Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Dank meiden, ik ga er voor! Ben nu wel echt gemotiveerd, heb er zelfs zin in!

Suus; mijn advies; heel flauw maar ga niet te vaak op de weegschaal staan. Eens in de week is meer dan genoeg. Elke dag is heel frustrerend en geeft geen goed beeld. Ik wissel ook erg per dag, kans soms wel een kilo schelen. Er zijn zoveel factoren die je gewicht beïnvloeden! En inderdaad, misschien even een crashweek om de eerste kilo's te laten verdwijnen; WW, shakes. Volgens mij is sneeuwwitje ook zo begonnen. Misschien heeft zij advies!
Elk pondje gaat door het mondje!
Zo, ik heb weer even tijd om te schrijven. Gezellig dat iedereen er weer is!

Vrijdag heb ik weer een rondje gelopen. Het ging op zich goed, heb namelijk heel constant gelopen (gemiddeld 5;47 min/km), totaal 5 kilometer. Had wel wat zware bovenbenen. Daar heb ik nu nog wel een beetje last van, want ik heb gisteren veel gewandeld en ook vandaag nog een rondje gedaan. Ik hoop dat het morgenavond weer wat minder is als ik weer ga hardlopen. Gisteren uit eten geweest en vanochtend uitgebreid ontbeten. Dus de komende dagen weer even rustig aan doen. Heb er wel van genoten

@ Tante_barb: super goed, eindelijk onder de 100! Fijn dat het al iets beter gaat met je enkel, ik hoop dat je er snel geen last meer van hebt. Ik forum overigens vaak mobiel, niet via de app maar gewoon in de browser het vivaforum lezen. Bevalt prima en ik plaats soms ook gewoon een berichtje via mijn telefoon.

@ Margje: het is zo moeilijk om die knop om te zetten. Je weet dat het moet en hoe het moet, maar de verleidingen liggen overal op de loer. Wat goed dat je een lijstje hebt gemaakt. Ik zou die vooral op je voorraad kast hangen, zodat je er aan herinnert wordt als je iets uit de kast wilt pakken. Mij heeft het ook erg geholpen om foto's te bekijken, dus toen ik slanker was en toen ik op mijn zwaarste was. Dan zie je echt waar je naar toe wilt werken.

@ HVM: gefeliciteerd met je zoon. Hoe staat het met de verhuizing?

@ Suus: frustrerend soms he, maar de dingen die jij noemt kunnen wel invloed hebben op je gewicht. Je merkt al wel aan je lichaam dat er verandering in komt, meestal duurt het dan wel even voordat je het op de weegschaal ziet (helaas).

Margje geeft al aan dat het misschien wel goed is om een "crash"week te doen. Ik ben inderdaad zo begonnen, met een week eten van WeightCare. Op die manier stap je even helemaal af van normale voeding. Je mag minder en je weet precies wat je mag eten. Ik heb toen nog wel wat extra dingen genomen; tussendoor fruit en bij het avondeten salade. Anders is het heel karig. Het heeft mij geholpen om streng te starten en vanaf daar langzaam uit te bouwen. Realiseer je ook dat het tijd kost; ik ben al meer dan 2 jaar bezig!!

Vanavond ga ik lekker rustig aan doen en morgen na het werk ga ik weer lopen bij de hardloopvereniging!
Hi ladies,

Dank voor het meedenken. Ik heb me er gisteravond nog eens even in verdiept. En ik ga toch niet aan de shakes. Ik blijf bij meer bewegen en nog gezonder/minder eten. Wat minder koolhydraten, en als ik ze eet volkoren producten, zilvervliesrijst etcetc. Ik zag ook dat avocado's en bv noten veel meer calorieën bevatten dan ik dacht. Dus ook daarmee even oppassen. Ook wat minder fruit verspreid over de dag. Maar meer in 1x ivm suikers etc.

Hopelijk na deze week, is er wat af en gaat het beter. Ik houd jullie op de hoogte!

Sneewitje; wat ben je toch lekker aan het lopen! Ik ben gisterochtend ook geweest. Ging heel goed. En dan gisteravond nog 7,5 km gewandeld.

Margje; we gaan er samen weer voor!

Tot snel meiden!
@ Sneeuwwitje; Tja, verhuizen, je weet hoe dat gaat. Je hebt een heel lijstje met punten die gedaan moeten worden. Vervolgens heb je een beetje pech (lekkage) en je hele puntenlijstje is opeens ingekort, omdat je een paar dagen later per sé over moet. Er staan dus nog wat dingen op het lijstje die nu nog gedaan moeten worden. En met 3 kinderen om je heen, en de logistieke planning van het van/naar school brengen/halen. Hmmm, dat maakt het er niet beter op. Ze zitten nog op school in onze vorige woonplaats. We zitten hier nog een beetje in de bende. Dat irriteert wel, maar het is nu even niet anders. Langzaamaan zal de boel wel opgeruimd worden....hoop ik dan...

Ik ben intussen ook weer op zoek naar werk. Ik word namelijk helemaal gek van het thuis zitten. Bovendien is het geld ook welkom met een koophuis. Alleen moet ik avonddiensten zien te vinden of in het weekend. Want als ik voor 3 kinderen opvang moet betalen, nou dan kan ik net zo goed thuisblijven, want dan leveren we geld in, ipv dat het geld oplevert. Als ik nou al een leuke baan had, dan was het wat anders geweest, dan was het de investering wel waard geweest, maar nu ben ik gewoon op zoek naar extra inkomsten...

Achja, heb mijn CV al geupdate, en heb al met meerdere bedrijven gebeld, maar tot nog toe wil het niet zo erg opschieten. Maar gewoon doorgaan, en blijven bellen tot ze flauw van je worden

Hvm
@hvm; sterkte met de verhuisbende, hopelijk kun je snel opruimen en vind je snel een baan!

@sneeuwwitje; goed bezig met hardlopen!

@suus; waarom ga je ook niet eens naar een dietiste voor advies?

@hier; de afgelopen dagen zijn goed verlopen. Ik heb me goed aan mn dagmenu gehouden. Yes! Zowel gisteren als vandaag 19 km gefietst, heerlijk! Dat zijn per dag 500 calorieën eraf. Ik hoop dat ik het ga volhouden. Vandaag weer een hele goede stimulans gehad. Een presentatie die ik moest geven was opgenomen op video en deze zag ik terug. Sowieso is het heel confronterend om jezelf terug te zien (praat ik zo, wat kijk ik gek, oei wat lijk ik op mn moeder etc.) maar ohoh wat vind ik mezelf dik. Dat weet je wel, maar als je jezelf ziet.... Een betere stimulans kun je niet hebben!
@sneeuwwitje; zie in de tabel dat ik nog niet heb doorgegeven dat ik al een tijdje 38 jaar ben. In de tabel ben ik nog een jaartje jonger. Zou je het willen aanpassen?
Goedemorgen..

Sorry vandaag geen tijd voor een lang verhaal want we worden over 10 minuten opgehaald voor een weekendje weg dus alleen ff snel mijn gewicht delen, waar ik heel happy van werd.. 97.9

Iedereen een fijn weekend en tot volgende week met weer meer nieuws.. Suk6 met afvallen verder weer allemaal!!
Yolo!!
He tante Barb, leuk, een weekendje weg. Ga ik ook doen dit weekend. Goed resultaat heb je! Mijn gewicht was87,9 vanmorgen. Ik ven ook niet ontevreden. Ohja, @ Sneeuwwitje, ik ben inmiddels ook alweer bijna 2 jaar ouder...

Hvm
De tabel is weer aangepast dames!

@ Tante_barb: wauw, jij gaat goed zeg. Ineens ga je weer omlaag. Heb je iets veranderd de laatste weken? Geniet van je weekendje weg!

@ HVM: jij dus ook een weekendje weg, veel plezier! En jouw kilo's gaan er ook goed af zeg!

Ik probeer (met de nadruk op probeer) vanaf nu iets minder bezig te zijn met afvallen. Werd er de afgelopen week helemaal gek van. Was er zo mee bezig in mijn hoofd. Dus voornemen is om komende week niet te wegen en dat pas volgende week weer te doen. Ik hoop dat het helpt om weer een beetje "normaal" te gaan doen!

Ik ga zo een rondje hardlopen en ik ga dit weekend ook even weg!
Hallo ladies!

83,4 kilo hier! Ik ben blij! Eindelijk weer wat eraf!

Veel plezier met alle weekendjes weg, geniet ervan.

Sneeuwitje: teveel met afvallen bezig zijn werkt ook niet motiverend, he? Dan gaat het de boel overheersen. Minder op de weegschaal helpt al wat denk ik.

Tante Barb en hvm: netjes toch! Goed bezig!

Ik ben inmiddels ook 38 jaar .......maar 37 vind ik ook prima hoor;-))). Ik ben heel netjes ah eten de laatste week. Ik doe meer cardio en minder krachttraining. (Komt ook beetje door tijdgebrek) vandaag heb ik een borrel en ga ik wat borrelhapjes nemen. Elke week kies ik iets om lekker van te genieten en daar ook niet gelijk me rot over te voelen. Dat is dus vanmiddag/avond. Ik heb er zin in!

Fijn weekend allemaal!
Dames, ook ik ben afgevallen; 95 kg gaf de weegschaal aan afgelopen vrijdag. Ook afspraak gehad bij de dietiste en ik was de afgelopen 3 maanden volgens haar weegschasl 1 kg afgevallen. Mag meer maar alle beetjes helpen!

Iedereen is goed bezig!
Helaas was mijn weegschaal minder blij met ons weekendje naar België...98.9vanochtend. Grr..Hopelijk volgende week weer wat positiever....

Niet echt iets speciaals of extra's gedaan....Via Facebook een soort challenge aangegaan voor een strakke(re) buik in 30dagen..Zijn instructie filmpjes op YouTube...

Enkel vrijwel zonder klachten deze afgelopen week dus vanaf maandag voorzichtig aan maar weer beginnen met sporten als ik een gaatje kan vinden in mijn drukke werkweek.

Kijk aan @Margje toch niet voor niets geweest dus die oppepper hier...Ga vooral zo door...

En alle anderen ook natuurlijk.

Fijn weekend allemaal....hier alleen zondag weekend morgen nog ff gaan werken.

Verbouwing op het werk gelukkig bijna klaar dus dan zullen er wat minder overuren gemaakt gaan worden..
Yolo!!
@Tantebarb,

Ook ik kan beamen dat weekendjes weg niet goed zijn voor de weegschaal..hmmmpfff

Ja ik heb me vrijdag gewogen, en het resultaat was 89,1. Tja dat was toch niet helemaal de bedoeling. Nouja, we gaan er maar opnieuw voor. Was toch lastig, je kunt ook moeilijk niks eten tijdens een weekendje weg. Daarnaast zit ik ook nog eens vlak voor mijn ongesteldheid en ben ik deze week ziek geweest, en heb ik ook nog allemaal verjaardagen gehad . Jaja, excuus op excuus. Godzijdank vanmiddag de laatste verjaardag van het seizoen zo ongeveer. De verjaardagen lopen hier van maart - september. Dan hebben we het weer gehad. Ohnee, straks ook nog 1 in januari. Nouja...dat komt wel goed. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed, ik ga er komende week weer tegenaan om vrijdag toch met een beter resultaat te komen!
Laten we de resultaten even uitstellen tot volgende week! Goed plan, en fijne zondag allemaal!
Mag ik meedoen? Ik zou deze stok goed kunnen gebruiken.
Hey meiden,

ik wil me (voorlopig??) afmelden voor dit forum. Zit momenteel niet zo lekker in mijn vel en wil even prioriteiten stellen. Afvallen is een belangrijke prioriteit maar het forum even niet. Vandaar mijn keuze!

Hopelijk gaan jullie allemaal je afvaldoel halen en als ik er aan toe ben, kom ik weer een keer terug!

Succes allemaal!
He Margje, jammer dat je weggaat. Ik wens je veel succes en misschien kom je nog eens langs. Je bent altijd welkom.

Ik heb vanmorgen de weegschaal weer aangekeken en het viel mee Heb van de week sla en prei gegeten, wat goede vochtafdrijvers zijn. En het resultaat was 86,6

Op naar volgende week!

Hvm
Gisteren wel gewogen maar helemaal vergeten hier door te geven...dus bij deze.98.3 stond er op de teller gisteren. Dus er is weer wat af....Vandaag een kleine 20km gewandeld tijdens het geocachen...en nu een weekje vrij dus meer tijd voor bewegen.....eens zien of het allemaal goed gaat na de enkelblessure van een paar weken geleden.
Yolo!!
eps helemaal vergeten mijn gewicht door te geven afgelopen vrijdag..Moest namelijk al vroeg met de trein en toen gaf mijn telefoon de geest en kon ik dus niet meer inloggen en tegen dat ik in de avond op mijn logeeradres aan kwam heb ik er niet meer aan gedacht.. 98.9 was het dit keer, met opoe voor de deur..

Maar zie dat niemand meer erg actief is hier.. Ben ik nog de enige of heb ik iets gemist en is er een nieuw topic aangemaakt, want de laatste post van 20-9 is ook van mij..

Vorige week nog een keer wezen hardlopen en ook nog een dagje touwtjespringen, hoelahoep en wat andere oefeningen gedaan en natuurlijk de laatste dagen van de 30 dagen challenge op Facebook voor de strakke(re) buik...

Hoe vergaat het jullie allemaal??
Yolo!!
Hey tante barb. Nee je bent niet alleen! Was alleen vorige week vergeten. Ben een beetje ziek. Is erg lastig in combinatie met afvallen. Maar goed. Vanmorgen weer gewogen 86,2 was het vanmorgen. Het had beter gekund, maar alle beetjes tellen mee. We gaan gewoon weer door. Succes iedereen!

Hvm
el gewogen vrijdag maar had ff een paar dagen geen internet dus daarom nu maar mijn gewicht ff doorgeven.. 97.8

Helemaal happy dus dat snap je wel...

Had altijd een mooie app die een grafiekje maakte van mijn gewicht door de weken heen, al gedurende een paar jaar maar nu helaas een crash gehad in mijn telefoon waardoor ik nog wel de app heb maar niet meer de gegevens die er in stonden..

Gelukkig een aantal weken nog wel terug te vinden in dit viva forum maar ben nog niet zo lang lid dat ik van die paar jaar alles kan terugvinden.. Jammer, want in combi met de groep hier was dit zo'n goede stimulans voor mij..

@hvm vervelend dat je ziek bent (geweest) en dat het daarom allemaal niet zo lekker loopt.. Niets ernstigs hoop ik??
Yolo!!
@tante barb, ik heb een beetje last van hormonen die een beetje in disbalans zijn. Erg lastig met afvallen. Moet het van de huisarts wel in de gaten houden. En ben daarnaast ontzettend verkouden. Dat laatste is gelukkig alleen maar vervelend. Gefeliciteerd trouwens met het mooie resultaat.

Hvm
Ooo ladies...ik heb het ook af laten weten. Het gaat tedelijk hiero. Op dit moment ook verkouden, net als jij Hvm, vervelened, vermoeiend irritant! Hopelijk voel je je verder snel beter. Hormonen kunnen echt soms rare klachten veroorzaken.

Tante Barb; jij gaat lekker! Jammer dat je al die gegevens kwijt bent. Maar nu in elk geval volhouden!

Ik ben aan de groentesapjes bij/voor het ontbijt. Ik zie aan mijnhuid dat het me goed doet. Vanochtend had ik bv een groot glas met: bleekselderij, spinazie, venkel, wortels, cocoswater, beetje citroensap en een kwart appel. Allemaal door de blender en opdrinken! Een half uurtje later dan iets van een cracker of yoghurt ofzo. Goed begin vd dag dus.

Nou meiden; tot snel(ler😱) maar weer!

Suus
weer gewogen gisteren..helaas ondanks een km of 20 fietsen vorige week toch wat aangekomen.. 98.3 gaf mijn weegschaal aan... Maar daarentegen paste ik vanochtend wel in een Mexx broek maatje 44 die ik vorig jaar al gekregen had van mijn zus omdat ie haar te groot geworden was.. Dus daar werd ik dan toch wel een beetje blij van..

Vorige week was hier het Kustmarathon weekend.. Dit jaar alleen maar wezen kijken maar toch vast van plan om volgend jaar in ieder geval de wandelmarathon zelf weer mee te gaan doen.. Twijfel nog over de 5km ladiesrun omdat het mij na 2 jaar hardlopen nog steeds niet lukt om 5km aan een stuk hard te lopen zonder wandelpauzes.. Heb nog tot 1 januari de tijd om verder te twijfelen want dan start de inschrijving, dus wie weet!

@suus en hvm balen dat jullie zo verkouden zijn.. maar aan de andere kant kan het ook positief werken, want moet zeggen als ik verkouden ben heb ik ook niet heel veel eetlust eigenlijk...

Maar fijn dat jullie hier nog wel steeds zijn.. Had het idee dat iedereen er mee gestopt was, of met dit forumtopic dan toch..

Zit nu aan een theetje te balen dat het regent..was van plan om te gaan fietsen, maar toch echt niet in de regen...

Groentesapjes?? Mmmm.. nog nooit geprobeerd eigenlijk, moet ook zeggen dat het me niet echt aantrekt op de 1 of andere manier.. Is het een beetje te drinken @Suus...

Nou suk6 maar weer voor degenen die hier nog actief zijn en tot volgende week!
Yolo!!
Dag dames, ook ik lees nog wel mee. Heb de laatste weken even de boel iets losser gelaten. Werd helemaal gek van mezelf met het afvallen. Het gaat nu gelukkig weer beter, meer ontspannen en probeer qua eten vooral te balansen. Maar ik merk wel dat dit een lastige periode is; het wordt weer donker en koud en de pepernoten liggen weer in de winkel

Zal weer wat vaker langskomen en de tabel bijwerken!

Nu ga ik lekker naar bed, want ik heb morgen een hardloopwedstrijdje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven