Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Loïs en ...

Risa

Veda

Myrna

Day

Faye

Juna

Bo

Mae

Noa

Dane

Vigo

Tren

Odin

Thymo

Noah

Milan

Fender
Alleen jongensnamen voor bij Loïs, omdat je het in dit topic zet?

Jelle

Sven

Brent

Quinn

Sem

Mitch

Vince

Mick

Ferre

Ferran

Kjeld

Mats

Jerre
Loïs en ..

Teddy, Faye, Chloë, Kyra, Dimphy.

Quint, Milan, Tristan, Yuri, Finn.
Normaal heb ik hier helemaal nix te zoeken, maar ik moet het toch even kwijt.

Wat heb je toch een afschuwelijke namen tegenwoordig. Men doet maar wat!!

Een Engelse of Amerikaanse jongensnaam is BRAD (Pitt bij voorbeeld.)

Nou zag ik laatst ergens op een voordeur de naam BRATT staan.

Moet je weten dat BRAT (met één T) zoiets betekent als een klierig ventje/rotjochie... Zetten we er gewoon een T achter... Moet ie ook z'n hele leven zeggen : met twee T's.
Mijn zoontje gaat Aidyn heten.. Dit betekent 'little fire' Ik twijfel nog of ik het niet als Aiden of Aidan ga spellen.. omdat hij dan misschien minder vaak de vraag krijgt of hij het wil spellen..
Dat zal wel niet veel uitmaken, hij zal zijn naam altijd moeten spellen.
Normaal gesproken , ik ken het alleen uit Amerikaanse films, schrijf je toch ayden of aidan ?

Ik hou wel van die naam. Leuke keuze!
Ik zou kiezen voor de spelling Aiden, hele leuke naam!
Ik zou ook voor Aiden kiezen, makkelijkst voor spelling. Leuke naam!
Dubbel..
Hier de laatste weekjes aangebroken en nog drie namen over.

Dexter

Nolan

Ferris

Jullie nog eventuele suggesties/associaties bij naam om wel/niet voor een van deze te kiezen, waardoor we knoop misschien kunnen doorhakken?! We wonen niet in NL, grote broer heet L.ennox en achternaam is (helaas) te kort (zoiets als 'Kwis') om bijv. alleen Dex te doen.
Bedankt iedereen! Denk dat het idd Aiden wordt..

@ MissShopping:

Dexter! Dat vind ik echt een stoere naam.. en past erg goed bij naam van grote broer..
@misshopping spannend!

Mijn reactie op de namen:

Ferris: leuk, origineel, ik vind de naam lief en stoer, in het nl doet het me we wat denken aan 'ver is' maar daar heb je dus geen last van in het buitenland

Nolan: mwah, beetje een slome naam, meer iets voor een hond. Niet echt pittig, stoer of lief.

Dexter: leuk, ook Dex als korte versie (ik ken een dexter, een hele leuke, hij heet echt dexteraar toch wordt hij door vriendjes en binnen huis regelmatig Dex genoemd), dexter vind ik een ondeugende naam, stoer ook.

Bij l.ennox vind ik ferris en dexter beide mooi. Ik zou denk ik toch net iets meer voor dexter gaan, stoere combi met de andere naam.

Succes!
quote:MissShopping schreef op 28 september 2014 @ 07:44:

Hier de laatste weekjes aangebroken en nog drie namen over.

Dexter

Nolan

Ferris

Jullie nog eventuele suggesties/associaties bij naam om wel/niet voor een van deze te kiezen, waardoor we knoop misschien kunnen doorhakken?! We wonen niet in NL, grote broer heet L.ennox en achternaam is (helaas) te kort (zoiets als 'Kwis') om bijv. alleen Dex te doen.

Ik kan Dexter nog steeds niet los zien van de seriemoordenaar Dexter, sorry

Als ik L.ennox en Ferris achter wil uitspreken begin ik te struikelen, dan wordt het soms L.ennox en Ferrix. Dus ik zou kiezen voor Nolan.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Dexter zou ik niet doen vanwege de associatie met verschillende tv shows. En ik vind het dan ook net lijken alsof jullie per se namen met een -x wilden.

Andere twee passen allebei prima .
MissS, je weet het, want we hebben dezelfde smaak, maar ik vind ze dus alle drie heel leuk. Als ik hardop L. uitspreek met de andere drie namen, dan vind ik Ferris het minst van de drie. Nolan en Dexter vind ik allebei erg leuk en prima passrn bij L.! Nolan vind ik iets liever klinken en Dexter wat stoerder en daardoor wat meer in dezelfde 'sfeer' als L. want dat vind ik ook een stoete naam.
Ik vind Ferris en Dexter allebei erg leuk, maar ik zou bij de naam die je al hebt denk ik gaan voor Ferris. Origineel hoor!
L. en Dexter vind ik erg leuk. De afkortingen passen ook goed bij elkaar vind ik. L.en en Dex. Nolan past ook wel, maar vind ik iets te zacht. Van zowel Ferris als Nolan vind ik ook de afkortingen niet heel geslaagd. Maar als je niet geneigd bent om snel af te korten is dat natuurlijk geen probleem.

Succes met kiezen!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Is de klank in je achternaam ook "i" MissShopping? Dan vind ik Ferris "Kwis" het minst klinken. Zou zelf met een korte achternaam dezelfde klinkerklank als in de voornaam vermijden. Nolan Man klinkt ook niet.

Vind ze alle drie leuk maar mijn volgorde is:

Dexter

Nolan

Ferris
Voor een meisje zijn we er denk ik wel uit, maar nu nog op zoek naar jongensnamen. We hebben zelf al een rijtje maar komen er niet echt uit. Inspiratie gezocht en jullie associaties bij onderstaande namen.

Fedde

Liam

Tygo

Dex

Ravi

Silvan

Lennox
Fedde; leuk, stoer, niet te veel voorkomend maar toch duidelijk.

Liam; te veel 'pfaffs' en heeft vaak een nederlandse uitspraak van een engelse naam en dat vind ik niet mooi.

Tygo; stoer, leuk, prima naam.

Dex; ook erg leuk, de laatste twee jaar in mijn omgeving wel opeens veel gebruikt.

Ravi, naam die een tijdje erg in de mode is geweest, maar inmiddels alweer een beetje passé.

Silvan; minder stoer en mannelijk.

Lennox; ook een hele leuke, stoere naam!

Andere aanvullingen;

Ferran

Jerre

Mitch

Connor

Roan

Kian

Levin

Nando

Quint

Flynn

James
Bedankt voor de reacties! Denk dat we er daardoor wel eentje kunnen wegstrepen. Maar bijf t toch maar lastig vinden dit keer.

@b100, je weet vast wel welke ik de allerleukste uit je rijtje vind

Dex en Tygo op plaats 2. Allebei heel leuk.

Liam hadden we ook op ons lijstje, Maar vind ik op zn nederlands uitgesproken een beetje een asiatische klank hebben ofzo.

Bij Ravi kan ik me gewoon geen volwassene voorstellen en bijvoorbeeld al helemaal geen zakenman (mocht ie dat ooit worden)

Silvan en Fedde vind ik de minst leuke en persoonlijk een beetje soft

Misschien zit hier nog wat voor je tussen:

Viggo

Xavi

Levin

Ferren / Ferron

Fender

Tiago

Nilo

Ilay

Mas
quote:-tinkerbell- schreef op 28 september 2014 @ 09:30:

[...]

Ik kan Dexter nog steeds niet los zien van de seriemoordenaar Dexter, sorry Geeft niks
quote:-tinkerbell- schreef op 28 september 2014 @ 09:30:

[...]

Ik kan Dexter nog steeds niet los zien van de seriemoordenaar Dexter, sorry Nou als hij daar op gaat lijken qua uiterlijk...
Bedankt MissShopping en Mendy, Flynn en Ilay gaan erbij op de lijst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven