Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Andijvie is een aankondiging dat er een mutsige huishoudvraag aan zit te komen. Waar ie vandaan komt? Geen idee, hij bestaat hier al jaren.
quote:Morrowind schreef op 21 september 2014 @ 15:12:

Noob-vraagje: waar komt die "andijvie" vandaan op de Thuispijler?

Ik zag laatst al "Andijvie: hoe was ik bloed uit mijn broek?" voorbijkomen en nu ook "Andijvie: mijn kussen stinkt".

"Andijvie" is uitgevonden door forummer Xaloy.

Iets wat truttig en oubollig is en zo heel erg niet interessante huishoudzaken.
Geen bijzonderheden
Andijvie: Huis-tuin-en-keukenvraag?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zoiets dacht ik al, ja. Dank voor de uitleg
quote:consuelabananahammok schreef op 21 september 2014 @ 15:14:

Ik vind je leeuwenfoto's altijd prachtig yas!

Als ik zelf weleens naar mijn eigen foto's terug kijk denk ik nog altijd, wow...

Zo onwerkelijk soms, dat ik toch echt die foto,s heb kunnen maken.

Het blijft bijzonder.Ik heb echt hele mooie leeuwenfoto's. Die spam ik altijd op FB
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 21 september 2014 @ 15:19:

[...]

Ik heb echt hele mooie leeuwenfoto's. Die spam ik altijd op FB Oh echt? Doe je dat?
quote:consuelabananahammok schreef op 21 september 2014 @ 15:21:

[...]

Oh echt? Doe je dat? Valt niet op zeker, he?
Geen bijzonderheden
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 september 2014 @ 15:14:

Op dit ogenblik gaat het wel TAM. De mods hebben om me tegen mezelf te beschermen een tijdslot op mijn account gezet, dus ik kan s'eau oui s'eau maar 37 minuten per dag forummen en dat is precies goed.

En als je nou braaf je pilletjes blijft slikken, mag je tegen kerst vast wel 3 kwartiertjes proberen.
quote:3wieler schreef op 21 september 2014 @ 12:15:

Of Scaaaaaaaaaaaampreturns.
Is dat hele topic nou off line gehaald?
Wie, wat welk?

Er verdwijnt hier wel meer de laatste tijd: Waarbij, Noord-Afrikaanse piemols, Avatars, Scamp. En nu ook al een topic?
quote:StoraHuntur schreef op 21 september 2014 @ 15:55:

Is dat hele topic nou off line gehaald?Ja.
Life is short. Eat dessert first.
quote:StoraHuntur schreef op 21 september 2014 @ 15:55:

Is dat hele topic nou off line gehaald?

Ik las net in het mod topic dat de topics:

Wat je niet kent kan je ook niet missen

en

Voors en tegens kinderen

(iets in die richting, je snapt me wel)

Offline gehaald zijn vanwege privacyredenen.
Shit hee, dat vind ik nou jammer want vond het een interessante discussie (los van de visie die er op TO zelf werd losgelaten)
Ik moet echt op mijn handen gaan zitten om geen spinnenplaatjes in het spinnentopic te posten.
Life is short. Eat dessert first.
quote:NYC schreef op 21 september 2014 @ 16:06:

Shit hee, dat vind ik nou jammer want vond het een interessante discussie (los van de visie die er op TO zelf werd losgelaten)Ik moest ook nog lezen wat jij de nadelen vond die iemand anders als voordeel zag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:NYC schreef op 21 september 2014 @ 16:06:

Shit hee, dat vind ik nou jammer want vond het een interessante discussie (los van de visie die er op TO zelf werd losgelaten)

Ja, op zich was het interessant wat er allemaal werd gezegd.

Maar vanuit haar oogpunt snap ik wel dat ze het heeft laten verwijderen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ach, vaders die geen staarten bij dochters kunnen maken, zo schattig

Leuk topic
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:doornroosje9 schreef op 21 september 2014 @ 16:07:

Ik moet echt op mijn handen gaan zitten om geen spinnenplaatjes in het spinnentopic te posten.
Geen bijzonderheden
Ik krijg mijn avatar niet gewijzigd hoor, twee keer geprobeerd. De juiste afmetingen en gewoon een jpg'tje, maar niks hoor. Waarom werkt dit forum voor de verandering nou eens niet gewoon mee?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Mooie foto Yas, maar nu weer normaal graag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 21 september 2014 @ 16:16:

Mooie foto Yas, maar nu weer normaal graag.Wat? Ik hou deze, hoor
Geen bijzonderheden
quote:Alixane schreef op 21 september 2014 @ 16:13:

Ik krijg mijn avatar niet gewijzigd hoor, twee keer geprobeerd. De juiste afmetingen en gewoon een jpg'tje, maar niks hoor. Waarom werkt dit forum voor de verandering nou eens niet gewoon mee? Ik heb er 2 uur mee geknutseld maar het is gelukt.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 21 september 2014 @ 16:18:

[...]

Ik heb er 2 uur mee geknutseld maar het is gelukt.Is het dan gelukt via Profiel Wijzigen, bestand selecteren en opslaan? Ik heb het inmiddels 4x geprobeerd, maar niks hoor.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:yasmijn schreef op 21 september 2014 @ 16:18:

[...]

Wat? Ik hou deze, hoor Nou dan ga ik mijn giraffe-foto maar eens afstoffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven