Gezondheid alle pijlers

Maandverband weggooien bij anderen

15-09-2014 08:17 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren bij een vriend, en ben ongesteld, dus ik moest maandverband verwisselen. Er stond wel een emmertje in het toilet, maar dat was helemaal leeg. Ik voel me dan toch niet vrij om het daarin te gooien, en heb het maar zelf weer meegenomen om thuis weg te gooien. Hoe doen jullie dat?
quote:staafmixer schreef op 15 september 2014 @ 09:30:

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Ik kan geen tampons meer in sinds mijn laatste bevalling. Op een of andere manier past dat niet, het doet pijn of ze vallen eruit.
quote:staafmixer schreef op 15 september 2014 @ 09:30:

Ik gebruik geen maandverband. Wist eerlijk gezegd ook echt niet dat zo veel dames dat nog gebruikten. Gebruiken jullie dat omdat jullie heftig bloeden ? Of omdat jullie het echt prettiger vinden?Ik gebruik het meestal en-en, zodat ik als ik om de een of andere reden niet op tijd naar de wc kan ook niet meteen doorlek. En van de hele tijd alleen tampons krijg ik ook irritatie dus thuis doe ik nog wel eens maandverband.
quote:runningbaleys schreef op 15 september 2014 @ 10:19:

[...]

ik leg de nieuwe gewoon even op mijn bovenbeen totdat ik de oude in de verpakking heb gerold, zo moeilijk is dat toch niet?

en dan gaat dat rolletje (dat dan netjes is dichtgeplakt) gewoon in het emmertje, waar ik ook ben.

Hij is er bij mij wel eens afgevallen..(die nieuwe dan) is thuis niet zo'n probleem, maar als ik uit ben, vind ik dat niet fris.

Ik heb er al eens een topic over willen openen hier, ben blij dat ik nu een antwoord heb

En Eldorado begrijpt inmiddels dat 'even plannen' er niet inzit, neem ik aan
Later is nu
Als er een prullenbak staat dan gaat het daar gewoon in. Wel met papier erom, dat doe ik thuis ook.

Jeetje, (bijna) alle vrouwen zijn toch ongesteld, is iets volkomen normaals en niet iets waar ik me voor ga schamen.
Ik kan me voorstellen dat het op het toilet van een man alleen wat ongemakkelijk voelt maar aan de andere kant heeft hij er wel aan gedacht om een prullenbak neer te zetten dat zegt al heel wat ik heb overigens ook een mandje staan met maandverband en tampons zodat bezoek het ook kan pakken als ze het nodig hebben.
ik zou het niet weggooien in het bakje in de wc bij een ander, zeker niet bij een alleenwonende man. Je zou het toch vervelend vinden als hij drie weken later maar zit te denken waarom stinkt het zo en dat bakje toch eens bekijkt. Bij een gezin met 4 tienerdochters waar het maandverband rijkelijk op de wc ligt, zou ik het waarschijnlijk wel weer doen.

Maar in het geval van een alleenwonende man: gooi het of in de container buiten of de gewone prullenbak. En meenemen in een boterhamzakje in je tas of jaszak kan natuurlijk ook.
Oja, bij mensen waarvan ik vermoed dat ze of dat prullenbakje niet zo vaak legen hetzij geen prullenbakje op de wc hebben, gaat het ook in de tas.

Inderdaad is het normaal om gewoon te vragen in welke prullenbak het gedeponeerd mag worden. Toch heb ik dat alleen met luiers gedaan...
De toekomst is niet meer wat het was
Ik spreek liever thuis af de eerste dagen, puur om dit soort dingen. Wil andere mensen liever niet lastig vallen met mijn viezigheid. Als het er dan toch van moet komen: ook ik heb blauwe zakjes en vraag meestal heel verlegen of ik het ergens weg mag gooien maar anders moet het maar in mijn tas en gooi ik het thuis weg.

Andersom heb ik er geen problemen mee, ze gooien het maar bij mij in de vuilnisbak. Vriendinnen doen dat ook met luiers van hun kinderen. Maar na dat laatste gaat de vuilniszak wel linea recta de container in.
quote:winkelfanaat schreef op 15 september 2014 @ 09:56:

Ik durf het ook niet in het afvalemmertje te gooien. Staat zo raar. Ik slik ze daarom maar gewoon door. Gebruik gelukkig tampons en geen maandverband. Die zijn niet weg te krijgen.Met of zonder een glaasje water?
Doe een kleine prullenbak in de kofferbak van je auto en doe een klein plastic tasje in je handtas. Nadat je je vieze maandverband of tampon hebt gewikkeld in veel toiletpapier, doe je het in het plastic tasje in je handtas. Loop naar je auto met je handtas en gooi het plastic tasje met daarin die rommel in de prullenbak in je auto. Thuis aangekomen leeg je de prullenbak van je auto in je eigen prullenbak thuis. Op deze manier hoef je de gastheer/gastvrouw niet op te zadelen met jouw vieze maandverband of vieze tampons.
Serieus? Gebruikt maandverband mee terug naar huis nemen in je tas?! Gadver

Dan toch maar gewoon vragen waar de prullenbak is. Je hoeft er toch niet bij te zeggen waarom?
ik heb ook anti-geur zakjes voor luiers om ze in te doen dan.
Ik heb wel prullenbakjes, maar die op de wc (de andere staat in badkamer met wc) gebruik ik zelf nooit. Ik gooi lege rolletjes en tampons/maandverband meteen weg in de keuken. Het zou bij mij dus eigenlijk zomaar kunnen dat daar maanden een zakje of tampon/maandverband met wcpapier omheen zit. Best goor. Het is nog nooit gebeurd, maar ik neem mij nu toch voor dat na bezoek van vriendinnen te controleren.
quote:marisjwz schreef op 15 september 2014 @ 11:20:

Serieus? Gebruikt maandverband mee terug naar huis nemen in je tas?! Gadver

Je doet er veel toiletpapier en een plastic tasje omheen, dus het kan absoluut niet lekken. En het zit hooguit een paar minuten in je tas. Wat ik echt 'Gadver' vind, is je gastheer opzadelen met jouw vieze maandverband/tampons. Op een feestje kunnen het al gauw meerdere vrouwen tegelijk zijn die ongesteld zijn en als die allemaal hun maandverband/tampons in dat prullenbakje op het toilet gooien, kan het aan het eind van de avond én behoorlijk vol raken (leuk om te zien voor de andere gasten, not) én gaan stinken.
quote:jules1980 schreef op 15 september 2014 @ 11:28:

ik heb ook anti-geur zakjes voor luiers om ze in te doen dan.

Netjes.

Ik heb een keer meegemaakt op een feestje van een vriend dat een van de moeders een poepluier in de prullenbak in de keuken had gedeponeerd zonder er een zakje omheen te doen. Het stonk enorm in de keuken.
quote:milna schreef op 15 september 2014 @ 11:13:

Doe een kleine prullenbak in de kofferbak van je auto en doe een klein plastic tasje in je handtas. Nadat je je vieze maandverband of tampon hebt gewikkeld in veel toiletpapier, doe je het in het plastic tasje in je handtas. Loop naar je auto met je handtas en gooi het plastic tasje met daarin die rommel in de prullenbak in je auto. Thuis aangekomen leeg je de prullenbak van je auto in je eigen prullenbak thuis. Op deze manier hoef je de gastheer/gastvrouw niet op te zadelen met jouw vieze maandverband of vieze tampons.

Hoe doe je dat dan?

Je neemt je afval in je hand mee de woonkamer in, pakt je tas, stopt het daarin, daarna zeg je dat je even naar de auto loopt om je afval weg te gooien en dat je met een minuutje weer terug bent?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Als er geen prullenbakje voor het maandverband staat, dan loop ik naar de keuken om daar mijn pakketje weg te gooien, of als er buiten een afvalbak staat, gaat het daarin. Ik neem het niet mee naar huis, vind ik zo vies.
quote:milna schreef op maandag 15 september 2014 11:13 Doe een kleine prullenbak in de kofferbak van je auto en doe een klein plastic tasje in je handtas. Nadat je je vieze maandverband of tampon hebt gewikkeld in veel toiletpapier, doe je het in het plastic tasje in je handtas. Loop naar je auto met je handtas en gooi het plastic tasje met daarin die rommel in de prullenbak in je auto. Thuis aangekomen leeg je de prullenbak van je auto in je eigen prullenbak thuis. Op deze manier hoef je de gastheer/gastvrouw niet op te zadelen met jouw vieze maandverband of vieze tampons.En wat is er mis met de vuilnisbak aldaar? Die is daar toch voor bedoeld? Neem je je snotlapjes ook mee naar huis?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Capibara_ schreef op 15 september 2014 @ 10:39:

Ik gebruik een cup, die hoef je pas na maximaal 12 uur te legen. die heb ik op zware dagen echt ook met 2 uur vol hoor
quote:milna schreef op 15 september 2014 @ 11:29:

[...]

Wat ik echt 'Gadver' vind, is je gastheer opzadelen met jouw vieze maandverband/tampons. Op een feestje kunnen het al gauw meerdere vrouwen tegelijk zijn die ongesteld zijn en als die allemaal hun maandverband/tampons in dat prullenbakje op het toilet gooien, kan het aan het eind van de avond én behoorlijk vol raken (leuk om te zien voor de andere gasten, not) én gaan stinken.

maar daar is dat prullenbakje toch voor?

als ik een feestje geef, gooi ik het voor het feestje leeg en er na weer.

En ik maak de wc voor&na feestje schoon en hang voor&na feestje een schone handdoek op. Dat hoort toch gewoon zo?
Wat een onzin om de prullenbak niet te gebruiken daar is zo'n ding voor gemaakt! Maandverband in wc papier wikkelen en in de prullenbak doen. Klaar!
quote:stala schreef op 15 september 2014 @ 11:32:

[...]

Hoe doe je dat dan?

Je neemt je afval in je hand mee de woonkamer in, pakt je tas, stopt het daarin, daarna zeg je dat je even naar de auto loopt om je afval weg te gooien en dat je met een minuutje weer terug bent?Neem jij je tas niet mee naar het toilet? En ik hoef nooit verantwoording af te leggen als ik even naar buiten loop. Mensen doen dat vaak om even een sigaretje te roken of om even te bellen, dus er is niets raars aan om even naar buiten te lopen. Niemand vraagt aan de ander wat hij/zij gaat doen buiten.
@iedereen: de reden dat je niet het prullenbakje op het toilet gebruikt, is dat je de gastheer/gastvrouw niet op wil zadelen met jouw vieze rommel die hij/zij dan op moet ruimen. Mijn vriendinnen en familieleden doen dit ook niet.
Wat een gedoe allemaal zeg. Tampons gaan gewikkeld in wc papier, in een zakje, hup de prullenbak in. Daar zijn die dingen toch voor? Heb er echt nooit ook maar een seconde over nagedacht.
Opvouwen; in een ondoorzichtig plastic zakje op de bodem van je tas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven