waterverbruik
zaterdag 6 september 2014 om 10:52
Zojuist de stand van de watermeter digitaal doorgegeven. Krijg ik de melding dat er een afwijking is geconstateerd en een aantal keuzemogelijkheden waardoor die afwijking is ontstaan:
- geen zwembad of vijver gevuld dit jaar
- lekkage gehad
- minder bewoners
- meter defect
Ik heb werkelijk geen flauw idee of ik minder water verbruikt heb, volgens mij niet. Ik heb 135 kuub verbruikt met 4 personen.
Wat is jullie waterverbruik per jaar?
- geen zwembad of vijver gevuld dit jaar
- lekkage gehad
- minder bewoners
- meter defect
Ik heb werkelijk geen flauw idee of ik minder water verbruikt heb, volgens mij niet. Ik heb 135 kuub verbruikt met 4 personen.
Wat is jullie waterverbruik per jaar?
zaterdag 6 september 2014 om 12:48
zaterdag 6 september 2014 om 12:49
quote:Medatative_rose schreef op 06 september 2014 @ 12:46:
[...]
Wow dat is de helft van wat wij hebben, dat is idd weinig.(of wij verbruiken teveel
)
Tja...
Waarschijnlijk korter douchen enzo.
Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.
[...]
Wow dat is de helft van wat wij hebben, dat is idd weinig.(of wij verbruiken teveel
Tja...
Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
zaterdag 6 september 2014 om 12:51
quote:Dualla schreef op 06 september 2014 @ 12:48:
[...]
Wat is jullie geheim?
Ben ook benieuwd, hoewel ik niet minder hoef.
quote:Dit jaar hebben we 93 m3 verbruikt met twee personen.
Wij zitten dus op 54 m3.
Ik denk dat het een kwestie is van: korter douchen, tuin niet besproeien, geen zwembadje. Nooit, echt nooit de kraan zomaar laten lopen (milieu).
Dat soort dingen.
Maar misschien kunnen de 'groter gebruikers' zelf ook bedenken waar ze misschien meer water aan spenderen?
[...]
Wat is jullie geheim?
Ben ook benieuwd, hoewel ik niet minder hoef.
quote:Dit jaar hebben we 93 m3 verbruikt met twee personen.
Wij zitten dus op 54 m3.
Ik denk dat het een kwestie is van: korter douchen, tuin niet besproeien, geen zwembadje. Nooit, echt nooit de kraan zomaar laten lopen (milieu).
Dat soort dingen.
Maar misschien kunnen de 'groter gebruikers' zelf ook bedenken waar ze misschien meer water aan spenderen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
zaterdag 6 september 2014 om 12:52
quote:Kurritsj schreef op 06 september 2014 @ 12:49:
[...]
Tja...
Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.Knap hoor, alleen korter douchen zit er bij mijn vriend niet in.
Al moet ik wel zeggen dat het dit jaar meer is door de nieuwe aangelegde voor en achtertuin. Veel water moeten geven, ik heb nu wel 2 regentonnen staan, die zijn inmiddels gevuld door de fantastische Nederlandse zomers:-)
[...]
Tja...
Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.Knap hoor, alleen korter douchen zit er bij mijn vriend niet in.
zaterdag 6 september 2014 om 12:57
zaterdag 6 september 2014 om 13:13
zaterdag 6 september 2014 om 14:17
quote:tonkje schreef op 06 september 2014 @ 13:58:
Een watermeter? Volgens mij heb ik zo'n ding helemaal niet. Of kan dat kloppen omdat ik in Amsterdam woon?
Nou, is wel gebruikelijk om die te hebben hoor.
In wat voor soort huis woon je?
Een watermeter? Volgens mij heb ik zo'n ding helemaal niet. Of kan dat kloppen omdat ik in Amsterdam woon?
Nou, is wel gebruikelijk om die te hebben hoor.
In wat voor soort huis woon je?
zaterdag 6 september 2014 om 15:49
zondag 7 september 2014 om 18:55
quote:gismo72 schreef op 06 september 2014 @ 13:13:
Al jaren rond de 100 voor 2 personen. Water kost geen drol dus je zult geen honderden euro's moeten bij betalen.
Even onder het huis kijken of er water onder staat, misschien lekkage. Maar het zal niet echt dramatisch zijn denk ik hoor, want zo hoog is het verbruik nou ook weer niet.
Daar hoef je niet voor onder het huis te kijken, hoor
Gewoon even naar de watermeter kijken en als het zwarte wieltje draait terwijl er geen water loopt dan is er sprake van een lekkage.
Maar ik denk ook niet dat er sprake is van een lekkage omdat het verbruik niet opzienbarend hoog is.
Al jaren rond de 100 voor 2 personen. Water kost geen drol dus je zult geen honderden euro's moeten bij betalen.
Even onder het huis kijken of er water onder staat, misschien lekkage. Maar het zal niet echt dramatisch zijn denk ik hoor, want zo hoog is het verbruik nou ook weer niet.
Daar hoef je niet voor onder het huis te kijken, hoor
Gewoon even naar de watermeter kijken en als het zwarte wieltje draait terwijl er geen water loopt dan is er sprake van een lekkage.
Maar ik denk ook niet dat er sprake is van een lekkage omdat het verbruik niet opzienbarend hoog is.