Platenspeler
vrijdag 5 september 2014 om 12:54
Hoi mede-forumners.
Ik heb binnenkort twee jaar een relatie en dat moet gevierd worden.
We houden allebei heel van van muziek en hebben ook wel al wat lp's
Dus vroeg ik me af of iemand hier verstand heeft van platenspelers.
Wat een goede ongeveer kost, waar je die kan kopen etc.
Alvast bedankt voor alle advies,
Ik ben een nitwit wat betreft spelers + muziek. Ik hou er wel heel veel van. Mijn vriend is hier beter in, maar ik wil dan toch dat het een verrassing blijft
Ik heb binnenkort twee jaar een relatie en dat moet gevierd worden.
We houden allebei heel van van muziek en hebben ook wel al wat lp's
Dus vroeg ik me af of iemand hier verstand heeft van platenspelers.
Wat een goede ongeveer kost, waar je die kan kopen etc.
Alvast bedankt voor alle advies,
Ik ben een nitwit wat betreft spelers + muziek. Ik hou er wel heel veel van. Mijn vriend is hier beter in, maar ik wil dan toch dat het een verrassing blijft
vrijdag 5 september 2014 om 13:01
vrijdag 5 september 2014 om 13:06
Ik zou dat dus niet aanraden met usb.
Verschillende platenspelers gehoord en ik vind dat het wel afdoet aan de kwaliteit van de speler.
Is het een noodzaak dat je het kan digitaliseren? De meeste muziek kun je ook downloaden.
Bij het draaien van platen gaat het toch vooral om de muziek beleving?
Verschillende platenspelers gehoord en ik vind dat het wel afdoet aan de kwaliteit van de speler.
Is het een noodzaak dat je het kan digitaliseren? De meeste muziek kun je ook downloaden.
Bij het draaien van platen gaat het toch vooral om de muziek beleving?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
vrijdag 5 september 2014 om 13:07
vrijdag 5 september 2014 om 13:10
@MadameQetesh, bij mijn vriend gaat het bij lp's juist om de muziek beleving. Vaak beter gemixt zegt hij.
Digitaliseren hoeft denk ik niet, meestal als hij dingen echt leuk vind koopt hij er wel cd's van, voor in de auto
Mijn cd collectie is iets van 10 cd's, hij zit al gauw aan de 200.
Hij is sowieso niet iemand die download, maar liever cd's koopt. (van de oude garde dus? )
Digitaliseren hoeft denk ik niet, meestal als hij dingen echt leuk vind koopt hij er wel cd's van, voor in de auto
Mijn cd collectie is iets van 10 cd's, hij zit al gauw aan de 200.
Hij is sowieso niet iemand die download, maar liever cd's koopt. (van de oude garde dus? )
vrijdag 5 september 2014 om 13:17
Koop een oudje die is opgeknapt, die verkopen ze wel eens bij platenzaken. De nieuwere merken bieden niet de kwaliteit die voorheen de standaard was, toen platenspelers nog volop werden gebruikt.
De mijne is zo'n oudje. Hij loopt via mijn stereo (ook een oudje) naar mijn boxen en dat gaat heel erg goed.
De mijne is zo'n oudje. Hij loopt via mijn stereo (ook een oudje) naar mijn boxen en dat gaat heel erg goed.
vrijdag 5 september 2014 om 13:27
quote:spectral schreef op 05 september 2014 @ 13:11:
Technics is eigenlijk het enige serieuze merk voor die prijs... er zijn wel hele audiofiele oplossingen maar die kosten een veelvoud.
Dit is redelijk nonsens te noemen.
Kijk hier maar eens, alle spelers boven de 150 euro zullen prima voldoen.
http://www.kieskeurig.nl/platenspeler
Komt uiteraard inderdaad nog wel een versterker en luidsprekers bij.
Technics is eigenlijk het enige serieuze merk voor die prijs... er zijn wel hele audiofiele oplossingen maar die kosten een veelvoud.
Dit is redelijk nonsens te noemen.
Kijk hier maar eens, alle spelers boven de 150 euro zullen prima voldoen.
http://www.kieskeurig.nl/platenspeler
Komt uiteraard inderdaad nog wel een versterker en luidsprekers bij.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
vrijdag 5 september 2014 om 13:29
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 13:07:
Ik weet dankzij google dat je een goede naald moet hebben (anders gaan platen kapot)
Dit is inderdaad wel een vann de allerbelangrijkste zaken bij een platenspeler.
Zo'n naald plus element kunnen zomaar hetzelfde (of meer) kosten dan de speler.
Ik weet dankzij google dat je een goede naald moet hebben (anders gaan platen kapot)
Dit is inderdaad wel een vann de allerbelangrijkste zaken bij een platenspeler.
Zo'n naald plus element kunnen zomaar hetzelfde (of meer) kosten dan de speler.
vrijdag 5 september 2014 om 14:05
Kijk eens op marktplaats/prikbord/rommelmarkt. Wij hebben een vintage Thorens staan die mn vriend voor een leuk prijsje op de kop heeft getikt. (Hij is echt een audiofiel ik heb er weinig verstand van) en hij heeft mij een Crosley Cruiser cadeau gedaan. Ziet er superleuk uit maar omdat de boxjes er in zitten klinkt het geluid iets minder maar zeker niet verkeerd.
vrijdag 5 september 2014 om 14:21
quote:veronica22 schreef op 05 september 2014 @ 13:59:
Paulaner wat gebruik je zelf voor een?
Ik heb geen idee trouwens wat het verschil is tussen een goede naald en een slechte naald
Ik gebruik een Revox B790 (waar er nu ook 1 van op MP staat)
Ortofon is een prima optie (edit ivm typo)
Een goede naald is altijd van diamant. maar daar kan iedere hifi winkel jou een prima advies in geven.
Paulaner wat gebruik je zelf voor een?
Ik heb geen idee trouwens wat het verschil is tussen een goede naald en een slechte naald
Ik gebruik een Revox B790 (waar er nu ook 1 van op MP staat)
Ortofon is een prima optie (edit ivm typo)
Een goede naald is altijd van diamant. maar daar kan iedere hifi winkel jou een prima advies in geven.
vrijdag 5 september 2014 om 14:55
vrijdag 5 september 2014 om 15:53
Zelf heb ik ook een Crosley Cruiser op m'n verlanglijstje staan, ziet er echt super tof uit. Het enige probleem zijn idd de ingebouwde boxen, maar misschien kun je er zelf nog wel een versterker op aansluiten.
Ik heb nu thuis een Akai ATT01U staan, met ingebouwde USB (maar nog nooit gebruikt). Deze heb ik ook aangesloten op een versterker met een paar boxjes, echt top!
Ik heb nu thuis een Akai ATT01U staan, met ingebouwde USB (maar nog nooit gebruikt). Deze heb ik ook aangesloten op een versterker met een paar boxjes, echt top!
vrijdag 5 september 2014 om 17:47