Zo afgrijselijk veel liefdesverdriet

21-05-2008 22:54 2065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds pasen is mijn relatie uit, na acht jaar samen te zijn geweest.

En ik ben zo vreselijk verdrietig!

Ik word echt niet goed van mezelf, probeer me met andere dingen bezig te houden, m'n vriendinnen, zelfs een tijdelijke scharrel, maar niets werkt.

Afleiding helpt, maar zodra het avond is en ik ben alleen dan begint de ellende...

Hoe hebben jullie je verdriet verwerkt?

En hoe lang gaat dit duren?!!
Hi Summer,

Jammer dat je niet komt, maar kan je niet dwingen.Vrij land Ik ben ook niet op dating pad maar wel op leuke dingen pad.

Mocht er nog dingen veranderen... je bent en blijft welkom

Lisette
meiden

wilde even melden dat ik stoer ben, heb net zelf (alleen zonder enige hulp) mijn muur geverfd, één gedaan twee te gaan.

fijne dag verder, groetjes Lobelia.
He Lobelia,

Goed plan... Misschien een leuke tip: zo'grote muursticker met een afbeelding van bv bloemen of dieren... staat erg cool.

Welke kleur heeft de muur!

Straks kan je nog mee doen met Eigen Huis en Tuin
@Kitty, Dank je wel!!!

@Lobelia, You go girl!!!
de muren zijn grijs geworden, ik begin nu echt een volwassen huis te krijgen. Verder heb ik sinds vandaag tot midden september drie katten, ik heb er vandaag een kat bij gekregen als vervanger voor de kat die midden september naar mijn ex gaat.

vannacht en morgen ochtend nog werken en dan de rest van de morgen lekker vrij. Begin september houdt ik een feestje hier en ik heb er nu al zin in iedereen mijn huis te laten zien.

groeten Lobelia
Vandaag voelde ik me gek genoeg wel goed, maar vanavond ben ik weer helemaal aan 't instorten.

Ik mis hem echt verschrikkelijk en moet de hele tijd aan hem denken. Wat houdt hem bezig? Zal hij nog wat voor me voelen? Mist hij me? Allemaal gedachten waar ik heel verdrietig van word. He bah!! Ik ben blij dat ik vanavond ga volleyballen, even die bal keihard smashen om al mijn boosheid, verdriet en frustratie eruit te knallen.

x
@ Pien, sporten helpt ECHT

En wat betreft die gedachtes...die moet je uit je hoofd proberen te zetten

Zodra zo'n gedachte omhoog komt, snel ieta anders gaan doen

Dat kan je...want dat doe je op je werk ook (dan gaat het toch ook goed)

Het zijn namelijk gedachtes waar je niets mee kan

Je weet niet wat hij denkt, doet of juist niet doet

Probeer bezig te zijn met hoe JIJ je voelt, wat JIJ doet enz enz
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Pien05, ik ken dat (als man): soms kun je niet anders dan plots aan je ex denken, zeker als je zijn / haar schema nog kent. De beelden van vroeger (of erger: van nu, met een nieuwe lover) komen steeds op je netvlies, en buiten je wil om ga je je allerlei situaties voor ogen halen / fantaseren. Niet doen! Het maakt je alleen maar gek. Mijn ex heeft sinds kort een nieuwe vriend, en op een rare manier zorgt dat voor meer rust in mijn hoofd: ik hoef nu niet meer te denken dat te met die en die, daar en daar is. Ik durfde op een gegeven moment niet meer naar A'dam omdat het maar zou kunnen dat zij daar dat weekend ook was....belachelijk. Sterkte!!!!
@Summerdance, thanks voor je ondersteuning! Sporten helpt mij in zekere zin. Gisteravond dus wezen volleyballen en nu net terug van hardlopen, maar steeds moet ik weer aan 'm denken. Dan duw ik die gedachten aan hem weer weg, maar ze komen net zo hard weer terug. Het gemis is zo enorm groot! Ik probeer mezelf dan wel toe te spreken en te zeggen dat ik best zonder hem kan, dat ik me moet concentreren op de dingen die ik op dat moment aan 't doen ben, maar wat moeilijk zeg!!

@Tiesewies, nog niet gezegd tegen je...maar van harte welkom hier op dit forum! Fijn dat jij ons als man wellicht een andere blik op de gedachten van een man kan werpen. Of wijkt dat niet zo af van die van een vrouw? Ergens ben ik wel blij dat ik niet weet wat hij nu aan 't doen is. Maar echt alles doet me aan hem herinneren! Mijn reservesleutels die ik meeneem met hardlopen waren eerst van hem, bepaalde kleding van mij doet me aan hem herinneren, eigenlijk mijn hele huis, als ik eenzelfde merk auto zie rijden check ik het kenteken of hij dat is etc etc. Ook de stad mijd ik een beetje, toch bang dat ik hem tegen het lijf loop. Ik wil hem namelijk pas zien wanneer ik er weer neutraal in sta en niet zomaar onverwachts. Ik zoek wel veel afleiding, maar moet steeds aan hem denken, wat ik ook doe. He bah!
Pien, dat met die auto herken ik ook helemaal, haha.

Ik heb een paar tips voor je die mij ook enigszins helpen:

1. berg alle spullen van hem op in een doos en verstop die ergens diep in de kelder o.i.d.

1.5. (want later tussengevoegd): verander wat dingen in je huis, verzet de bank of zo.

2. mijdt plekken waar je hem zou kunnen tegenkomen

3. mochten jullie allebei op Hyves o.i.d. zitten: annuleer je account (heb ik ook gedaan, drastisch maar echt veel beter zo)

4. Berg alle emails van en naar hem in een aparte folder op (of delete ze gewoon).

5. Schrijf hem een brief die je niet verstuurt. Je zult zien dat, bij herlezing op een later tijdstip, de brief niet meer zo actueel is, ook qua gevoel bedoel ik.

6. Leer nieuwe mensen kennen en zoek nieuwe cafés enzo op, dat zorgt ervoor dat je ook een referentiekader krijgt waar hij géén deel meer van uitmaakt.

7. Het moeilijkste (en ik kan het weten): geen smsjes, geen emails, geen telefoontjes, geen ontmoetingen. Je hele lijf wil er stante pede aan toegeven, maar geloof me: elk contact geeft je weer aanleiding tot eindeloze analyses en geeft je impulsen die je vervolgens weer een week negatieve energie kosten.

Zo, en durft iemand nu nog te zeggen dat mannen en vrouwen zo verschillend reageren? Dacht het niet...,-)
Bedankt voor de tips!

Het is alleen erg lastig om de inrichting van mijn huis om te gooien want ik woon erg klein...

En wat betreft contact met hem opnieuwen: het enige wat ik heb gedaan is hem een brief gestuurd om het af te sluiten voor mezelf. Ik had het gevoel dat ik niet alles tegen hem heb kunnen zeggen toen hij het uitmaakte, was helemaal overrompeld, dus heb ik alles op papier gezet en dat naar hem opgestuurd. Nu laat ik niks meer van me horen, hij bekijkt het maar. Ik vind het belangrijker dat ik nu zelf alles op de rit krijg en mezelf weer hervind (ben overspannen, maar gaat de goede kant op) voordat ik weer contact met hem opneem. Best lastig als je wel gezamenlijke vrienden hebt waar ik hem tegen kan komen en in dezelfde kroegen komt als zijn vrienden en hij zelf.

Ik hoop dat de tijd snel gaat, ook al is het zomer....
@ Tiesewies

Wat heerlijk om dit eens van een man te lezen!! En inderdaad, de verschillen zijn niet zo heeeeeel groot! Wat ik wel merk is dat mannen (schijnbaar) makkelijker de knop kunnen omzetten en doorgaan met hun leven (of is dat omdat hij (in mijn geval) degene was die een einde aan de relatie heeft gemaakt) en dat de vrouwen nog lang blijven denken over waarom het fout is gegaan.

Nou ja, het is in ieder geval goed om te merken dat het ergste allesoverheersende verdriet echt minder wordt met de tijd. Het gemis blijft alleen nog wel, maar je merkt dat je af en toe ook echt weer kunt lachen en lol kunt hebben zonder dat je je de hele tijd zo extreem ellendig voelt. Bij mij is het nu 3 maanden geleden en merk al wel dit verschil. Tuurlijk heb ik nog steeds moeilijke momenten (soms een paar dagen achter elkaar), maar het wordt wel steeds iedere keer een paar procentjes beter!

Dikke knuf aan iedereen!
hai allen,

sorry maar ik moet even egoposten, mijn ex is een gigantische kl**tzak!

hij kwam vanavond die spullen ophalen, een uur te vroeg omdat hij notabene een lift had van zijn nieuwe vlam (dat wist ik al), het léf dat nou juist zij zo pontificaal voor mijn deur stond.

Hij had maw"geen tijd om te praten", ik heb toch alles wat ik wilde zeggen in die drie minuten dat hij er was er tussendoor gepropt en stomstom nog een mail gestuurd net, wel netjes gehouden maar ook duidelijk gemaakt dat als dit "goed contact" en "vriendschap" voor hem betekent, dat het dan voor mij niet meer hoeft.

Het leek verdorie meer op ramptoerisme van zijn kant, nou met mij gaat het beter dan met hem, hij is ook zijn baan kwijt en daarom was hij te druk (??) \

naja, moest even kwijt dat ik niet snap wat ik in hem gezien heb, had trouwens geen gevoelens meer toen ik hem zag, dacht alleen wat een bleek en rare man eigenlijk.. haha gelukkig maar!

sorry voor alle egodingen,

knuf!
@ Mippie, goed te horen dat het bij jou al slijt. Dit gaat echter met golven, dwz je zult nog wel een paar keer een terugslag krijgen. DIT IS NORMAAL (heb ik gelezen).

Ik voel me nu, na bijna zes maanden, de afgelopen week eigenlijk prima, maar dat is ook omdat ik veel weg ben 's avonds en afgelopen weekend een heerlijk weekend met vrienden had die op bezoek waren (woon in het buitenland).

ik heb echter al een maand of drie niet meer moeten huilen van ellende (ok, met 1 uitzondering), en dat geeft me ook het idee dat het wel slijt. Doordat zij onlangs aangaf te gaan samenwonen met haar nieuwe vriend (die ze toen pas 2 of 3 weken kende) kreeg ik zelf ook meer zoiets van "dit is niet de persoon die ik ken, ik volg dit niet meer". Of het klopt of niet, dit soort gedachten helpen.

Sterkte en tot lezens!
@ eefje, naar dat het zo moet lopen maar goed dat je hem alleen maar vreemd en vervelend vond, dat laat vooruitgang zien.

@Pien een ander kleurtje op de muur kan ook in een klein huis, en ik ken dat, dat je hoopt dat de tijd snel gaat, ik zit al te dromen over de kerst, winter knus in mijn eigen nieuw ingerichte huis, goed over ex heen en vast werk (hoop ik in ieder geval)

@tiesewies, welkom nog, ook al is het wat laat. Dank je voor alle inzichten in de soort die man heet. Ook bij mij was het idee gegroeid dat mannen niet, of veel minder, kunnen voelen, dat blijkt dus niet zo te zijn.

@Mippie, goed te lezen dat het al beter gaat. Ik merk bij mij al dat het over het algemeen genomen beter gaat. Het gaat natuurlijk nog steeds in golven maar ze gaat niet meer zo heel heel diep.

mijn ex heeft ook vandaag weer spullen meegenomen dus het wordt steeds opgeruimder, het wordt echt een mooi huis. Nu nog alles schoon en opgeruimd houden (dat zou ook voor het eerst zijn)

ik ga zo pitten en dan morgen een sollicitatie gesprek, spannend.
@ Lobelia, succes met je sollicitatie vandaag!

@ Ties, goed zo!

Dat gaat de goeie kant op, er staat nou eenmaal nergens geschreven hoe lang je verdriet hebt, er staat alleen wel geschreven dat het ooit over gaat!

Misschien dat dat bij jou nu het geval is, dat de scherpe kantjes er een beetje aan het afgaan zijn!

@ Mippie,lachen he...dat je ineens gaat merken dat er elke dag een paar procentjes bij komen

@ Eefje, mag best hoor, ff lekker ego posten

Wacht ik help.....wat een eikel zeg !@#$%^&*$%^

Om met zijn nieuwe lieffie spullen op te komen halen!!!!
x
@ Kitty dat heb ik wel maar ik vrees dat je dat toch niet wilt horen....

het idee is namelijk NIETS sturen!
Lieve Lieve meiden,

Ik ga jullie gedag zeggen

Ik heb een zeker in de eerste weken heel erg veel steun aan dit topic gehad, maar ik ben er klaar mee

Ik heb simpelweg geen liefdesverdriet meer

Tuurlijk af en toe best nog wel een "leeg"gevoel, maar het de hele dag bezig zijn met wel of niet smssen, wel of niet bellen treuren en huilen heb ik simpelweg niet meer.

Ik wil me bezig gaan houden met de toekomst, met alle leuke dingen die op mijn pad zijn gekomen en gaan komen

en steeds de verdrietige verhalen lezen gaan me daar niet bij helpen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, het is geen kat naar jullie, maar ik sta nu weer lekker positief in mijn leven en ik heb gemerkt aan mezelf de laatste weken dat als ik hier te veel bezig ben met liefdesverdriet ik mezelf schuldig ga voelen dat ik het niet heb.

Ik weet zeker dat jullie er stuk voor stuk allemaal uit gaan komen en dat het zonnetje echt wel weer gaat schijnen.

Heel heel veel plezier op de 26ste

Dikke KUS van Summer!!!!
x
Dames,

Tot op de moment hebben alleen Kitty en Mippie gereageerd voor zaterdag 26e. Als er zondag einde dag niet meer hebben aangemeld dan zou ik zeggen we cancelen de boel.

Groetjes lisette
@Summer, heel begrijpelijk! Dat is alleen maar een erg goed teken toch? Heel erg bedankt voor je hulp en je analyses en alles, succes en veel geluk in de toekomst!!!

Nou meiden, ik zal maar met de deur in huis vallen....heb een reactie op mijn brief gehad. Het komt erop neer dat hij me geen valse hoop wilt geven en dat hij me aan het lijntje zou houden als hij zou zeggen dat het ooit wel weer goed komt. Verder zegt hij 'Ik vind het goed dat je aan jezelf wilt werken.' en niks over zichzelf! Dat de chemie er niet meer is en dat hij daarom geen toekomst met me ziet, maar eens kijken of hij zelf problemen heeft om zich te binden? Nee hoor, hij heeft gewoon een bord voor m'n kop!!

He, ik ben zo boos en tegelijkertijd ook zo verdrietig! Het voelt alsof hij opnieuw een mes tussen m'n ribben steekt. Nog even een trap na. Een best wel koele mail, reageert niet echt op wat ik zeg in mijn brief. En ook deze zin: 'Ook als je helemaal op en top gezond was geweest, dan nog zou de chemie ontbroken hebben.' Voor mij lijkt het alsof onze relatie helemaal niks voorgesteld heeft voor hem! Of interpreteer ik het dan verkeerd??

Ik weet in ieder geval dat ik hem de komende tijd niet wil zien of spreken. Hij kan het echt bekijken. Echt, ben zo ontzettend kwaad!!!!!!!!!!!
hai lisette, ik heb me immers ook al aangemeld?? niet gekregen?

had reactie op mijn mail, een hele lullig met veel verwijten en dat hij niet aan contact toe was, heb eigenlijk de neiging om te zeggen dat het voor mij dan niet meer hoeft, wat vinden jullie?

verder kan ik dat fototoestel maar niet vinden dat hij nog wil en hij deed daar heel lullig over, ik baal er echt van want had net een leuke avond gehad met mijn excollega's, had ik nu maar mijn mail niet gecheckt...

Wie gaan er nog meer mee de 26ste? Even promoten ;)

Jemmie?

Freebie?

Pien?

Idme?

Lobelia?

Ties?

Dikke verdrietige knuf van Eef
@ eefje, ik zou niet eens meer reageren of overleggen maar bij deze gewoon doen, hem negeren. Hij is duidelijk jouw aandacht niet waard. Ga heel hard zoeken naar dat fototoestel, stuur hem op per post (ook een goede hint) en laat het daarbij.

Als je over een paar maanden nog (of weer) behoefde hebt aan contact kun je altijd nog kijken of hij normaal kan reageren.

P.S ik zoek straks wel even dat mail adres op om te mailen, ik kan op zich wel.

Fijne dag verder allen en maak iets van je weekend.
@ Pien: ik ken dat, het gevoel dat de relatie voor de ander niet zoveel voorstelde: mijn ex zei me toen ik haar de laatste keer sprak dat ze niet begreep dat ik er nog zoveel moeite mee had: we hadden toch nooit een serieuze relatie gehad? Daarin had ze eigenlijk wel gelijk, maar feit is dat het voor mij de meest serieuze totnutoe was en het me gewoon nog heel veel doet (al moet ik zeggen dat de laatste anderhalve week veel beter waren).

@ Eefje: hahaha, als man meng ik me liever niet in een damesuitje (no offence!). Veel plezier in elk geval!

@ Summerdance: top, dankje voor je berichtjes de laatste dagen en veel succes met alles!

@ allen: voel me beetje onhandig op dit damesforum, maar ala, het helpt;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven