Spinnen in huis

10-09-2014 23:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een jaren '60 huurappartement en heb de laatste tijd regelmatig last van spinnen. De afgelopen weken heb ik al drie dikke joekels gevangen. Echt van die grote, harige. Eentje kroop er over mijn been .... Brrr!

Ze zijn heel snel! Wil er graag vanaf maar hoe? Ik laat geen etensresten liggen, prullenbak zit dicht en wordt regelmati verschoond. Ik laat geen ramen of deuren open met binnen de lamp aan.

Ik weet dat ze door de kleinste kieren naar binnen kunnen, heb dat ook al gedicht, voor zover mogelijk. Maar zijn er bepaalde dingen waar spinnen op afkomen?

Heb na de laatste keer grote schoonmaak gehouden en alles zag er weer netjes uit. Zit ik net op de bank, zie ik weer zo'n vluggerd lopen. Kon er gelukkig snel mijn boek op gooien.

Wie heeft DE tip?
Tea tree olie. Insecten háten dat spul.

Paar druppels in een spuitfles, water erbij en dan spuiten waar ze naar binnen komen.
Thanks Sens, ik heb alleen geen idee waar ze binnen komen. Is het ook werkzaam als ik hier en daar wat spuit? Bij kozijnen enzo?
Je kunt ook wat druppels in een emmer doen en daar je huis mee dweilen en kozijnen afnemen Het ruikt wel sterk mint-achtig. Google anders even op tea tree oil and housecleaning.
Volgens mij had Cateautje laatst ook een topic over spinnen in haar huis, stonden goede tips tussen!
Ik vraag me af hoe jullie wonen als ik over die beesten lees. Ik woon in een appartement, midden in de stad, 1 hoog. Voor alleen maar straat en wat bomen. Achter binnentuinen.

En ik heb dus zelden last van spinnen. En al helemaal geen harige.

*klopt af*
Brr had ik van de week ook. Wilde gaan slapen zie ik een zwart propje liggen, voelde als een beestje, zaklamp erbij ligt er op mijn kussen een grote dikke spin te chillen...
Ik woon in een kleine provinciestad. 1 hoog, voor wat groen, achter wat groen. Niks bijzonders volgens mij

Sens: weet je toevallig het naam van dat topic nog?
Ieuw Mallie! In bed?
Spinnen!
Je moet je wel door een aantal pagina's horrorverhalen worstelen Excess had daar ook op gereageerd en zij gaf goede tips.
Er zijn veel spinnen dit jaar. Ik heb ze niet vaak in huis maar als er eentje binnenkomt verdwijnt hij vanzelf wel ergens, ik maak me er niet druk om. Ze komen niet op etenswaren af, spinnen eten muggen, vliegen en wat er verder in hun kunstig gesponnen web terechtkomt.
verba volant, scripta manent.
Hier geen moeite met spinnen (vind ze zelfs leuk) maar wel een huis waar ze graag zitten; donker, oud en kierig en helaas ook vochtig. Zelfs ik zet ze buiten als het er teveel zijn en het zijn er deze zomer inderdaad nogal wat.

Als het echt om grote huisspinnen gaat zijn ze waarschijnlijk toch eens naar binnen gekropen (ze heten niet voor niets huisspinnen) en zoals dat gaat is het vaak een "setje", dus als je de ene buiten hebt gezet loopt de ander nog rond. Nog even verder zoeken dus ;) Al heb je daar amper last van want die zijn juist heel schuw. Rennen een keertje schuin door je woonkamer heen en dan zie je ze weer een hele tijd niet.

Denk eerder dat er dan een kruisspin of zoiets op je liep, die willen nog wel eens een beetje topzwaar naar beneden kukelen als ze een web proberen te maken. Als je heel stil zit ben je een goed punt om een web aan te bevestigen Dat soort spinnensoorten daar krijg je vaak last van als je nestjes hebt. Maken ze vaak in de gleuven van een plafond of in de buurt van een raam of rooster. Zijn een soort wollige bijna doorzichtige bolletjes die je vrij makkelijk kunt verwijderen of wegzuigen met de stofzuiger voordat ze uitkomen.

Dus speur even rond of je die kunt vinden en erger kunt voorkomen. Tea tree olie helpt inderdaad goed. En ietsje minder bang worden, het zijn best nuttige dieren.
Het is echt de tijd van spinnen ik heb ze ook! en ik ben geen held Ik laat ze of zitten of als ik het echt te eng vind dan zuig ik ze op en dan houd ik mijn stang heel ver van mij af, dit is natuurlijk niet diervriendelijk maar ik ben alleen en ik kan echt niet slapen als ik weet en zie dat die grote langharige poten blackwidow daar zit brrrrr. Ik ga de teatree tip toepassen zodat ze gewoon niet eens mijn huis in willen.
Doe niet zo hysterisch over die spinnen, ze vangen muggen en ander ongedierte en ze doen niets, echt niet.

Ze komen inderdaad niet op etensresten of vuil af, sommige soorten (de Huisspin bijvoorbeeld) woont gewoon in huizen.
quote:SoMiDi schreef op 11 september 2014 @ 08:06:

die grote langharige poten blackwidow daar zit brrrrr. Wel ja...
Jep op mijn kussen alles nagezocht in mijn bed onder mijn op de muren en plafond mocht van vriendlief niet meer de stofzuiger pakken om 1 uur 's nachts. Flauw toch weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven