Stiekum roken nog erger dan vreemdgaan?

15-09-2014 13:36 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 36 jaar en ik heb vier jaar een relatie met een leuke man van 40 jaar die drie kinderen heeft uit een eerder huwelijk. We hebben beide onze eigen huis, maar het idee is aanwezig om samen te gaan wonen te trouwen en samen een kind te nemen.

Nu is het zo, dat om onze dromen te verwezenlijken ik moet stoppen met roken. Dit speelt nu al anderhalf jaar.

Ik heb meerdere stoppogingen gedaan met als resultaat dat ik nog steeds rook! Er zijn vele ruzies over geweest omdat ik beloofd te stoppen en dat ik dan stiekem ga roken als ik in mijn eigen huis ben of als hij weg is. Hij heeft mij heel duidelijk gemaakt dat het hem veel verdriet doet dat ik stiekem rook.

Waarom ik stiekem rook en vertel ik dit niet tegen hem?

De ruzies hierover zijn zo heftig en agressief dat ik het aan hem niet meer durf te vertellen. Het maakt hem piswoest als hij mij ziet roken en hij bombardeerd dan onze relatie tot nihil. Er zijn dagen, feestjes, vakanties geweest waarbij ik rookte en hij dan niks meer tegen mij zei uit woede. Leuke momenten waren er dan niet omdat alle energie uitging naar het feit dat ik rook.

Hij zegt dat hij mij zal verlaten als ik door het roken ziek zal worden. En dat we blijven latten omdat we toch geen diepgang in onze relatie krijgen omdat ik rook.

Mijn laatste stoppoging is weken geleden. We zijn negen dagen op vakantie gegaan met zijn kinderen. Deze negen dagen heb ik niet gerookt. Eenmaal in mijn eigen huis ben ik weer stiekem gaan roken. Als ik bij hem logeerde rookte ik vrijwel niet. En als ik rookte deed ik dit stiekem als hij weg was. Ik dacht dat dit de laatste nukken waren van het stoppen met roken, en dat ik deze fase nodig had om helemaal afscheid te kunnen nemen van het roken.

Nu vertrouwde hij mij niet (terecht) en heeft hij een camera geplaatst in de tuin, om mij te kunnen betrappen op het feit dat ik stiekem rook. Ook heeft hij dezelfde dag op sociaal media een oproep geplaatst om mij te feliciteren dat ik al weken gestopt ben met roken.

Toen hij mij op de camera betrapt heeft op het feit dat ik stiekum rook, heeft hij mij gewhatsapt dat hij mij niet vertrouwde en dat hij van mij verwachte dat ik bij hem thuis weg zou zijn voordat hij terug kwam. Ik had inmiddels de camera al ontdekt en wist precies waar ik stond. Ik ben daarop naar mijn eigen huis gegaan.

Inmiddels heeft hij alle vertrouwen verloren in mij. Ook heeft hij deze situatie besproken met een paar vrienden, en deze begrijpen hem volledig en steunen zijn gevoelens. Hij vind mij nu onbetrouwbaar en het is voor hem erger dan vreemdgaan. Het feit dat ik hierover gelogen heb betekent voor hem dat ik misschien wel vreemd zou gaan. Ik ben nu immers onbetrouwbaar!

Ik kan nu een heel relaas houden waarom ik vind dat ik stiekem moet roken. Het feit blijft dat ik dit deed en dat mijn relatie er nu zo voor staat, dat er wat hem betreft geen herhaling komt.

Wie heeft er tips hoe nu samen verder?

Ik heb het boek Stoppen met roken, inmiddels drie x uitgelezen. En de wil om te stoppen is er bij mij. Het is me alleen tot op heden niet gelukt.
anoniem_207383 wijzigde dit bericht op 15-09-2014 15:24
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Ik zeg kappen met die handel. Roken is heel slecht en voor je zwanger raakt zou je sowieso moeten stoppen dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Maar om nou woede uitbarstingen te krijgen en een camera plaatsen gaat mij veel te ver. Die stress zal ook niet helpen met het stoppen met roken. Stoppen met die vent en in alle rust daarna stoppen met roken en een man zoeken die niet zulke gekke dingen uitvreet en waarbij je eerlijk kunt zijn.

Dit klinkt helemaal niet als een fijne vent en relatie. Waarom wil je met hem doorgaan? Ben je bang over te blijven of geen moeder te worden? Dat is de slechtste reden om met iemand samen te blijven en zeker om daar een kind mee te krijgen. Voor het geval je het nog niet weet, een kind red een relatie niet, vaak geeft het krijgen van een kind in een wankele relatie juist de doorslag naar een scheiding vanwege de stress die bij een baby komt kijken. Dus doe dat een kind niet aan alsjeblieft.
Je liegt dus al anderhalf jaar en bent nu verbaasd dat hij je niet vertrouwt?

Sorry. Als niet roker ruik je een asbak op een halve kilometer afstand. Dus jij mag dan stiekem roken, hij ruikt dat toch, alleen geef jij het niet toe, vandaar die camera. Maar echt, roken is als knoflook. Jij ruikt het niet, maar een ander wel degelijk.

Je stinkt uit je mond, je kleren ruiken, je huis ruikt, je tas ruikt, je handen ruiken. Alles alles alles ruikt naar je sigaretten. Ja, ook als je alleen maar buiten rookt. En ja, dus ook als je het stiekem doet.

En het gaat niet om het roken, het gaat om het liegen.

Andersom zou ik in zo´n situatie gezegd hebben; ik ruik dat je gerookt hebt, dus vertrek alsjeblieft, hier heb ik geen zin in. Zo eerlijk moet je dan ook zijn. Voor een camera zou ik niet gekozen hebben.
Bij ons levert de waarheid nooit fikse ruzie op, wat idioot als dat gebeurt. Soms een discussie (nouja vaak ;) ) maar nooit op een ruzie-achtige toon.

Het eindigt er vaak mee dat we de situatie laten zoals ie is maar dan meer begrip voor elkaar. En omdat hij dan meer begrip toont ben ik eerder geneigd om de situatie aan te passen. En andersom ook.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wanneer reageert TO eens een keer?
Ík vermoed dat ze ereen aan het roken is....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Moord erger dan foutparkeren?

Belastingfraude erger dan kindermisbruik?

Dilemma's, dilemma's.
quote:hatsetats schreef op 15 september 2014 @ 14:43:

Bij ons levert de waarheid nooit fikse ruzie op, wat idioot als dat gebeurt. Soms een discussie (nouja vaak ;) ) maar nooit op een ruzie-achtige toon.

Het eindigt er vaak mee dat we de situatie laten zoals ie is maar dan meer begrip voor elkaar. En omdat hij dan meer begrip toont ben ik eerder geneigd om de situatie aan te passen. En andersom ook.Dit is inderdaad meer de manier waarop het werkt en er meer kans is dat je er samen uitkomt. Begrip voor elkaar, een wederzijdse wisselwerking waarbij je kijkt in welke mate je elkaar tegemoet kan komen met begrip voor verschillende achterliggende denkwijzen.
Die vent is echt volslagen koekkoek in de bovenkamer!
Ab imo pectore
Ik heb ook een vriend die een gruwelijke hekel heeft aan roken. Nu heb ik zaterdag voor het eerst in jaren weer gerookt en durf het hem bijna niet te vertellen. heb het gemaild....erg kinderachtig, I know
Wat een mafklapper.

Bij het idee van zo'n agressieve griezel aan mijn zijde krijg ik al zin in een peuk. En ik rook niet eens.
quote:kerol schreef op 15 september 2014 @ 14:29:

[...]

Ik denk dat ik jouw reacties maar onder de negeerknop ga zetten, als we toch volledig op één lijn zitten qua oplossingsgericht denken. Zo leren we niks meer van elkaar.

Doe nou niet!

Ik heb één van jouw posts nog steeds binnen handbereik.
Huts!
quote:hatsetats schreef op 15 september 2014 @ 14:43:

En daarin verschilt jouw relatie dus wezenlijk van die van TO.

Want die wordt namelijk wél bestraft met ruzies en woede als ze eerlijk is.

Je weet als roker zelf al dat je het eigenlijk niet moet doen en daar heb je dan nog zo'n 'fijne' partner naast. Dan moet je stevig in je schoenen staan om eerlijk te blijven.

TO, ik zou ook kappen met deze relatie.

Als je stopt met roken, je gaat samenwonen en je krijgt een kind: geheid dat hij iets nieuws vindt dat jij moet veranderen. Deze man houdt niet van je zoals je bént.

Ik als ex-roker heb man die nog rookt. Echt wel dat ik voor hem zal zorgen als het onverhoopt misgaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Is die man wel helemaal lekker?! Camera ophangen?

O, en het is stiekem.
OMG!!!! "Volwassen" mensen! Hilarisch!
quote:Kurritsj schreef op 15 september 2014 @ 15:08:

[...]

En daarin verschilt jouw relatie dus wezenlijk van die van TO.

Want die wordt namelijk wél bestraft met ruzies en woede als ze eerlijk is.

Je weet als roker zelf al dat je het eigenlijk niet moet doen en daar heb je dan nog zo'n 'fijne' partner naast. Dan moet je stevig in je schoenen staan om eerlijk te blijven.

.

Het was geen reactie op de to maar op paekzwart

TO had vanaf het begin eerlijk moeten zijn. En wanneer de ander je tot iets dwingt wat je niet wilt dan is het foute boel. Altijd.

Nogmaals, beide partijen zitten fout.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
TO praat je nog mee??????????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:emmetje2 schreef op 15 september 2014 @ 14:45:

Wanneer reageert TO eens een keer?

Ik moest even alle reacties op me in laten werken.

Misschien moet ik een nuance aanbrengen. Het feit dat hij boos word als ik rook is omdat ik dan onze toekomstplannen weggooi. Doordat ik stiekum rook, word zijn rol als partner tot niets gereduceert en tegelijk heb ik zijn vertrouwen beschaamd. Er zijn in dit afgelopen jaar, al flinke ruzies over geweest, en heeft hij een weg kunnen vinden om zich erover heen te zetten. Nu heeft hij het idee dat ik door deze ruzies wel heel goed moet weten hoe zijn standpunt is, en doordat ik stiekem ben blijven roken zijn gevoelens niet serieus neemt en schoffeert.
* schiet weer in de erger modus van zo'n TO die iets post en vervolgens in alle talen zwijgt * Gatver!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:clemance schreef op 15 september 2014 @ 13:43:

Stiekem is met een -e.Ik zal het veranderen. tx
Nou?...weet je wat?

tegen die tijd dat jou wat zal overkomen, door het gerook, zal hij er niet meer voor je zijn...toch?, heb ik dat zo goed begrepen?

Dat zie je dan wel weer, of niet dan?

Eens kijken wat hij dan zegt.....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:meskina schreef op 15 september 2014 @ 15:18:

[...]

Ik moest even alle reacties op me in laten werken.

Misschien moet ik een nuance aanbrengen. Het feit dat hij boos word als ik rook is omdat ik dan onze toekomstplannen weggooi. Doordat ik stiekum rook, word zijn rol als partner tot niets gereduceert en tegelijk heb ik zijn vertrouwen beschaamd. Er zijn in dit afgelopen jaar, al flinke ruzies over geweest, en heeft hij een weg kunnen vinden om zich erover heen te zetten. Nu heeft hij het idee dat ik door deze ruzies wel heel goed moet weten hoe zijn standpunt is, en doordat ik stiekem ben blijven roken zijn gevoelens niet serieus neemt en schoffeert.

Maar waarom accepteer je dit allemaal?

Hij houdt van je hoe je bent (met sigaret) of hij houdt niet van je. Niemand is perfect. En wil hij geen relatie met een roker, dan moet hij geen relatie met een roker beginnen en vervolgens éisen dat die roker stopt omdat HIJ dat wil.

Hij vindt dat jij zijn gevoelens niet serieus neemt en hem schoffeert. Maar in hoeverre neemt hij JOUW gevoelens serieus en hij schoffeert jou toch ook hogelijk? Om nog maar te zwijgen over die geheime-camera-actie.

Volgens mij ben je alleen beter af dan met deze man. Echt, die zou ik niet in mijn leven hoeven te hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ga toch maar liever dat plan van ooit samenwonen opzij zetten.

Nooit samenwonen, hier komt geheid ellende van, het gaat hem niet worden, nu niet, later niet.
Ik vind iemand stiekem filmen echt not done.

Maar goed ik ben héél erg anti roken. En het zou mijn hart breken als ik erachter kom dat mijn vriend stiekem zou roken en het zou ook echt het einde van de relatie betekenen. Ook als hij opeens zou.beginnen zonder daarover te liegen. Mijn moeder is overleden aan longkanker na haar levenlang gerookt te hebben dus ik wil het liefst helemaal niks met roken te maken hebben. En zou ook zeker niet willen dat de vader van mijn kinderen zichzelf dagelijks vergiftigd en de kans vergroot dat hij niet oud word of.dat.zijn levenskwaliteit drastisch minder is door dat stomme gerook.

En alsjeblieft zoek hulp voordat je zwanger word en je ongeboren kind daarmee lastig valt. Ja we kennen allemaal zogenaamde succes verhalen van rokende zwangeren maar waarom zou je extra risico's willen lopen met een babytje.
Kinderen 'nemen'?
Komt wel goed, schatje!
Dit kan toch niet waar zijn? Ben je zo diep gezonken dat je denkt dat dit normaal is TO? En je wil nog steeds voor dit figuur stoppen met roken?

Als ik jou was zou ik mijn spullen pakken en een slof sigaretten kopen om het te vieren!

Hallo zeg! Er is een wereld daar buiten met normale mensen, sommigen roken, sommige niet , maar ze hebben respect voro elkaar. Als hij zo anti-roken is dan moet hij geen relatie met je beginnen of het uitmaken. Waarom zou jij moeten veranderen en waarom vindt je het normaal dat hij dit afDWINGT op een zieke manier met camera's, zijn gelijk halen bij zijn vrienden etc.

Zoek een leuke man die relaxed is en ook af en toe een peukie opsteekt. als je zwanger bent stop je gewoon en desnoods begin je na de zwangerschap weer, je zal de eerste en de laatste niet zijn die het zo doet. Supergezond is het niet nee, maar jouw ' vriend' (met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig) doet alsof je moreel verwerpelijk bent en een misdaad begaat. Laat hem lekker in de stront zakken.

Wher's your pride woman?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven