Stedentrip februari
dinsdag 30 september 2014 om 19:47
Wat is vakantie uitzoeken toch lastig! Naarstig ben ik dan ook op zoek naar een stad voor eens stedentrip. We willen er half februari heen. Rome kwam in me op maar lees op internet vaak: februari is niet aan te raden.
Boedapest lijkt me ook prachtig! Iemand in deze periode daar geweest?
Boedapest overweeg ik dus maar hou mijn ogen nog open voor alternatieven. Iemand ideetjes?
Boedapest lijkt me ook prachtig! Iemand in deze periode daar geweest?
Boedapest overweeg ik dus maar hou mijn ogen nog open voor alternatieven. Iemand ideetjes?
dinsdag 30 september 2014 om 19:59
Boedapest is moooooi! Vorig jaar geweest en overtrof al mn verwachtigen, prachtige dingen te zien, stappen (weet niet of je dat doet) is leuk en alles is heel betaalbaar! Weet niet hoe het daar specifiek in februari is maar gok dat het wel warm aankleden wordt, dat zal op de meeste plekken binnen Europa wel zo zijn in die periode.
dinsdag 30 september 2014 om 20:06
dinsdag 30 september 2014 om 20:14
Berlijn is echt fantastisch hoor, ook in de winter. Is mijn lievelingsstad op aarde Niet qua bezienswaardigheden maar er hangt een hele goede sfeer, heel veel restaurantjes en cafeetjes en alles betaalbaar!
Budapest is idd niet zo duur, maar vond zelf Rome in februari ook nog wel te doen. Dan betaal je sowieso niet de hoofdprijs voor hotels enzo.
Budapest is idd niet zo duur, maar vond zelf Rome in februari ook nog wel te doen. Dan betaal je sowieso niet de hoofdprijs voor hotels enzo.
dinsdag 30 september 2014 om 20:17
Ik vind Rome echt een stad voor mooi weer en zou daar wat later in het jaar (april/mei en daarna wordt het echt heet!) heengaan. Kom heel vaak in Rome maar vind dat echt de beste maanden. Maar goed, ik ben echt een zonmens. Ik zou dus in februari naar een stad gaan waar het anders ook niet echt mooi weer is en je in de zomer dus toch niet zo heen zou gaan. Bijvoorbeeld Glasgow of Edinbourgh of Londen (al heb ik daar ook echt fantastische zomerdagen gehad) of bijvoorbeeld Munchen of Keulen (ik hou ook van de duitse steden
)
Ligt er ook een beetje aan wat je wil doen. Munchen en Keulen kun je heel goed winkelen, dat kan op elk moment in het jaar.
Ligt er ook een beetje aan wat je wil doen. Munchen en Keulen kun je heel goed winkelen, dat kan op elk moment in het jaar.
dinsdag 30 september 2014 om 20:18
quote:Adrienne_ schreef op 30 september 2014 @ 20:00:
Budapest is dus steenkoud in februari, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn toch?
Ik dacht ook gelijk aan Rome. Ben er zelf een paar jaar geleden in februari geweest en je kon gewoon zonder jas lopen! Was echt super! Ik ben er ook in februari geweest en had toen ook mooi weer. Twintig graden en een zonnetje. Maar ik snap dat dat niet elk jaar zal zijn.
Budapest is dus steenkoud in februari, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn toch?
Ik dacht ook gelijk aan Rome. Ben er zelf een paar jaar geleden in februari geweest en je kon gewoon zonder jas lopen! Was echt super! Ik ben er ook in februari geweest en had toen ook mooi weer. Twintig graden en een zonnetje. Maar ik snap dat dat niet elk jaar zal zijn.
dinsdag 30 september 2014 om 20:20
Dubai is idd ideaal: 25 graden en zee 23 graden in februari:
http://www.klimaatinfo.nl ... bische-emiraten/dubai.htm
http://www.klimaatinfo.nl ... bische-emiraten/dubai.htm
dinsdag 30 september 2014 om 20:25
dinsdag 30 september 2014 om 21:32
Londen, Parijs, Barcelona, Venetie, allemaal prima te doen in februari. Wenen is ook heel mooi!
Boedapest vond ik in de zomer prachtig, nog nooit zo geweldig op stap geweest, weet niet hoe dat is in februari.
Maar met alle steden kan ik me voorstellen dat net als in Nederland 1 van de saaiste maanden van het jaar is. Als je lekker wilt winkelen en wat bekijken zou ik voor 1 van bovenstaande steden kiezen of wat al genoemd is: Sevilla is idd prachtig net als Rome!
Scandinavie zou ik niet kiezen als je een beperkt budget hebt.
Boedapest vond ik in de zomer prachtig, nog nooit zo geweldig op stap geweest, weet niet hoe dat is in februari.
Maar met alle steden kan ik me voorstellen dat net als in Nederland 1 van de saaiste maanden van het jaar is. Als je lekker wilt winkelen en wat bekijken zou ik voor 1 van bovenstaande steden kiezen of wat al genoemd is: Sevilla is idd prachtig net als Rome!
Scandinavie zou ik niet kiezen als je een beperkt budget hebt.
woensdag 1 oktober 2014 om 09:04
Budapest is inderdaad geweldig maar zou ik in februari niet aanraden. De kans dat het echt koud en nat is is groot.
Budapest is geweldig in de zomer, en in december, als de kerstmarktjes overal uitstaan.
Ik zou inderdaad ook iets in meer Zuid-Europa zoeken voor februari. Misschien dat er soms ook wat regen valt, maar het zal daar waarschijnlijk niet nat én barkoud zijn.
Budapest is geweldig in de zomer, en in december, als de kerstmarktjes overal uitstaan.
Ik zou inderdaad ook iets in meer Zuid-Europa zoeken voor februari. Misschien dat er soms ook wat regen valt, maar het zal daar waarschijnlijk niet nat én barkoud zijn.