Grabbelen bij Kruidvat

15-09-2014 20:16 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht vanmiddag grabbelen en mocht een gratis tandpasta en doosje pickwick thee meenemen.

Uit nieuwsgierigheid wil ik weten wat jullie gegrabbeld hebben
quote:mientje070 schreef op 15 september 2014 @ 20:24:

Ik had een gratis pakje sportlife kauwgum.Ik ook!
quote:haakje schreef op 15 september 2014 @ 20:46:

wij houden hier van het kruidvat! Dochter en ik kunnen er zo een uur ronddwalen.

Maar mij zijn ook verschillende keen grabbelen door de neus geboord. Heb er zelfs om gevraagd en toen zei dat meisje lusteloos: "pak maar zoveel je wil mevrouw, je wint toch alleen maar stomme dingen".

En ik won dus niks.Ik krijg er de kriebels van als mensen "het kruidvat" zeggen.
quote:SilverShadow schreef op 15 september 2014 @ 20:49:

Ik word al stikchagrijnig van die vreselijke stem van de Kruidvat reclame... kots.Onze madam Hadewich Minis.....................vrrrrrreselijk he?
quote:meldepel schreef op 15 september 2014 @ 20:55:

[...]

Ik krijg er de kriebels van als mensen "het kruidvat" zeggen.

Volgens mij is dat taalkundig gewoon juist, Genootschap Onze Taal geeft in elk geval aan dat het met persoonlijke voorkeur te maken heeft.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/hema-de-hema

[...]

Ik krijg er de kriebels van als mensen "het kruidvat" zeggen.Wat raar dat je juist bij correct Nederlands de kriebels krijgt. Ik heb dat dan weer met 'de Kruidvat', ik bedoel, klopt toch geen moer van. Het beste is natuurlijk gewoon 'Kruidvat' zonder 'de' of 'het', maar ja, die strijd heb ik opgegeven.
quote:groenoogje1962 schreef op 15 september 2014 @ 20:58:

[...]

Onze madam Hadewich Minis.....................vrrrrrreselijk he?Inderdaad, dat irritante nasale geluid als ze in de juichstand gaat...
quote:lucky82 schreef op 15 september 2014 @ 20:22:

Niks. Ik vermijd de kruitvat. Verschrikkelijke onoverzichtelijke winkel die liever meuk verkoopt dan een drogist te zijn.+1, alleen voor de luiers kom ik daar, maar ook snel weer wegwezen dan. Brrr!

[...]

Ik krijg er de kriebels van als mensen "het kruidvat" zeggen.Dat zeg ik ook altijd, en DE Hema.

[...]

Ik krijg er de kriebels van als mensen "het kruidvat" zeggen.Want? Jij denkt dat het DE vat is? HET Kruidvat is correct, DE Kruidvat niet.
Kneipp douchegel
If destiny speaks, I don't ask questions..
quote:Java schreef op 15 september 2014 @ 21:16:

[...]

Want? Jij denkt dat het DE vat is? HET Kruidvat is correct, DE Kruidvat niet.

Nogmaals,

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/hema-de-hema
Zowel 'het kruidvat' als 'de kruidvat' zijn correct volgens mij.

De kruidvat, omdat het 'de winkel kruidvat' is. Het kruidvat klinkt alsof je het over een vat kruid hebt. Daarom voelt dit voor mij het meest juist! Denk maar eens na welke winkels/keten/restaurants er beginnen met 'het'.... bar weinig!

Daarom ook de Hema, de Mc Donald's, de H&M, de V&D etc.
quote:meldepel schreef op 15 september 2014 @ 21:21:

Zowel 'het kruidvat' als 'de kruidvat' zijn correct volgens mij.

De kruidvat, omdat het 'de winkel kruidvat' is. Het kruidvat klinkt alsof je het over een vat kruid hebt. Daarom voelt dit voor mij het meest juist! Denk maar eens na welke winkels/keten/restaurants er beginnen met 'het'.... bar weinig!

Daarom ook de Hema, de Mc Donald's, de H&M, de V&D etc.Alleen bij Hema zet ik 'de' ervoor, bij de rest van de winkels niet (en dus ook geen 'het').
quote:voornu schreef op 15 september 2014 @ 21:24:

[...]

Alleen bij Hema zet ik 'de' ervoor, bij de rest van de winkels niet (en dus ook geen 'het').
Winkelnamen gewoon zonder lidwoord alsjeblieft, behalve de Bijenkorf natuurlijk, want die heet zo.
quote:Roelfien schreef op 15 september 2014 @ 21:28:

Winkelnamen gewoon zonder lidwoord alsjeblieft, behalve de Bijenkorf natuurlijk, want die heet zo.Inderdaad, helemaal met je eens! Maar áls je dan per se een lidwoord wil gebruiken dan prefereer ik 'de'
1 keer gegrabbeld, 1 keer pakje kauwgom
Ik kom er eigenlijk bijna nooit. Alleen voor de bussen scheerschuim van De Vergulde Hand, man vindt die het prettigst. Meestal haalt hij dat soort dingen trouwens zelf.
verba volant, scripta manent.
Ik heb niks gewonnen helaas!

Ik zeg winkelnamen trouwens ook zonder lidwoord ervoor. Ik lees hier op het forum weleens dat iemand het heeft over de Knorr, de Maggi etc. Dat vind ik al helemaal raar klinken!
3x niks (vond het wel netjes dat de lootjes ook bij de online bestelling zaten)
Drie briefjes, drie keer niks, en twee keer had ik achteraf gezien mogen grabbelen, maar niet aangeboden en ik zag het pas thuis.
Meuk?

Ze verkopen dezelfde producten als bijv.Etos.

Speelgoed is er goedkoper vaak.

Rommelig idd wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:groenoogje1962 schreef op 15 september 2014 @ 20:58:

[...]

Onze madam Hadewich Minis.....................vrrrrrreselijk he?Even gegoogled , ik had de stem namelijk toebedeeld aan een donkere vrouw met een enorme bos krullen.
Ik heb bij de Etos nog nooit afzichtelijke waxinelicht houders, dames tassen, dames shirts, sokken, boxershorts enz gezien.
En als ik een drogisterij in loop wil ik geen speelgoed kopen. Daarvoor zijn speelgoedwinkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven