Turkije -- Kusadasi -- markten

donderdag 17 juli 2008 om 22:45
Nog even en dan gaan wij naar Kusadasi in Turkije.
Ik vind het altijd leuk om een markt te bezoeken (lekker shoppen). Nu las ik dat er op dinsdag en vrijdag een groente/fruit markt is en op woensdag een textielmarkt.
Wij komen alleen in de nacht van dinsdag op woensdag aan en gaan de dinsdag erop weer weg :-/
Woensdag naar de markt gaat dus niet lukken..
Iemand tips? Hoe is de groente/fruit markt, kan je dan ook textiel/leer/tassen kopen? Is er in de buurt nog een leuke textielmarkt?
Ik vind het altijd leuk om een markt te bezoeken (lekker shoppen). Nu las ik dat er op dinsdag en vrijdag een groente/fruit markt is en op woensdag een textielmarkt.
Wij komen alleen in de nacht van dinsdag op woensdag aan en gaan de dinsdag erop weer weg :-/
Woensdag naar de markt gaat dus niet lukken..
Iemand tips? Hoe is de groente/fruit markt, kan je dan ook textiel/leer/tassen kopen? Is er in de buurt nog een leuke textielmarkt?
vrijdag 18 juli 2008 om 01:13

vrijdag 18 juli 2008 om 11:14
De markt is er inderdaad alleen op woensdag. De fruitmarkt is niet veel op de andere dagen en in de stad betaal je zo het dubbele soms meer zeker in het hoogseizoen. Er is een dorpje in de buurt (waar alle ooievaars zitten weet even niet hoe het heet maar dan kun je het vragen) Daar hebben ze ook een textielmarkt. Niet zo uitgebreid en om nu te zeggen heel veel keus ook weer niet maar in ieder geval iets. Deze markt is trouwens nog een eind goedkoper dan de markt in Kusadassi zelf.
Kijk alleen wel uit wat je koopt en en hoeveel. Bij de douane pakken ze geregeld mensen uit turkije eruit om de koffers leeg te halen. Hoorde laatst een verhaal van een vriendin dat een kennis van haar zijn hele koffer mocht leeghalen en af moest staan.
Kijk alleen wel uit wat je koopt en en hoeveel. Bij de douane pakken ze geregeld mensen uit turkije eruit om de koffers leeg te halen. Hoorde laatst een verhaal van een vriendin dat een kennis van haar zijn hele koffer mocht leeghalen en af moest staan.

vrijdag 18 juli 2008 om 11:57
Esther.. bedankt voor je reaktie.
Je bedoelt denk selcuk (en dan de c met iets eronder, maar ik weet niet hoe dat werkt op dit toetsenbord).
Van de douane weet ik. Ik heb ook weleens zulke verhalen gehoord. Wel las ik pas in de krant dat ze er iets soepeler mee omgaan. De waarde van invoer schijnt omhoog te zijn gegaan en zeker als het voor eigen gebruik is (dus 1 shirt ipv 10). Ben ook niet van plan veel te kopen ofzo hoor, maar ik vind het altijd wel leuk zo'n markt... Meestal koop ik wel een mooie leren tas. Veel van die nep-merk-dingen hou ik toch niet zo van.
Weet jij toevallig de tijden van de markt in Kusadassi?
Je bedoelt denk selcuk (en dan de c met iets eronder, maar ik weet niet hoe dat werkt op dit toetsenbord).
Van de douane weet ik. Ik heb ook weleens zulke verhalen gehoord. Wel las ik pas in de krant dat ze er iets soepeler mee omgaan. De waarde van invoer schijnt omhoog te zijn gegaan en zeker als het voor eigen gebruik is (dus 1 shirt ipv 10). Ben ook niet van plan veel te kopen ofzo hoor, maar ik vind het altijd wel leuk zo'n markt... Meestal koop ik wel een mooie leren tas. Veel van die nep-merk-dingen hou ik toch niet zo van.
Weet jij toevallig de tijden van de markt in Kusadassi?
vrijdag 18 juli 2008 om 12:53
Het begint in de ochtend en loopt tot volgen smij ver in de middag. Wij hebben er rond een uur of 3 gelopen. Het best kun je in de ochtend gaan want in de middag is het erg warm onder de zeilen. Ik zou de woensdag trouwens niet gaan slapen in het hotel hoor dat is echt zonde van je dag vakantie!! Dus aangekomen in het hotel, douchen en op pad zou ik zeggen. De regels zijn wel wat versoepelt je mag inderdaad wel dingen meenemen voor eigen gebruik, zoveel bovenstukken, zoveel onderstukken, zoveel luchtjes, zoveel horloges enz. Maar dan moeten ze wel echt zijn en dat is op zo'n markt nou net weer niet te koop. Die kennis had ook niet zoveel en echt voor eigen gebruik voor hem en zijn gezin. De controles op schiphol schijnen nu wel strenger te zijn soms wordt gewoon een heel vliegtuig nagekeken.