ruimte om was op te hangen in kleine woning

20-07-2008 15:56 44 berichten
Hoi allemaal.

Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een kindje. We wonen in een drie-kamerappartement. Op dit moment laat ik altijd de was drogen op een uitklaprek in de slaapkamer. Maar daar moet ruimte komen voor het bedje. Liefst zou ik de was niet meer op een rek op de grond zetten.

Hebben jullie goede ruimtebesparende tips om de was op te hangen?

Een droger kunnen we niet betalen en daar hebben we ook geen ruimte voor.
Alle reacties Link kopieren
Rek die uitklapbaar is aan de wand van de badkamer?
Rekjes aan de deuren?
Hmmm, wilde idd zeggen: koop een droger. Maar niet dus. Wij hebben altijd een wasrekje bovenop de wasmachine staan.

Hebben jullie een balkon, daar kun je ook nog een lijntje spannen.

En ja Yamuna, dit topic zou óók perfect op de wonen-pijler passen. Ga sokjes breien ofzo.
.
.
Misschien doelde kus op het gebruik van een droger. Ik zou zelf niet zo snel een tweedehands droger kopen. Ik vind een droger overigens wel een zege, en dan m.n. voor de handdoeken, lakens etc.
.
huis met tuintje
Wasrek aan de deur hangen, kijk of je in de badkamer mogelijkheid tot wasophangen hebt, lijntje spannen op t balkon, boven/in het trapgat enz enz
Die Antonius is leuk!
Gewoon op marktplaats kijken, rond de 150 euro heb je een condensdroger.

Neem aan dat je dat toch wel kunt betalen als er ook een kindje kan komen?

Stuk gezonder ook nog, niet zoveel vocht in huis.

Want reken maar dat er een hoop was aankomt met die kleine ......
Alvast bedankt voor de reacties.

Extrahala, jij bent snel met die foto's! Die antonius ziet er inderdaad handig uit en het staat niet in de weg op de grond. Dan moet ik nog wel even proberen gaten te krijgen in mijn kei en keiharde plafond.

Aan rekjes aan de deur heb ik wel gedacht, maar die zijn volgens mij zo klein dat ik nog steeds was over heb.

Een lijn spannen op het balkon of daar een rekje aan de railing kan wel, maar in de winter droogt het buiten niet zo goed.

En een droger is echt geen optie. Als ik hem al zou kunnen betalen, kunnen we hem niet kwijt.

Ik hoor het graag als er nog meer tips zijn.
Droger op de wasmachine ?
Oh, en Fleurtje, wat voor wasrek heb je op de wasmachine staan. Zo'n hoge vierkante?
.
Wat heerlijk dan toch dat er hier in Duitsland bij alle appartementen standaard een waskelder is.

Ik vind het heerlijk, was drogt er snel (verwarmingsketel) en inderdaad niet die vieze natte was in je huis
Extrahalo: ik heb geen schuur, was het maar waar. Elke centimeter hier in huis is al benut. Ik heb wel een berginkje, maar daar staan weer het strijkijzer, stofzuiger, extra matras, het opgeklapte wasrek etc.

Daarom heb ik ook het idee dat het een oplossing "in de lucht" moet zijn.
.
http://images.google.nl/i...lafond%26um%3D1%26hl%3Dnl

Weet niet of je een bad hebt... die Leifheit van Extrahaio werkt prima in de lengte boven het bad. Heb je ventilatie daar, dan droogt het ook lekker snel.
Ik vind die wasrekjes aan de deur best handig, maar nadeel is wel dat je de deuren dan niet meer dicht kunt doen. In de winter gaat er dan nogal wat warmte verloren.

Ik heb ook de droogtoren van extrahalo. Deze neemt inderdaad heel weinig ruimte in beslag. Er zitten wieltjes onder, dus mocht het toch in de weg staan, kun je het zo een zet geven.
The time is now
ik heb zo'n wasrektje voor aan de deur aan de muur hangen.

2 ogen in de muur gedraaid en opgehangen.

Hij hang bij mij naast de deur van de slaapkamer naar de douche.

Niemand die er last van heeft,ook niet als het een paar dagen blijft hangen
Niet zo'n hele hoge, Kus. Eigenlijk staat ie boven op de droger, die weer bovenop de wasmachine staat. Is dus geen ruimte voor een hele hoge. Geloof dat er zo'n negen lijnen op zitten...

Deze hebben wij ook en bevalt heel goed. je kunt er veel op kwijt en neemt niet veel ruimte in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven