Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Ha, ouderwets gezellig hier! Kussen terug meiden!

(Trouwens een tip als je in het verkeerde venster zit voor smileys: klik op Kijk bericht en je krijgt je tekst in het goeie venster).
Ga in therapie!
Dikke knuf meiden..
Ik hoorde dat het gezellig was vandaag
Ga in therapie!
Was het!
Dat heb ik ook gehoord, Dubio. Soms zou ik willen dat we allemaal wat dichter bij elkaar woonden, hebben jullie dat ook wel eens?
Echt wel, Lemmy..
Aaaaaaaaargh!

Ja dus.
Ga in therapie!
Ach ja, ieder nadeel heb zijn voordeel.

Zo kom je nog eens ergens!

Ja dat heb ik ook Lemmy, ik voel me overal zover vandaan zitten!

Vandaag bijna een kans op een minimeeting maar moet toch een andere keer!

liefs voor jullie allen
Hé lieve Zon, hoe is het met je? Kijk even op het topic van Sneez!

liefs!

dubio
Ga in therapie!
Goeiemorgen allemaal.

Zonnepit, hoe gaat het?

Was gisteravond erg moe, maar ik heb toch zo'n beetje de hele nacht gelezen in het boek wat Pom meebracht, van Susan Forward. Kon het niet neerleggen.
Fijn dat het gezellig was! (f)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lieve Elfje.

Hoe is het vandaag gegaan bij het mw? Misschien lees je dit en ik wil gewoon zeggen, veel sterkte met alles.

(f)

Perel

Veel liefs voor jou!
Ha Iseo!

Hoe vind je het boek van Susan Forward? Maakt het veel in je los? Ik heb het zelf niet gelezen, maar misschien kan ik het een keer van je lenen

Hier een beetje een dipje :(

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Hoi lieve Dubio

voor je dip.

Maak je het niet te laat? Ben je erg moe?

Als je wat kwijt wilt, we kunnen zo even chatten.

Ja het boek maakt zo veel in me los. Ik zou er eigenlijk wel over willen praten.

Maar dat wordt een heel verhaal. Er staat zoveel in wat ik herken, waar ik wel iets over kwijt wil.

Het boek is van Leo, even vragen of ik het mee kan nemen als we naar je toe komen.
Hallo,

Iseo, welk boek lees je momenteel? Heb zelf ook een paar boeken van Susan Forward staan; lees helaas te weinig.

Dubio, vanwaar die dip?? Ik doe even met Iseo mee!

Hier gaat alles zijn gangetje; ben wel druk; merk dat ik niet helemaal goed in mijn vel zit. Kan ook niet echt een rustmoment inbouwen, zelfs als ik achter de pc zit, is dat geforceerd.... Kom niet aan lezen toe of tv kijken of gewoon iets anders....alleen maar gejaagd zijn.

Maar verder gaat het wel.

Groetjes, Nicole
Dubio, ook van mij een hoor, voor je dip.

En ook eentje voor Iseo en Nicole, gewoon zomaar.
Dubio

Iseo, morgen is mijn tentamen

dus lieve allemaal ik heb gauw meer tijd om weer echt even mee te posten

voor jullie allemaal
Dankjewel Lemmy, wat lief! Hoe gaat het nog met jou; ook op vakantie binnenkort???

Trouwens, als we toch zo bezig zijn, dan verdien jij ook een knuffel; dus bij deze:

En dan ga ik nu slapen, ben eigenlijk al 'overtijd'....
Zonlicht, ook eentje voor jou nu je er toch bent, anders is't niet eerlijk :

Hier gaat alles goed, geen vakantie in de planning maar dat vinden we niet erg. We vermaken ons thuis ook prima, vinden het fijn deze zomer als compleet gezin (met ook mijn man erbij dus) te kunnen doorbrengen en gaan wat dagjes uit.

Liefs voor jullie allemaal en welterusten!
Zonlicht, succes morgen!

Dubiootje, sterkte met je dip!

Andere dames lekker slapen!
O jippie Iseo, kom je naar me toe??? Laat maar even weten wanneer! Ik las nu pas je berichtje, ben niet meer op de chat gekomen, zoals je hebt gezien.

Bedankt voor de virtuele knuffels, de dip was niet echt verklaarbaar, gewoon even een rotgevoel.

Leo, mag ik het boek ook lenen, ah, ah?
Ga in therapie!
Tuurlijk mag je het lenen Dú. Iedereen hier die het wil lezen mag het lenen. Laten we (voor belangstellenden) maar een opstuurketting maken of zo. Het is nauwelijks meer te krijgen en ik ken geen beter boek over het onderwerp eigenlijk.

Iseo, breng/stuur jij het boek door naar Dubio als je het uit hebt? Voor wie het nog meer wil lezen, melden bij Dubio
Iseo, ik kan me voorstellen dat het boek veel los maakt. De eerste keer dat ik het las (net na het verbreken van de relatie) vielen er zo ontzettend veel stukjes op hun plaats.

Anders mailen of bellen we wel. Ik ga nu eerst 2 dagen naar Leo en the Fien

Ik heb het boek een aantal maanden nogmaals gelezen en toen kwamen er weer nieuwe dingen naar voren.

(ben jaloers op Pom )
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven