Saaie vrienden hebben

07-09-2014 21:29 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik woon sinds enige tijd weer in Nederland, bij mijn ouders. Ik moet opnieuw op zoek naar werk, maar dat valt in deze tijd niet mee.

Ik ben vrijgezel en ik zou graag uit willen gaan en leuke meisjes willen ontmoeten. Toen ik nog in het buitenland woonde had ik een aantal vrienden en kennissen met wie ik vaak kon afspreken om naar een club te gaan, maar hier in Nederland heb ik alleen maar saaie vrienden.

Eén van die vrienden klaagt weleens dat hij 25 is en dat er weinig gebeurt op het gebied van meisjes, maar enige moeite om hier iets aan te veranderen wil hij niet doen. Als we uitgaan, dan zitten we meestal op een terrasje een biertje te drinken en als het dan 00:30 is vraagt hij of we kunnen gaan want het is zo laat.

Gister wezen "chillen" bij vrienden in Delft. Dat houdt in dat we met een biertje in de hand voor de zoveelste keer anekdotes ophalen en dat we naar saaie programma's op tv kijken... gaaaap.

Ik weet al welk advies er gaat volgen na een betoog als het bovenstaande: zoek nieuwe vrienden. Maar iedereen weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Vrienden kun je niet zomaar even ophalen in de supermarkt, vrienden krijg je door het lot. Vriendschap kun je nu eenmaal niet afdwingen.

Ik voel me hier rot door. Ik ben zo jong en de wereld zou aan mijn voeten moeten liggen, maar ik voel me opgesloten bij mijn ouders omdat 1. werk vinden heel lastig is en omdat 2. een leuk meisje tegenkomen heel lastig is met vrienden die enkel in de veilige comfortzone van een terrasje of een huiskamertje een pilsje willen drinken.
quote:valentinamaria schreef op 07 september 2014 @ 21:41:

ik ben een saaie muts, maar duikel toch regelmatig een leuke man op.

en als man ,,scoor,, je niet zomaar.

ook niet als je losgaat in een club.Gewoon trouwen. Rete-saai. Maar ik scoor vrij regelmatig
quote:eldorado schreef op 07 september 2014 @ 21:48:

[...]

Gewoon trouwen. Rete-saai. Maar ik scoor vrij regelmatig Ik ben helemáál niet saai, rete-spannend en interessant eigenlijk. Maar ik heb dan weer niet zoveel vrienden, weinig gelijkgestemden zeg maar
quote:]eldorado schreef op 07 september 2014 @ 21:48[/message]:

[...]

Gewoon trouwen. Rete-saai. Maar ik scoor vrij regelmatig

als je regelmatig scoort kan je het je permitteren om saai te zijn.

;) dat leeft zo lekker relaxed
wij slapen nooit.
quote:[]Thordis schreef op 07 september 2014 @ 21:52[/message]:

[...]

Ik ben helemáál niet saai, rete-spannend en interessant eigenlijk. Maar ik heb dan weer niet zoveel vrienden, weinig gelijkgestemden zeg maar

zoveel gelijkgestemden hoef je dan ook niet te hebben.

ik heb een hoop lol met mezelf.
wij slapen nooit.
ik zou inderdaad alleen uitgaan.

Of probeer een datingsite. Dan is het doel van de date duidelijk.

Nu is het doel van uitgaan met jou bij je vrienden niet zo duidelijk: zij willen het gezellig hebben met jou, jij bent op zoek naar een wingman (ja, ik kijk ook weleens tv).

Koester deze mensen, niets zo irritant dan tijd moeten doorbrengen met mensen die de hele tijd over jouw schouder staan te gluren of er niks interessanters te vinden is.
Tot wil gewoon een keer flink aan de kaboem.
Ja en?
Misschien een keer naar de hoeren dan?
quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 21:29:

Goedenavond,

Ik woon sinds enige tijd weer in Nederland, bij mijn ouders. Ik moet opnieuw op zoek naar werk, maar dat valt in deze tijd niet mee.

Ik ben vrijgezel en ik zou graag uit willen gaan en leuke meisjes willen ontmoeten. Toen ik nog in het buitenland woonde had ik een aantal vrienden en kennissen met wie ik vaak kon afspreken om naar een club te gaan, maar hier in Nederland heb ik alleen maar saaie vrienden.

Eén van die vrienden klaagt weleens dat hij 25 is en dat er weinig gebeurt op het gebied van meisjes, maar enige moeite om hier iets aan te veranderen wil hij niet doen. Als we uitgaan, dan zitten we meestal op een terrasje een biertje te drinken en als het dan 00:30 is vraagt hij of we kunnen gaan want het is zo laat.

Gister wezen "chillen" bij vrienden in Delft. Dat houdt in dat we met een biertje in de hand voor de zoveelste keer anekdotes ophalen en dat we naar saaie programma's op tv kijken... gaaaap.

Ik weet al welk advies er gaat volgen na een betoog als het bovenstaande: zoek nieuwe vrienden. Maar iedereen weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Vrienden kun je niet zomaar even ophalen in de supermarkt, vrienden krijg je door het lot. Vriendschap kun je nu eenmaal niet afdwingen.

Ik voel me hier rot door. Ik ben zo jong en de wereld zou aan mijn voeten moeten liggen, maar ik voel me opgesloten bij mijn ouders omdat 1. werk vinden heel lastig is en omdat 2. een leuk meisje tegenkomen heel lastig is met vrienden die enkel in de veilige comfortzone van een terrasje of een huiskamertje een pilsje willen drinken.

Wat voor werk zoek je?

Ik word een beetje kriegelig als mensen in één zin schrijven 'Ik ben eigenlijk....maar".

Hoe oud ben je?

Ik denk dat je hele leuke vrienden hebt maar dat je naarstig op zoek bent naar een leuk meisje, maar daar kunnen zij je kennelijk zoals ze zijn niet bij helpen. Maar dat is niet hun probleem toch?
Rien du tout, ou out de suite?
quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 21:38:

[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar een 25-jarige knul wil ook weleens losgaan in een club en eventueel een meisje scoren ipv in een huiskamertje hangen met een biertje.Nou, dan doe je dat toch? Je (saaie) vrienden verplichten jou toch niet om in hun huiskamertje te blijven hangen? En iemand versieren/scoren gaat stukken makkelijker als je alleen bent dan wanneer je met vrienden op stap gaat.
Weten ze dat jij af en toe wat anders wilt doen? Zo niet, zul je dat toch even moeten aangeven en samen compromis sluiten. De ene keer doen jullie wat zij leuk vinden en andere keer wat jij leuk vind. Het is een kwestie van geven nemen.
Wat zijn je hobby's?

Ga anders een cursus volgen (indien niet te saai voor je; fotografie) dan kom je mensen tegen met dezelfde interesses en kom je misschien de tijd wat beter door totdat je een baan hebt gevonden.
Hier had je laatst ook al een topic over
Wat zeggen ze weer eens? Boredom is for lazy people without imagination oid? Jij klinkt verveeld. Dat kan alleen jij oplossen. Succes!
En wat doe jij precies om de sfeer erin te brengen, behalve zeuren en zeiken dan?
Daarbij als jij een meisje wil versieren houd niemand je tegen toch? Neem aan dat je, je vrienden daar niet bij nodig hebt.

N.B. Mannen/jongens die in een slachtofferrol zitten zijn erg onaantrekkelijk.
Je zeurt. Je post hier over dingen die je allemaal zelf in de hand hebt maar het enige dat je doet is zeuren.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Jullie hebben door mijn zeurtopics een eenzijdig beeld van me en dat kan ik me goed voorstellen. Echter heb ik ook andere kanten die veel van jullie wellicht zouden waarderen.

Overigens ben ik blij met de reacties en ik vind het lief dat jullie meedenken.

Ik denk dat het algemene probleem is dat mijn leven op dit moment niet is zoals ik het graag zou willen. Natuurlijk ben ik de enige die dit kan veranderen, ze komen het niet aan de deur brengen. Ik zit gewoon even in een lastige situatie nu.
Je schrijft dat de wereld aan jou voeten zou moeten liggen. Waarom? Omdat je jong bent?
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 september 2014 @ 23:11:

Hier had je laatst ook al een topic overWat saai .
quote:nikonlover schreef op 07 september 2014 @ 23:31:

Jullie hebben door mijn zeurtopics een eenzijdig beeld van me en dat kan ik me goed voorstellen. Echter heb ik ook andere kanten die veel van jullie wellicht zouden waarderen.

Overigens ben ik blij met de reacties en ik vind het lief dat jullie meedenken.

Ik denk dat het algemene probleem is dat mijn leven op dit moment niet is zoals ik het graag zou willen. Natuurlijk ben ik de enige die dit kan veranderen, ze komen het niet aan de deur brengen. Ik zit gewoon even in een lastige situatie nu.(H)Erkennen van de oorzaak is al een goed punt. En zoals gezegd, voor sommige dingen heb je geen vrienden nodig. Ga er alleen op uit en je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je misschien een vriend laat zitten als je een leuke vrouw tegenkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wake up nikonlover, wat je noemt zijn gewoon de dagdagelijkse issues waar iedereen mee moet dealen. Je leven wordt niet zoals je het wilt als je niet zelf in actie komt. Als je wel zelf in actie komt is dat overigens geen garantie voor succes.
Love is the meaning of life
Losgaan en scoren? Jij bent echt nog groen achter je oren.
Tel eens het aantal keren 'maar' in je openingspost. Dan zie je waarom mensen vinden dat je zeurt.
Gewoon alleen gaan. Of regelmatig eens naar hetzelfde café/bar, leer je vanzelf mensen kennen. Zo moeilijk is het echt niet, maar je moet er zelf ook iets voor doen en uit je schulp kruipen.
Je zit even in een lastige situatie nu? Want?

Kom op, ze komen het idd niet aan de deur brengen. Als je uit wil gaan, gá dan! Natuurlijk zou het leuk zijn als een bruisende groep uitgaansbeesten je meevraagt, maar je kunt ook gewoon zelf op stap. Dan leer je die bruisende groep misschien wel kennen ergens.

Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen. En niet, zoals jij doet, thuis op de bank op de partyplanner blijven wachten.

Wat kan je nou gebeuren als je in je eentje op stap gaat? Dat je geen leuke avond hebt. Maar die heb je nu ook niet. Dus je hebt niets te verliezen en alles te winnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven