Waarom lukt het me niet?

26-08-2014 11:26 50 berichten
Hallo,

Waarom is het me vandaag weer niet gelukt om mooi tussen 6.00 en 6.30 op te staan? Terwijl ik weet dat ik me dan een heel stuk fitter en actiever voel geheel de dag.

Waarom heb ik terwijl het nu toch al bijna middag is nog bijna niets nuttigs gedaan? Ik heb genoeg dingen te doen maar ik verveel me kapot.

Waarom is mijn administratie nog steeds een rommeltje. Terwijl het echt noodzakelijk het op orde te maken want ik ben het overzicht kwijt. Niet weten voelt veilig denk ik, maar ik houd mezelf voor de gek natuurlijk.

Oja en ik moet ook nog wat in het huishouden doen. Nee, het is geen puinhoop, maar het kan echt beter. Maar ik ben gewoon te lui denk ik. Het lijkt zoveel werk en ik moet ook nog andere dingen doen. Die ik dus ook maar half doe. Ik schiet echt niet op.

Solliciteren, dat wil ik ook nog doen. En dat doe ik ook. Maar het meerendeel van de tijd zit ik wat achter de laptop naar het scherm te staren, niet wetende hoe, wat, waar te zoeken. Oja en hier op het forum rond te hangen natuurlijk.

En daarnaast krijg ik ook nog eetbuien en die helpen natuurlijk niet. Nouja op het moment voel ik me beter, even niet denken aan alles waar ik die dag weer niet aan ben toegekomen.

Duidelijk het moet anders. Maar toch lukt het me niet goed. Dat begint al zodra het me niet gelukt is om optijd op te staan. Dan geef ik het eigenlijk al meteen op. Waarom ik dat doe? Geen idee.

Wat ik wil met dit topic?

Herkenning, advies, tips, aansporing, hulp met alles een beetje op orde te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Die tomatentechniek ga ik ook eens proberen... Ik zit vlak tegen een studieblok aan waar ik erg tegenop zie, wie weet helpt dit.

Ik ben ook altijd maar moe. Wat mij helpt zijn kleine slaapjes. De wekker zetten op 10-15 min en dan wegzakken. Doordat ik de wekker zet, en weet dat ik niet mn hele avond verslaap, gaat dat wegzakken vrij makkelijk.

Even slapen en dan kan ik er weer tegenaan!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:ambra schreef op 26 augustus 2014 @ 19:48:

even naar buiten, de frisse lucht in? En daarna een bak koffie?

We zijn maar even een rondje gaan rijden met de auto.

Zoon wilde maar niet slapen, hij was er van overtuigd dat er een poes buiten was, ook al regent het al heel de dag. Niets kon hem overtuigen en rustig maken. Een rondje met de auto helpt dan meestal en ik vind autorijden erg leuk dus voor mij ook direct een fijn ontspan moment. Heeft wel een tijd geduurd, want zoon was nog steeds er van overtuigd dat er een poes buiten was, maar toen viel hij toch in slaap.

Ik denk dat ik nu maar even de rekeningen ga betalen en dan gezellig een wijntje ga drinken met mijn man.

En voor morgen de wekker zetten, zodat optijd opstaan een betere kans van slagen heeft.
quote:mamavanf schreef op 26 augustus 2014 @ 19:53:

Die tomatentechniek ga ik ook eens proberen... Ik zit vlak tegen een studieblok aan waar ik erg tegenop zie, wie weet helpt dit.

Ik ben ook altijd maar moe. Wat mij helpt zijn kleine slaapjes. De wekker zetten op 10-15 min en dan wegzakken. Doordat ik de wekker zet, en weet dat ik niet mn hele avond verslaap, gaat dat wegzakken vrij makkelijk.

Even slapen en dan kan ik er weer tegenaan!

Kleine slaapjes doen, dat is mij nog nooit gelukt. Soms denk ik, ik moet gewoon even een middagslaapje doen om mezelf op te laden, maar dat kan ik gewoon niet. Ik val niet in slaap en dan wordt ik alleen nog maar vermoeider.

Ben er zo jaloers op als mensen dat wel kunnen. Mijn man kan dat ook goed. Even een slaapje en dan weer genoeg energie hebben.
Aach TO, als ik je berichten zo lees lijk je echt ff niet te weten wat je met jezelf aan moet. Nog zoveel dingen in je hoofd op die to-dolist, moeilijk kunnen overzien, een jong kind, niet zo goed weten wat je wil.. Je zou graag willen lezen, maar lijkt jezelf uberhaupt geen kans daarop te gunnen ( want ach, dan maar even niet.. Toch?)

Hoe lang heb je deze fase al dat je niet echt je draai kan vinden? Had je bijvoorbeeld een aantal jaar terug wel leuke hobby's? En zou je een daarvan weer eens kunnen proberen?

In plaats van een lijstje met punten, kan je het wellicht ook nog eens anders proberen. Bijvoorbeeld door het per dag invullen van een agenda, in outlook ofzo. Alsof je een werkdag heb.

Dus om half 9 beginnen en dan gewoon een uur inplannen voor vacatures zoeken, vanaf half 10 2 uur lang administratie bijwerken, lunchpauze van 12 tot 1 met een blokje om, vanaf 1 uur weer aan het werk adhv je agenda en om 5 uur gauw de laatste dingen afmaken en lekker afsluiten! En zet er ook gerust een wasje draaien tussen, of even sporten/met kind spelen/desnoods naar de kapper oid.

Elke avond je agenda voor de volgende dag klaarmaken. Voor half 9 lekker douchen en ontbijten, muziekje op de achtergrond.. En vrijdagmiddag lekker weekeeend

Ik begrijp dat de praktijk met een kind anders zal zijn, maar zo is het misschien beter te overzien dan 1 grote ondefinieerbare brei van terechte en onterechte 'verplichtingen'.

Naar is het in ieder geval zeker hopelijk vind je gauw een bepaalde houvast.
Bedankt voor je reactie jen16.

Daar kan ik echt iets mee.

Ik heb het eigenlijk al heel erg lang dat ik niet echt iets van een hobby heb. Ik denk zeker 10 jaar lang, erg eigenlijk als ik dat zo bedenk.

Vroeger als tiener, las ik graag een boek. Als kind vond ik ballet super. Muziek maken vond ik ook altijd leuk. Weet even niet meer waarom ik daarmee gestopt ben. Ik speelde vroeger mee in de fanfare, bugel speelde ik.
He dat klinkt wel leuk! Wel jammer dat je die dingen niet meer doet, lijken wel verwaterd te zijn?

Ik hou zelf heel erg van dansen, en op mijn vrije dag zet ik soms gewoon lekker de muziek aan om te dansen gordijnen dicht uiteraard, maar dat kan me dan zo onverwacht een positieve boost geven. Probeer het! Waarschijnlijk vind kind dat ook wel heel leuk trouwens hoe gekker hoe beter.
Ja, verwaterd is denk ik wel de beste verwoording.

Haha, ja kind is gek op dansen. Muziek maken ook. Maar als ik blokfluit ga spelen wordt hij boos. Terwijl ik toch best tevreden ben over mijn kunnen, haha.
...
Haha, leuk TO, wel jammer dat je fluitsessies niet echt grwaardeerd worden

Wat NIK schrijft doe ik ook, maar dan alleen de woonkamer. Die is dus altijd aan kant, maar de rest stopt vaak toch een beetje bij wegzetten/wegleggen.

En soms maak je klusjes in je hoofd ook gewoon onredelijk groot. Zo stel ik soms het opruimen van een bureau weken uit, terwijl het vervolgens in 10 min. Klaar is. Met administratieve dingen kan dat ook zo zijn (moet je weer ergens inloggen, ww weet ik ff niet dus komt nog wel.. Je kent het wel). Raar dat het in je hoofd dan soms zo een drempel kan worden.
Hoe gaat je man hier trouwens mee om winterfairy? Steunt hij je, begrijpt hij waar de schoen wringt, heb je het er uberhaupt over met hem?
quote:jen16 schreef op 26 augustus 2014 @ 23:52:

Hoe gaat je man hier trouwens mee om winterfairy? Steunt hij je, begrijpt hij waar de schoen wringt, heb je het er uberhaupt over met hem?

Hij heeft eigenlijk een beetje het zelfde probleem.

Zit momenteel ook thuis, weet even niet wat hij wilt.

Wilt zo graag huisvader kunnen zijn, maar financieel is dat gewoon een illusie en waarschijnlijk zal hij dan toch iets missen.
Hm dat maakt het ook nog wel lastig, hoewel het wel kans biedt om nu samen ervoor te zitten en samen een soort nieuwe weg in te kunnen slaan misschien

En hoe zit het met wat praktische hulp van buitenaf? Geen vriendin die een dagje wil komen helpen met een grote schoonmaak, familielid dat op de kleine kan passen zodat jullie met zn 2en weer eens een ander soort activiteit kunnen doen, of een kennis die even een paar uurtjes wil zitten voor de administratie?

Vele handen maken licht werk.. En volgens mij kunnen jullie best een handje gebruiken!
Ja, we hebben wel mensen die een dagje wat leuks met onze zoon gaan doen. En in die tijd kunnen wij inderdaad even wat dingen aanpakken.

Dat doen we eigenlijk te weinig. Maar is ook lastig, we vinden het gewoon zo super leuk en gezellig met onze zoon.

Met opruimen, schoonmaken hebben we niet echt hulp.

Zodra we financieel de ruimte hebben gaan we een schoonmaker inhuren denk ik.
Waarom zou je in 's hemelsnaam om 6 uur opstaan terwijl je nergens heen moet? Aan een goede nacht slaap heb je veel meer.

De landerigheid herken ik wel. Ik was afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden helemaal alleen thuis (kinderen bij vader, vriend op vakantie). Een uitgelezen kans voor een grote schoonmaak. Uiteindelijk ben ik zondagmiddag om 14.00 uur de badkamer gaan doen, na een heel weekend verlummeld te hebben. Stoffen en zuigen denk ik steeds 'oh, dat doe ik morgen wel na het werk'.

Morgen dan, als ik op tijd thuis ben
@betjebig

Tja ik snap je reactie.

Maar ik was juist altijd een ochtendmens. Ja je zou het niet zeggen, kijkende naar het tijdstip van nu.

Als ik te veel slaap wordt ik gewoon moe. Uitslapen is gewoon funest voor mij.

Soms is het gewoon ook moeilijk opstaan omdat dan zoon in ons bed is komen liggen en dan net voordat ik eignelijk wil opstaan fijn tegen mij aan komt kruipen. Hij omhelst me dan helemaal.
Bah, niet leuk meer voel me echt depressief.

Man heeft hetzelfde dus dat helpt niet mee.

Heb bij de huisarts al een verwijzing geregeld naar een psycholoog, hopelijk krijg ik snel bericht voor een intake.
Goede stap.

Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn. Wat doet het ertoe als je de afwas een dag laat staan? Er komt niet meteen schimmel op ofzo.

Had je wat aan mijn post op de eerste pagina? Ik ben zelf een aantal keren depressief geweest en voor mij werkte het vaak beter om maar 3 klussen per dag te doen (toen ik geen werk had). Afstrepen en daarna tijd besteden aan ontspannen.
quote:winterfairy85 schreef op 27 augustus 2014 @ 00:19:

Soms is het gewoon ook moeilijk opstaan omdat dan zoon in ons bed is komen liggen en dan net voordat ik eignelijk wil opstaan fijn tegen mij aan komt kruipen. Hij omhelst me dan helemaal.Kun je daar ook van genieten? Lijkt me heerlijk, zo'n knuffelventje.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 augustus 2014 @ 21:17:

[...]

Kun je daar ook van genieten? Lijkt me heerlijk, zo'n knuffelventje. Ja daar kan ik zeker van genieten.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 augustus 2014 @ 21:12:

Goede stap.

Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn. Wat doet het ertoe als je de afwas een dag laat staan? Er komt niet meteen schimmel op ofzo.

Had je wat aan mijn post op de eerste pagina? Ik ben zelf een aantal keren depressief geweest en voor mij werkte het vaak beter om maar 3 klussen per dag te doen (toen ik geen werk had). Afstrepen en daarna tijd besteden aan ontspannen.Ja daar heb ik zeker iets aan.
Goed zo TO, hopelijk krijg je gauw bericht over een intake inderdaad! Spannend.. Heb je al eerder hulp gehad?

En een schoonmaker: top-idee!

Hoe is deze week verder gegaan? Nog wat leuks op de planning dit weekend?
Vandaag eerste even ruzie met man maar daarna ging het eigenlijk heel goed.

Ik heb de woonkamer en keuken helemaal lekker kunnen schoonmaken. Zoontje heeft gewoon een beetje meegeholpen, hij heeft zijn krijtjes allemaal schoongemaakt, haha.

En mijn man heeft in de tuin gewerkt, moest ook echt gebeuren. En zo liepen we elkaar niet in de weg.

Rest van de week is wisselend gegaan.
Zo, dat klinkt al goed Je hebt dan toch nog wel veel voor elkaar gekregen vind ik! En het is sowieso altijd fijn als je huis en tuin lekker schoon en opgeruimd is, dat ruimt ook al een beetje op in je hoofd meestal.

En schattig dat je zoontje op zijn manier ook heeft geholpen

Voel je je hierna ook echt voldaan/tevreden?
Het gaat nog steeds met ups en downs hier.

Wel bericht over de intake bij een psycholoog. Kon eigenlijk pas over een maand of 2-3. Maar er kon na even overlegd te hebben toch volgende week al een gaatje gevonden worden.

Daarnaast heb ik vanaf volgende week een klein partime baantje voor een uur of 6 in de week. Ook weer een positief iets.
TO, ik zie dat je nick er niet meer is, maar wie weet kijk je nog af en toe hier.

Ik ben heel benieuwd hoe je baan je bevalt (niks 'baantje' hoor gewoon een 'baan', voor 6 uur in de week). Ik hoop zo dat je het er een beetje naar je zin hebt en dat het goed gaat. In ieder geval al top natuurlijk dat je dit heb gevonden.

En is die eerste afspraak bij de psycholoog nog door gegaan vorige week? Of moet je echt nog 2/3 maanden wachten tot de eerste echte intake?

Ik hoop dat ik nog wat van je teruglees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven