Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 22 september 2014 om 20:13
@liv36 en @Frizz, ik heb 379 euro betaald voor een 'rietje sperma'. Je kunt vrijblijvend eens kijken op europeanspermbank.com. Daar staat dat je 300 euro verzendkosten moet betalen, maar via MCK is dat 50 euro.
Omdat ik niet had kunnen bedenken dat ik in 1x zwanger zou zijn heb ik 3 rietjes besteld en dus 1187 euro betaald. Het is mij het meer dan waard geweest
@NYC, of de regels zijn aangepast weet ik niet, ik weet niet hoe het toen was. Nu kan het in ieder geval wel. Een belletje is zo gepleegd
Omdat ik niet had kunnen bedenken dat ik in 1x zwanger zou zijn heb ik 3 rietjes besteld en dus 1187 euro betaald. Het is mij het meer dan waard geweest
@NYC, of de regels zijn aangepast weet ik niet, ik weet niet hoe het toen was. Nu kan het in ieder geval wel. Een belletje is zo gepleegd
maandag 22 september 2014 om 20:14
quote:char-ade schreef op 22 september 2014 @ 20:06:
[...]
Ik heb begin juni een intakegesprek gehad en eind juni had ik de afspraak met de psychologe. Begin juli had ik nog een afspraak met de psychologe over de donorkeuze en dezelfde dag nog werd het donorformulier ingevuld. Vorige week kreeg ik bericht dat er een match is gevonden. Ik weet niet of er langere wachttijd is als je mee doet met de wederkerigheid (ik ben vrijgesteld hiervan).
Oh dat is snel...wat is er dan anders dan bijvoorbeeld bij Rijnstate?
Je bent ook alleenstaand? Je hebt geen eigen donor?
Je hebt geen eicellen gedoneerd?
Hoe kan het dan zo snel gaan daar?
Zijn de kosten van de behandeling veel hoger?
Betaal je heel veel voor het donorzaad?
Ik ben ook benieuwd welke verzekeraar dit dan vergoedt?
Veel vragen, maar ik denk dat veel van de mensen op dit forum heel benieuwd zijn hoe je dit zo snel voor elkaar hebt gekregen...
Waarschijnlijk val je nog onder de oude regeling van Geertgen...nu moet je echt een verzekeraar hebben die met ze samenwerkt, anders moet je zelf echt veel betalen....
Ben benieuwd naar je reactie! Bedankt alvast!
[...]
Ik heb begin juni een intakegesprek gehad en eind juni had ik de afspraak met de psychologe. Begin juli had ik nog een afspraak met de psychologe over de donorkeuze en dezelfde dag nog werd het donorformulier ingevuld. Vorige week kreeg ik bericht dat er een match is gevonden. Ik weet niet of er langere wachttijd is als je mee doet met de wederkerigheid (ik ben vrijgesteld hiervan).
Veel vragen, maar ik denk dat veel van de mensen op dit forum heel benieuwd zijn hoe je dit zo snel voor elkaar hebt gekregen...
Waarschijnlijk val je nog onder de oude regeling van Geertgen...nu moet je echt een verzekeraar hebben die met ze samenwerkt, anders moet je zelf echt veel betalen....
maandag 22 september 2014 om 20:29
ik was idd zelfde kwijt als tien2303. zit ook bij mck.
@honeybaby ik vind het ook lastig mbt werk. had m'n eerste iui een rommelige cyclus, dus veel extra afspraken onder werktijd. kon gelukkig de ene keer thuis beginnen met werk en na afspraak na kantoor en andere keer gewoon gezegd dat ik naar de dokter moest. 2e iui mazzel, toen viel het in een weekend. mijn leidingevende weet het wel, zodat ik makkelijker belangrijke afspraken kan verzetten en de rest gaat het nig even niets aan.
@honeybaby ik vind het ook lastig mbt werk. had m'n eerste iui een rommelige cyclus, dus veel extra afspraken onder werktijd. kon gelukkig de ene keer thuis beginnen met werk en na afspraak na kantoor en andere keer gewoon gezegd dat ik naar de dokter moest. 2e iui mazzel, toen viel het in een weekend. mijn leidingevende weet het wel, zodat ik makkelijker belangrijke afspraken kan verzetten en de rest gaat het nig even niets aan.
maandag 22 september 2014 om 20:34
quote:liv36 schreef op 22 september 2014 @ 20:14:
[...]
Ik val inderdaad net nog onder de oude regeling, ik betaal alleen de donor en verder worden alle kosten vergoed (zover ik tot nu toe weet).
Door mijn genetische afwijking kom ik niet in aanmerking voor het afstaan van eicellen maar dit heeft geen invloed op het krijgen van een kindje. Al is er natuurlijk 50% kans dat mijn kind dezelfde genetische afwijking krijgt maar dat risico neem ik graag.
Verder betaal ik 600 euro voor de donor (dit is 200 euro voor de toegang tot het donorcentrum en 400 euro voor de donor zelf, geen idee waarom ze dit zo specificeren), deze kosten moet ik zelf betalen.. Ik ben verzekerd bij CZ en heb een aanvullende jongeren verzekering. Maar ik weet niet hoe het zit als je nu in behandeling gaat bij hun, het is ook allemaal nieuw voor mij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en alle vragen zijn welkom
[...]
Ik val inderdaad net nog onder de oude regeling, ik betaal alleen de donor en verder worden alle kosten vergoed (zover ik tot nu toe weet).
Door mijn genetische afwijking kom ik niet in aanmerking voor het afstaan van eicellen maar dit heeft geen invloed op het krijgen van een kindje. Al is er natuurlijk 50% kans dat mijn kind dezelfde genetische afwijking krijgt maar dat risico neem ik graag.
Verder betaal ik 600 euro voor de donor (dit is 200 euro voor de toegang tot het donorcentrum en 400 euro voor de donor zelf, geen idee waarom ze dit zo specificeren), deze kosten moet ik zelf betalen.. Ik ben verzekerd bij CZ en heb een aanvullende jongeren verzekering. Maar ik weet niet hoe het zit als je nu in behandeling gaat bij hun, het is ook allemaal nieuw voor mij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en alle vragen zijn welkom
maandag 22 september 2014 om 20:42
@tien2303 en @kipje78 betalen jullie dan 379 euro per keer? En hebben jullie dan een specifieke donor?
@liv36 Ik heb totaal niks te zeggen over mijn donor, ik weet dus niets over de persoon waar ik een kindje van ga hopen te krijgen. Het enige dat ik weet is dat ze de donor op mijn uiterlijke kenmerken matchen om zo mijn kindje het meest op mij te laten lijken. (denk hierbij aan kleur ogen, haar, huid). En dat mijn kind op zijn/haar 16e levensjaar de gegevens mag opvragen van de donor.
@liv36 Ik heb totaal niks te zeggen over mijn donor, ik weet dus niets over de persoon waar ik een kindje van ga hopen te krijgen. Het enige dat ik weet is dat ze de donor op mijn uiterlijke kenmerken matchen om zo mijn kindje het meest op mij te laten lijken. (denk hierbij aan kleur ogen, haar, huid). En dat mijn kind op zijn/haar 16e levensjaar de gegevens mag opvragen van de donor.

maandag 22 september 2014 om 22:52
quote:tien2303 schreef op 22 september 2014 @ 20:13:
@NYC, of de regels zijn aangepast weet ik niet, ik weet niet hoe het toen was. Nu kan het in ieder geval wel. Een belletje is zo gepleegd Niet meer nodig Inmiddels moeder van een blakende zoon van 11 maanden. Maar vroeg 't me af omdat ik destijds wel gemaild had met MCK.
@NYC, of de regels zijn aangepast weet ik niet, ik weet niet hoe het toen was. Nu kan het in ieder geval wel. Een belletje is zo gepleegd Niet meer nodig Inmiddels moeder van een blakende zoon van 11 maanden. Maar vroeg 't me af omdat ik destijds wel gemaild had met MCK.
dinsdag 23 september 2014 om 11:32
quote:kipje78 schreef op 22 september 2014 @ 20:29:
@honeybaby ik vind het ook lastig mbt werk. had m'n eerste iui een rommelige cyclus, dus veel extra afspraken onder werktijd. kon gelukkig de ene keer thuis beginnen met werk en na afspraak na kantoor en andere keer gewoon gezegd dat ik naar de dokter moest. 2e iui mazzel, toen viel het in een weekend. mijn leidingevende weet het wel, zodat ik makkelijker belangrijke afspraken kan verzetten en de rest gaat het nig even niets aan.Ik heb helaas niet de mogelijkheid tot thuiswerken en ik hoop ook echt dat ik het zolang mogelijk stil kan houden. De tijd zal het leren... Ik vertel het alleen als ik echt niet meer anders kan. En inderdaad, ze hebben er gewoon niets mee te maken. Moeilijk!!
@honeybaby ik vind het ook lastig mbt werk. had m'n eerste iui een rommelige cyclus, dus veel extra afspraken onder werktijd. kon gelukkig de ene keer thuis beginnen met werk en na afspraak na kantoor en andere keer gewoon gezegd dat ik naar de dokter moest. 2e iui mazzel, toen viel het in een weekend. mijn leidingevende weet het wel, zodat ik makkelijker belangrijke afspraken kan verzetten en de rest gaat het nig even niets aan.Ik heb helaas niet de mogelijkheid tot thuiswerken en ik hoop ook echt dat ik het zolang mogelijk stil kan houden. De tijd zal het leren... Ik vertel het alleen als ik echt niet meer anders kan. En inderdaad, ze hebben er gewoon niets mee te maken. Moeilijk!!
vrijdag 26 september 2014 om 09:13
Ik ben bij de voorlichting van het AMC geweest. Best een ervaring.
Het AMC doet momenteel een studie waarbij wordt onderzocht bij welke methode zwangerschap het grootst is: plaatsen van een cupje op de baarmoedermond of IUI zonder hormoonstimulatie. Als je wil meedoen aan dit onderzoek bepaalt de computer welke van de twee het voor je wordt. IUI is wel dubbel zo duur: 200 tegen 100 euro per rietje.
Ik had bij het AMC wel een heel ander gevoel dan bij het UMC. Het AMC volgt naar mijn idee een heel duidelijke lijn ('wij vinden dit het beste dus zo doen we het') terwijl bij het UMC meer vraaggericht wordt gewerkt. En dan doel ik met name op het proces van een passende donor vinden. AMC zegt: 'Onze laboranten zoeken een passende donor volgens ons systeem' (en dat is: bij een alleenstaande vrouw met de uiterlijke kenmerken van de moeder, bij stellen met uiterlijke kenmerken van de vader of één van de moeders) terwijl UMC een donorboek heeft waar je zelf in mag kijken en een keuze uit mag maken. En als ik als kleine blonde blauwogige vrouw een lange donkere kerel wil kiezen als donor dan mag het.
Aan beide manieren zitten natuurlijk voor en nadelen. Maar bij het AMC ben ik ineens al bijna aan de beurt (als ik wil).
Het AMC doet momenteel een studie waarbij wordt onderzocht bij welke methode zwangerschap het grootst is: plaatsen van een cupje op de baarmoedermond of IUI zonder hormoonstimulatie. Als je wil meedoen aan dit onderzoek bepaalt de computer welke van de twee het voor je wordt. IUI is wel dubbel zo duur: 200 tegen 100 euro per rietje.
Ik had bij het AMC wel een heel ander gevoel dan bij het UMC. Het AMC volgt naar mijn idee een heel duidelijke lijn ('wij vinden dit het beste dus zo doen we het') terwijl bij het UMC meer vraaggericht wordt gewerkt. En dan doel ik met name op het proces van een passende donor vinden. AMC zegt: 'Onze laboranten zoeken een passende donor volgens ons systeem' (en dat is: bij een alleenstaande vrouw met de uiterlijke kenmerken van de moeder, bij stellen met uiterlijke kenmerken van de vader of één van de moeders) terwijl UMC een donorboek heeft waar je zelf in mag kijken en een keuze uit mag maken. En als ik als kleine blonde blauwogige vrouw een lange donkere kerel wil kiezen als donor dan mag het.
Aan beide manieren zitten natuurlijk voor en nadelen. Maar bij het AMC ben ik ineens al bijna aan de beurt (als ik wil).
•
vrijdag 26 september 2014 om 13:00
Naast de wachtlijst bij Rijnstate ook besloten om naar de bijeenskomst van 4 november in Leiderdorp te gaan van MCK. 29 september zat helaas al vol.
Ik ben nog wel benieuwd naar mensen die ook via ESB rietjes besteld hebben. De mevrouw van MCK zei dat je dit in een bulkzending kan laten verzenden, dat is goedkoper dan dat ze alleen jouw rietjes verzenden. Dat zal die 50 euro dan zijn waar jij het over had tien2303?
Een IUI rietjes kost 379 euro, maar wat komt daar nou precies nog bij? Sommigen zeggen dat er nog BTW bijkomt? is dat zo?
En als het dan ineens lukt, zoals bij tien2303, kan je dan de overige rietjes laten bewaren voor bijvoorbeeld een 2e kind ?
Ik ga ook Rijnstate vragen of dit ook via hen kan...zou wel iets makkelijker zijn qua afstand...
@honeybaby...ik ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen als je dat moet combineren met werken, de behandeling enzo.
Ik ben er heel open over, dus bij mij weet eigenlijk iedereen het op mijn afdeling. Ik wil dat het iets normaals is, want zo zie ik dat zelf namelijk ook...en dat helpt wel. Maar soms ook wel spijt dat ik dat zo aangepakt hebt, want nu zal natuurlijk iedereen steeds willen weten hoe het ervoor staat...dus straks maar een mooie smoes bedenken als ik echt kan beginnen...komt vast goed.
Ik kan gelukkig thuiswerken soms en kan dus best wel wat regelen als het nodig is...
Maar nu ik zelf heel open ben geweest, zie ik wel dat het ook heel handig kan zijn om het juist niet te vertellen....
Ik ben nog wel benieuwd naar mensen die ook via ESB rietjes besteld hebben. De mevrouw van MCK zei dat je dit in een bulkzending kan laten verzenden, dat is goedkoper dan dat ze alleen jouw rietjes verzenden. Dat zal die 50 euro dan zijn waar jij het over had tien2303?
Een IUI rietjes kost 379 euro, maar wat komt daar nou precies nog bij? Sommigen zeggen dat er nog BTW bijkomt? is dat zo?
En als het dan ineens lukt, zoals bij tien2303, kan je dan de overige rietjes laten bewaren voor bijvoorbeeld een 2e kind ?
Ik ga ook Rijnstate vragen of dit ook via hen kan...zou wel iets makkelijker zijn qua afstand...
@honeybaby...ik ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen als je dat moet combineren met werken, de behandeling enzo.
Ik ben er heel open over, dus bij mij weet eigenlijk iedereen het op mijn afdeling. Ik wil dat het iets normaals is, want zo zie ik dat zelf namelijk ook...en dat helpt wel. Maar soms ook wel spijt dat ik dat zo aangepakt hebt, want nu zal natuurlijk iedereen steeds willen weten hoe het ervoor staat...dus straks maar een mooie smoes bedenken als ik echt kan beginnen...komt vast goed.
Ik kan gelukkig thuiswerken soms en kan dus best wel wat regelen als het nodig is...
Maar nu ik zelf heel open ben geweest, zie ik wel dat het ook heel handig kan zijn om het juist niet te vertellen....

vrijdag 26 september 2014 om 13:13
Gavia (of iemand anders met toegang tot de openingspost), zouden een van jullie mij uit de lijst hierboven kunnen halen?
Inmiddels dus geen uppie meer. Wel vol in het proces van zwanger willen worden wat niet vanzelfsprekend lijkt te gaan gezien mijn vervroegde overgang en verminderde vruchtbaarheid van vriend...
Succes allemaal dames
Inmiddels dus geen uppie meer. Wel vol in het proces van zwanger willen worden wat niet vanzelfsprekend lijkt te gaan gezien mijn vervroegde overgang en verminderde vruchtbaarheid van vriend...
Succes allemaal dames

vrijdag 26 september 2014 om 21:49
Hi dames, afgelopen maanden weer met jullie meegelezen en heb mij deze week aangemeld bij het UMC en AMC
Fizz ik zie dat jij dat ook hebt gedaan en onlangs de info hebt gehad bij het AMC. Dat van het kiezen van een donor spreekt mij ook wel veel meer aan. Ik heb over 4 weken een afspraak bij het UMC. Hoe lang moest jij wachten tot je naar de voorlichting in het AMC kon? Heb jij trouwens al zicht op de kosten van het UMC?
Ben benieuwd! Mijn huisarts reageerde zo lief! Ik vind het super sterk van je dat je hiervoor gaat en gun je het heel erg!! Nou zulke artsen wil je toch hebben!
Fizz ik zie dat jij dat ook hebt gedaan en onlangs de info hebt gehad bij het AMC. Dat van het kiezen van een donor spreekt mij ook wel veel meer aan. Ik heb over 4 weken een afspraak bij het UMC. Hoe lang moest jij wachten tot je naar de voorlichting in het AMC kon? Heb jij trouwens al zicht op de kosten van het UMC?
Ben benieuwd! Mijn huisarts reageerde zo lief! Ik vind het super sterk van je dat je hiervoor gaat en gun je het heel erg!! Nou zulke artsen wil je toch hebben!
vrijdag 26 september 2014 om 22:08
spannend frizz! ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen!
zojo wat fijn dat het zo goed gaat! maar balen dat je nog moet wachten in jou situatie!
liv ik zit bij mck en heb bij esb besteld. hoefde geen btw te betalen (heb er nog specifiek naar gevraagd bij esb toen er geen btw op de factuur stond). en je betaald gelijk na ontvangst van je rietjes bij het mck voor opslag voor een jaar. uit m'n hoofd iets van 200 euro ongeacht hoeveel rietjes. dus als je over hebt, of een 2e vd zelfde donor wil in de toekomst kan dat
zojo wat fijn dat het zo goed gaat! maar balen dat je nog moet wachten in jou situatie!
liv ik zit bij mck en heb bij esb besteld. hoefde geen btw te betalen (heb er nog specifiek naar gevraagd bij esb toen er geen btw op de factuur stond). en je betaald gelijk na ontvangst van je rietjes bij het mck voor opslag voor een jaar. uit m'n hoofd iets van 200 euro ongeacht hoeveel rietjes. dus als je over hebt, of een 2e vd zelfde donor wil in de toekomst kan dat
vrijdag 26 september 2014 om 23:19
Liv. Ik ben ook open op mijn werk en ben er nog steeds happy mee, ik heb aangegeven dat als ik nieuws he ik ze dat laat weten en ik kan dus vertellen over de stand van zaken als ik dat wil. Zeker na mijn miskraam heb ik er veel profijt en begrip om gehad wat fijn was. Ook kan ik altijd weg ook al is het lastig in de planning collegas hebben veel begrip. Ben dus blij met mijn keuze.
zaterdag 27 september 2014 om 15:44
Zojo, succes, ik duim mee!
Vertellen op het werk... Twee directe collega's zijn op de hoogte, ben er nog niet over uit of ik hun ook inlicht wanneer ik 'echt los' mag.
Merk toch steeds weer dat ik wel erg blij ben met die 'lange' wachtlijst. Ondanks dat ik voor 100% achter de stap stond om mij in te schrijven, merk ik dat ik deze aanlooptijd/wachttijd ook nodig heb om alles goed en gedegen een plekje te kunnen geven. Tuurlijk had het voor mij ook sneller gemogen, maar ben blij dat ik nu de tijd heb om mijn 'twijfels' een plekje te geven.
Honeybaby, hoe ging je gesprek in Rijnstate? Erg benieuwd hoe jij het hebt ervaren.
Vertellen op het werk... Twee directe collega's zijn op de hoogte, ben er nog niet over uit of ik hun ook inlicht wanneer ik 'echt los' mag.
Merk toch steeds weer dat ik wel erg blij ben met die 'lange' wachtlijst. Ondanks dat ik voor 100% achter de stap stond om mij in te schrijven, merk ik dat ik deze aanlooptijd/wachttijd ook nodig heb om alles goed en gedegen een plekje te kunnen geven. Tuurlijk had het voor mij ook sneller gemogen, maar ben blij dat ik nu de tijd heb om mijn 'twijfels' een plekje te geven.
Honeybaby, hoe ging je gesprek in Rijnstate? Erg benieuwd hoe jij het hebt ervaren.
zaterdag 27 september 2014 om 19:33
zaterdag 27 september 2014 om 19:35
zaterdag 27 september 2014 om 20:55
Ik heb even gekeken naar de grote verschillen tussen het AMC en het UMC:
AMC:
- er wordt geïnsemineerd middels een cupje op de baarmoedermond;
- zij zoeken een donor die zij passend vinden in jouw situatie;
- je gaat eerst op de wachtlijst alvorens je een intake krijgt;
- je betaalt 100 euro per inseminatie;
- je kan eventueel meedoen aan een studie en dan worden 'gekozen' voor IUI a 200 euro per inseminatie
- wachtlijst lijkt korter (voor mij 9 maanden tot aan intake);
(ik weet niet of er 1 of 2x p/cyclus wordt geïnsemineerd).
UMC:
- er wordt geïnsemineerd middels een slangetje in de baarmoeder;
- je mag zelf bladeren in het donorboek en daar je donor uit kiezen;
- je gaat pas op de wachtlijst na de intakeprocedure;
- je betaalt 160 euro per inseminatie;
- na 4x te worden geïnsemineerd met 'normaal' zaad volgt 8x IUI;
- wachtlijst lijkt langer (momenteel 14 maanden)
- je wordt 1x p/cyclus geïnsemineerd.
Ik weet nog niet echt welke punten ik nou erg belangrijk en doorslaggevend vind. Ik vond ze bij het UMC wel erg vriendelijk en meedenkend en bij het AMC erg zakelijk (en heb zelf minder goede ervaring met een andere afdeling van het AMC).
Wil ik wel of niet zelf meer inspraak bij het uitzoeken van de donor?
Welke methode biedt de meeste kans op een zwangerschap?
Laat ik de wachttijd juist wel of niet meetellen?
Overigens begreep ik op de voorlichtingsavond van het AMC dat ze zelden iemand behandeling weigeren. Ze noemden als contraindicaties alleen ernstige psychiatrische aandoeningen en bijvoorbeeld wanneer één van je andere kinderen uit huis is geplaatst.
AMC:
- er wordt geïnsemineerd middels een cupje op de baarmoedermond;
- zij zoeken een donor die zij passend vinden in jouw situatie;
- je gaat eerst op de wachtlijst alvorens je een intake krijgt;
- je betaalt 100 euro per inseminatie;
- je kan eventueel meedoen aan een studie en dan worden 'gekozen' voor IUI a 200 euro per inseminatie
- wachtlijst lijkt korter (voor mij 9 maanden tot aan intake);
(ik weet niet of er 1 of 2x p/cyclus wordt geïnsemineerd).
UMC:
- er wordt geïnsemineerd middels een slangetje in de baarmoeder;
- je mag zelf bladeren in het donorboek en daar je donor uit kiezen;
- je gaat pas op de wachtlijst na de intakeprocedure;
- je betaalt 160 euro per inseminatie;
- na 4x te worden geïnsemineerd met 'normaal' zaad volgt 8x IUI;
- wachtlijst lijkt langer (momenteel 14 maanden)
- je wordt 1x p/cyclus geïnsemineerd.
Ik weet nog niet echt welke punten ik nou erg belangrijk en doorslaggevend vind. Ik vond ze bij het UMC wel erg vriendelijk en meedenkend en bij het AMC erg zakelijk (en heb zelf minder goede ervaring met een andere afdeling van het AMC).
Wil ik wel of niet zelf meer inspraak bij het uitzoeken van de donor?
Welke methode biedt de meeste kans op een zwangerschap?
Laat ik de wachttijd juist wel of niet meetellen?
Overigens begreep ik op de voorlichtingsavond van het AMC dat ze zelden iemand behandeling weigeren. Ze noemden als contraindicaties alleen ernstige psychiatrische aandoeningen en bijvoorbeeld wanneer één van je andere kinderen uit huis is geplaatst.
•