Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Ben er weer na 6 weken ziek te zijn geweest. Heb medicijnen gehad. Gelukkig zijn de feestdagen voorbij en heb ik de rest van alle lekkernijen bij mijn moeder achter gelaten. Vandaag ook de weegschaal onder het stof vandaan gehaald en helaas

... 88,0

Er zit niks anders op dan er weer opnieuw voor gaan. Mijn goede voornemen voor 2015 is 20 kilo afvallen in etappes van 5 kilo!
Gelukkig slank nieuwjaar dames!!

Vraagje.......ik heb vorig jaar een beetje verzaakt met schrijven en de boel er weer lekker aan gegeten. Ik durf vandaag nog niet op de weegschaal, ga maandag beginnen maar mag ik vanaf volgende week ook weer meedoen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Jeetje HVM, wat super vervelend dat je zo lang ziek bent geweest. Ik hoop dat je nu weer helemaal hersteld bent en kunt werken aan je doel voor dit jaar!

@ Fellice: natuurlijk mag je weer meedoen. Ik zal je alvast in de tabel zetten en dan kan ik maandag je startgewicht er bij zetten!
Fijn!

Oh, ik ga maandag beginnen maar me pas vrijdag wegen, dan is misschien het allerergste iets minder erg
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik ben eigenlijk helemaal nieuw, maar mag ik ook meeschrijven? Ik beloof dat ik actief zal schrijven want daar wil ik ook mijn motivatie uit halen.

Ik heb ook getwijfeld of ik vandaag of maandag zou beginnen, want ik eet vandaag en morgen nog met anderen en dat is altijd lastiger, maar ik zag mezelf in de spiegel van de week en toen wilde ik niet langer wachten...

Dit wordt de derde keer dat ik er ongeveer 10 kilo af wil en de vorige keren zijn ze er zoals het bekende verhaal, langzaam weer bijgekomen, hopelijk is drie keer scheepsrecht Kan ik natuurlijk zelf voor zorgen, maar ik hou echt van lekker eten en niet van sport, dus het wordt een hele uitdaging

Voor jullie heel veel succes gewenst in dit nieuwe jaar, we kunnen het!
En gegevens voor in de tabel:

Ben 30 jaar, 1.65 lang, start- en huidig gewicht 71,6, streefgewicht: 61,5
Maree, je bent van harte welkom. Ik zal je toevoegen aan de tabel!

Wat is je plan om af te vallen?

Ik heb vanochtend een rondje hardgelopen, het is 4,5 kilometer geworden. Mijn conditie is echt slechter geworden, was aan het hijgen als een oud paard Voelt wel weer heel lekker om actief te zijn! En het was ook nog eens heel mooi weer, lekker zonnetje erbij (het was bijna warm!)
Wat goed van je! Ik vind het al heel knap dat je 4,5 kilometer gehaald hebt, hijgend of niet Ik zit eraan te denken om te gaan zwemmen, dat vind ik wel leuk en je schijnt er al je spieren mee aan te spreken.

Verder qua eten ben ik vandaag aan het 40 puntendieet begonnen, dat beviel goed een paar jaar geleden. Ik heb er wel zelf 50 punten van gemaakt (40 punten is 1000 calorieën) want zo weinig eten lijkt me op lange termijn geen goed doen (jojo-effect!) Ik vind het makkelijk dat ik zo weer een goed inzicht krijg in wat ik eerst allemaal weg at en zo het overzicht kan houden voor nu. Ik probeer die punten zo gezond mogelijk te vullen met groente, fruit, ei etc, maar wat ik heel fijn vind is dat ik ook chocola (maar weinig ) kan eten als ik ruimte heb, zo kan ik het makkelijker volhouden.

Haha, geen aandelen trouwens Wat heb jij voor een eet-plan?
Haai allemaal!

Ik ben weer terug van vakantie! Het was heerlijk, en. Nu weer terug in het gareel..... Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, dat doe ik maandagochtend (of als ik durf morgenochtend). Ik heb 1 x hard gelopen op vakantie, maar was echt superheet. En natuurlijk verder te weinig beweging gehad en teveel gegeten en gedronken. Vandaag en morgen probeer ik alvast in het "niet meer vakantie-ritme" te komen. Ben net begonnen met groente smoothie, halve luter water en kopje thee.

Ik zie jieuwe mensen in het lijstje; welkom allemaal! Leuk dat jullie meedoen!

Ik heb trouwens ook nog een extra stok achter de deur. Ik ga in het voorjaar trouwen. Dus die kilo's moeten er echt af. De avonden zijn en blijven mijn uitdaging.

Nou, ik ga eens een paar wasjes draaien, tis hier bagger weer, druilregen en koud.

Fijne dag!
Hoi Suus, dank je wel!

Wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd! Zeker een prachtig doel Hoeveel maanden/weken heb je ongeveer nog?

In elk geval veel succes; het helpt vast als je jezelf voor je ziet in je prachtige trouwkleding
Hoi

Zou ik ook weer mee mogen schrijven? Heb al die tijd wel meegelezen, maar twee jaar last gehad van blessures en heb niet kunnen sporten al die tijd. En dat zorgde dat ik niet meer actief bezig was met afvallen en dus ook niet meer zo actief mee schreef als in het begin. Inmiddels heb ik een PT waar ik al weer ruim 2 maanden mee sport, ben ik 6 kilo afgevallen, maar wil ik er nog best wel wat vanaf. Ik sport bij hem om mn spieren sterker te maken, dat is dan ook het doel van die trainingen, en niet het afvallen. Maar stiekem voor mij wel een doel. Weeg nu 68, maar zou toch graag 60 wegen. Al weeg ik bij mn PT op de weegschaal 4 kilo meer (niet grappig). Hou dus maar lekker mn eigen weegschaal aan. Ik weeg me bij hem namelijk maar 1 keer per 4 weken.

Heb voedingsschema's gekregen van hem, dus daar hoef ik niet al te uitgebreid over na te denken. Superfijn!! Maar wel fijn om hier wat motivatie te zoeken voor bijv het sporten. Had bedacht vandaag te gaan hardlopen, maar het regent, en zo heb ik nog 100 excuses om niet te hoeven gaan haha.

Hoop dat ik hier weer welkom ben en dan zal ik plechtig beloven actief mee te schrijven
Sorry kom gelijk spammen maar ben zo blij en trots!! Net 4 km hardgelopen! Terwijl ze een paar maandjes geleden zeiden dat ik nooit meer zou kunnen hardlopen. Whoeeehoe!!
@ Suus: super leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd. Heb je al een jurk? Succes met weer in het gareel komen, is na de vakantie altijd een hele uitdaging.

@ Maree: 1000 calorieën is wel heel weinig inderdaad. Kan me wel voorstellen dat je met die punten meer overzicht krijgt. Ga je ook nog sporten? Ik loop dus hard en probeer zo weinig mogelijk te snoepen en kleinere porties te eten. Tot nu toe gaat dat goed, want ik ben al behoorlijk afgevallen. Maar nu na de feestdagen moet ik weer goed opeltten.

@ Runrunrun: welkom terug, natuurlijk mag je ook weer meeschrijven. Zal je ook weer in de tabel zetten. Geef je je gegevens even door? Super van het hardlopen

Vanmiddag was op TLC een marathon Secret Eaters, vind dat echt een leuk programma om te kijken. Heel verhelderend
Meiden!

Gelukkig nieuwjaar!

Wat is het lang geleden dat ik geschreven heb, maar ik wil me weer heel graag bij jullie aansluiten! Mijn jongste kindjes is inmiddels 6 maanden dus tijd om eindelijk die kilo's eraf te krijgen. Ik ben heel cliché 1 jan. Weer begonnen.

Sneeuwwitje wil jij mijn gegevens in de tabel aanpassen?!

Leeftijd: 28

Startgewicht: 89

Streefgewicht: 75
Jaaaa ik wil ook weer in de tabel. Even kijken:

Runrunrun - 26 - 1.64 - startgewicht 74 kg - huidig 68 - afgevallen -6 - streef 65/63/60.

Vanavond uit eten geweest, voorgerecht hoofdgerecht, geen toetje, wel water en thee en vanavond 1 wijntje. Die moest gewoon even morgenochtend weer naar de sportschool dus nu snel op zoek naar m'n bed!! Slaap lekker allemaal!
Hoe doen jullie dat trouwens met je dieet icm eten met/bij anderen of in een restaurant? Ik loop daar steeds tegenaan, vind dat maar lastig. Ik weet helemaal niet welk dieet jullie volgen, maar er zijn vast situaties waarin het moeilijk is om je aan je richtlijnen te houden, welk je ook hebt.
Tabel is voor zover aangepast.

Morgen is de vakantie echt voorbij, ben nu nog een beetje in het huis aan het rommelen. Gisteren flink schoongemaakt, dus druk bezig geweest.

@ Melody: welkom terug!

@ Maree: ik probeer dan minder te eten en om bepaalde dingen te laten liggen. Als er bijvoorbeeld taart is, maar ik die taart niet super lekker vind dan sla ik over. Dat vind ik zonde van de calorieën. In een restaurant eet ik dan bijvoorbeeld niet 3 gangen, maar 1 of neem een salade en een gang.

@ Runrunrun: hoe gaat het met je spierpijn na het hardlopen? En hoe was het in de sportschool?

Het is nu prachtig weer, eigenlijk wil ik wel een rondje hardlopen. Maar wil morgen ook naar de hardloopvereniging en gezien mijn blessure lijkt het me niet verstandig om 2 dagen achter elkaar te gaan...
@maree de gezondste keuze maken! Water drinken ipv frisdrank of wijn. Geen brood vooraf eten, sausjes wat minder van eten, een paar patatjes ipv een bord vol, zulke dingen. En gewoon streng zijn voor jezelf. Je wil fit en gezond zijn, daar moet je soms dingen voor laten. (Zo streng ben ik dan tegen mezelf he ) en lukt het je niet om je in te houden, dan extra genieten!!!

Jammer he dat de vakantie weer over is sneeuwwitje? Ik begin last van de zondagavondblues te krijgen haha. Maar goed, 7 weken werken dan hebben we weer vakantie!

Ben je wezen hardlopen? Idd uitkijken hoor!

Sportschool vanmorgen was top. Ging samen met iemand dus dat was gezellig. Heb eindelijk de oefeningen gedaan die ik in m'n eentje uit schaamte niet zo goed durfde te doen. Nu ik dat heb gedaan durf ik t ook in m'n eentje haha. Gek he? Maar voel mezelf dan zo klungelen anders! Heb geen spierpijn van t hardlopen gehad! Alleen spierpijn van t sporten in de sportschool. Is er hier nog iemand die aan krachttraining doet?

Even mijn eetlijstje:

O 250 ml magere joghurt met muesli

T twee stengels bleekselderij met pindakaas

L omelet met paprika, ui en rucola

T 4 churros (ja sorrrrrrry! Werd getrakteerd maar heb er extra van genoten)

D 300 gram groenten, 75 gram rundgehakt

Eigenlijk moet ik s middags twee tussendoortjes, en natuurlijk geen churros maar ik was niet thuis. En dan wordt het toch lastiger!

Zo ik ga mn avondeten eens maken. Moet van mezelf, eigenlijk wil ik nu dan niet eten omdat ik nog vol zit en ik iets slechts op heb. Maar een maaltijd overslaan mag écht niet, (van mn pt) dus vrees dat ik toch maar moet gaan eten

Fijne avond allemaal!
anoniem_129880 wijzigde dit bericht op 04-01-2015 17:54
Reden: Bleekselderij ipv bieslook 😂
% gewijzigd
Hoe ging de eerste dag dames?

Ik had het gisteren nog best moeilijk, heb nog chocola gehad. Vandaag echt opgelet en door de structuur had ik eigenlijk helemaal geen trek. Me netjes aan mijn lijstje gehouden en vanavond weer naar de hardloopvereniging geweest. Heerlijk gelopen, maar nog wel last van m'n heup. Dus rustig aan gedaan en na afloop nog even met mijn trainer gepraat. Advies is om rustig aan te doen. Ik moet dus goed blijven opletten.

@ Runrunrun: na jouw wijziging van het bericht vind ik je tussendoortje nog steeds raar: bleekselderij met pindakaas Super hoor dat je naar de sportschool bent geweest. En die churro's zijn niet goed, maar je hebt het nog bescheiden gehouden met 4!
Hahaha ja sorry ik heb echt een kwartier in een deuk gelegen, zag mezelf al zitren met twee sprieten bieslook met pindakaas eraan hahaha 😂! Die bleekselderij met pindakaas is op advies van mn PT en ik doe natuurlijk precies wat hij zegt haha. T was best te doen, al eet ik liever een big mac!

Mijn dag was ook goed, idd die structuur helpt echt! En had t lekker druk dus dat scheelt ook weer.

Als je trouwens zo graag chocola wil, haal dan pure chocola! (Min 72% puur), die chocola mag ik af en toe gewoon eten!

Ik was overigens niets afgevallen vanmorgen. Vanavond wilde ik hardlopen maar ben niet gegaan, had al 5 dagen getraind dus mocht wel van mezelf.

Goed trouwens dat je ook met je trainer hebt gepraat! Echt rustig aan doen hoor. Ben je ook nog bij een fysio oid geweest?

Doen jullie trouwens ook mee met de plankchallenge? Vandaag 40 sec. Maar je gaat uiteindelijk naar 300 sec
quote:runrunrun schreef op 05 januari 2015 @ 21:55:

Hahaha ja sorry ik heb echt een kwartier in een deuk gelegen, zag mezelf al zitren met twee sprieten bieslook met pindakaas eraan hahaha 😂! Die bleekselderij met pindakaas is op advies van mn PT en ik doe natuurlijk precies wat hij zegt haha. T was best te doen, al eet ik liever een big mac!

Haha, nou sorry ik vind een stengel bleekselderij met pindakaas net zo gek als bieslook Maar ik zou ook goed naar je PT luisteren, hij weet vast waar het goed voor is! Pfff, een big mac, daar moet je echt heel lang voor sporten

Een dag rust is heel goed voor je lichaam, en voor de weegschaal!

Haha, doe niet mee aan de plankchallenge, doe wel iedere ochtend na het douchen buikspieroefeningen.

Ben nog niet bij een fysio geweest, wil het nog even aankijken.
Hahaha! Ja zou het goed zijn voor de weegschaal zo'n rustdag?

Nou ik luister naar mn pt maar hij moet nu wel even stoppen met het zenden van die gemengde signalen, word er een beetje wiebelig van 😂.
Het ging goed vandaag, ritme is belangrijk merk ik (en niets lekkers in de buurt natuurlijk ). Vandaag rustdag qua sporten, maar wel gefietst naar mijn werk!
Aarghhh nog steeds geen grammetje eraf. Gisteren keiveel complimenten over dat ik er zo goed uit zie, en wel heel veel moest zijn afgevallen in de afgelopen twee weken. Uh nope, geen gram! Ik vind het zo gek, omdat ik me overal netjes aan hou! Maar goed, ga zo weer met mn PT trainen, word ik weer flink afgebeuld
Runrunrun, is jouw weegdag op dinsdag? En wat is de plankchallenge? Ik weet wat planken is, maar is het een bepaald schema of wedstrijd? Wat is eigenlijk het hoofddoel van planken, strakkere/slankere buik?

Wat goed dat jullie zo met dat sporten bezig zijn Dat wil er bij mij nog niet zo aan, maar eten gaat vrij goed. Ik eet heel veel minder dan eerst en ik probeer ook gevarieerd en gezonde dingen te kiezen. Ik heb al koekjes afgeslagen omdat ik het dan weer moet opschrijven, te veel gedoe Ik ben heel benieuwd vrijdagochtend!

Succes jullie allemaal en runrunrun, volgende week is de weegschaal vast liever, dit wat je allemaal doet kan niet onbeloond blijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven