Napraattopic 4
dinsdag 16 september 2014 om 21:05
Beste forummers,
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
Reden: link aangepast
% gewijzigd
woensdag 17 september 2014 om 15:31
Er is iets dat ik me afvraag. Meiden die minderjarig zijn krijgen een permaban omdat ze minderjarig zijn, dat laatste ten overvloede. Als je terugkomt dan krijg je een permaban omdat je terug bent gekomen onder een permaban, maar hoe zit dat dan precies? Mag iemand die op een gegeven moment dan de juiste leeftijd bereikt dan echt niet meer op het forum posten? Heb je dan levenslang omdat je op je 15de een topic hebt geopend?
woensdag 17 september 2014 om 15:53
quote:Cateautje schreef op 17 september 2014 @ 15:31:
Er is iets dat ik me afvraag. Meiden die minderjarig zijn krijgen een permaban omdat ze minderjarig zijn, dat laatste ten overvloede. Als je terugkomt dan krijg je een permaban omdat je terug bent gekomen onder een permaban, maar hoe zit dat dan precies? Mag iemand die op een gegeven moment dan de juiste leeftijd bereikt dan echt niet meer op het forum posten? Heb je dan levenslang omdat je op je 15de een topic hebt geopend?
Beste Cateautje,
In dat geval kijken we naar de context.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Beste Cateautje,
In dat geval kijken we naar de context.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
woensdag 17 september 2014 om 17:37
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 september 2014 @ 09:07:
[...]
Ik vind het zelfs een beetje asociaal. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de vaste schrijvers, maar voor iedereen die na wil praten. Hartstikke gaaf hoor, kom je als 'buitenstaander' hier binnen om even stoom af te blazen over een ander topic en dan kom je midden in een lebber- en kuspartij terecht . Ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal mensen de lust tot napraten dan voorgoed vergaat.Juist.
[...]
Ik vind het zelfs een beetje asociaal. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de vaste schrijvers, maar voor iedereen die na wil praten. Hartstikke gaaf hoor, kom je als 'buitenstaander' hier binnen om even stoom af te blazen over een ander topic en dan kom je midden in een lebber- en kuspartij terecht . Ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal mensen de lust tot napraten dan voorgoed vergaat.Juist.
.
woensdag 17 september 2014 om 17:41
woensdag 17 september 2014 om 17:44
quote:Jonari schreef op woensdag 17 september 2014 17:41 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "Napraattopic 4"" class="messagelink">larva schreef op 17 september 2014 @ 17:38</a>:</b>
Impala: iedereen mag meeschrijven, niemand wordt geweerd of buitengesloten..</div></blockquote>
Dit ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Het zal gerust wel dat je mag meepraten, maar het ons-kent-ons gehalte is wel erg hoog. Wie kent wie dan? Ik heb hier 650 berichten geplaatst maar ken niemand!
Impala: iedereen mag meeschrijven, niemand wordt geweerd of buitengesloten..</div></blockquote>
Dit ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Het zal gerust wel dat je mag meepraten, maar het ons-kent-ons gehalte is wel erg hoog. Wie kent wie dan? Ik heb hier 650 berichten geplaatst maar ken niemand!
woensdag 17 september 2014 om 17:46
quote:larva schreef op 17 september 2014 @ 17:38:
Impala: iedereen mag meeschrijven, niemand wordt geweerd of buitengesloten..
Daar heb ik het nog niet eens over. Ik vind het gewoon rete-irritant om me door pagina's geglij heen te moeten werken om dit topic te volgen.
(Maar ik ben niet voor hengelverboden of zwaarder modereren. Een topic wordt wat de deelnemers ervan maken en er is ook zeker behoefte aan een plek waar men vrijuit kan praten. Maar de oeverloze offtopic slowchat zou ik liever ergens anders zien).
Impala: iedereen mag meeschrijven, niemand wordt geweerd of buitengesloten..
Daar heb ik het nog niet eens over. Ik vind het gewoon rete-irritant om me door pagina's geglij heen te moeten werken om dit topic te volgen.
(Maar ik ben niet voor hengelverboden of zwaarder modereren. Een topic wordt wat de deelnemers ervan maken en er is ook zeker behoefte aan een plek waar men vrijuit kan praten. Maar de oeverloze offtopic slowchat zou ik liever ergens anders zien).
.
woensdag 17 september 2014 om 18:17
quote:impala schreef op 17 september 2014 @ 17:46:
[...]
Pagina's geglij? Nounou, als je 15 heen-en weer berichten vindt is het veel. Overdrijven is ook een kunst.
De, soms uitermate nuttige, discussie erover behelst wél vele en vele pagina's.
Persoonlijk denk ik dat een meelezerT of nieuwkomerT liever een aantal vriendelijke heen en weer posts leest dan gezeur en gehakketak.
[...]
Pagina's geglij? Nounou, als je 15 heen-en weer berichten vindt is het veel. Overdrijven is ook een kunst.
De, soms uitermate nuttige, discussie erover behelst wél vele en vele pagina's.
Persoonlijk denk ik dat een meelezerT of nieuwkomerT liever een aantal vriendelijke heen en weer posts leest dan gezeur en gehakketak.
woensdag 17 september 2014 om 18:23
quote:ThunderassMan schreef op 17 september 2014 @ 18:20:
[...]
Misschien dat nog niemand v/d mods het heeft opgemerkt?
Welk topic?
Bente haar eigen topic. Ze werd gepermaband en elke keer kwam ze terug.
Nu mag ze ineens een nick uitkiezen uit al haar gebande nicks en dus dubbelnicken in haar topic.
Alhoewel, ik neem aan dat de andere nicks wel geband zijn.
[...]
Misschien dat nog niemand v/d mods het heeft opgemerkt?
Welk topic?
Bente haar eigen topic. Ze werd gepermaband en elke keer kwam ze terug.
Nu mag ze ineens een nick uitkiezen uit al haar gebande nicks en dus dubbelnicken in haar topic.
Alhoewel, ik neem aan dat de andere nicks wel geband zijn.