Platenspeler

05-09-2014 12:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede-forumners.

Ik heb binnenkort twee jaar een relatie en dat moet gevierd worden.

We houden allebei heel van van muziek en hebben ook wel al wat lp's

Dus vroeg ik me af of iemand hier verstand heeft van platenspelers.

Wat een goede ongeveer kost, waar je die kan kopen etc.

Alvast bedankt voor alle advies,

Ik ben een nitwit wat betreft spelers + muziek. Ik hou er wel heel veel van. Mijn vriend is hier beter in, maar ik wil dan toch dat het een verrassing blijft
Google is je vriend
Wat wil je er maximaal voor besteden is dan de 1ste vraag.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Wij hebben een tweedehands via mp. ¤50.

Vriend heeft hem uitgezocht.

Het is wel een iets oudere. Volgens vriend zijn de goedkopere nieuwe met ingebouwde speakers niet zo goed.

Wij hebben er dus een zonder ingebouwde speakers.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Koop een nieuwe met een USB aansluiting, dan kan je ook direct de LP's gaan digitaliseren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou dat dus niet aanraden met usb.

Verschillende platenspelers gehoord en ik vind dat het wel afdoet aan de kwaliteit van de speler.

Is het een noodzaak dat je het kan digitaliseren? De meeste muziek kun je ook downloaden.

Bij het draaien van platen gaat het toch vooral om de muziek beleving?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Het absoluut maximale is 500 euro.

Ik weet dankzij google dat je een goede naald moet hebben (anders gaan platen kapot)

Niet ingebouwde boxen (dus iets van een versterker ofzo) omdat anders het geluid niet mooi is...

Oww en er moet iets van een kap overheen... want kattenharen
@MadameQetesh, bij mijn vriend gaat het bij lp's juist om de muziek beleving. Vaak beter gemixt zegt hij.

Digitaliseren hoeft denk ik niet, meestal als hij dingen echt leuk vind koopt hij er wel cd's van, voor in de auto

Mijn cd collectie is iets van 10 cd's, hij zit al gauw aan de 200.

Hij is sowieso niet iemand die download, maar liever cd's koopt. (van de oude garde dus? )
Technics is eigenlijk het enige serieuze merk voor die prijs... er zijn wel hele audiofiele oplossingen maar die kosten een veelvoud.
Koop een oudje die is opgeknapt, die verkopen ze wel eens bij platenzaken. De nieuwere merken bieden niet de kwaliteit die voorheen de standaard was, toen platenspelers nog volop werden gebruikt.

De mijne is zo'n oudje. Hij loopt via mijn stereo (ook een oudje) naar mijn boxen en dat gaat heel erg goed.
quote:spectral schreef op 05 september 2014 @ 13:11:

Technics is eigenlijk het enige serieuze merk voor die prijs... er zijn wel hele audiofiele oplossingen maar die kosten een veelvoud.

Dit is redelijk nonsens te noemen.

Kijk hier maar eens, alle spelers boven de 150 euro zullen prima voldoen.

http://www.kieskeurig.nl/platenspeler

Komt uiteraard inderdaad nog wel een versterker en luidsprekers bij.
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 13:07:

Ik weet dankzij google dat je een goede naald moet hebben (anders gaan platen kapot)

Dit is inderdaad wel een vann de allerbelangrijkste zaken bij een platenspeler.

Zo'n naald plus element kunnen zomaar hetzelfde (of meer) kosten dan de speler. :-)
Paulaner wat gebruik je zelf voor een?

Ik heb geen idee trouwens wat het verschil is tussen een goede naald en een slechte naald
Kijk eens op marktplaats/prikbord/rommelmarkt. Wij hebben een vintage Thorens staan die mn vriend voor een leuk prijsje op de kop heeft getikt. (Hij is echt een audiofiel ik heb er weinig verstand van) en hij heeft mij een Crosley Cruiser cadeau gedaan. Ziet er superleuk uit maar omdat de boxjes er in zitten klinkt het geluid iets minder maar zeker niet verkeerd.
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 13:59:

Ik heb geen idee trouwens wat het verschil is tussen een goede naald en een slechte naald Vriend hier gebruikt ortofon...
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 13:59:

Ik heb geen idee trouwens wat het verschil is tussen een goede naald en een slechte naald

Ik gebruik een Revox B790 (waar er nu ook 1 van op MP staat)

Ortofon is een prima optie (edit ivm typo)

Een goede naald is altijd van diamant. maar daar kan iedere hifi winkel jou een prima advies in geven.
Diamant dat wist ik niet, geen wonder dat laatst iemand die ik kende vertelde dat zijn naald bijna 1000 euro koste....

Dit word een heel duur grapje begin ik te denken!
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 14:52:

Diamant dat wist ik niet, geen wonder dat laatst iemand die ik kende vertelde dat zijn naald bijna 1000 euro koste....

Dit word een heel duur grapje begin ik te denken!Welnee, voor 50e heb je een prima naald en element.
Het hoeft idd geen 1000 euro te kosten, LOL.

Maar 50 is ook wat aan de lage kant. voor 120 ben je er wel hoor..
Zelf heb ik ook een Crosley Cruiser op m'n verlanglijstje staan, ziet er echt super tof uit. Het enige probleem zijn idd de ingebouwde boxen, maar misschien kun je er zelf nog wel een versterker op aansluiten.

Ik heb nu thuis een Akai ATT01U staan, met ingebouwde USB (maar nog nooit gebruikt). Deze heb ik ook aangesloten op een versterker met een paar boxjes, echt top!
Oeeh een crosley cruiser is toch duur of niet?

Word de muziek geluid niet slechter met usb aansluiting, net zoals bij meeste lp spelers?
Hij is wat prijziger, maar hij ziet er wel iets mooier uit dan andere platenspelers nu. Ik geloof iets rond de ¤175,-.

Ik heb zelf niks gemerkt aan het geluid van mijn platenspeler met USB aansluiting. Geen verschil met de oude platenspeler die we daarvoor hadden in ieder geval .
Thorens TD 165. Staan er verschillende op Marktplaats, ook spelend te beluisteren, kun je meteen horen (als je weet wat je moet horen) of het element en de naald OK zijn.
@Sophie geen idee wat ik moet horen
@Leonie, die is inderdaad prijzig, maar toch wel goed niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven