Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Hè Snorhaar, leuk dat je vriend ook een postcrosser is geworden, zie je het is besmettelijk...

Ja het is best een stukje hè voor ons, maar wel heel leuk! Ik zou niet zo gauw naar een meeting van pc gaan, maar dit voelt toch anders...

Man zei net heel nonchalant, joh dan ga je toch.. Ik ga toch maar eerst naar wedstrijd schema's kijken (die zijn nog niet binnen) voor ik ja of nee zeg.

Damas, je mag vanaf hier met mij mee hoor (als ik ga), maar dat is ook al een heel stukkie voor je...

Vervelend zeg die lang reizende kaarten, ik heb er nog steeds 1 naar Rusland dat was 1 van de 5 eerste kaarten. Verder wat landen nu waarvan ik me echt afvraag hoe lang het duurt, China, Tailand, Taiwan..
Even op mijn Rus haar profiel gekeken, eigenlijk best zielig, ze is 101 dagen lid, heeft 7 kaarten gestuurd en zelf nog niks ontvangen. Ik zou haar bijna nog een kaartje sturen uit medelijden, maar ja die zal vast niet sneller zijn.
@hertje: dat is wel vreemd van de Russin. Ze woont dan wel heel erg in een uithoek? Inderdaad wel sneu! Die is vast heeeel erg blij als ze haar eerste kaartje krijgt!

@Snorhaar: wat fijn dat jij kunt komen naar Stad, de 1e november. Leuk!!!
MIsschien heeft de Russin een postbode, die de kaartjes zelf veel te leuk vindt ..
Later is nu
Klinkt leuk een meeting! Ik weet alleen niet of ik er bij kan zijn.

Ik heb maandag een hurray gekregen van de Amerikaanse. Deze kaart heeft er maar 6 dagen over gedaan. Ze vond het recept leuk en wou het wel eens uitproberen

Het Chinese meisje heeft de kaart nog steeds niet ontvangen. 34 dagen is deze nu onderweg.
quote:hertje1217 schreef op 30 september 2014 @ 23:11:

Even op mijn Rus haar profiel gekeken, eigenlijk best zielig, ze is 101 dagen lid, heeft 7 kaarten gestuurd en zelf nog niks ontvangen. Ik zou haar bijna nog een kaartje sturen uit medelijden, maar ja die zal vast niet sneller zijn.Dat heb ik dus ook met het Chinese meisje. Ze is 2 maanden lid. Heeft er 9 verstuurd en slechts 1 ontvangen. Vind het echt sneu.
@dreamer: ja die bestaan, postbodes die de post bewaren. Dat zijn van die hoarders. Komt héél af en toe ook in Nederland voor.

Maar ik ga er vooralsnog van uit dat de postbodes van de Chinese en de Russin wel prima hun werk doen. Tenzij ze postzegels verzamelen.... Dan bezorgen ze de kaartjes pas als ze de zegels er afgestoomd hebben. Haha!

@winters: wat grappig dat ze nu in de VS ook aan de stamppot boerenkool gaan.

En het zou natuurlijk wel erg leuk zijn als je ook komt op de meeting. Maar je kunt dat altijd nog even zien. We horen/lezen het wel.

Ik had gisteravond nog een onverwachte Hurray uit Canada (Montreal). Het kaartje had er maar 4 dagen over gedaan!

Ik heb nu nog maar 4 kaartjes onderweg: Maleisië (alweer 34 dagen), Rusland en China (12 dagen) , Australië (6 dagen).

@dreamer: jij kunt toch wel de 1e november? Of had je dat al ergens genoemd?

Veel plezier verder deze week. Je hebt er in ieder geval mooi weer bij: perfect voor terrasjes! Ik weet nog wel een heel leuk terras in A'dam, zal zo even zien of ik een linkje kan vinden.
Ik,denk wel dat ik kan. Moet gewoon kunnen. Weet niet of ik lang kan, ligt er ook aan wanneer we de verjaardag van mijn dochter vieren, die is de 29e jarig. En ik heb nog meer "uitdagingen" in oktober..

Oké, ik kocht slechts 5 kaartjes in het Teylers, van 3 afbeeldingen: een schilderij van het interieur van het Teylers en oude plattegronden van Haarlem en Amsterdam. Ik denk niet dat ik die ga versturen. Vind ze zelf te leuk

Ik weet natuurlijk niet of ik kaartjes gekregen heb, maar krijg in elk geval geen hurrays.
Later is nu
@dreamer: dan gaan we er toch gewoon een relaxte middag van maken! De 1e november.je hoort er als beste peerd wel bij hoor. Als je een andere datum hebt dan moet je het maar roepen!
Het kan denk ik wel, maar ik ben er niet lang en uitgebreid bij

(Hoewel 8 nov 13.30 uur, gelijk na mn cursus, misschien beter uitkomt, want dan ben ik al naast het station zeg maar)
Later is nu
Ja triest he voor "mijn" Russin. Google leert mij dat het wel een behoorlijke stad is waar ze woont incl luchthaven en een gewone haven, vlakbij de grens met Kazachstan. Het zal idd vast een vervelende postbode zijn.

Net een kaartje op de mat uit Duitsland, een kerst kaart, ondat ze vlakbij een plek woont waar je het hele jaar kertmis hebt. Hij is in het Nederlands geschreven. De kaart deed er 6 dagen over, de kaart uit Finland maar 3, raar toch?
Jaaaa! Chinese meisje heeft haar kaart ontvangen!

Ze heeft hem gefavoriet .

En ze staat nu op 5 kaarten ontvangen. Ze zal dan wel niet iedere dag post ontvangen denk ik.
Ha een blije chinese en Winters gerustgesteld!

Winters, Hertje en Dreamer, ik zou het leuk vinden als het jullie lukt om ook bij de meeting te zijn!

Hertje, het lijkt me niet zo vreemd hoor, die 3 of 6 dagen. Het ligt er maar net aan of je voor of na het weekend een adres aanvraagt. Vaak trek ik 's avonds een adres, post de kaart de volgende dag en zo ben je nog een dag verder.

Postbodes die kaarten achterhouden... die gedachte is bij mij ook al eens opgekomen. Mijn kaartje naar Kiev was er een "speciaal voor de liefhebber" en die is nu 40 dagen onderweg. De ontvangster krijgt gewoon post. Ik vraag me dan af of ik zulke kaarten beter in een envelop zou versturen? Maar eigenlijk vind ik dat ansichtkaarten niet in een envelop horen en doe ik dat alleen als iemand er specifiek om vraagt. Hoe doen jullie dat?
Dreamer we kunnen best later de meeting doen hoor. Maakt mij niet uit. 8 november is prima, een latere datum vind ik ook prima. En dan houden we het gewoon relaxed hoor! (Vind ik ook totaal niet erg) .

Ik weet niet of de andere dames een voorkeur voor een datum/dag/periode hebben?

Ik zal later even meer typen hoor, eerst eten.
Vandaag zijn er al drie van mijn verzonden kaartjes aangekomen na twee dagen! Een in Hongarije en twee in Duitsland.

Vandaag was mijn vrije dag, en ik heb meteen weer drie kaartjes geschreven. Een Jetoy kaart naar Rusland, een kitten naar Duitsland en een kaartje van Diergaarde Blijdorp met tijgers erop naar de USA.

Zelf kreeg ik vandaag een mooie kaart van de Dom in Keulen by night.
Klinkt leuk een meet maar de 1e heb ik al een andere meet

8 staat ook al behoorlijk volgepland...

Mijn kaartjes zijn eindelijk weg. Ik heb naast het deense winkeltje 10 zwart-wit kaarten van de stad gekocht (voor maar 2 euro in totaal). Ik vond ze erg leuk dus 2 van de tien hangen nu aan de muur ter decoratie.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Nou ben ik matuurlijk benieuwd wat Jetoy is?

Ik,kreeg een hurray uit Rusland. Was 18 dagen onderweg. Raar genoeg had ik het gevoel dat ik m al veel langer geleden verstuurd had.

Dat klinkt goed Neweve! Misschien ga ik daar ook nog eens kijken. Ik verwacht daar niet van die goedkope kaartjes.

Ik heb in Haarlem een leuk winkeltje gevonden. Ook Ot en Sien. Veel oud Haarlem. Wat mij dan weer irriteert is een landkaart van Nederland en daarnaast Holland. Dat is fout! Holland is maar een klein gedeelte van Nederland, tenslotte. Begin me hier steeds meer te irriteren aan het Holland... Raar dat ik dat niet in onze stad heb.
Later is nu
Oh, en als het lukt, toch liever op,de 8e.

Ik ben vandaag een kaaetje voor mijn zus verloren. Hopelijk post de eerlijke vinder m alsnog. Doe ik altijd wel, maarja.
Later is nu
Ja irritant dat Holland!

verder hier nog een hurray en een nieuw adres in België met echt een enorme lijst.... En ik heb eigenlijk niks wat past. Twijfel of ik iets ga aanschaffen of dat ik een leuk algemeen en vrolijk kaartje zal sturen. Wat doen jullie in zon geval?
Ligt er een beetje aan of ik denk makkelijk één van de gevraagde kaartjes. Anders denk ik nog wel van 'bekijk het maar' en stuur een kaart, die ik leuk vind.

Vandaag bij het Van Gogh.. Een kwelling! Zoveel mooie kaartjes van al die mooie schilderijen. En hij heeft ook veel schilderijen, waar ik niets van wist. Een 'skull' met een sigaret in de mond, bij voorbeeld

Bij sommige schilderijen was ik trouwens ook tot tranen toe geroerd, vooral ook door het verhaal erachter. Nu is 'de bloesems' ineens een favoriet.

Bizar ook dat de man zo door en door arm was en nu zo geliefd.
Later is nu
Ik heb uiteindelijk trouwens een kaartenboekje gekocht, met 25 kaartjes, dat was veel goedkoper dan losse kaarten. De schedel wel nog los gekocht.
Later is nu
Winters wat goed een blije Chinees!

Snorhaar daar zeg je wat met die weekenden, daar had ik nog weer niet over nagedacht! Weer een ? opgelost!

Ik doe mijn best voor de meeting, maar om er alleen al te komen ben ik rond de 60 euro kwijt of ik nu met de trein of metde auto ga...

Datum maakt mij ook niet uit, al is in het weekend het handigst, zaterdag moet ik hier gewoon kijken hoe mijn man dan alleen uitkomt met de kids en hun sport.

Nepese, ook lekker bezig dus met de kaarten! Leuk dat ze zo snel aankomen bij jou, plak je extra postzegels ofzo

Dreamer even google los gelaten op de skull, haha dat had ik niet gezocht achter van Gogh! Klinkt trouwens wel of je je heel erg lekker vermaakt! Leuk dat je ons laat meeleven met je kaart aankopen!!!

Ja dat Holland ja.... al heb ik ze hier wel liggen dat soort kaarten (dat weten ze in China ofzo toch niet...)

Hier na 17 dagen een hurray uit Duitsland, wel een hele leuke hurray ze was heel blij met de kaart en de postzegels!!

Onze nieuwe kaart mocht naar Polen, een kaart van onze stad, met Nederlandse tekst en in het Engels, een behoorlijk lang adres, 4 postzegels en ja ook nog tape en toen vergat ik bijna de ID code, haha, tis ook wel heel veel op 1 kaart...

Hier weer een kaart uit Duitsland op de mat, een reclame kaart van een wasmiddel merk, omdat ik dat wel kan gebruiken met de "Viele kinder".

We staan nu op 10 ontvangen en verzonden en natuurlijk 6 onderweg.

Fijne dag vandaag!
10 alweer je gaat lekker hertje. Wanneer was jij precies begonnen? Ik 3 sept en nu 6 sent, 6 travelling en 3 ontvangen.

En al een swapje met een Maleisisch meisje die een kaartje gefavoriet had die ik toch dubbel had. Die van mij is onderweg met mijn adres.
Hey ben ik weer even op vrijdag, mijn Postcrossing-dag.

@dreamer: ik vind een meeting op 8 november helemaal prima.

Dusssss andere dames: kunnen jullie op 8 november????? (Tot nu toe kunnen Dreamer, ikzelf, Hertje wellicht)

En ik ben zó jaloers op je dat je in het Van Gogh Museum bent geweest!!! En goed te horen dat je zo enthousiast bent. Nu moet ik dus ook daarvoor sparen, haha. Ben ook jaloers op je kaartenboekje. Ik zit erg veel op Pinterest en zie daar uiteraard ook veel (onbekendere) Van Goghs langskomen. Was er ook een kaartje van dit schilderij? Deze vind ik zo mooi: girl in the woods: doet me zo denken aan mijn eigen jeugd, we woonden in het bos.

En ik heb woensdag nog uitgebreid gesproken over het Rijksmuseum met een collega. Zij was namelijk afgelopen dinsdag daar ook geweest. (Jij toch ook? Toevallig! )

@winters: wat super dat jouw Chinese je kaart heeft ontvangen. En dat ze nu ook meer kaartjes heeft. Hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken!

@hertje: och 60 Euro is ontzettend veel geld!!! Misschien kun je nog ergens zo'n goedkoop treinkaartje scoren. (Kruidvat, Blokker, Hema o.i.d.) dan zit je vaak tussen de 15 - 20 euro voor een dagkaart. Dat scheelt gigantisch! Je moet echt geen duur vol-tarief dagkaartje kopen hoor!

En jij haakt dus ook. Ik ga vanaf vandaag meedoen met de crochet along van scheepjeswol. Dan krijg je iedere week een patroon door voor een deken. En dit jaar (ik doe het voor het eerst trouwens) wordt het een deken gemaakt van granny squares. Ik ben benieuwd hoe het gaat, want ik ben niet echt een héél ervaren haakster.

@neweve: klinkt leuk die kaartjes van Stad! Ik zal ook dáár even naar gaan speuren.

@nepese: wow wat heb jij snelle kaartjes! Leuk!)

@snorhaar: het kaartje naar Kiev die er al 40 dagen over doet kan natuurlijk gewoon een gevalletje pech zijn. Of misschien ondervinden ze in Kiev nu meer hinder qua postbezorging ivm de situatie in Oekraïne?

@damas: wat leuk: nu al een swap!

Mijn kaart naar Australië is ook aangekomen. Ik had gisterochtend vroeg al een enthousiaste en uitgebreide Hurray. Erg leuk. De kaart had er maar 5 dagen over gedaan (officieel 6 maar ik had de kaart een dag later gepost).

Ik heb zojuist dan ook maar 2 nieuwe adressen getrokken. Ik ging er vanuit dat ik Duitsland en Finland of 2 andere vaak voorkomende landen zou treffen. Maar ik heb zowaar 2 voor mij nieuwe landen!!! Spanje en Hong Kong. De Spanjaard wil graag een voetbalstadion of vrouwen, haha. Weet er iemand uit (de omgeving van) G toevallig of er ook kaarten zijn van het stadion? Ik heb wel een multiview van stad en daar staat het stadion ook op, maar dat vind ik het net niet.

Okay ik ga maar snel wat doen. Druk genoeg met al dat Postcrossen en haken!
Mijn kaartjes naar Rusland, China en Amerika zijn vandaag aangekomen! Vrees alleen dat ik er geen kaartjes voor terug krijgt. Ik stond op 7 meer ontvangen ;)

8 november kan ik niet. Dan heb ik volleybalwedstrijden. :-)

En ik ga de stad in zondag, dus hopelijk wat kaarten scoren. Morgen even weer kaarten versturen!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven