Invulling eerste Kerstdag
dinsdag 7 oktober 2014 om 13:48
Ja, Kerst is nog even weg maar in mijn eigen beleving ook weer zo daar. In onze families zijn de Kerstdagen alweer ingevuld, dit jaar vieren we Kerstavond bij mijn familie en tweede Kerstdag bij schoonfamilie. Dus dit jaar hebben we eerste Kerstdag open staan, maar… geen idee wat te doen! Onze dochter zal dan ruim 6 maanden zijn en ik heb niet zo’n duidelijk idee wat dan leuk is om te doen, of waar naartoe te gaan. Voorgaande jaren was de Kerstdag die open bleef staan een beetje een lege dag voor ons, dat voornamelijk bestond uit uitslapen en makkelijk koken. Maar nu we een kind hebben lijkt het me leuk en ook belangrijk om iets als gezin te gaan doen. Hoeft niet lang te duren overigens, aangezien onze dochter nog maar klein is.
Tips zijn welkom!
Tips zijn welkom!
dinsdag 7 oktober 2014 om 13:54
Met zes maanden vinden ze het alleen maar belangrijk dat ze eten krijgen, geknuffeld worden en hun luier verschoont word. Die hebben nog echt geen idee van kerst hoor.
Ik zou dus lekker uitslapen, leuke kerst films kijken en relaxen. Beter ook voor je kindje een dagje rust tussen twee drukke dagen in.
Ik zou dus lekker uitslapen, leuke kerst films kijken en relaxen. Beter ook voor je kindje een dagje rust tussen twee drukke dagen in.
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:02
Lekker uitgebreid ontbijten en daarna gewoon zoals een zondag. Ik vind het altijd leuk om iets lekkers te bakken en mijn vrouw vindt het altijd leuk als ik iets lekkers bak, dus ik zal zo'n dag wel in de keuken doorbrengen.
Verder misschien een leuk spel doen? Serietje kijken? Boswandeling maken? Of allemaal?
Verder misschien een leuk spel doen? Serietje kijken? Boswandeling maken? Of allemaal?
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:03
quote:norma_jeane schreef op 07 oktober 2014 @ 13:52:
Waarom moet iedereen toch altijd wat doen? Ga lekker languit op de bank, speel met je kind en ga lekker gourmetten ofzo. Alsof het de hel is om op eerste kerstdag niks te doen.
Niets moet natuurlijk, maar het is wél leuk om een soort van kersttraditie te creëren met en voor je kinderen natuurlijk. Die van mij vinden kerst zo'n beetje de leukste dag van het jaar. We doen elk jaar hetzelfde, het is supervoorspelbaar, maar dat is juist het leuke.
Wij doen het erg traditioneel (wonen niet in NL); eerst met z'n allen stervensvroeg opstaan om te kijken wat Santa gebracht heeft die nacht. Dan gaat de kalkoen vast de oven in. Oh en de kinderen krijgen een mooie kerstoutfit (van oma/opa).
Dan eind van de ochtend komt de verjaardagstaart tevoorschijn voor Oudste die die dag jarig is en voor haar is er dus een tweede ronde met cadeaus.
Halverwege de middag eten we de kerstmaaltijd en dan is het de rest van de dag uitbuiken, relaxen, spelen, drinken...
Tweede kerstdag eten we de restjes en gaan de kinderen met alle buurtkinderen (en het nieuwe speelgoed) spelen.
Waarom moet iedereen toch altijd wat doen? Ga lekker languit op de bank, speel met je kind en ga lekker gourmetten ofzo. Alsof het de hel is om op eerste kerstdag niks te doen.
Niets moet natuurlijk, maar het is wél leuk om een soort van kersttraditie te creëren met en voor je kinderen natuurlijk. Die van mij vinden kerst zo'n beetje de leukste dag van het jaar. We doen elk jaar hetzelfde, het is supervoorspelbaar, maar dat is juist het leuke.
Wij doen het erg traditioneel (wonen niet in NL); eerst met z'n allen stervensvroeg opstaan om te kijken wat Santa gebracht heeft die nacht. Dan gaat de kalkoen vast de oven in. Oh en de kinderen krijgen een mooie kerstoutfit (van oma/opa).
Dan eind van de ochtend komt de verjaardagstaart tevoorschijn voor Oudste die die dag jarig is en voor haar is er dus een tweede ronde met cadeaus.
Halverwege de middag eten we de kerstmaaltijd en dan is het de rest van de dag uitbuiken, relaxen, spelen, drinken...
Tweede kerstdag eten we de restjes en gaan de kinderen met alle buurtkinderen (en het nieuwe speelgoed) spelen.
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:10
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:13
Met een kind van zes maanden hoef je natuurlijk nog niet concreet aan een familietraditie te beginnen. Wij hebben tweede kerstdag niks te doen en de eerste kerst met kind (toen acht maanden) hebben wij doorgebracht als een extreem luie zondag, heerlijk was dat. Filmpje kijken, lekkere hapjes (restjes) en je pyjama aanhouden.
Nu kind drie is en een zusje van zes maanden heeft, zal het niet heel veel anders worden denk ik. De rest van de kerst is vermoeiend genoeg.
Het lijkt mij leuk om de traditie van thuis later in ere te houden. Wij kregen op kerst altijd een 'snoepbord' als alternatief kerstdiner. Daar lagen alleen dingen op die wij lekker vonden/zelf uitgekozen hadden (was ook vaak wel iets van fruit bij, en naarmate we ouder werden kwamen daar ook dingen als crackers met kaas en olijven bij).
Nu kind drie is en een zusje van zes maanden heeft, zal het niet heel veel anders worden denk ik. De rest van de kerst is vermoeiend genoeg.
Het lijkt mij leuk om de traditie van thuis later in ere te houden. Wij kregen op kerst altijd een 'snoepbord' als alternatief kerstdiner. Daar lagen alleen dingen op die wij lekker vonden/zelf uitgekozen hadden (was ook vaak wel iets van fruit bij, en naarmate we ouder werden kwamen daar ook dingen als crackers met kaas en olijven bij).
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:20
Zo'n topic roept herinneringen op!
Met zo'n kleintje zou ik niet zo veel plannen. Lang geleden keek ik er ook zo naar uit, kerst met zijn drieën! Kind helemaal van de rel en alleen maar huilen!
Het volgende jaar kon alleen maar beter worden . Inderdaad we hoopten dat kind beter werd voor kerst begon. Buikgriepje!
Vrolijk kerstfeest!
Met zo'n kleintje zou ik niet zo veel plannen. Lang geleden keek ik er ook zo naar uit, kerst met zijn drieën! Kind helemaal van de rel en alleen maar huilen!
Het volgende jaar kon alleen maar beter worden . Inderdaad we hoopten dat kind beter werd voor kerst begon. Buikgriepje!
Vrolijk kerstfeest!
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:21
quote:norma_jeane schreef op 07 oktober 2014 @ 13:52:
Waarom moet iedereen toch altijd wat doen? Ga lekker languit op de bank, speel met je kind en ga lekker gourmetten ofzo. Alsof het de hel is om op eerste kerstdag niks te doen.Of stop lekker je hond in bad
Waarom moet iedereen toch altijd wat doen? Ga lekker languit op de bank, speel met je kind en ga lekker gourmetten ofzo. Alsof het de hel is om op eerste kerstdag niks te doen.Of stop lekker je hond in bad
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:23
In juni ben ik bevallen en nu is het alweer oktober, dus Kerst is ook zo daar. Als ik niets bedacht heb voor die tijd gebeurt er niets hoor, die dag. Dat zou ik ook wat zonde vinden, dus vandaar mijn vraag zodat ik in december me niet verveel op een dag die ik toch speciaal vind nu we een kind hebben. Dus deze vraag stellen in oktober lijkt me op tijd, in plaats van te vroeg!
En er 'moet' niets, als ik besluit lekker thuis te blijven dan doen we dat, maar dan wil ik wel iets leuks gaan doen en wat lekkers eten. Maar ik heb al veel leuke ideetjes gelezen!
En er 'moet' niets, als ik besluit lekker thuis te blijven dan doen we dat, maar dan wil ik wel iets leuks gaan doen en wat lekkers eten. Maar ik heb al veel leuke ideetjes gelezen!
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:35
Waarom "moet" je nu ineens wel wat doen, terwijl het vorige jaren helemaal geen probleem was?
Je kind gaat het helemaal nog niet mee krijgen want is pas zes maanden.
Ik zou er gewoon een lekker relaxte dag van maken. Zonder al te veel moeten erbij. Gewoon waar je die dag zin in hebt. Dat hoef je nu nog niet te plannen (hooguit "moet" je plannen dat je die dag vrijhoudt voor je gezin). Als het prachtig weer is kun je een wandeling gaan maken.
Als het snertweer is kun je kerstfilms gaan kijken of iets dergelijks...
Je kind gaat het helemaal nog niet mee krijgen want is pas zes maanden.
Ik zou er gewoon een lekker relaxte dag van maken. Zonder al te veel moeten erbij. Gewoon waar je die dag zin in hebt. Dat hoef je nu nog niet te plannen (hooguit "moet" je plannen dat je die dag vrijhoudt voor je gezin). Als het prachtig weer is kun je een wandeling gaan maken.
Als het snertweer is kun je kerstfilms gaan kijken of iets dergelijks...
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:36
Wat krijgt een kind van 6 maanden nou echt mee aan kersttradities en dergelijke. Kerstavond en 2e kerstdag zijn al druk voor je kind. Gun ook wat rust. Anders zit je 2e kerstdag met een jengelend kind.
Gewoon lekker ontbijten, 's middags even lekker naar buiten een frisse neus halen en 's avonds gezellig eten. Meer dan genoeg lijkt mij.
Gewoon lekker ontbijten, 's middags even lekker naar buiten een frisse neus halen en 's avonds gezellig eten. Meer dan genoeg lijkt mij.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:44
Was sowieso niet van plan een hele dag weg te gaan met dochter, eigenlijk nog niet eens van plan de deur uit te gaan. Nu zijn bij ons de Kerstdagen heel relax, mijn moeder kookt op Kerstavond, we schuiven aan en tweede Kerstdag zijn er alleen hapjes. Altijd een uur of drie en we zijn weer thuis. Natuurlijk zijn dat wel prikkels voor dochter, maar grote kans dat ze er doorheen slaapt. Dus vandaar de vraag naar tips om de dag toch wat invulling te geven.
dinsdag 7 oktober 2014 om 14:50