend kende mijn vriend vaag, hij wist wie het was en zag hem heel soms als mijn vriend langs hun uitkijkpost moest. Zij heeft mijn vriend via haar penvriend ons adres gegeven.

Ik zou 6 jaar gelden voor de kerst op 20 december naar Nederland. Op 19 december zou vriend om 3 uur bellen. Dus ik zat vanaf kwart voor bij de telefoon te wachten tot hij belde. Om 3 uur precies ging de deurbel, vriendin deed open. Hoorde ik ' Hello miss. I am vriend. Is Miss yadan home? HIJ STOND OPEENS BIJ ONS VOOR DE DEUR!

Ik wist dus niet dat hij voor de kerst naar huis zou. We hebben een hele leuke dag samen gehad.

De vlucht vanuit Afganistan ging naar Washington, vanuit daar stapte iedereen over in een vlucht naar huis. Hij woonde in New York, maar is naar mij in Florida gevlogen.

Hij heeft netjes bij ons op de bank geslapen, heeft mij uitgezwaaid toen ik naar Nederland ging en is naar huis gegaan.

Toen ik terug kwam zat hij weer in Afghanistan. We bleven schrijven ,Skype en bellen. Tot ik op een dag na 3 maanden een telefoontje kreeg, zijn moeder. Hij zou een week later thuis komen en of ik als verassing hem mee wou ophalen op het vliegveld. Want hij had het maar over 1 ding : mij.

Ik ben met mijn vriendin naar NYC gegaan, heb zijn ouders voor het eerst op het vliegveld gezien, ga gezegd dat ik wel een taxi zou nemen, maar ze haalde mij en vriendin toch liever op. We waren er een dag toen vriend zijn ouders belde dat hij 2 weken later zou komen wegens omstandigheden. Vriendin moest naar huis voor werk. Ik ben bij zijn ouders gebleven, wat zij aanboden. Wel leuke 2 weken met hun gehad. En toen vriend thuis kwam was hij verbaasd dat ik er ook was. Tijdens ons weerzien op het vliegveld hebben we voor het eerst gekust, onder luid applaus van zijn kameraden. (Die waren het ook zat over zijn schrijfviendin dingen te horen.)

Sinds die dag zijn we samen. Ik heb een appartementen in NYC gezocht, want ik bleef het naar huis gaan maar uitstellen. En nu ben ik dus zwanger van hem.
Wat een mooi verhaal Yadan
Later is nu
Wat een mooi verhaal Yadan!

Die postzegels klinken leuk!

Ik heb nu nog een saai pakketje van het postkantoor, maar als die op zijn ga ik ze denk ik ook bestellen.
Ik kreeg net een kaartje uit Duitsland. Wel tegen de Tsjechische grens In het Duits.. krijg toch de neiging in die taal te antwoorden, maar dan kom ik niet verder dan 'Vielen Dank' .. ga ik verder in het Engels..
Later is nu

Even Winters lekker maken

Die baby in het midden is dus Amalia.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 augustus 2014 @ 11:14:

[afbeelding]

Even Winters lekker maken

Die baby in het midden is dus Amalia.

GE-WEL-DIG!

Dreamer, ik heb ook leuke, maar die van jouw zijn leuker

Ik zal vandaag/morgen ook ff een foto plaatsen als het lukt, ga zo eerst met de kinderen en tig logé's van het mooie weer genieten aan het water (de eerste hele droge dag van mijn vakantie!)
Wauw Yadan!
Oooo die zijn wel heel leuk Dreamer!
Yadan, wat een mooi verhaal! Dankjewel voor het hier delen!

Dreamer, ik zou die bewegende schaatsers gewoon zelf houden hoor. En een heleboel andere die ik op je foto zie waarschijnlijk ook Ik wist niet dat Nederland zulke mooie postzegels had!

Natuurlijk heb ik gisteren een nieuw adres getrokken (Belarus). Het is sowieso vrij droevig gesteld met mijn zelfdiscipline op het moment. De officiele smoes was, dat ik gisteravond naar mijn vriend ging en in zijn woonplaats mooiere toeristische kaarten te krijgen zijn. Dan kon ik natuurlijk maar beter vantevoren een adres trekken om te kijken wat de ontvanger will hebben
De bewegende schaatsers (Ard en Yvonne trouwens) en Amalia zitten in een apart zakje, voor als ik mensen tref, waar ze écht bij passen (je zult maar postzegels sparen en kaartjes willen van het koningshuis.. )

Er gaan koeien naar Amerika. Degene is gék op natuur en vooral vogels. Ook spaart ze postzegels.. ik kon zo'n beetje het halve setje zegels wel plakken.. toch maar niet gedaan

Een 16e eeuwse plattegrond van mijn stad naar Duitsland

Een quote uit een liedje naar een 12 jarige uit UK

Geen idee of het haar muziek is, maar ze is gek van een bepaalde band en vroeg om quotes.. sja..

Dus.. snel hond uitlaten (die zit al te wachten) en kaartjes posten. Heb ik ze allemaal weer op reis. Nog 1 kaartje ontvangen en ik mag er 15 onderweg hebben.
Later is nu
Overigens was de quote "It's hip to be square" (Huey Lewis) vond ik wel bij haar eigenwijze puberprofiel passen Andere mogelijkheden waren "Come as you are" (Nirvana) en "Get off the internet" (Le Tigre)

De Amerikaanse vroeg de vertaling van haar naam, ze heeft dezelfde naam als mijn dochter.. ik had genoeg om te schrijven vandaag.

Edit: een Hurray blije uit Belarus.. een half uur eerder en ik had nog een kaartje kunnen schrijven..
Later is nu
Vandaag een lieve kitten kaart ontvangen uit Duitsland! Jammer genoeg had hij een briefje getypt en dat op de achterkant geplakt...
@Yadan: inderdaad een erg bijzonder en romantisch verhaal!

@Hertje: ben ook benieuwd naar jouw zegels. En geniet verder vooral ook van de zon!

@Snorhaar: ik vind het best een logische en verstandige smoes hoor.

@Dreamer: wat cool om zoveel kaarten onderweg te hebben. Ik mag er 11 onderweg hebben en dat had ik vorige week ook. Maar nu heb ik er nog 5. Ik zou dus nog 6 kunnen sturen maar ik wil het even rustig aan doen en wat geld sparen om mooie postzegels te kopen. En over sparen gesproken (ahum) Ik heb vandaag wél 2 nieuwe kaartjes gekocht. En ook wat dat betreft moet ik me inhouden. Ik zie zó veel leuke kaartjes in de stad.....

@Md1991: dat heb ik ook wel eens gehad, van die getypte/geplakte briefjes. Gelukkig niet vaak hoor. Maar misschien heeft diegene wel een verschrikkelijk, onleesbaar handschrift. Gelukkig heeft hij wel een leuk kaartje voor jou uitgezocht!

Mijn brievenbus was trouwens vandaag ook weer leeg.....
Hier ook geen kaartjes ontvangen.

Ik ga vandaag mijn 5e kaartje versturen. Eentje naar China.

Ik ben benieuwd wanneer mijn kaartjes aankomen. Kaartje naar Rusland is al 2 weken onderweg en kaartje naar Taiwan een week. Verder ook nog 1 naar Duitsland en 1 naar Canada onderweg (gisteren) en nog 1 naar China (vandaag)
Snorhaar dat is gewoon een perfect alibi!

Dreamer een leuk verhaal dus naar Amerika, vond je dochter vast ook leuk of niet!

Wouw bijna 15 kaarten onderweg, dat duurt hier nog eeuwen...

Md1991, leuk weer een kaart. Jammer van het getypte plaksel, maar idd mss een slecht handschrift ofzo.

Labellei, dat genieten is gelukt, heerlijk zo'n middagje, dank je.

Jammer een lege brievenbus.

Hier ook niks helaas.

Ik kan geen foto plaatsen, dat was vroeger toch gewoon bij dat schilderij icoontje zeg maar!? (Ben ooit actief geweest onder een andere naam)
Winters, jij hebt wel lang reizende kaarten onderweg dan, Duitsland zou snel kunnen zijn, maar die is hier morgen ook een week onder weg.
Ja,

mijn eerste kaartje in aangekomen!

Dus ik heb meteen weer een nieuwe aangevraagd, voor een nederlandse in noorwegen, wel toevallig!
Hertje, je moet eerst 200 'brave' posts hebben, voordat je plaatjes mag plakken. Dit in verband met allerlei rare foto's, die vooral in de weekenden geplaatst werden door trollen. Maar dan is het inderdaad het 'schilderijtje'

Mijn dochter is er niet, schoolreis, dus die weet niet van dat kaartje.

Leuk Teuntje!

Labellei.. pas maar op, op een gegeven moment weet je wat mensen zoal vragen en zie je nóg meer.. ik koop trouwens bijna alleen nog maar kaartjes van mijn stad. Ik heb zoveel andere kaartjes, bijna altijd wel één die past bij het profiel.

Jammer Winters, zover weg. Maar laatst was een kaartje van iemand hier naar Japan ook heel snel, toch? Houdt moed
Later is nu
@Dreamer: oh ik weet inmiddels al wel té goed wat mensen vragen. Daarom zie ik juist zo veel. Dan zie ik weer een leuk kaartje met fruit, die moet ik dan hebben voor de mensen die fruit-kaarten willen. En hetzelfde geldt voor: uilen, olifanten, katten, honden (+ alle andere dieren....), eten, koffie, bloemen, vintage, kunst, uiteraard de zwart/wit kaarten, boeken, elfjes, Disney, kaarten (maps), etc.etc.etc. In mijn vorige periode had ik alles in een ordner op categorie. Wil ik nu ook weer, maar ze zitten nu nog in een doos (best een behoorlijke stapel en ik heb dus eigenlijk ook niet echt nieuwe kaarten nodig, maar ja. .. die shopaholic in mij .... ).

En ik moet dus wel nog wat kaartjes van mijn stad kopen.... maar bij de winkels waar ik daar eerder wél voor kon slagen lukt het nu niet.

@teuntje: super dat je kaartje al is aangekomen! En weer op naar de volgende!

En over plaatjes plakken gesproken, ik heb het al een tijdje geleden aangevraagd, en ik mág het nu dus ook. Maar heb helaas nog niet echt het idee hóe het moet, dus nu probeer ik het maar

@Cocomo: déze kaartjes bedoel ik

Oh ja ik had net nog een blije Hurray uit Groot-Brittannië. Ze schreef erg blij te zijn met de kaart van Nederland, de postzegels én de stickers van de teckel (Takkie) .
@lallebei, dat zijn ze, die heb ik huis. Dan zou dan toch wel van hetzelfde RMD moeten zijn?

@dreamer, waar koop jij toch al die leuke kaartjes van de stad? Dan moet ik daar ook eens heen. De VVV?

@iedereen. Kreeg vandaag een zelfgemaakt kaartje, leuk! En het ID zat tussen twee van de door mij verstuurde kaartjes van gisteren. Scheelde maar 3 nummers
It ain't me
@Cocomo. van het RMD huis in de buurt van het UMCG te G.

En wat toevallig van die ID's .
Cocomo, bij de VVV zijn inderdaad leuke en ik vond een winkel met kantoorspullen, die vrij goedkope kaartjes had (Brugstraat). Daarnaast is er bij de witte boekhandel ineens een kaartenrek. (naast boekwinkel bij Waagstraat)

(kwam jij nou uit mijn stad? Dan wil ik wel specifieker antwoorden hoor)
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 27 augustus 2014 @ 22:18:

@lallebei, dat zijn ze, die heb ik huis. Dan zou dan toch wel van hetzelfde RMD moeten zijn?

@dreamer, waar koop jij toch al die leuke kaartjes van de stad? Dan moet ik daar ook eens heen. De VVV?

@iedereen. Kreeg vandaag een zelfgemaakt kaartje, leuk! En het ID zat tussen twee van de door mij verstuurde kaartjes van gisteren. Scheelde maar 3 nummers

Ik kreeg laatst in 2 dagen 3 kaartjes uit Duitsland, die bijna opéénvolgende nummers hadden.. de kaartjes waren gelukkig heel leuk en verschillend, maar ik zat wel even van

Ohja.. en na die éne hurray van gisteren, mag ik twéé kaartjes sturen
Later is nu
Dreamer, dat is idd wel bizar van die nummers uit Duitsland. Ik zie zelf hoe snel ze doortikken, zijn ongeveer 20.000 per week!

Ik had een adres getrokken uit Duitsland en toen ik naar haar wall keek viel me op dat ze vrijwel alleen kaarten naar Duitsland en Rusland had verstuurd. Is dat wat je krijgt als je meerdere kaarten naar hetzelfde land aan hebt staan?

Hier is het stil, heel stil. Ik heb deze week nog geen kaarten ontvangen en al meer dan een week geen hurrays. Na mijn snelle start zijn er blijkbaar nu alleen langzame van en naar mij onderweg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven