Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Goed van hart!

En, om er maar even een ouderwetse vraag in te gooien. Wat is voor jullie het verlust zijn?

\
Waarom moet gevoel omkaderd zijn en binnen de lijntjes en paaltjes liggen? Wat maakt het uit of je verliefd, verlust, verhoudenvand of versekst bent? Je bent wat je bent en je voelt wat je voelt. Waarom moet dat duidelijk zijn? Waarom moet daarnaar gehandeld worden? Waarom hangt de toekomst af van jouw gevoel op dit moment?

Als je gelukkig bent in deze situatie dan laat je hem zo. Wat ik alleen echt serieus niet van je snap is waarom je Bello geen hapklare brok voor zet. Bijvoorbeeld: "joh, dat ik ga scheiden betekend niet dat ik met jou verder ga, je mag mijn seksvriendje zijn en blijven, neem het of niet".

Ik snap dat wél willen determineren enerzijds en onduidelijk blijven anderzijds niet.

Wat levert het op als jij voor jezelf duidelijk hebt of je 30% verlust, 40% verliefd en 30% verhoudenvand bent?
Ik heb niet overal een naam en hokje voor. Ik doorzie mezelf wel heel goed als ik "verliefd" ben. Ik weet ook dat ik hier gevoeliger voor ben als ik behoefte heb aan een reddingsboei, dan is het gewoon een soort vlucht om niet over mezelf , problemen na te denken of een leegte te voelen. Ik fantaseer dan veel over zo'n man en onderneem acties om hem te zien maar zie geen echte toekomst voor me. Ik moet mezelf ook weleens terug fluiten omdat ik dan teveel mee bezig kan zijn.

Ik ben ook van mening dat een man/minnaar je sowieso niet compleet kan maken. Dan blijf je naar een ander wijzen terwijl de onrust en het niet tevreden zijn gewoon in jezelf zit .
@hart : fijn dat je meer helderheid hebt.

Ik kan idd dit onderscheid heel goed voelen. Je kunt toch iemand heel bijzonder/geil vinden zonder dat je een huisje boompje beestje toekomst ziet.
@roos, ergens maakt het ook niet uit hoor. Maar zou het puur voor mezelf wel eens duidelijk willen hebben.
quote:bella03 schreef op 02 oktober 2014 @ 12:16:

Hij heeft tot Zaterdag de tijd om na te denken. Anders ga ik zelf idd de stekker er uit trekken, voorlopig...

Waarom voorlopig? Dan wordt er toch weer niks beslist? Stekker eruit is stekker eruit.
@Bella: wat heb je in de mail gezet ? Is het voor jezelf duidelijk wat je van hem wilt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:bella03 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:41:

Ik wil juist graag weten of ik echt verliefd ben, of dat ik denk dat ik verliefd ben.

Is dat niet hetzelfde?

Verliefd op je minnaar

Verliefd zijn op het idee dat je verlieft bent

Verliefd op de intense momenten

Verliefd op die vlinders in de buik

Verliefd omdat je gewoon verliefd wil zijn

Verliefd is toch gewoon verliefd?
quote:bella03 schreef op 02 oktober 2014 @ 12:16:Wat ik nu probeer te ontdekken is het hoe en het wat en het waarom? Waarom Bello?

Hoe zoiets begint is toch meestal heel logisch.... gelegenheid omdat jullie elkaar veel zagen.... op het juiste moment..... jullie vinden elkaar aardig en aantrekkelijk..... jij had er behoefte aan en hij had zin in een extra minnares... huppakee!!!! 1+1=2

Succes bij de psych.
Ik denk niet dat je je gevoelens 100% duidelijk zult krijgen Bella, dat is bijna ondoenlijk.

Tot het eind van mijn huwelijk dacht ik dat ik nog gek was op zeb, dat hij diep bij me zat, ik intens met hem verbonden was. Op het moment dat hij "de gouden woorden" zei was dat allemaal verdwenen, besefte ik ten volle hoe emotioneel los ik was, mijn verbondenheid enkel gebaseerd was op "zijn beter worden". Gevoelens zijn een wassen neus en tegelijk zo ten volle aanwezig als het speelt.

Je kan het proberen uit te zoeken maar hang er voor jezelf niks aan vast, ze zijn niet voor niks onzichtbaar.

Bello zal idd even na moeten denken, dat is oké. Laat je hem je deadline ook weten? Dat is wel zo eerlijk naar hem toe.
poef
Hmm, wat zouden we toch zonder de wijze woorden van roos moeten hierzo

weten jullie dat ik gisteren zelfs dacht, bekijk het allemaal maar. Ik ga weg, telefoon gaat uit en ik ga maar eens na denken? Alleen tussen denken en doen en net een dure vakantke gehad zit ook nog een verschil

Ja, ik laat hem de deadline ook weten, natuurlijk!
Arghh ik ben steeds te laat met mijn eventuele opmerkingen of suggesties. Jullie gaan zo snel dat alles steeds gezegd is.

Maar ik leef mee.

Bella. Succes en sterkte.

Roos. Ik ben zo benieuwd waarom en hoe het sahara zand wordt weggeblazen. :-)

Hart. Ik voel het precies zo zoals jij het omschrijft. Ik hou van mijn nr1 maar krijg bij nr2 totaal andere gevoelens en prikkels. Maar zou niet met hem kunnen samen leven. En waarschijnlijk hou ik ook op een bepaalde manier van nr2. Hij is mij in ieder geval heel dierbaar en voel ik me heel veilig en geborgen bij hem. Terwijl ik een behoorlijk zelfstandig type ben.
Roos, hebben jij en haddock minnaarhistorie samen? Of zijn jullie die van plan te maken? Of interpreteer ik de opmerking verkeerd?

Wel fijn dat je van dat zand af wil komen en de zin naar oases weer terug is!

Hart, mooie inzichten. Ik herken het juist niet maar vind het wel fascinerend te lezen dat het voor jou zo werkt en je dat door reflectie bent in gaan zien.

Joos, wanneer was het weekendje weg? dit weekend?

Bella, sterkte.Ik begrijp wel dat je wil weten of je verliefd bent op het idee verliefd te zijn of echt op hem. Want verliefd zijn om het verliefd zijn kan ook met Pietje of klaasje maar als het echt om hem als mens draait dan is die vervangbaarheid er niet.
Ja Roos, vertel op
Nee, nee en nee.

Of wat het nou ja, ja en ja? Eehm.. zoiets geloof ik.

Er zijn geen tests die aangeven of je verliefd bent op een persoon of datgeen die persoon voor staat, je komt daar niet zo makkelijk achter. Natuurlijk denkt je systeem dat je verliefd bent op Pietje maar ik denk stiekem dat verliefdheid altijd vervangbaar is. Zodra je uit elkaars vizier schiet gaat het over, ook bij je (dacht je toen) ware.

Om een bepaald gevoel of een bepaalde verbondenheid te houden heb je meer nodig dan die verliefdheid.
quote:theemok schreef op 02 oktober 2014 @ 17:30:

Ja Roos, vertel op Zoenen?
Kom hier, loeder van me!

Hahha eigenlijk heb ik altijd geleerd twee kanten van het verhaal te vragen dus uh...Haddock?
quote:bella03 schreef op 02 oktober 2014 @ 12:45:

Hint, voor mij zit daar verschil tussen. Ben ik verliefd omdat ik verliefd ben op wie hij is? Wat hij is? Of ben ik verliefd omdat ik mezelf heb aan gepraat dat ik dat ben? Voor mij zit daar echt wel verschil.Zoals ik jouw teksten begrijp.... Hij vervult vooral een behoefte, een gat in jouw leven, dat luisterende oor en passie die hij biedt. Als hij die behoefte niet vervult, wat blijft er dan over? De gevoelens zijn gegroeid toch omdat je bij hem vond wat je zocht?
quote:lenabakker schreef op 02 oktober 2014 @ 17:34:

Haddock? Jaaa?
quote:theemok schreef op 02 oktober 2014 @ 17:31:

[...]

Zoenen?Wie, wij?
quote:hint schreef op 02 oktober 2014 @ 17:53:

[...]

Zoals ik jouw teksten begrijp.... Hij vervult vooral een behoefte, een gat in jouw leven, dat luisterende oor en passie die hij biedt. Als hij die behoefte niet vervult, wat blijft er dan over? De gevoelens zijn gegroeid toch omdat je bij hem vond wat je zocht?Denkt na over deze analyse!
Dat was Roos, die dat riep, hoor!

*fluit onschuldig een liedje*
quote:haddock schreef op 02 oktober 2014 @ 18:02:

[...]

Wie, wij?

Hoe presteer jij het om mijn tekst in een kwoot van Mok te zetten? Betrapt!

Moks, lippenstift voor de gelegenheid?? Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven