Zomertijd - Wintertijd

22-09-2014 20:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaat de wintertijd weer in, ik vind het maar helemaal niks.

In het donker opstaan en in het donker weer thuis komen

Nu is het zo dat de wintertijd eigenlijk de oorspronkelijke, juiste tijd is en heeft men de zomertijd ingevoerd zodat we zomers lang in het licht leven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd

Kunnen we die wintertijd nou niet gewoon helemaal afschaffen?

Ik stem voor, wie ook?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:MarianneDavids schreef op 22 september 2014 @ 21:21:

[...]

Dat vind ik niet zo erg, het is nu ook al donker als ik opsta, na volgende week even niet meer maar dan moet 's middags om een uur of vijf, als het van dat druilerige weer is, het licht al aan.Volgende week? Eind oktober pas hoor!
Ochtend moet licht, avond donker, heerlijk.
quote:lucky82 schreef op 22 september 2014 @ 21:23:

Elk jaar is er weer deze discussie. En elk jaar vind ik het prima zoals het is. Ik vind vooral het gejammer erover irritant.

Ik heb jou eens even geloept; jij bent echt een pretletter he?

Lucht dat nou op?
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 september 2014 @ 20:25:

Over een paar weken gaat de wintertijd weer in, ik vind het maar helemaal niks.

In het donker opstaan en in het donker weer thuis komen

Nu is het zo dat de wintertijd eigenlijk de oorspronkelijke, juiste tijd is en heeft men de zomertijd ingevoerd zodat we zomers lang in het licht leven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd

Kunnen we die wintertijd nou niet gewoon helemaal afschaffen?

Ik stem voor, wie ook?

Volgens mij lopen we zelfs een uur voor als je de wintertijd als norm aanhoudt.

De zomertijd is ooit ingesteld als energiebesparing. Heeft dat echt geholpen eigenlijk?
Je bent zelf een theepot
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 september 2014 @ 21:42:

[...]

Ik heb jou eens even geloept; jij bent echt een pretletter he?

Lucht dat nou op?Bedankt voor je interesse (loepen), nee hoor dit is gewoon mijn mening. Die mag ik hier zeggen toch? Ik hoef jou niet eens te loepen om er achter te komen dat je een zeikerd bent.
Wintertijd winter allemaal niets aan geef mij maar lente zomer lekker lang licht en warmte
Daarbij vat je het gelijk heel persoonlijk op. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat deze discussie elk jaar weer is. Niet persé hier, maar onder collega's vrienden, familie enz... en ik vind dat ondertussen gezeur worden idd.
quote:lucky82 schreef op 22 september 2014 @ 21:56:

Daarbij vat je het gelijk heel persoonlijk op. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat deze discussie elk jaar weer is. Niet persé hier, maar onder collega's vrienden, familie enz... en ik vind dat ondertussen gezeur worden idd.Tip van de dag ( en zet het in je agenda met een reminder): volgend jaar niet reageren op topics over dit onderwerp.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 22 september 2014 @ 22:14:

[...]

Tip van de dag ( en zet het in je agenda met een reminder): volgend jaar niet reageren op topics over dit onderwerp.
quote:SuzanneSuus schreef op 22 september 2014 @ 22:14:

[...]

Tip van de dag ( en zet het in je agenda met een reminder): volgend jaar niet reageren op topics over dit onderwerp.Ach ja... een openbaar forum hè.
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 21:06:

[...]

Kleine kinderen gaan nu wel in het licht naar school, veel veiliger! Met dit soort dingen geldt natuurlijk niet het persoonlijke belang, maar meer het totale plaatje!Kleine kinderen worden door hun ouders naar school gebracht anno nu. Verder is het hartje winter ook gewoon nog donker om 8 uur/half 9.
quote:Friezin71 schreef op 22 september 2014 @ 21:23:

Of flexibele werkuren? In de winter later beginnen en vroeger naar huis, in de zomer net andersom?Dan zou ik juist met donker willen werken en met licht weer terug thuis zodat ik nog 'n stukje kan gaan wandelen bij daglicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven