Welke maat handdoeken?

27-09-2014 17:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke maat handdoeken hebben jullie of is fijn?

Ik ben op zoek naar nieuwe, maar dan kan ik kiezen tussen de maat 50x100 cm of 70x140 cm (die laatste noemen ze dan badlakens).

We hebben nu de kleine maat. Is prima. Maar misschien zijn van die grote ook wel fijn? Alleen die zijn dan meteen ook dubbel zo duur.

Graag advies .

Welke maat handdoeken?

Totaal aantal stemmen: 21

50x100 cm (19%)
70x140 cm (81%)
De Hema heeft 60 x 110.

Vind ik een ideale maat

ze zijn nu in de aanbieding zie ik op de site, vier euro per stuk

Ik vind 50 x 100 net wat te klein en 70 x 140 meteen zo groot
De badlakens. Die kan je om je heen slaan als je uit de douche/bad stapt. Die kleine handdoekjes vindt ik altijd zo behelpen.

De kleine handdoekjes hangen wel bij de wastafel voor na het handen wassen.
Ik heb altijd 70x140 voor afdrogen lichaam, kun je hem daarna even lekker omslaan. En 60x100 voor mijn haren, wikkel ik eromheen.
Ab imo pectore
70 x 140 heet meestal douchelaken en vind ik persoonlijk het fijnst.

50 x 100 gebruiken de kinderen hier, zijn inmiddels pubers, maar zo lang ze niet klagen scheelt dat behoorlijk in de was!
De kleine. Voor 2 minuten afdrogen heb ik geen zin in zoveel was.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Wij hebben grote, wil iets wat ik om me heen kan slaan en voor de kinderen vind ik ze ook fijner.
Wij hebben de grote afmeting, 70 x 140 voor het douchen zelf en de kleinere maat 50x 100 voor mijn haar en er hangen wat handdoeken van die maat aan haakjes in de badkamer.

Ik vind de kleinere afmeting te klein. Ik wil graag iets wat ik om mijn lichaam kan wikkelen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten hoor. Bij de Primark heb je al heel goede badlakens voor 4 zoveel en bij Ikea zelfs voor 3 euro en dat zijn gewoon goede badlakens.

Ik moet er niet aan denken, zo'n klein lorretje voor die grote kont.
Ik heb ze allebei. De grote vind ik alleen fijn als ik mijn haren ook was. De kleine vind ik fijner als ik me douche zonder haren wassen.
Een kleine handdoek voelt als behelpen, dus ik heb alleen grote handdoeken in de badkamer hangen.
Ik heb beide maten: de kleine voor de kinderen, de grote voor ons. Op zich is zo'n kleine ook prima te doen, maar past niet om m'n haar.
De grote maat heb ik voor na het douchen, de kleine hangt naast de wasbak voor als ik me gewoon was, of alleen mijn handen was etc.
quote:Cateautje schreef op 27 september 2014 @ 17:50:

Voor de prijs hoef je het niet te laten hoor. Bij de Primark heb je al heel goede badlakens voor 4 zoveel en bij Ikea zelfs voor 3 euro en dat zijn gewoon goede badlakens.

Ik moet er niet aan denken, zo'n klein lorretje voor die grote kont.
Haha.

Bedankt voor de reacties!

Ik had inderdaad zelf nu ook Hema handdoeken, dan zullen die toch ook wel 60x110 zijn ja. Ik heb ze niet gemeten. Dacht dat het standaard maten waren.

Inmiddels dus toch maar de grote besteld . Maar geen primark badlakens, ik had cawo handdoeken op het oog, die zijn het dus ook geworden.
Ik heb maar één maat en ze blijven altijd goed.
Badlakens, maar eeee ik ben dan ook 1.83
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De grootste. Dat droogt veel fijner af. Bij de wastafel heb ik 'n kleintje hangen, voor handen/gezicht is 50-100 groot zat, maar om te douchen heb ik liever 'n normale maat.
Ik heb ook de 'kleine' van de Hema. Die grote lappen vind ik niet zo handig.
De grootste! Zo'n kleine handdoek vind ik echt helemaal niks. Wil de handdoek omslaan voordat ik uit de douche stap, anders heb ik het koud
quote:emmylou schreef op 27 september 2014 @ 17:34:

Ik heb altijd 70x140 voor afdrogen lichaam, kun je hem daarna even lekker omslaan. En 60x100 voor mijn haren, wikkel ik eromheen.

Hier idem.

De grote voor mijn lichaam en de kleine voor het drogen van mijn haar (lang, dik haar tot halverwege mijn rug).
quote:Cateautje schreef op 27 september 2014 @ 17:50:

Ik moet er niet aan denken, zo'n klein lorretje voor die grote kont. jij omschrijft het zo lekker. Ik geef ook de voorkeur aan een badlaken, die wasmachine draait wel hoor...
quote:ikdus2010 schreef op 28 september 2014 @ 09:01:

[...]

Hier idem.

De grote voor mijn lichaam en de kleine voor het drogen van mijn haar (lang, dik haar tot halverwege mijn rug).Hier ook lang haar. Blokker heeft regelmatig van die handdoekjes/wraps voor je haar. Kosten geen drol en ik vind ze ideaalll
60*110.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Hier de kleine. Ik vind grote handdoeken verschrikkelijk. Sta je je af te drogen, vooral je onderlichaam, en dan valt het grootste deel van de handdoek op de grond...

En ik droog me direct na het douchen af. Heb wel eens geprobeerd om zo'n laken om me heen te slaan en dan wat later afdrogen, maar dan krijg ik het koud.

Mijn vriend gebruikt wel de grote handdoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven