Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
donderdag 2 oktober 2014 om 20:47
@Thefiepie, gefeliciteerd!!!! Wat een fantastisch nieuws!
@Liv36, dank je wel! Ik ben echt dol- en dolgelukkig en leef nog steeds op 1 grote roze wolk!!
Ik weet niet wat KI precies inhoudt, maar bij IUI wordt het zaad gewoon ingespoten in de baarmoeder. Is Kunstmatige Inseminatie niet hetzelfde?
Goed dat je hebt gebeld naar ESB, scheelt toch weer geld! Ik ben heel tevreden over MCK. Los van het feit dat ik in 1x zwanger ben geraakt, ging het traject ook heel snel.
18 februari de informatiebijeenkomst, 31 maart het intakegesprek, daarna echo/bloedonderzoek en 16 juni al het startgesprek. Geen apart gesprek met een verpleegkundige en een psycholoog, ik heb het idee dat dat bij andere wel is....?
@Liv36, dank je wel! Ik ben echt dol- en dolgelukkig en leef nog steeds op 1 grote roze wolk!!
Ik weet niet wat KI precies inhoudt, maar bij IUI wordt het zaad gewoon ingespoten in de baarmoeder. Is Kunstmatige Inseminatie niet hetzelfde?
Goed dat je hebt gebeld naar ESB, scheelt toch weer geld! Ik ben heel tevreden over MCK. Los van het feit dat ik in 1x zwanger ben geraakt, ging het traject ook heel snel.
18 februari de informatiebijeenkomst, 31 maart het intakegesprek, daarna echo/bloedonderzoek en 16 juni al het startgesprek. Geen apart gesprek met een verpleegkundige en een psycholoog, ik heb het idee dat dat bij andere wel is....?
donderdag 2 oktober 2014 om 21:31
quote:tien2303 schreef op 02 oktober 2014 @ 20:47:
Het is snel, maar ik vind dat er tussen de tijd van het intakegesprek en het startgesprek nog veel tijd heeft gezeten bij jou bij MCK. Het is toch weer 2,5 mnd. Dat begrijp ik niet zo goed. Toen ik ze belde, had ik het idee dat het sneller zou gaan.
Duurt het zo lang om op de goedkeuring te wachten?
Als je vantevoren al precies op de hoogte bent van je cyclus en de onderzoeken zijn positief, dan zou je toch gewoon direct moeten kunnen starten...als het zaad binnen is bij ze?
Daarom ben ik ook met Geertgen en Rijnstate bezig, om informatie in te winnen, omdat ik voor wat meer snelheid, eventueel best wat meer wil betalen. Lastig, al die afwegingen...
Het is snel, maar ik vind dat er tussen de tijd van het intakegesprek en het startgesprek nog veel tijd heeft gezeten bij jou bij MCK. Het is toch weer 2,5 mnd. Dat begrijp ik niet zo goed. Toen ik ze belde, had ik het idee dat het sneller zou gaan.
Als je vantevoren al precies op de hoogte bent van je cyclus en de onderzoeken zijn positief, dan zou je toch gewoon direct moeten kunnen starten...als het zaad binnen is bij ze?
Daarom ben ik ook met Geertgen en Rijnstate bezig, om informatie in te winnen, omdat ik voor wat meer snelheid, eventueel best wat meer wil betalen. Lastig, al die afwegingen...
donderdag 2 oktober 2014 om 21:53
quote:honeybaby schreef op 02 oktober 2014 @ 20:35:
[...]
Hoi,
Ik heb het als heel prettig ervaren. Echter begreep ik dat het niet zeker is dat je een psychologisch gesprek krijgt en dat de wachttijd ongeveer een maand of zes was vanaf nu. Binnenkort hebben ze overleg en daar wordt je blijkbaar nog in besproken. Daarna krijg je een brief of je door bent of niet. Ik zie het met veel vertrouwen tegemoet.
Dan hebben wij vast niet dezelfde verpleegkundige gehad aangezien de verhalen verschillen.
Ik vond het ook maar een vrij kort gesprek. Er werd bij mij alleen maar naar mijn gegevens en medische achtergrond gevraagd.
[...]
Hoi,
Ik heb het als heel prettig ervaren. Echter begreep ik dat het niet zeker is dat je een psychologisch gesprek krijgt en dat de wachttijd ongeveer een maand of zes was vanaf nu. Binnenkort hebben ze overleg en daar wordt je blijkbaar nog in besproken. Daarna krijg je een brief of je door bent of niet. Ik zie het met veel vertrouwen tegemoet.
Dan hebben wij vast niet dezelfde verpleegkundige gehad aangezien de verhalen verschillen.
Ik vond het ook maar een vrij kort gesprek. Er werd bij mij alleen maar naar mijn gegevens en medische achtergrond gevraagd.
donderdag 2 oktober 2014 om 22:02
quote:liv36 schreef op 02 oktober 2014 @ 21:31:
[...]
Ik snap wat je zegt Liv36, maar e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van je verwachtingen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die 2 jaar op een wachtlijst stonden..... Mij is dit dus enorm meegevallen!!!
Na de informatiebijeenkomst heeft het ruim 2 weken geduurd voor ik het formulier heb opgestuurd. Op dezelfde dag van het intakegesprek van 31 maart heb ook de echo en bloedtest kunnen laten doen, omdat ik op het goede moment in mijn cyclus was.
25 april had ik een telefonische afspraak, waarin ik hoorde dat ik 'door' mocht Ik heb 5 mei het zaad besteld en dat kwam half mei binnen bij MCK. Ik had het zaad ook al eerder kunnen bestellen, maar dat heb ik niet gedaan. Nadat het zaad is binnengekomen duurde het een maand voor ik het startgesprek had, dat vond ik wel wat lang duren.
Als ik het zo op schrijf vind ik het eigenlijk echt wel snel gegaan. Maar als je sneller wil kan dat natuurlijk ook. Sneller het formulier insturen/achterlaten na de informatiebijeenkomst, voordat je akkoord hebt kun je natuurlijk ook het zaad al bestellen.
Succes in ieder geval!
[...]
Ik snap wat je zegt Liv36, maar e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van je verwachtingen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die 2 jaar op een wachtlijst stonden..... Mij is dit dus enorm meegevallen!!!
Na de informatiebijeenkomst heeft het ruim 2 weken geduurd voor ik het formulier heb opgestuurd. Op dezelfde dag van het intakegesprek van 31 maart heb ook de echo en bloedtest kunnen laten doen, omdat ik op het goede moment in mijn cyclus was.
25 april had ik een telefonische afspraak, waarin ik hoorde dat ik 'door' mocht Ik heb 5 mei het zaad besteld en dat kwam half mei binnen bij MCK. Ik had het zaad ook al eerder kunnen bestellen, maar dat heb ik niet gedaan. Nadat het zaad is binnengekomen duurde het een maand voor ik het startgesprek had, dat vond ik wel wat lang duren.
Als ik het zo op schrijf vind ik het eigenlijk echt wel snel gegaan. Maar als je sneller wil kan dat natuurlijk ook. Sneller het formulier insturen/achterlaten na de informatiebijeenkomst, voordat je akkoord hebt kun je natuurlijk ook het zaad al bestellen.
Succes in ieder geval!
donderdag 2 oktober 2014 om 22:43
quote:member79 schreef op 02 oktober 2014 @ 21:53:
[...]
Ik vond het ook maar een vrij kort gesprek. Er werd bij mij alleen maar naar mijn gegevens en medische achtergrond gevraagd.Dat denk ik ook niet. Het was niet een heel lang gesprek maar ik wist dit al van tevoren. Heb jij toevallig al onderzoek gehad? En zo niet, weet je dan wanneer je dat gaat krijgen? Hebben ze daar iets over gezegd bij jou?
[...]
Ik vond het ook maar een vrij kort gesprek. Er werd bij mij alleen maar naar mijn gegevens en medische achtergrond gevraagd.Dat denk ik ook niet. Het was niet een heel lang gesprek maar ik wist dit al van tevoren. Heb jij toevallig al onderzoek gehad? En zo niet, weet je dan wanneer je dat gaat krijgen? Hebben ze daar iets over gezegd bij jou?
donderdag 2 oktober 2014 om 23:15
quote:honeybaby schreef op 02 oktober 2014 @ 22:43:
[...]
Dat denk ik ook niet. Het was niet een heel lang gesprek maar ik wist dit al van tevoren. Heb jij toevallig al onderzoek gehad? En zo niet, weet je dan wanneer je dat gaat krijgen? Hebben ze daar iets over gezegd bij jou?
Volgende week moet ik al terug komen voor een echo.
Tegen mij zei ze dat de volgende wachtlijst 7-8 maanden is.
[...]
Dat denk ik ook niet. Het was niet een heel lang gesprek maar ik wist dit al van tevoren. Heb jij toevallig al onderzoek gehad? En zo niet, weet je dan wanneer je dat gaat krijgen? Hebben ze daar iets over gezegd bij jou?
Tegen mij zei ze dat de volgende wachtlijst 7-8 maanden is.
vrijdag 3 oktober 2014 om 09:38
Wauw, tien2303 en thefiepie, gefeliciteerd!! Dat is nog eens goed nieuws 
Ik zit vanaf maandag pas op het wachtbankje.. De 13e moet ik menstrueren dus het duurt nog wel even. Ik moet zeggen dat het wachten me tot nu toe mee valt.. Al denk ik af en toe: zou ik zwanger zijn? Voel ik me altijd zo? Haha. Gek hoe automatisch dat gaat. Maar ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden.
Vlinder09, hoe is het gister gegaan?

Ik zit vanaf maandag pas op het wachtbankje.. De 13e moet ik menstrueren dus het duurt nog wel even. Ik moet zeggen dat het wachten me tot nu toe mee valt.. Al denk ik af en toe: zou ik zwanger zijn? Voel ik me altijd zo? Haha. Gek hoe automatisch dat gaat. Maar ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden.
Vlinder09, hoe is het gister gegaan?
vrijdag 3 oktober 2014 om 10:12
quote:member79 schreef op 02 oktober 2014 @ 23:15:
[...]
Tegen mij zei ze dat de volgende wachtlijst 7-8 maanden is.7-8 maanden! daar was ik al bang voor. In de eerste brief die je kreeg was dit nog veel korter. Nu weet ik zeker dat ik alvast met ESB aan de slag ga.
[...]
Tegen mij zei ze dat de volgende wachtlijst 7-8 maanden is.7-8 maanden! daar was ik al bang voor. In de eerste brief die je kreeg was dit nog veel korter. Nu weet ik zeker dat ik alvast met ESB aan de slag ga.
vrijdag 3 oktober 2014 om 15:30
Char-ade en andere meiden bedankt!
Helaas ben ik vandaag toch nog ongesteld geworden. Er is dus iets niet goed gegaan. Voor de zekerheid toch nog een test gedaan maar in tegenstelling tot gister is er geen streep meer te bekennen.
Ik baal enorm!
Maar liever dat het nu meteen fout gaat dan later
Helaas ben ik vandaag toch nog ongesteld geworden. Er is dus iets niet goed gegaan. Voor de zekerheid toch nog een test gedaan maar in tegenstelling tot gister is er geen streep meer te bekennen.
Ik baal enorm!
Maar liever dat het nu meteen fout gaat dan later
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
vrijdag 3 oktober 2014 om 17:51
quote:thefiepie schreef op 03 oktober 2014 @ 15:30:
Ik baal enorm!
Maar liever dat het nu meteen fout gaat dan laterHelemaal waar! Goed dat je er zo in kunt staan!
Ik baal enorm!
Maar liever dat het nu meteen fout gaat dan laterHelemaal waar! Goed dat je er zo in kunt staan!
vrijdag 3 oktober 2014 om 17:52
zaterdag 4 oktober 2014 om 19:27
quote:honeybaby schreef op 03 oktober 2014 @ 17:52:
[...]
Ik heb bij de intake al onderzoeken gehad. Dus ik hoef daarvoor niet meer terug geloof ik.
Ik heb alleen een bloedonderzoek gehad.
Echo krijg ik dus volgende week omdat ik op de dag van de intake gesprek menstrueerde. De verpleegkundige vond het geen probleem, maar ik vond het zelf geen prettig idee.
[...]
Ik heb bij de intake al onderzoeken gehad. Dus ik hoef daarvoor niet meer terug geloof ik.
Echo krijg ik dus volgende week omdat ik op de dag van de intake gesprek menstrueerde. De verpleegkundige vond het geen probleem, maar ik vond het zelf geen prettig idee.
zaterdag 4 oktober 2014 om 20:03
quote:member79 schreef op 04 oktober 2014 @ 19:27:
[...]
Echo krijg ik dus volgende week omdat ik op de dag van de intake gesprek menstrueerde. De verpleegkundige vond het geen probleem, maar ik vond het zelf geen prettig idee.Dat had ik waarschijnlijk ook geen fijn idee gevonden, al zijn ze natuurlijk wel wat gewend in een ziekenhuis. Laat je weten wanneer je meer hoort? Ben heel benieuwd of we een beetje synchroon blijven lopen aan elkaar!
[...]
Echo krijg ik dus volgende week omdat ik op de dag van de intake gesprek menstrueerde. De verpleegkundige vond het geen probleem, maar ik vond het zelf geen prettig idee.Dat had ik waarschijnlijk ook geen fijn idee gevonden, al zijn ze natuurlijk wel wat gewend in een ziekenhuis. Laat je weten wanneer je meer hoort? Ben heel benieuwd of we een beetje synchroon blijven lopen aan elkaar!
zaterdag 4 oktober 2014 om 22:12
quote:honeybaby schreef op 04 oktober 2014 @ 20:03:
[...]
Dat had ik waarschijnlijk ook geen fijn idee gevonden, al zijn ze natuurlijk wel wat gewend in een ziekenhuis. Laat je weten wanneer je meer hoort? Ben heel benieuwd of we een beetje synchroon blijven lopen aan elkaar!Doe ik! we houden elkaar hier op de hoogte
[...]
Dat had ik waarschijnlijk ook geen fijn idee gevonden, al zijn ze natuurlijk wel wat gewend in een ziekenhuis. Laat je weten wanneer je meer hoort? Ben heel benieuwd of we een beetje synchroon blijven lopen aan elkaar!Doe ik! we houden elkaar hier op de hoogte
zondag 5 oktober 2014 om 13:28
@Thefiepie: het was zo fijn om te lezen dat een van ons eindelijk eens positief testte en dan toch niet... Wat ontzettend klote zeg!! Hoe gaat het nu met je?
@ Vlinder, hoe is het met je ei? Zit je al op het wachtbankje?
@ char-ade, succes met wachten... Het is iedere maand weer een beproeving om je niet gek te maken met het signaleren van ieder klein signaaltje van je lichaam...
Ik ben afgelopen week weer ongesteld geworden. Op naar poging 5, het schiet op zeg... Had het er deze maand even heel moeilijk mee, maar heb mezelf inmiddels wel weer bij elkaar geraapt. Dinsdag begin ik alweer met de LH testen... Voordeel van een korte cyclus.
@ Vlinder, hoe is het met je ei? Zit je al op het wachtbankje?
@ char-ade, succes met wachten... Het is iedere maand weer een beproeving om je niet gek te maken met het signaleren van ieder klein signaaltje van je lichaam...
Ik ben afgelopen week weer ongesteld geworden. Op naar poging 5, het schiet op zeg... Had het er deze maand even heel moeilijk mee, maar heb mezelf inmiddels wel weer bij elkaar geraapt. Dinsdag begin ik alweer met de LH testen... Voordeel van een korte cyclus.
zondag 5 oktober 2014 om 18:10
@Thefiepie, wat ontzettend klote zeg, heel veel strekte. Je kan blij zijn dat het nu stopt zo vroeg in je zwangerschap maar je was wel zwanger, weet helaas hoe het is.
@Nova, balen zeg. Het is inderdaad soms lastig de batterij op te laden, houd vol! Die positieve test gaat een keer komen.
@Char-ade, succes met wachten... afleiding zoeken al is dat heel lastig.
Ik zit inmiddels alweer op dag 22 van mijn cyslus... zucht. Afgelopen donderdag echo gehad en 1 eitje in beeld maar te klein. Morgen terug, als ik dan meer dan 20 mm heb dan mag ik morgen meteen IUI, anders nog even wachten. Ik had gehoopt op mijn verjaardag te testen maar mag nu blij zijn als de IUI geweest is haha. Er schijnen meer trage eitjes te zijn op dit moment hoorde ik in de kliniek, daar was het dan ook wat drukker dan anders. Dat steunt wel weer. Wachten.....
@Nova, balen zeg. Het is inderdaad soms lastig de batterij op te laden, houd vol! Die positieve test gaat een keer komen.
@Char-ade, succes met wachten... afleiding zoeken al is dat heel lastig.
Ik zit inmiddels alweer op dag 22 van mijn cyslus... zucht. Afgelopen donderdag echo gehad en 1 eitje in beeld maar te klein. Morgen terug, als ik dan meer dan 20 mm heb dan mag ik morgen meteen IUI, anders nog even wachten. Ik had gehoopt op mijn verjaardag te testen maar mag nu blij zijn als de IUI geweest is haha. Er schijnen meer trage eitjes te zijn op dit moment hoorde ik in de kliniek, daar was het dan ook wat drukker dan anders. Dat steunt wel weer. Wachten.....

maandag 6 oktober 2014 om 17:48
Wat jammer thefiepie! Ik heb het ook gehad, en het gaf mij na een tijdje wel een fijn gevoel te weten dat ik zwanger kan worden. Dat is vaak het grootste probleem bij evt vruchtbaarheidsproblemen, en dat gaat iig goed!.
Hier ga ik deze week weer ovutesten. En de buurvrouw is bevallen. En ik ben blij voor ze, maar ik ben ook jaloers. Toen ik hier met m'n ex kwam wonen kwamen zij vlak daarna naast ons wonen. En het leek me zo leuk, zelfde levensfase, tegelijkertijd kinderen krijgen die samen kunnen spelen enzo. En nu zit ik hier alleen en zij met z'n drieën. Pff. Ik ga het er maar even laten zijn vanavond, en dan van de week oprecht blij op kraambezoek.
Hier ga ik deze week weer ovutesten. En de buurvrouw is bevallen. En ik ben blij voor ze, maar ik ben ook jaloers. Toen ik hier met m'n ex kwam wonen kwamen zij vlak daarna naast ons wonen. En het leek me zo leuk, zelfde levensfase, tegelijkertijd kinderen krijgen die samen kunnen spelen enzo. En nu zit ik hier alleen en zij met z'n drieën. Pff. Ik ga het er maar even laten zijn vanavond, en dan van de week oprecht blij op kraambezoek.
maandag 6 oktober 2014 om 22:08
Goedenavond iedereen,
Ik spring graag ook even in dit topic, om ervaring en dingen te delen.
Ik heb een vrouw van 29 jaar en heb bewust gekozen voor het alleenstaande ouderschap.
Ik ben nu 4 maanden Zwanger d.m.v. een donor.
Mijn donor en ik hebben het via zelfinseminatie gedaan en was bij mij gelijk in een keer raak. Daarbij was ik al ruim 2 jaar gestopt met de pil omdat ik die troep niet meer in mijn lichaam wilde hebben.
Met mijn donor heb en hou ik wel gewoon contact alleen zal hij geen rol als vader spelen.
Hoop dat ik bij dit topic pas, zo niet hoor ik dit ook graag.
Ik vind t allemaal erg spannend en ben erg benieuwd naar alle andere verhalen.
Groetjes
Ik spring graag ook even in dit topic, om ervaring en dingen te delen.
Ik heb een vrouw van 29 jaar en heb bewust gekozen voor het alleenstaande ouderschap.
Ik ben nu 4 maanden Zwanger d.m.v. een donor.
Mijn donor en ik hebben het via zelfinseminatie gedaan en was bij mij gelijk in een keer raak. Daarbij was ik al ruim 2 jaar gestopt met de pil omdat ik die troep niet meer in mijn lichaam wilde hebben.
Met mijn donor heb en hou ik wel gewoon contact alleen zal hij geen rol als vader spelen.
Hoop dat ik bij dit topic pas, zo niet hoor ik dit ook graag.
Ik vind t allemaal erg spannend en ben erg benieuwd naar alle andere verhalen.
Groetjes
dinsdag 7 oktober 2014 om 19:24
Wat reageren jullie allemaal lief meiden! Dat doet me enorm goed.
@ Novaa, Ik baalde vrijdag enorm maar probeerde er toch iets positiefs van te maken. Toch bleef het wel in mijn hoofd zitten hoor: gisteren was ik zwanger en nu niet meer.
Ik vind het nu idd wel fijn om te weten dat ik zwanger kan worden! Mijn lijf werkt! Maar soms overheerst het balen, ik had het zo fijn gevonden.
Hoe staan de ovu testen bij jou ervoor, al een ei in zicht?
Over ongeveer 10 dagen ga ik gewoon weer voor poging 3 hoor, en dat ga ik weer superpositief aan!
@Rosings Ik begrijp jouw jaloerse gevoel heel goed hoor, wat goed dat jij dat gevoel toelaat. Je hebt ook gelijk, hier mag je best even over balen!
@ Vlinder, wat fijn! Heel veel succes morgen en de komende 2 weken op de wachtbank ( ik vestig nu al mijn hoop op jou! En op Char-ade)
@ jlyscious, welkom! En al helemaal zwanger ook, wat leuk!
@ Novaa, Ik baalde vrijdag enorm maar probeerde er toch iets positiefs van te maken. Toch bleef het wel in mijn hoofd zitten hoor: gisteren was ik zwanger en nu niet meer.
Ik vind het nu idd wel fijn om te weten dat ik zwanger kan worden! Mijn lijf werkt! Maar soms overheerst het balen, ik had het zo fijn gevonden.
Hoe staan de ovu testen bij jou ervoor, al een ei in zicht?
Over ongeveer 10 dagen ga ik gewoon weer voor poging 3 hoor, en dat ga ik weer superpositief aan!
@Rosings Ik begrijp jouw jaloerse gevoel heel goed hoor, wat goed dat jij dat gevoel toelaat. Je hebt ook gelijk, hier mag je best even over balen!
@ Vlinder, wat fijn! Heel veel succes morgen en de komende 2 weken op de wachtbank ( ik vestig nu al mijn hoop op jou! En op Char-ade)
@ jlyscious, welkom! En al helemaal zwanger ook, wat leuk!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
dinsdag 7 oktober 2014 om 21:26
Lief dat ik mee mag schrijven op dit topic
@honeybabe me zwangerschap verloopt goed, ik mag eigenlijk niet klagen.
Hoe de buiten wereld gereageerde ja de een zegt zou je dat nou wel doen en de andere zegt goh wat leuk je hebt gelijk.
Maar ik heb zelf zoiets van ik doe wat ik wil ik heb mijn ouders die me steunen en die superblij zijn dat ze oma en opa worden.
En mooiste vinden ze dat ik een jongentje krijg, dit wist ik in week 15,4 en was voor 99% zeker.
Ze zijn zo blij dat we niet kunnen wachten t kleine mannetje in ins armen te sluiten.
@ thefiepie ik ben en voel me idd helemaal zwanger want begin de kleine spruit ook al te voelen.
Hoop dat jij ook snel positief nieuws hebt
@honeybabe me zwangerschap verloopt goed, ik mag eigenlijk niet klagen.
Hoe de buiten wereld gereageerde ja de een zegt zou je dat nou wel doen en de andere zegt goh wat leuk je hebt gelijk.
Maar ik heb zelf zoiets van ik doe wat ik wil ik heb mijn ouders die me steunen en die superblij zijn dat ze oma en opa worden.
En mooiste vinden ze dat ik een jongentje krijg, dit wist ik in week 15,4 en was voor 99% zeker.
Ze zijn zo blij dat we niet kunnen wachten t kleine mannetje in ins armen te sluiten.
@ thefiepie ik ben en voel me idd helemaal zwanger want begin de kleine spruit ook al te voelen.
Hoop dat jij ook snel positief nieuws hebt