Mode & Beauty alle pijlers

Witblond haar, hoe?

04-09-2014 16:23 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, ik wil al een tijdje witblond haar zoals op de 1e foto afgebeeld. Nu ben ik al 2 keer naar de kapper geweest om mijn haar te laten highlighten maar dit gaat me toch veels te langzaam en om nu elke keer 60 euro te betalen gaat me ook vrij ver. Dus ik wil graag zelf aan de slag. Ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met producten die je haar witblond maken? Of iemand die mij kan adviseren. Ik wil mijn haar niet bleken want ik heb niet het dikste haar om t zo maar te zeggen :p

foto 1:

foto 1

Mijn haar heeft nu ongeveer deze kleur:

haar nu

Alvast bedankt! :D
Hallo, je foto's kan ik niet zien.

Maar ik zou het ontkleuren Super Blonde van l Oreal, en dan de ''witte'' haarverf aanbrengen.

Ik vind het een superleuke kleur

Succes.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik lees nog even je OP, ontkleuren is natuurlijk ook bleken, maar daar ontkom je niet aan.

Alle kleur moet er uit.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
nu:

Wens:
Je kan je haarkleur niet lichter maken zonder te bleken.

Ik gebruik zelf producten van de kapperswinkel, blauwpoeder en 9% ontwikkelaar. Eventueel nog een astint met 6% er kort over om het gele eruit te halen.

En dan daarna goed wassen met zilvershampoo om het mooi wit te houden.
@Eindeloos thanks voor je reactie! ik heb mijn bericht aangepast dus ik hoop dat je nu de fotos wel kunt zien en die super blonde ziet er indd mooi uit op de verpakking. heb je er zelf ook ervaringen mee of dat niet?
@nephthys oke dankjewel is het niet zo dat je als je van jezelf al blond bent het met een haarverf ook gaat lukken of een eventuele toner? want ik ben erg bang dat mijn haar gaat afbreken als ik het bleek
quote:shmee97 schreef op 04 september 2014 @ 16:42:

@nephthys oke dankjewel is het niet zo dat je als je van jezelf al blond bent het met een haarverf ook gaat lukken of een eventuele toner? want ik ben erg bang dat mijn haar gaat afbreken als ik het bleekNee, om het wit te krijgen moet alle kleur eruit, het is niet een laagje wit wat je over je eigen kleur legt. En ja, je haar zal er waarschijnlijk goed van afbreken als je nu al beschadigd haar hebt.
Als je echt wit wilt moet je het vaak toch wel bleken. Mijn haar is van nature blond en ik deed er na het (1x) bleken altijd een toner met paarse tint in (weet even de naam niet meer, maar hij was van Loreal en ik kocht hem bij de kappers winkel) . Het resultaat was altijd mega wit.
Ik zou met het bleken niet zelf aan de slag gaan, en als je het witblond hebt dan zelf bij houden metkappersverf.
quote:nuo schreef op 04 september 2014 @ 16:45:

Als je echt wit wilt moet je het vaak toch wel bleken. Mijn haar is van nature blond en ik deed er na het (1x) bleken altijd een toner met paarse tint in (weet even de naam niet meer, maar hij was van Loreal en ik kocht hem bij de kappers winkel) . Het resultaat was altijd mega wit.het hoeft niet spierwit te worden, t mag nog wel een beetje blond zijn als dat wel lukt zonder te bleken.

voorbeeld
Je kan je haar niet lichter krijgen zonder het te bleken.

Afhankelijk van hoeveel lichter het wordt kan je verschillende sterktes in de ontkleuring hebben, en dus gradaties in hoe schadelijk, maar lichter=bleken.
Ik kreeg het alleen maar wit door het 2 keer te ontkleuren. Mijn haar was dan stro maar dat gaf niet, ik had altijd een kort kopje. Nu ik langer haar heb prakkezeer ik er niet over het te ontkleuren. Ik zou het laten zoals het nu is als ik jou was. Evt wassen met zilver shampoo (wel opletten dat je geen paarse rand bij je hoofdhuid krijgt)
Als je lang haar hebt en het is al dun (en misschien beschadigd) zou ik het gewoon niet doen. Het is volgens mij alleen zelf te doen als je redelijk kort haar hebt, anders gaat het of naar de klote of blijft het alleen redelijk gezond door een vermogen bij de kapper uit te geven en het te laten doen. Dat is tenminste mijn ervaring en geloof me ik heb het alle kleuren (en lengtes) gehad.

Ik zit as we speak met mn kop in de verf om van witblond weer naar een donkerder kleur te gaan omdat ik dat gedoe zat ben Het is echt heel lastig om je haar in die kleur mooi te houden. Het wordt al snel prut/stro; de rek gaat er uit en het breekt aan alle kanten. Ook als je hard aan de slag gaat met maskers.

Hoe ik het deed: ontkleuren, dan goed zilvershampoo in laten werken, dan verven met een mooie kleur. Dat bijhouden met zilvershampoo (tegen vergelen) en masker (tegen afbreken/uitdrogen). Als het uitgroeit alleen de uitgroei bijwerken en niet opnieuw de producten over je hele haar smeren anders gaat het echt stuk.

Maar heb je halflang of lang haar dan zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Zeg maar Spijker.
Gewoon wachten tot je vijftig bent.
Maar dan wil je het juist niet!
Ik heb het ook super licht-wit asblond gehad ca 1,5 jaar geleden.

Eerst moest ik mijn haar (peper en zoutachtig donkerblond) ontkleuren (dus niet gewoon blonderen). En dan erover heen met een lichtasblonde kleur, 9.1. het stond me geweldig. dat wel. Maar de uitgroei vond ik een ramp, en al helemaal om het bij te werken. Alleen lukt me dat niet. Mijn haar heeft er verschrikkelijk onder geleden. Niet afbreken ofzo, maar ik voel het aan de haarstructuur. het is gewoon goed beschadigd. Nu, 1,5 jaar later is het er eindelijk bijna uit (heb een bobline). Nu ga ik dus weer over op de highlights. dan maar meer werk, tijd en wat duurder, maar het hele lichte haar was gewoon niet praktsich qua tijd en het was eigenlijk zonde van mijn haar. Ik wil het eigenlijk iets langer hebben tot over de schouders, maar omdat het zo beschadigd is moet ik de punten steeds weer af knippen omdat je duidelijk de beschadigingen ziet.
Hoe je het nu hebt, vind ik juist zo mooi! En het wordt er zeker niet gezonder op. Ik zou het gewoon zo laten.
Bedankt voor al jullie reacties ik ga er nog maar is heeel goed over nadenken en toch nog maar even met de kapper bespreken dan.. Alleen ken ik mezelf en zal ik hoogstwaarschijnlijk niet rusten totdat ik heb wat ik in mn hoofd heb zitten
Supergaaf bij kort, bij langer haar is het idd vragen om afgebroken stukken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Bedoel je zo'n kleur?

Cum non tum age
quote:noa schreef op 05 september 2014 @ 09:26:

Bedoel je zo'n kleur?

[afbeelding]Supermooi Noa.
Vind ik ook Eindeloos, ik heb zelf die kleur niet hoor, maar die van het andere plaatje.

Iemand schreef het al, maar vind dat hele lichte alleen mooi bij kortere kapsels.
Cum non tum age
Ik vind het echt geen mooie kleur.

Alleen als je heel jong bent kun je zo'n kleur hebben. Hoe oud ben je?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven