Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik ben er misschien op 8 november, hangt van de tijden van de rest van mijn programma af!

Even een vraagje: sommige mensen vragen om los een postzegel/munt oid in de envelop te doen, doen jullie dat dan ook? (Voelt een beetje zonde van mijn postzegels aangezien ik er ook een kaartje mee naar iemand anders kan sturen)

Mijn kaartjes zijnnog onderweg maar vandaag wel weer 2 kaartjes op de bus gedaan. Eentje naar nederland dus daar verwacht ik een snelle hurray.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Haihai.

Ik zit nu met een groep dames in Noord Holand en heb verschillende kaartjes met zeegezichten gekocht. Daar wordt best vaak om gevraagd, vole me op. En ik vind het zoef ook mooi.

Jammer dat jij de 8 e niet kunt Cocomo.
Later is nu
Wat leuk dat postcrossing. Ik had er nog nooit van gehoord.

Het lijkt mij ook spannend. Mijn Engels is niet super en ik zou niet weten waar ik over moet schrijven. Maar ik ga mij gewoon inschrijven.
Hurray een hurray uit Duitsland!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoera! Ik heb vandaag kaart nr 99 op de deurmat gekregen. Uit de Oekraine. Ben benieuwd waar nr 100 vandaan komt!

En een Hurray uit Spanje in mijn mailbox. Die dame had alleen een Spaans profiel, dus ik heb met vertalen.nu haar wensen haar profiel gehaald. Gelukkig was ze bij met mijn kaart vol bossen tulpen.

Welk land staat er bij jullie op nr 1 in de stats? Ik dacht dat het Oekraine was, maar het blijkt duitsland te zijn.... Gevolgd door Nederland, Amerika en Rusland.

Neweve: je kunt toch ook een gebruikte postzegel versturen? Of is dat dan weer net niet de bedoeling? Postzegels/munten heb ik nog nooit gehad. Wel vroeg een keer iemand om een zakje van mijn favoriete thee. Die vond ik zo leuk dat ik hem heb bijgevoegd.

Dreamer: mag ik vragen welk winkeltje in Haarlem je bedoelt? Zit het in de binnenstad? Kom ik ook redelijk vaak namelijk.

Ik ben op zoek naar kaarten van Schiphol. Hebben jullie enig idee waar ik die kan krijgen. Zag op Schiphol van de week wel hele mooie van Amsterdam bij nacht. Maar 1,75 per stuk. Vond ik beetje teveel geld.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Wat een leuke foto's zijn er gepost voor het ophangen van de kaarten. Vooral die van Neweve met die landkaart in het midden vind ik geweldig.

Ik heb 2 kaartenrekken van de Hema op de toiletmuur tegenover mijn toilet. Met als gevolg dat ik goed uitzicht heb op mijn kaartjes. Ik word er iedere keer nog zo blij van! De nieuwe gaan altijd vooraan, hoewel ik best wel wat favoriete kaarten heb, die al een hele tijd vooraan staan in een vakje.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Meet klinkt geweldig trouwens! Behalve een kaartjesroute hoort er ook een aantal kaartjes schrijven bij he.... En dan de namen van alle aanwezigen op de kaartjes naar iedereen!

Veel plezier 8 november!
Zo 4 op een rij... ik ga naar bed!
Mamavanf, als je van het station naar de Grote Markt loopt, zit het winkeltje links, volgens mij voor de brug of er vlak na.
Later is nu
Er lagen 7 kaarten op me te wachten thuis. Twee uit Rusland, vervolgens uit Polen, Amerika, Oekraïne, Duitsland en Costa Rica!

Ik ga sturen naar Duitsland (die wil een strand/zeegezicht ), Hongarije, Finland, Rusland, Taiwan en Japan en naar twee nieuwe landen: Griekenland en Malta
Later is nu
Vraagje?

Doen jullie de ansichtkaart in een envelop of versturen jullie die zo?

Heb mij net ingeschreven en wil graag een kaart gaan sturen maar wil diegene niet teleurstellen
Ik stuur ze zonder enveloppe. De meesten vragen daar ook specifiek om. Vandaag een adres, waarbij iets onduidelijks stond over een envelop, dus toch zonder

Mijn rijtje:

Een zee/golf naar Duitsland

Oud Groningen naar Finland

Museum met kleine foto's van andere highlights van Groningen naar Rusland

Mailbox (hema) naar Malta

Een meisje met een beer (flow, vintage) naar Taiwan

Haring naar Griekenland (hij wilde recepten/nationale gerechten)

Jonge uiltjes (foto) naar Hongarije

Getekende uiltjes (uit Deense winkel) naar Japan.

De Japanse is trouwens al meer dan een jaar lid, heeft 11 verstuurd, 10 ontvangen en is al 26 dagen niet ingelogd. Ik zie 't somber in.

Lekker bezig geweest
Later is nu
Dreamer, welkom thuis, wat een mooie kaarten heb je gekregen! (Ik, schieuwnierig, heb even gegluurd).

Hertje, 60 euro is inderdaad wel erg veel geld voor een beetje reizen

Neweve, muntjes doe ik niet aan. Ik vraag me af of de kaart dan nog wel aan komt (ja, ik ben een beetje wantrouwig geworden nu meerdere kaarten van mij niet aan lijken te komen). Theezakje zou ik nog wel doen denk ik. Bus en treintickets heb ik sowieso niet of niet in kleinformaat.

Enveloppen doe ik alleen als iemand er specifiek om vraagt.

Mijn top3 aan landen:

1. Duitsland

2. Rusland

3. China en USA

Grappig genoeg trek ik nu pas voor de tweede keer een Nederlands adres :-) (van in totaal 19 adressen getrokken)
Dank je dreamer,

Fijn dat je wat voorbeelden geeft.

Ik heb net iemand uit Rusland getrokken. En was net nog ingelogd.

Ik stuur haar een kaart met floddertje erop. Zij vroeg een kaart van een kinderboek en toevallig heb ik die liggen. De tekst is ook al klaar en ga ik er morgen netjes op schrijven. Spannend
Nu vergeet ik nog te zeggen dat ik zowel 1 als 8 november nog vrij heb.
Leuk Snorhaar. Ik ga inmiddels uit van 8 november. Kwam er dit weekend toch weer achter dat ik niet teveel op een dag moet doen en meeten na een cursus-ochtend is denk ik minder vermoeiend dan meeten voor een verjaardagsfeest.

Klinkt goed, Mamaleintje

Bij mij meeste kaartjes van en naar Duitsland
Later is nu
Dank je wel Dreamer! Ik ga eens kijken, de volgende keer als ik er ben.

Enveloppen doe ik eigenlijk ook nooit. Ik vind het zelf leuk als de postzegels op de kaart zitten. Dus zo verstuur ik ze ook. Tenzij iemand expliciet om een envelop vraagt natuurlijk.
Jammer dat jullie nu de achtste gaan meeten. Nu kan arme ik niet mee :(

Ik had dit weekend wel 5 hurrays in mijn mailbox. En ik mag nu 9 kaarten sturen, zijn nog maar twee onderweg. Ik weet alleen niet wanneer ik hier tijd voor heb. Dit weekend is het er ook niet van gekomen.

Ik doe wel regelmatig een enveloppe. Als ik en postzegels en een adres en nog een verhaaltje. Dat pas het bij mij echt niet.
It ain't me
Ja, Cocomo, ik vind het vooral sneu omdat jij juist degene was die spijkers met koppen sloeg en als eerste een concreet voorstel deed. Tegelijkertijd begrijp ik Dreamer ook. Lastig lastig. Eigenlijk willen we natuurlijk dat iedereen kan komen :-)
Ik kan er op 8 November helaas ook niet bij zijn.

Maar ik snap het wel hoor. Het is gewoon heel moeilijk om een datum te vinden waarop iedereen kan.

Ik heb postzegels besteld bij postzegelsmetkorting.nl Weten jullie hoe lang dat duurt voordat je ze binnen hebt?

Vrijdag ontving ik nog een kaartje uit Duitsland.

Ik heb er nu nog 1 onderweg, naar Australie. 18 Dagen is dit kaartje nu onderweg.
Hey over de meeting!

Ik vind sowieso dat Dreamer (kwam als eerste met idee) én Cocomo (kwam als eerste met datum) erbij moeten zijn. Nou ja eigenlijk iedereen!!!! Dus ook Snorhaar, winters, hertje, etc.

Wellicht dan tóch een andere datum?

Anders maar 2015 desnoods? Haha!

Ik gooi het maar in de groep hoor:

Zaterdag 15 november

Zaterdag 22 november

Zaterdag 29 november

(De 6e misschien niét handig ivm de Sint? )

Zaterdag 13 december

Zaterdag 20 december

Zaterdag 27 december

Zaterdag 3 januari

Zaterdag 10 januari

Of denk ik nu te moeilijk???
Ik was zo enthousiast na het schrijven van mijn kaart dat ik nog een adres gevraagd heb. Na Rusland nu Oekraïne. Dus nu 2 kaarten geschreven. Meteen nog 3 adressen aangevraagd, een duitsland, een China en een Amerika. Moet maar snel wat ansichtkaarten gaan shoppen. Kopen jullie deze via een webshop?

@winters, ik ben ook benieuwd hoe dat op postzegelsmetkorting gaat.
Nou, zal ik eens makkelijk doen dan? Ik kan verder eigenlijk elke datum Op sommige dagen heb ik wel cursus, dus kan pas na 13.30 uur, maar dat lijkt me geen probleem?

En ik vind dat je helemaal gelijk hebt, Labellei. Ohja.. grote kans dat 15 november Sinterklaas de stad bezoekt. Of die week erna, dan is het wel extra druk, natuurlijk.
Later is nu
Postzegels met korting krijg ik meestal binnen een dag of 2. Ik koop vrijwel nooit kaartjes online.. ik koop er al teveel in winkels

(kom terug van een weekje weg, vraagt dochter ongeveer als eerste: "en, hoeveel kaartjes heb je gekocht.." vervolgens begint ze over leuke kaartenwinkels, die zij gezien had in Stad.. en bedankt.. )
Later is nu
Laten we dan de eerste datum prikken waarop Dreamer en Cocomo allebei kunnen. Als we als voorwaarde nemen dat iedereen kan, komen we waarschijnlijk in november 2015 uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven