Gezondheid alle pijlers

Pcos en kinderwens, wat nu?

04-09-2014 17:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste bloggers,

Anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil, omdat het nog steeds niet gelukt is zwanger te worden zijn wij doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Ze vertelde ons dat het waarschijnlijk pcos is en legde uit wat dat inhoud, we weten echter nog niet goed wat ons verder te wachten staat. Ik moet tijdens mijn volgende menstruatie (die heel erg onregelmatig is) bloed laten prikken en over 4 weken een afspraak voor de uitslag, mocht het dan inderdaad pcos zijn.. Wat dan? Iemand ervaring mee?

Groetjes ongeduldig bloemetje
Waarom zolang wachten? Met een echo kan het namelijk ook aangetoond worden. Je ziet dan allemaal trosjes follikels in je eierstokken zitten.

Los daarvan: wat vervelend voor je zeg! Pcos is meestal goed te behandelen met clomid, een hormoon dat de eisprong opwekt, in combinatie met vaginale echo's.
Ik met mijn pcos kan wachten tot sint juttemus wanneer ik zelf ongesteld moest worden.. Plus ze kunnen dat helemaal niet goed in het bloed bepalen. De echo toont wel/geen druiventros aan.

Heb je overgewicht?
Hoi!

Dit had mijn situatie kunnen zijn!

Ik ben na anderhalf jaar begonnen met het slikken van teunisbloemolie, foliumzuur en extra vitamine D.

Elke 4 maanden deed ik een primolut kuurtje. De laatste keer dus in combinatie met bovenstaande supplementen

Je raadt het nooit; na 2 maanden een positieve test in handen. Ben nu 10 weken zwanger zonder klachten.

Het kan dus wel!

Heel veel succes en laat je niet door je gyno in een donkere hoek drijven. De mijne heeft me destijds echt gebroken.

Ik hoop dat jij wel een leuke treft die met je meedenkt!
Sorry ik ben in mijn vorige verhaaltje vergeten te vertellen dat ik vanmorgen wel ook een echo heb gehad, hier waren inderdaad 'trosjes' follikels op te zien.

Ik heb geen overgewicht gelukkig.

Ik heb gebeld en kan ook als ik niet ongesteld word bloed laten prikken en dan zoizo die afspraak over 4 weken.

Liebling: ik slik wel foliumzuur en extra vitamine D, wat doet teunisbloemolie? En een primolut kuurtje?
Bij ons bleek ICSI uiteindelijk de enige manier om zwanger te worden. Ik heb PCOS en mijn vriend heeft slecht zaad. Een combinatie die natuurlijk zwanger worden onmogelijk maakt.
He bah abc, jullie hebben dan vaste lange tijd in de mm moeten doorstaan, maar zoals ik overal van iedereen lees heb ook jij er vast geen spijt van ;)
En olivia1 die clomid, is dat een eenmalige injectie of zijn dat pillen? En krijg je die dan als je menstruatie begint? Of zou dat niet uitmaken? Ik heb geen idee wat me te wachten staat dus vandaar al die vragen :p
Bloemetje mijn ervaring met clomidtabletten 50 mg, beginnen op dag 3 van mijn menstruatie tot dag 7.
quote:bloemetje4 schreef op donderdag 04 september 2014 19:28 Sorry ik ben in mijn vorige verhaaltje vergeten te vertellen dat ik vanmorgen wel ook een echo heb gehad, hier waren inderdaad 'trosjes' follikels op te zien.

Ik heb geen overgewicht gelukkig.

Ik heb gebeld en kan ook als ik niet ongesteld word bloed laten prikken en dan zoizo die afspraak over 4 weken.

Liebling: ik slik wel foliumzuur en extra vitamine D, wat doet teunisbloemolie? En een primolut kuurtje? Trossen = pcos.. Dat is polycysteus..
Ik heb geen kinderwens maar moet verplicht hormonen slikken ivm het risico op baarmoederkanker ed. Ook moet ik elk jaar mijn suiker laten controleren.. Bij pcos komt meer dan moeilijk kinderen kunnen krijgen. Misschien moet je je daar ook even in verdiepen.

Dit is een goede site

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php
Bedankt gate keeper ;)

Iarva ook bedankt voor de link, daar ga ik ook even naar kijken..

Zo met die kinderwens bezig dat ik heel niet verder heb gekeken.. Domdom!

Bedankt!
Genoeg vrouwen worden heel snel zwanger na gebruik van clomid hoor Bloemetje. Geen zorgen, gaat vast goedkomen!
Dankjewel dat is lief ;) ik ben ook erg blij dat het door de gynaecoloog serieus word genomen en ik nu iets weet ;)
Ik heb ook PCOS, dat werd ontdekt toen ik ook niet zwanger raakte na langdurig proberen.

Ik heb alle typische eigenschappen helaas.... overgewicht, acné, overbeharing, hormonale schommelingen.... daarentegen ben ik wel redelijk vaak ongesteld. (iedere 4-6 weken)

Mijn eitjes groeien uit tot cystes vaak, springen niet of verschrompelen zonder goede eisprong. Daarnaast heeft mijn man zwak zaad.

Wij zijn 3 jaar geleden trotse ouders geworden van een zoon, na lange tijd in de MMM te hebben gezeten. Het kan dus zeker wel!

Nu zitten we inmiddels alweer een jaar in de medische molen voor een tweede kindje. Helaas lijkt dit niet te gaan lukken en houden de pogingen op eind dit jaar.

Maar we zijn blij dat we in elk geval 1 kindje hebben mogen krijgen :D

Ze kunnen tegenwoordig zoveel op dat gebied... laat je goed voorlichten en er is dus hoop!!
Bij mij werd ook pcos vast gesteld door de gynacoloog.

Ik werd 9 maanden na de diagnose spontaan zwanger, heb nu een dochter van 3.
Jeeej wat vervelend zeg. Hopelijk over 4 weekjes goed nieuws.

Toen ik 18 was werd er ook gezegt dat ik PCOS had.. laatst was ik ook bij de gynaecoloog (voor iets anders) en hij zei het ziet er allemaal prima uit. Wat blijkt... je kan er gewoon overheen groeien (of hoe noem je zoiets) Dus ik heb het nu gelukkig niet meer. Maar wel heel rot voor de mensen die het wel hebben. En idd overgewicht kan hier ook wel eens mee te maken hebben.
Live your life
Bij mij werd het geconstateerd in 2011. Ik was gestopt met de pil en werd 8/9 maanden niet ongesteld. Ook druiventros bij mij gezien tijdens echo etc.

Maar ik ben in 2012 toch nog spontaan zwanger geworden! Na de bevalling elke maand gemenstrueerd en 1.5 jaar later zonder problemen zwanger geworden van de 2e!! Ik heb het idee dat ik erover heen ben gegroeid..

Veel succes TO en anderen. Ik hoop dat het voor jullie alsnog lukt!!
Today was the day ;)

Inderdaad primoluut gekregen om de menstruatie op te wekken en dan clomid om de eisprong op te wekken en 12 dagen na het starten van clomid echo laten maken om te kijken of er eisprong aankomt.. Ben erg benieuwd, lees veel goeds over clomid.

Nadat de moed obs een beetje in de schoenen was gezakt gaan we er weer voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven