Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:pientjexxx schreef op 14 september 2014 @ 16:08:

[...]

Wat doen deze mensen nog in Nederland? Zij dragen werkelijk nergens positief aan bij en houden ook nog eens hun hand op.

Die foto van een peuter met al die geweren tegen het hoofd is echt afschuwelijk. Ik noem dat geen mensen meer die zoiets doen, het zijn gewoon monsters.

uhmmm miss wel omdat ze in nederland wonen. Net zoveel recht hebben als jou en ieder ander en het mensen zijn.

hebbeb moslims jou ooit was misdaan

en heb je ook bij het feit gestaan dat er nederlanders moslim zijn geworden is niet zonder reden
Die uitleg klopt niet. De Sharia is wat strakker. Maar sluit de koran niet uit en Mohammeds daden.

Indien de moslims in de meerderheid staan, zijn de andere mensen van het boek niet bepaald veilig. Je mag ze doden of vernederen en belasting heffen (je moet het toch ergens van betalen, soort uitkering zeg maar). Ok, in die volgorde dan. Indien zij weigeren te bekeren of vernederd te worden dan mag er gedood worden.
Zo de islam is weer is een keer eng. Er is niks engs aan de islam. Het enige nadeel is dat mensen bang worden gemaakt voor de islam en jullie er stuk voor stuk in mee gaan. Beetje jammer weer

En ik weet waar ik over praat want de islam is mijn geloof.

ik ben nederlands en ben toen ik 17 was uit vrije wil bekeerd tot de islam omdat het een goed en mooi geloof is.

Heb respect voor ieders geloof
Doeline, heb jij de koran gelezen in het Arabisch?
Dreams,

Wat is er mooi voor niet gelovers aan de Islam? Wat zegt de Koran over kafirs?

Wat geloof jij nou eigenlijk zelf? Wat trok jou zo aan in de Islam? Daar ben ik wel benieuwd naar.
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 21:55:

[...]

uhmmm miss wel omdat ze in nederland wonen. Net zoveel recht hebben als jou en ieder ander en het mensen zijn.

en heb je ook bij het feit gestaan dat er nederlanders moslim zijn geworden is niet zonder redenMeestal is die reden het vriendje.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 14 september 2014 @ 22:07:

[...]

Meestal is die reden het vriendje.

Het vriendje beetje kort door de bocht

ik heb het totaal zonder vriendje bekeerd

zijn ook mensen die kiezen uit vrije wil
Waarom? Waar geloof jij precies in?

Geloof jij ECHT in Allah en Mohammeds woorden of leef je naar traditie?
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 21:55:

[...]

en heb je ook bij het feit gestaan dat er nederlanders moslim zijn geworden is niet zonder reden

Als je in Nederland woont dan heb je ook plichten en dat wordt voor het gemak vaak vergeten.

Vrijwel geen één radicale moslim heeft een baan. Het gros wordt door die door hun verguisde autochtonen onderhouden. Als je je totaal niet aanpast aan de Nederlandse maatschappij, door bijv. een niqaab, burka of djellaba te dragen, door te weigeren om een vrouw de hand te schudden, kom je nooit aan het werk. Als je hier alleen maar naar toe komt om je te laten onderhouden door de Nederlandse staat, dan mag je wat mij betreft vertrekken.

Voor wat die bekeerde Nederlanders betreft, daar is in veel gevallen een steekje aan los. Je bent in mijn ogen behoorlijk van het padje af als je je als Nederlandse in een lang zwart gewaad met hoofddoek en soms zelfs nog lange handschoenen hult. De Nederlandse mannen die bekeerd zijn en ook regelmatig in het nieuws zijn,sporen ook niet. Denk maar aan die idioot die zijn eigen kind heeft dood geschud en aan die anderen met extremistische ideeën.
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:09:

[...]

Het vriendje beetje kort door de bocht

ik heb het totaal zonder vriendje bekeerd

zijn ook mensen die kiezen uit vrije wilMaar jij bent volgens mij geen autochtone Nederlandse. De bekeerde autochtonen zijn overigens vrijwel allemaal beïnvloed door hun allochtone vriendenkring.
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 22:03:

Dreams,

Wat is er mooi voor niet gelovers aan de Islam? Wat zegt de Koran over kafirs?

Wat geloof jij nou eigenlijk zelf? Wat trok jou zo aan in de Islam? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wat mij tot het geloof trekt laten we het er op houden dat toen ik het geloof zocht ik alle geloven heb bekeken.

en ik mijn antwoorden en de rust bij de islam heb gevonden

Je kan de koran het beste zelf lezen als je er antwoorden van wilt hebben

de koran zet niet aan tot haat dat is en blijft mijn mening.

moslims zijn juist voor vrede en dan kunnen mensen daar anders over denken dat is dan heel spijtig.

Ik en mijn hele omgeving moslims en niet moslims leven goed samen en zijn vrienden tot beste vrienden van elkaar.

mijn eigen beste vriendin is niet moslim en wij hebben nooit problemen met elkaar
quote:pientjexxx schreef op 14 september 2014 @ 22:16:

[...]

Maar jij bent volgens mij geen autochtone Nederlandse. De bekeerde autochtonen zijn overigens vrijwel allemaal beïnvloed door hun allochtone vriendenkring.Ik ben honderd procent nederlands me hele familie is nederlands
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:16:

[...]

Wat mij tot het geloof trekt laten we het er op houden dat toen ik het geloof zocht ik alle geloven heb bekeken.

en ik mijn antwoorden en de rust bij de islam heb gevonden

Wat voor een antwoorden?

Je kan de koran het beste zelf lezen als je er antwoorden van wilt hebben

Done

de koran zet niet aan tot haat dat is en blijft mijn mening.

Ik begrijp je mening, maar het is niet de mening van de Koran. Je moet wel heel, heel veel teksten negeren om deze conclusie te trekken.

moslims zijn juist voor vrede en dan kunnen mensen daar anders over denken dat is dan heel spijtig.

Vrede, mits je de regels van Mohammed volgt in een volledige moslimwereld. Met compromissen als je in de minderheid bent, maar de roep tot geweld zodra je kunt. Is dat echte vrede?

Ik en mijn hele omgeving moslims en niet moslims leven goed samen en zijn vrienden tot beste vrienden van elkaar.

Een echte moslim mag vriendelijk zijn en lijken naar niet moslims, maar Mohammed zegt dat je moet lachen naar diegene, maar inwendig moet vervloeken. Je kunt volgens Mohammed dus geen vrienden zijn. Hoe zie jij dat dan? Volg jij dan delen gewoon niet op? Kan hoor, ben benieuwd hoe jij dat ziet.

mijn eigen beste vriendin is niet moslim en wij hebben nooit problemen met elkaarZie bovenstaande.
@ pientjexxx

ik ga de discusie met jou niet eens aan

ik vind je namelijk nogal discriminerende uitspraken doen met je steekje los

zijn genoeg moslims gwn gekleed en moslimas gewoon gekleed met hoofddoek.

Maar mijn nek haren gaan bij alle soorten van discriminatie overeind staan of je nou zwart wit paars groen of oranje bent we zijn allemaal van vlees en bloed

Leef en laat leven
Wees eens eerlijk. Heb je echt, echt, echt de koran gelezen?

Of heb jij je laten onderwijzen?
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:23:

@ pientjexxx

Maar mijn nek haren gaan bij alle soorten van discriminatie overeind staan of je nou zwart wit paars groen of oranje bent we zijn allemaal van vlees en bloed

Leef en laat leven

Wat zegt de koran over kafirs? Over homo's?

Is dat geen discriminatie vind je? Of is dat wederom een hoofdstuk van de koran dat je liever vergeet in je verlangen de islam tot het allermooiste te verheffen?
quote:dreams2006 schreef op 14 september 2014 @ 22:23:

@ pientjexxx

Leef en laat levenIk dacht al, wat duurt het toch lang voor net gevleugelde woord "discriminatie" valt.
verba volant, scripta manent.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 22:42:

[...]

Is dat geen discriminatie vind je? Of is dat wederom een hoofdstuk van de koran dat je liever vergeet in je verlangen de islam tot het allermooiste te verheffen?Waarom vraag je niet wat Dreams van kafirs vind of van homo's? Waarom vraag je niet naar haar persoonlijke mening?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:tekenis schreef op 14 september 2014 @ 21:59:

Doeline, heb jij de koran gelezen in het Arabisch?Ja dat heb ik anders zou ik hier ook dingen roepen waar ik niks van weet!
quote:Alixane schreef op 14 september 2014 @ 22:47:

[...]

Waarom vraag je niet wat Dreams van kafirs vind of van homo's? Waarom vraag je niet naar haar persoonlijke mening?

Dreams vindt dat de Koran een liefdevol boek is, en daarnaast ook nog eens dat discriminatie heel erg slecht is.

Ik vraag me af hoe dat te rijmen is.
quote:doeline schreef op 14 september 2014 @ 22:59:

[...]

Ja dat heb ik anders zou ik hier ook dingen roepen waar ik niks van weet!Mooi. Dan kan jij vast bevestigen dat alle gewelddadige teksten in de Koran in het Arabisch niet bestaan? Je mag liegen van Mohammed tegen een kafir. Barst los.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 23:02:

[...]

Dreams vindt dat de Koran een liefdevol boek is, en daarnaast ook nog eens dat discriminatie heel erg slecht is.

Ik vraag me af hoe dat te rijmen is.Het is ook moeilijk te rijmen, maar dat wil niet zeggen dat Dreams er mee eens is. Vraag naar haar persoonlijke mening.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:julius schreef op 14 september 2014 @ 22:42:

[...]

Is dat geen discriminatie vind je? Of is dat wederom een hoofdstuk van de koran dat je liever vergeet in je verlangen de islam tot het allermooiste te verheffen?Jij bent precies een voorbeeld van onwetendheid! Er staat niks in de koran letterlijk over homo zijn! En kafirs zijn onze vrienden! Oom van de profeet Mohammed was een kafir en die heeft hij altijd in zijn waarde gelaten!
Wat de koran over de ongelovige zegt

dat de mensen de kennis hebben over de islam en weten dat de boodschappen die de profeet mohammes swt en de andere profeten de waarheid sprakenen.en desondanks de islam ontkennen

Uit eindelijk moeten hun zich verantwoorden bij god

want alleen god heeft alle kennis en heeft het recht teoordelen voor de rest niemand anders
Nogmaals alleen god allah zoals wij hem noemen mogen de mensen op hen acties veroordelen en niet ik dus drm ben ik ook tegen discriminatie zo duidelijk genoeg

En sommige kunnen mij reacties nier rijmen dat kan ik ook niet over die van jullie

dus dan kunnen we het eens worden dat we het oneens zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven