Napraattopic 4
dinsdag 16 september 2014 om 21:05
Beste forummers,
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.
Wat mag wel:
- bans bespreken
- beleid bespreken
- trollhinten
- even stoom afblazen
Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat
De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl
Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
Reden: link aangepast
% gewijzigd
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 18 september 2014 om 17:11
Ha, de hrs is al geweest!
Dankjewel iedereen!
@ Larva
Ik had ook zo mijn vooroordelen tegen ad.
Nu ga ik ze toch gebruiken, icm therapie natuurlijk. Ik loop anders simpelweg vast en ik wil verder.
Ik heb geaccepteerd dat het zonder niet meer kan. Laatste redmiddel?
Ja. Misschien wel.
Edit: de hoeveelheden van TO verbazen mij ook.
@ Fluim
Wat mij stoort, is dat de TO op meerdere topics om hulp vraagt en dat Vliegbeest alle hoop in één post de bodem in slaat.
Onnodig en onwaar.
Maar het lijkt er één met een aluhoedje.
Dankjewel iedereen!
@ Larva
Ik had ook zo mijn vooroordelen tegen ad.
Nu ga ik ze toch gebruiken, icm therapie natuurlijk. Ik loop anders simpelweg vast en ik wil verder.
Ik heb geaccepteerd dat het zonder niet meer kan. Laatste redmiddel?
Ja. Misschien wel.
Edit: de hoeveelheden van TO verbazen mij ook.
@ Fluim
Wat mij stoort, is dat de TO op meerdere topics om hulp vraagt en dat Vliegbeest alle hoop in één post de bodem in slaat.
Onnodig en onwaar.
Maar het lijkt er één met een aluhoedje.
Huts!
donderdag 18 september 2014 om 17:27
Toch vind ik het een beetje raar. Hier zeggen van hey kijk daar in een topic doe ik dit of dat en dan gaan er nog een stuk of vijf ook die kant op om met zijn allen een beetje die vlinder aan te vallen.
En zo zie ik dat vaker wel met de link richting een nieuw topic van hey hint hint trol trol en hopsa we gaan allemaal die kant op en grappies maken.
Dat soort dingen kan je beter achterlangs doen via msn ofzo.
Ik zou het echt niet leuk vinden om bijv hier te lezen dat een topic van mij niet geloofd wordt en dat iedereen achter die hinter aanjakkert om even mee te geinporummen.
Maar ja, dat is het leven he
En zo zie ik dat vaker wel met de link richting een nieuw topic van hey hint hint trol trol en hopsa we gaan allemaal die kant op en grappies maken.
Ik zou het echt niet leuk vinden om bijv hier te lezen dat een topic van mij niet geloofd wordt en dat iedereen achter die hinter aanjakkert om even mee te geinporummen.
donderdag 18 september 2014 om 17:31
Okay Bella, jij had dus ook je vooroordelen rondom pillen. Jouw kennende zal je dat niet onder stoelen hebben gestoken hier op dit forum.
Nu ben je overstag gegaan met goede hoop, mooi.
Maar een ander mag dus niet haar mening geven, die jij ooit zelf had.
Het is toch ook zo dat je de scherpe kanten van de paniek eraf haalt en dat het uiteindelijk bij de wortel aangepakt moet worden.
En dat is wat ze zegt.
Ben jij of wie dan ook het er niet mee eens, ok.
Ik ben zelf geen voorstander van therapie en los het liever op met een pilletje, en/of verdringing.
Maar dat ga ik maar niet zeggen, want ojee geen therapie.
Nu ben je overstag gegaan met goede hoop, mooi.
Maar een ander mag dus niet haar mening geven, die jij ooit zelf had.
Het is toch ook zo dat je de scherpe kanten van de paniek eraf haalt en dat het uiteindelijk bij de wortel aangepakt moet worden.
En dat is wat ze zegt.
Ben jij of wie dan ook het er niet mee eens, ok.
Ik ben zelf geen voorstander van therapie en los het liever op met een pilletje, en/of verdringing.
Maar dat ga ik maar niet zeggen, want ojee geen therapie.
donderdag 18 september 2014 om 17:42
donderdag 18 september 2014 om 17:45
Fluim
Ik had inderdaad vooroordelen en niet zo weinig ook.
Zowel tegen ad als tegen therapie.
Je mag me loepen, maar ik heb die dus nóóit op het forum gedeeld. Omdat ik simpelweg nooit op de psyche-pijler kwam.
Ik ben daar pas gaan lezen en posten toen duidelijk werd dat ik het niet meer alleen kon.
Maar niet om af te zeiken.
Tuurlijk mag iemand er anders over denken dan ik.
Tuurlijk mag iemand dat zelf beslissen.
Ik zag alleen een TO die hulp wilde en de posts van deze mevrouw vielen totáál verkeerd.
Nou ja.
Misschien ben ik wel even overgevoelig.
Dat kan.
Daar moet ik dan maar naar kijken.
Je mag me loepen, maar ik heb die dus nóóit op het forum gedeeld. Omdat ik simpelweg nooit op de psyche-pijler kwam.
Ik ben daar pas gaan lezen en posten toen duidelijk werd dat ik het niet meer alleen kon.
Ik zag alleen een TO die hulp wilde en de posts van deze mevrouw vielen totáál verkeerd.
Nou ja.
Dat kan.
Daar moet ik dan maar naar kijken.
Huts!
donderdag 18 september 2014 om 17:47
quote:fluim schreef op 18 september 2014 @ 17:27:
Toch vind ik het een beetje raar. Hier zeggen van hey kijk daar in een topic doe ik dit of dat en dan gaan er nog een stuk of vijf ook die kant op om met zijn allen een beetje die vlinder aan te vallen.
Maar ja, dat is het leven heIk las al van in het begin mee. Is niet dat ik daar even lollig ging doen.
Maar ja, dat is het leven heIk las al van in het begin mee. Is niet dat ik daar even lollig ging doen.
donderdag 18 september 2014 om 17:48
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 september 2014 @ 17:45:
Fluim
Nou ja.
Dat kan.
Daar moet ik dan maar naar kijken.Ik snap je reaktie heel goed Bella, maar die gevleugelde is duidelijk niet in goede doen. Treurig wel.
Fluim
Nou ja.
Dat kan.
Daar moet ik dan maar naar kijken.Ik snap je reaktie heel goed Bella, maar die gevleugelde is duidelijk niet in goede doen. Treurig wel.
donderdag 18 september 2014 om 17:51
Oh en Bella, trek het je niet aan. Ik had nog gereageerd op vlinderz eigen topic, maar nu ik haar lees in het medicatietopic had ik dat beter kunnen laten.
Er zijn altijd mensen die denken dat niemand ze begrijpt en niemand ze wil helpen, psychologen en hulpverleners verketteren en medicatie zien als iets wat satan zelf uitgevonden heeft. Dat zijn over het algemeen niet de best functionerende mensen en ook niet de mensen bij wie hun issues opgelost worden.
Ik ben zeer zeker geen enorme voorstander van medicatie, maar er zijn gewoon situaties waarin medicatie heel goed ondersteunt, waar medicatie zelfs onmisbaar is. Je kunt tegen een schizofreen wel zeggen dat zijn medicatie troep is, en dat ís het ook, maar de voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen. En dat geldt voor alle medicatie: je moet het nooit nemen zonder reden, maar als de voordelen opwegen tegen de nadelen dan is het uiterst onverstandig om er géén gebruik van te maken op een verstandige manier onder goede begeleiding. Mensen kunnen daar ontzettend van opknappen. En ik ken veel psychiaters, en op 1 na zijn ze geen van allen erg scheutig van medicatie, en proberen ze liever andere dingen uit, maar als medicatie nodig is dan schrijven ze dat gewoon voor. En dat is prima.
En die reactie van vlinder zou ik niet lezen als de reactie van een 'normaal' iemand, maar als de reactie van iemand met de nodige issues maar die nog lang niet toe is aan de confrontatie met zichzelf die nodig is om die issues op te lossen.
Jij bent dapper bezig, en medicatie is niet iets om je voor te schamen.
Er zijn altijd mensen die denken dat niemand ze begrijpt en niemand ze wil helpen, psychologen en hulpverleners verketteren en medicatie zien als iets wat satan zelf uitgevonden heeft. Dat zijn over het algemeen niet de best functionerende mensen en ook niet de mensen bij wie hun issues opgelost worden.
Ik ben zeer zeker geen enorme voorstander van medicatie, maar er zijn gewoon situaties waarin medicatie heel goed ondersteunt, waar medicatie zelfs onmisbaar is. Je kunt tegen een schizofreen wel zeggen dat zijn medicatie troep is, en dat ís het ook, maar de voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen. En dat geldt voor alle medicatie: je moet het nooit nemen zonder reden, maar als de voordelen opwegen tegen de nadelen dan is het uiterst onverstandig om er géén gebruik van te maken op een verstandige manier onder goede begeleiding. Mensen kunnen daar ontzettend van opknappen. En ik ken veel psychiaters, en op 1 na zijn ze geen van allen erg scheutig van medicatie, en proberen ze liever andere dingen uit, maar als medicatie nodig is dan schrijven ze dat gewoon voor. En dat is prima.
En die reactie van vlinder zou ik niet lezen als de reactie van een 'normaal' iemand, maar als de reactie van iemand met de nodige issues maar die nog lang niet toe is aan de confrontatie met zichzelf die nodig is om die issues op te lossen.
Jij bent dapper bezig, en medicatie is niet iets om je voor te schamen.
donderdag 18 september 2014 om 17:52
quote:fluim schreef op 18 september 2014 @ 17:27:
Eens.
Ben geen heilige hoor, maar dit lijkt mij het er niet leuker op maken op het forum als topic invasies gaan krijgen door het hinten hier.
Maarja, ieder moet maar doen wat ie leuk vindt.
Eens.
Ben geen heilige hoor, maar dit lijkt mij het er niet leuker op maken op het forum als topic invasies gaan krijgen door het hinten hier.
Maarja, ieder moet maar doen wat ie leuk vindt.
donderdag 18 september 2014 om 18:00
quote:fluim schreef op 18 september 2014 @ 17:57:
Bella, ik geloof je wel en ga daar niet voor loepen.
En misschien pak ik haar reactie veel te licht op, kan natuurlijk ook.
Ik vind het nogal wat, zo tekeer gaan tegen medicatie terwijl zoveel mensen hier niet zonder kunnen. Als de TO heel beïnvloedbaar is en dit voor waarheid aanneemt, kunnen de gevolgen groot zijn.
Mijn mening iig.
Bella, ik geloof je wel en ga daar niet voor loepen.
En misschien pak ik haar reactie veel te licht op, kan natuurlijk ook.
Ik vind het nogal wat, zo tekeer gaan tegen medicatie terwijl zoveel mensen hier niet zonder kunnen. Als de TO heel beïnvloedbaar is en dit voor waarheid aanneemt, kunnen de gevolgen groot zijn.
Mijn mening iig.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 18 september 2014 om 18:02
donderdag 18 september 2014 om 18:11