Reactie als je iets niet mooi vindt.

22-09-2014 14:52 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was even benieuwd hoe dat jullie reageren als een iemand anders iets nieuws heeft en daar enorm enthousiast over is bijvoorbeeld een nieuwe keuken, meubels of accessoire.

Terwijl dat je het zelf echt niet om aan te zien vindt. Ik kan dan altijd erg moeilijk goh wat mooi of wat leuk zeg maar je ziet aan mijn gezicht dat ik het niet meen.

Zo ook met pasgeborenen baby's. Soms kijk je de wieg in en dan denk ik het is niet een knap kindje. Meestal zeg ik dan iets in de trant van wat een schatje of goh wat is ze klein.

Hoe reageren jullie op soortgelijke situaties?
En als een moeder zegt: wat is het een mooi kindje! Zou ik alleen maar: inderdaad! Kunnen roepen denk ik. Als een vrouw zegt dat ze zo'n knappe vent heeft, ga ik toch ook niet zeggen: nou ik vind het een lelijkerd, blij dat jij er het bed mee deelt en ik niet! ?

Ik bedoel, ik heb sowieso niet zo snel dat ik mensen echt lelijk vind ofzo. Wel dat het niet mijn type is, maar dan nog? Wat heeft iemand eraan als je dat zegt? Ik vind het leuk voor haar dus ik vind het een leuke man. Tenzij het een zakkerig figuur is maar da's weer een ander verhaal.

Hoop voor mensen die met veel moeite iets aardigs uit hun strot krijgen over andermans baby dat ze zelf geen lelijke baby krijgen trouwens
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 15:58:

kindje was al een paar maanden en lachte naar iedereen!Dat is ook leuk!
Owww baby's. Ik vind ze eigenlijk altijd wel iets, lief, mooi, klein, zoet. Maar het is me toch echt al twee keer overkomen dat ik met de bek vol tanden stond. Mén wat een lelijk kind, en krijsen! met zo'n hele merg doordringende piep er in.

Ik wist het echt niet. Heb maar verder doorgevraagd over de bevalling :( denk ook dat het wel doorkwam want dat contact is aardig verwaterd.

Kind is trouwens nog aartslelijk en niet zozeer in mijn ogen. Ogen scheef, éen groter dan de ander en nu ook nog een onoogelijk brilletje zag ik. Bijna geen mond, tis een streepje met van die kraaiepootachtige rimpels er naast en een stopcontact neus.

Echt gewoon zielig kind kan er per slot ook niets aan doen. Ze zeggen wel eens lelijk in de luier mooi in de sluier maar als ik dan naar de "mooiste" kijk van de oudere zussen.....ai ai ai.

Sommige mensen passen genetisch blijkbaar gewoon niet bij elkaar.

Bij een familie lid was ik ook even met stomheid geslagen. Kind had een veel te groot hoofd! Ik en mijn vriend ook dachten aan dwerggroei oid. Echt buiten proporties. Het duurde even voordat ik kon uitbrengen dat ze haar moeders ogen had.

Soms ontkom je denk ik niet aan platituden als "ben je er blij mee? Fijn." Of "ben blij voor je"
quote:apestaartje30 schreef op 22 september 2014 @ 16:37:

Ik snap dat echt niet als mensen bijvoorbeeld bij een nieuwe keuken zeggen: "niet mijn smaak maar leuk voor jou" of iets in die richting. Wat is de meerwaarde om mee te delen dat JIJ het niet zou kopen. Nul komma nul. Wat win je daarmee? Bang dat je voor je verjaardag anders ook zo'n keuken krijgt?

Anderen zijn er blij mee en dan vind ik het fijn hen daarmee te complimenteren. Ik voel dan nergens de behoefte om toch even mijzelf zo belangrijk te achten door door te laten schemeren dat IK het niet zou willen.

Hier heb je zeker een punt. In het geval van een keuken hoef je ook niet bang te zijn dat je er eentje voor je verjaardag zal krijgen.

Maar nu het volgende..... Een collega van mij is creatief met servetten, in die zin dat ze er allerlei objecten (denk aan kaarsen en flessen) mee beplakt. Ze is er zelf heel enthousiast over, ik eh.... iets minder. Omdat ik, net als jij, niet de behoefte voelde dit te vertellen, zei ik dat ik het leuk vond. Met dus als gevolg, dat ik zo'n fles van haar kreeg.

Dat vind ik dan wel lastige dingen hoor.
lelijk in de luier, mooi in de sluier

zegt het spreekwoord...

Meestal zeg ik ook eerlijk wat ik er van vind.. je kan toch blij zijn voor een ander zonder het zelf mooi te moeten vinden? Ik zeg dan meestal iets van; wat staat dit/dat hier mooi in het geheel..

En nog eerlijker ben ik ten aanzien van mensen, iemand die ik niet mag zeg ik gedag maar verder ook echt niet.. zelfs geen beleefheids praatje.

Ik weet van mezelf dat mijn gezicht boekdelen spreekt.
quote:NummerZoveel schreef op 22 september 2014 @ 15:09:

Mijn mening doet er toch helemaal toe? Als iemand blij is het een nieuwe keuken, dan ben ik oprecht blij voor hen, of het mijn smaak nou is of niet. En elke ouder is trost op zijn of haar kind, en dus gun je hen dat geweldige gevoel. Ik vind het pure arrogantie als je op zo'n moment jouw eigen mening en eerlijkheid belangrijker vindt dan een anders iets te gunnen.

Dit! Meestal zijn mensen enthousiast over iets bepaalds, bijvoorbeeld het grote aanrechtblad of de fijne koelkast. Daar kan ik meestal wel inkomen ook als het volstrekt niet mijn smaak is.

Baby's vind ik overigens bijna nooit heel mooi of lelijk. Het zijn gewoon baby's, en daar is altijd wel wat over te zeggen. Wat zoet/lief/klein/bos haar/grote blauwe ogen/lijkt ze op papa/etc.

Kleding die ik echt heel onflatteus vind ben ik naar vriendinnen overigens wel eerlijk in. Daar ben je toch ook vriendinnen voor, om elkaar soms voor een flater te behoeden ;).
quote:Spoken schreef op 22 september 2014 @ 16:09:

Voor baby's (nou ja hun ouders dus) maak ik een uitzondering. Ik doe altijd net zo enthousiast over de baby als de moeder/vader op dat moment. Gewoon lekker meepraten, complimentjes geven en alles bevestigen wat moeder vindt van haar brouwsel. En indien nodig liegen en zeggen dat het kind prachtig is. Dit alles natuurlijk nét niet overdreven, want het moet wel gewoon geloofd worden natuurlijk. Geen probleem mee, ik zou niet weten waarom ik ze een slecht gevoel moet geven en ik hoef ze ook nergens voor te behoeden zoals bij ernstige kledingflaters.

Ja, een broek kun je nog ruilen maar dat gaat zo lastig met een lelijk kind.
Ja en?
quote:polala schreef op 22 september 2014 @ 17:19:

[...]

Dit! Meestal zijn mensen enthousiast over iets bepaalds, bijvoorbeeld het grote aanrechtblad of de fijne koelkast. Daar kan ik meestal wel inkomen ook als het volstrekt niet mijn smaak is.

Baby's vind ik overigens bijna nooit heel mooi of lelijk. Het zijn gewoon baby's, en daar is altijd wel wat over te zeggen. Wat zoet/lief/klein/bos haar/grote blauwe ogen/lijkt ze op papa/etc.

Kleding die ik echt heel onflatteus vind ben ik naar vriendinnen overigens wel eerlijk in. Daar ben je toch ook vriendinnen voor, om elkaar soms voor een flater te behoeden ;).

Qua woninginrichting praat ik gewoon mee met de eigenaar. Al is et mijn smaak niet, doet dat er iets toe? Ze gaan de dure kast toch niet ruilen omdat ik 'm lelijk vind.

Babies vind ik altijd leuk en lief.

Qua kleding van vriendinnen luister ik goed naar de vraag en kijk naar hun gezicht. Wie ben ik om te zeggen dat het niet flatteert als ze het zelf geweldig vinden? En misschien hebben zij wél gelijk en ik niet. Vragen ze écht naar mijn oprechte mening omdat ze zelf niet zeker van de aankoop zijn, dan geef ik mijn eerlijke oordeel.
eigenlijk heel apart als je zo leest, dan geven een heleboel mensen geen eerlijke mening....maar waarschuwen jullie dan ook niet als er b.v. echt iets verkeerd kan gaan als je niet heel eerlijk ben... b.v. je vriendin wil met een man het feest verlaten maar jij weet dat hij zich al behoorlijk heeft vol laten lopen met alcohol. en zij ziet het niet (zeis ook niet helemaal helder meer), maar hij is zoooo leuk..

wat dan???
@1960to4: dat is een situatie waar nog wat aan te redden valt zeg maar Een baby/geïnstalleerde keuken is een behoorlijk voldongen feit.

Plus dat het bij de baby/keuken om de esthetiek gaat waarover je mening wordt gevraagd, bij de foute man gaat het om andere dingen (lijfsbehoud, gebroken hart, verpletterd zelfrespect). Beetje appels met peren vergelijken dit.
Ik zeg niks, ik ga er ook niet van uit dat iemand mijn mening wil weten als ze iets laten zien.
Geinig/grappig.
Met bij_zonder eens.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:milena1 schreef op 22 september 2014 @ 14:56:

Ik lieg niet, maar ik zal een ander ook nooit kwetsen. Je kunt toch gewoon blij voor iemand zijn zonder dat je het zelf mooi vindt of zou willen hebben? Met bv een reactie als "he wat fijn voor je" ?

Dat doe ik ook.

je hebt van die mensen die zeggen: ja ik ben zo eerlijk, en dan denken dat ze alles kunnen zeggen

Stampen al een olifant door een porseleinkast en kwetsen om de haverklap mensen maar heeeeee dat mag want ze zijn eerlijk
Dat hangt van de situatie af, maar als je ziet dat iemand anders heel erg blij met iets is vind ik het niet nodig om het dan te gaan afzeiken omdat het niet mijn smaak is.
quote:korenwolf schreef op maandag 22 september 2014 15:22 Keuken: "Wat handig!" (er is altijd wel iets handig. Als alles op het aanrecht staat, is het 'lekker binnen handbereik'. Als alles in de kast staat, is het 'lekker uit het zicht'. Enz.)

Baby's: "Valt heel erg mee, voor een baby!" (Dat zeg ik over alle baby's, en op een of andere manier kom ik daar altijd mee weg. Tot nu toe.)
quote:1960to4 schreef op maandag 22 september 2014 18:18 eigenlijk heel apart als je zo leest, dan geven een heleboel mensen geen eerlijke mening....maar waarschuwen jullie dan ook niet als er b.v. echt iets verkeerd kan gaan als je niet heel eerlijk ben... b.v. je vriendin wil met een man het feest verlaten maar jij weet dat hij zich al behoorlijk heeft vol laten lopen met alcohol. en zij ziet het niet (zeis ook niet helemaal helder meer), maar hij is zoooo leuk..

wat dan??? Dat gaat niet over mooi of lelijk, maar over een potentieel levensgevaarlijke situatie. Uiteraard vertel ik zowel de vlam als mijn vriendin dan dat ze een taxi moeten nemen en desnoods hou ik hen nog fysiek tegen als het moet. Maar ik zou niet direct zeggen dat ik die vlam van haar een enorme eikel vind omdat hij drinkt als hij nog moet rijden, want dat is aan haar om verder te beoordelen.
En idd, als ik een vriendin voor een flater kan behoeden, dan zal ik dat niet laten. Maar als zij mij trots haar nieuwe spuuglelijke keuken laat zien, zie ik geen enkele reden om mijn oprechte mening te geven. Dat voegt toch voor helemaal niemand iets toe dan?
Baby's, ik zeg altijd maar dat ze/hij prachtig is. Maar oh wat zijn ze lelijk soms

Ook over meubels en auto's. Twee dingen die me echt geen bal kunnen schelen.

Ik kan heel overtuigend liegen.

Waarom zou ik de vreugde van iemand anders verpesten ipv eerlijk te zijn?

Ik hoef niet elke dag naar die bank te kijken.

Soms hoef je niet eerlijk te zijn.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Met baby's zeg ik gewoon "ach wat een schatje"

Lelijke dingen kunnen schatjes zijn. Beetje net als shrek.
Hahaha sorry ik moet even keihard lachen.

Toen hier ons eerste kindje werd geboren riep iedereen maar, oh wat een mooie baby! Wat prachtig. Tot een vriendin van mij kwam en het ook zei. En ik hetbal zovaak had gehoord.

En het enige wat ik kon denken was... Wat een leugenaars!!! De eerste was zo niet mooi! Zulke dikke wangen, zo niet mooi!

En toen heb ik geroepen, van wat mooi?! Je kletst uit je nek! Hij is helaam niet mooi! Ik werd echt boos. Hebben geen ruzie erom gehad hoor maar wel later er heel erg om gelachen. Gelukkig is hij nu mooi opgedroogd.

Maar moraal van het verhaal, vertel niet iets wat niet waar is. Ook als net ouder geworden weet je heus wel wanneer je kindje wel of niet mooi is. En zeg iets anders over een baby dan " mooi ".
Ik denk dat een ander niet altijd zit te wachten op mijn persoonlijke mening. Dus als ik iets niet 'je van het' vind, maar die ander vind dat wel, gun ik de ander dat en hou ik mijn mond. Een lelijke baby heb ik nog nooit gezien, bloedmooie babies overigens ook niet. Ik ben blij als een kindje gezond en tevreden is, net als dat ik blij ben als de ouders dat ook zijn. Een 'mooie' baby zegt ook niets, want een baby verandert nog zo enorm. Bovendien, pfff..... waar gaat het over? Hetzelfde over kleding, meubels, huizen, auto's, vriendjes... Wat de een ge-wel-dig vindt, hoeft een ander niet ge-wel-dig te vinden. So what? Ik laat een ander er liever happy mee zijn. Vraagt iemand mijn mening, dat zal ik over materiele zaken best eerlijk zijn, als ik er niets mee heb. Over mensen/babietjes zal ik niet gauw iets zeggen over de buitenkant. Want ik ga meer voor de inhoud, zeg maar . Vind het ook fijn als mensen voor mijn inhoud gaan en niet alleen de buitenkant. Waar ik en anderen zeer content over zijn, maar heel eerlijk..... Hoe belangrijk en boeiend is dat?
Bij de meeste mensen zeg ik gewoon 'ja, staat inderdaad goed (hier)' ofzo als ik het zelf niet mooi vind. Als ik het wél mooi vind ben ik vaak wat enthousiaster.

Bij sommige vriendinnen kan ik gewoon aangeven dat ik bepaalde kleding bv niet zo mooi vind of dat het niet mijn smaak is, bij anderen zorg ik dat ik de vraag niet krijg of praat een beetje mee. Ik zie ook niet wat een ander eraan heeft om te weten dat ik die nieuwe eettafel heel lelijk vind bijvoorbeeld.
Natte tosti..
Oh en een pasgeboren baby vind ik hoe dan ook vreselijk schattig, dus dan kan ik verrukt gillen over elk gaapje, zuchtje of open oog.
Natte tosti..
Sweet lies, zoete leugens. We doen het allemaal. En volgens mij maar goed ook. Ik heb laatst wel een moeder van school eerlijk gezegd dat ik inderdaad wel kan zien dat ze haar zoontjes zelf knipt, voorzichtig verteld dat knippen gewoon hartstikke moeilijk. Ik vond dat ik dat eerlijk moest zeggen omdat het er echt armoedig uitzag . Niet zomaar natuurlijk, ik stond met haar te praten en ze vroeg hoe ik de kapsels van haar zoontjes vond. Ik vond het er echt niet uitzien en vond zelfs dat haar jongste voor gek liep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven