waterverbruik

06-09-2014 10:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de stand van de watermeter digitaal doorgegeven. Krijg ik de melding dat er een afwijking is geconstateerd en een aantal keuzemogelijkheden waardoor die afwijking is ontstaan:

- geen zwembad of vijver gevuld dit jaar

- lekkage gehad

- minder bewoners

- meter defect

Ik heb werkelijk geen flauw idee of ik minder water verbruikt heb, volgens mij niet. Ik heb 135 kuub verbruikt met 4 personen.

Wat is jullie waterverbruik per jaar?
49 M3 met 6 personen ja dat is zuinig
Rond de 160m³ met 3 personen. Wel een groot bouwproject gedaan waarbij we nogal veel water nodig hadden. Ik ga er dus vanuit dat we volgend jaar rond de 125 zullen uitkomen.
Ik zou even nakijken wat jullie vorig jaar hebben verbruikt. Misschien is het verschil met dit jaar erg groot. 135 m3 lijkt me op zich niet opvallend weinig.
54 m3 met twee personen.

Is denk ik weinig.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
180 met 5 personen
99m3 met 2 personen
quote:Kurritsj schreef op 06 september 2014 @ 11:59:

54 m3 met twee personen.

Is denk ik weinig. Wow dat is de helft van wat wij hebben, dat is idd weinig.(of wij verbruiken teveel :-) )
quote:slobberbone schreef op 06 september 2014 @ 10:54:

49 M3 met 6 personen ja dat is zuinig

Wat is jullie geheim?

Dit jaar hebben we 93 m3 verbruikt met twee personen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:Medatative_rose schreef op 06 september 2014 @ 12:46:

[...]

Wow dat is de helft van wat wij hebben, dat is idd weinig.(of wij verbruiken teveel :-) )

Tja...

Waarschijnlijk korter douchen enzo.

Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:Dualla schreef op 06 september 2014 @ 12:48:

[...]

Wat is jullie geheim?

Ben ook benieuwd, hoewel ik niet minder hoef.

quote:Dit jaar hebben we 93 m3 verbruikt met twee personen.

Wij zitten dus op 54 m3.

Ik denk dat het een kwestie is van: korter douchen, tuin niet besproeien, geen zwembadje. Nooit, echt nooit de kraan zomaar laten lopen (milieu).

Dat soort dingen.

Maar misschien kunnen de 'groter gebruikers' zelf ook bedenken waar ze misschien meer water aan spenderen?
quote:Kurritsj schreef op 06 september 2014 @ 12:49:

[...]

Tja...

Waarschijnlijk korter douchen enzo.

Tijdens onze verbouwing was het meer, maar nu alweer 2 jaar op dit verbruik.Knap hoor, alleen korter douchen zit er bij mijn vriend niet in.:-) Al moet ik wel zeggen dat het dit jaar meer is door de nieuwe aangelegde voor en achtertuin. Veel water moeten geven, ik heb nu wel 2 regentonnen staan, die zijn inmiddels gevuld door de fantastische Nederlandse zomers:-)
quote:Medatative_rose schreef op 06 september 2014 @ 12:52:

[...]

Knap hoor

Nouja, het gaat bij ons vanzelf, dus knap,neuh.

We zijn nogal economisch en milieubewust ingesteld.
Ik kan de aanslag van vorig jaar nergens meer vinden, maar er is qua gezinssamenstelling niets veranderd, we douchen nog altijd net zoveel.
Al jaren rond de 100 voor 2 personen. Water kost geen drol dus je zult geen honderden euro's moeten bij betalen.

Even onder het huis kijken of er water onder staat, misschien lekkage. Maar het zal niet echt dramatisch zijn denk ik hoor, want zo hoog is het verbruik nou ook weer niet.
Een watermeter? Volgens mij heb ik zo'n ding helemaal niet. Of kan dat kloppen omdat ik in Amsterdam woon?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 06 september 2014 @ 13:58:

Een watermeter? Volgens mij heb ik zo'n ding helemaal niet. Of kan dat kloppen omdat ik in Amsterdam woon?

Nou, is wel gebruikelijk om die te hebben hoor.

In wat voor soort huis woon je?
Ik had in mijn vorige woning, een flat, ook geen watermeter.
quote:Kurritsj schreef op 06 september 2014 @ 14:17:

[...]

Nou, is wel gebruikelijk om die te hebben hoor.

In wat voor soort huis woon je?Ouderwets Amsterdams appartementje. Er staat me bij dat het iets typisch Amsterdams is om geen watermeter te hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
41m3 met twee volwassenen

Nieuwbouw appartement, 1.5x douche per dag, 1x bad/week, 1 wasmachine/week, 3x vaatwas per week, wc op regenwater.
70m3 met 2 personen.
58m3 met twee volwassenen.
50 m3 met twee volwassenen.
quote:gismo72 schreef op 06 september 2014 @ 13:13:

Al jaren rond de 100 voor 2 personen. Water kost geen drol dus je zult geen honderden euro's moeten bij betalen.

Even onder het huis kijken of er water onder staat, misschien lekkage. Maar het zal niet echt dramatisch zijn denk ik hoor, want zo hoog is het verbruik nou ook weer niet.

Daar hoef je niet voor onder het huis te kijken, hoor

Gewoon even naar de watermeter kijken en als het zwarte wieltje draait terwijl er geen water loopt dan is er sprake van een lekkage.

Maar ik denk ook niet dat er sprake is van een lekkage omdat het verbruik niet opzienbarend hoog is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven